Американски колеж - шеста тема

  • 121 196
  • 749
# 180
kodbg, аз нямам опит с ЧО в България, извън колежа и това е съзнателен избор, дори и защото има разлика в начина и източниците за финансиране. Възможно е и да съм зле информирана и ЧУ в България вече да предлагат пълни стипендии и частични опощавания на таксите на база успех и финансови възможностии.
Относно учебния процес имаше родителска активност в 8 клас относно преподаването по един предмет, за което, след направена проверка, получихме обратна връзка. Тези дни пък дъщеря ми имаше среща с декана по учебната част по определен проблем.
Виж целия пост
# 181
Кога за последен път родител е отишъл в Колежа с претенции към управителя му и твърдата решимост да бъде чут гласа му и зачетено мнението му за нещо от учебната програма, с което е несъгласен???
За да има диалог, човек трябва да бъде уважителен, с ясна теза и в състояние да назове другата страна с вярното име, длъжност и титла.

Аз нямам претенции към нищо от учебната програма. Училището има две акредитации и се отнася сериозно към гласуваното доверие. Няма свободни часове, има ред, високи изисквания, нулева толерантност към скатаване в каквато и да е област. Децата имат достъп до допълнителна помощ при нужда и получават много повече подкрепа, отколкото бих очаквала предвид написаното в предишното ми изречение.

Имала съм коментари, давала съм ги ясно и обосновано, на момента и не пред един представител, а пред орган. Нещата, които синът ми си е позволявал да дискутира с учители и декан ИЗОБЩО не подлежат на обсъждане и дори няма към кого да се обърнеш с тях в обичайното българско училище. Повярвай ми, второто също го пиша от опит. И ако нямах този опит, децата ми щяха изцяло да учат само в държавни училища, защото такава е житейската ни философия. Но понякога се налага да се адаптираш в движение.

Може за теб да съм от зомбираните. Имаш право на гледна точка. Но така или иначе, просто гледай напред.
Виж целия пост
# 182

Кога за последен път родител е отишъл в Колежа с претенции към управителя му и твърдата решимост да бъде чут гласа му и зачетено мнението му за нещо от учебната програма, с което е несъгласен???


Почти никога. В повечето случаи самите ученици при проблем отиват при декана по учебната част и поставят проблема. Това е при по-сериозни въпроси, иначе се поставят на адвайзъра.

Преди 4 години, установихме че храната в кафетерия не е се харесва от децата в дорма, а тя влиза в таксата за общежитието и говорихме с декана. Храната се оправи, но въпросът дали децата я проядоха е съвсем друг... На 16г. имаш специфични възгледи за храненето като такова...
Виж целия пост
# 183

Кога за последен път родител е отишъл в Колежа с претенции към управителя му и твърдата решимост да бъде чут гласа му и зачетено мнението му за нещо от учебната програма, с което е несъгласен???


Почти никога. В повечето случаи самите ученици при проблем отиват при декана по учебната част и поставят проблема. Това е при по-сериозни въпроси, иначе се поставят на адвайзъра.


И винаги ги отсвирват, нали? Дори и когато са прави. Чел съм по темите на 999999 места, че никога, абсолютно никога никой не е можал да се наложи на ръководството на АК дори по най-най-най-елементарния въпрос. Все едно при другаря Сталин да отидеш. Дори за него съм чувал, че ако някога бил на кеф, можело даже и да ти реши проблема /е, ако пък не е на кеф, може да нареди да те разстрелят/. Та и тези така, само дето не разстрелват с куршуми, но много често разстрелват по друг начин бъдещето на децата.
Виж целия пост
# 184
Започни освен да четеш и да вникваш в това, което четеш.
Едно е да си нарушил правилник.
Друго е да искаш разрешаване на някакъв проблем или да имаш идея, предложение и тн
Виж целия пост
# 185
Ами Росс, ето реално какво искам - подготовка за ЗМС, осигурено посещение на ЗМС, преработка на програмата спрямо на останалите съученици, които няма да посетят ЗМС.
Без да навлизаме в детайли, да кажем 1 и 2 се осигуряват.
Как и кой осигурява 3?
Моля без глупости, че сериозното учене по всичко е за всички без изключение и не може един проект, който някой си е включил в задължителната програма да бъде заменен с интерес в друга област!
Та как става тази свобода на избора в АК да вземеш да разясниш?
Виж целия пост
# 186
Нито съм декан на АК, нито ученик, който сам знае какво иска и си действа по въпроса.
Знам, че каквото е искало да учи детето ми го е получавало. От каквито консултации е имало нужда ги е получавало, свързани и с учебната дейност, както и с явяване на състезания и допълнителни индивидуални практически и теоретически занимания, свързани със състезанието .
Каквато извънкласна дейност да е искала да има, когато се е налагало е основавала клубове, ако не й е стигало е разработвала, доказвала и внедрявала проекти.

Най-важното е, че е имала 5 щастливи години, в които съм я виждала усмихната и ходеща с желание на училище. Научила се е и на много нетрадиционни за училището неща

А ти можеш да искаш да ти дойдат на крака и у вас да ти обучават детето. И да ми викаш "Ха, сега кажи защо не може"
Това училище е за хора, на които им харесва.
Имала съм много малко информация за АК, преди детето да започне да учи там, но за щастие не съм била неприятно изненадана.

kodbg,
Преди известен период от време сте решили да не се записвате в това училище. Не ви удовлетворяват условията. Явно и не ви харесва. А каква е тогава причината да сте толкова активен в темата? Защо е това така агресивно, негативно отношение?

Виж целия пост
# 187
Изпадаш в ненужна истерия с подобни мнения. Репликираш Мецан, задавам конкретен въпрос как се урежда интерес на дете в дадена област за сметка на по-повърхностна подготовка по друг предмет.
Напълно резонно питане, при задълбаване в една дисциплина неминуемо трябва да има отлив в друга. Нещо, което непрекъснато се твърди, че не е прието в АК.
Вместо да отговориш по същество се впускаш в описване на това, колко щастлива била дъщеря ти. Благодаря ти за разказа, но не отговаря на въпроса.
Причината да съм в темата е, че АК е едно от интересните училища в БГ и е полезно да си в час какво може да предложи. Поради същата причина ми е интересна и темата за СМГ. Удовлетворена ли си от отговора и имам ли позволението ти да чета и пиша в темата, когато сметна за необходимо?

Отношението ми е напълно в синхрон с това на събеседниците ми в темата, защитаващи друга позиция. Нито по-агресивно, нито по негативно. Обмисли тона си в отговора към Мецан и прецени рози ли трябва да очакваш за него.
Виж целия пост
# 188
АК просто не е за всеки Peace И ние навремето имахме интерес към АК, тествахме, проучвахме и накрая решихме, че не е за нас тая работа. И аз участвах в разпалени спорове ЗА и ПРОТИВ, но после нещата се уталожиха и стигнахме до консенсус, че има най-добро училище за конкретното дете, а не най-добро училище по принцип. И последната максима решава много добре спора на kodbg с rosss  и останалите фенове на АК.
 
Според мен АК е за деца с равномерно разпределени качества и академична насоченост, свързана с дисциплинирана и съвестна работа. Ако си блестящ в едно (за сметка на друго) АК не е най-добрият избор. За състезателите по математика например е точно така. Нямам представа как Кубрат на времето е намирал време хем да се готви, хем да си прави всички проекти. Ми то в момента има лагер на математиците от националния отбор, в който са се включили и много деца, които не са в отбора. А кажете ми дали АК биха си пуснали своите ученици за 2-3 седмици на лагер баш по време на файнълите? Май това е риторичен въпрос Twisted Evil Явно за Кубрат е имало някакви изключения или е бил неземно талантлив, но в общия случай не става. В общия случай и да влезе водещ състезател в АК после нивото му спада. Освен това в СМГ едно талантливо математиче може да се оправи и без много учене (оставете тези легенди как по цял ден решавали задачи, това са изключения) и пак да е на върха. В АК системата не го позволява (доколкото съм схванала) и затова за деца, които не искат да учат по много, там би било мъка. На една дружка детето сега е в 9 клас на АК и много се оплаква, че са се записали там. На детето му е трудно, буйно е и има "простъпки" за които е наказвано, има проблеми по някои ( за мен маловажни)  предмети като философия например и се замислят за местене. А иначе детето е много добро по математика и физика, също и по езиците. Ако го бяха записали в СМГ или ПЧМГ щеше да е по-успешно.

Та така, позовавайки се на своя опит ви приканвам да спрете споровете. Нещата са си до дете.
Виж целия пост
# 189
Ами Росс, ето реално какво искам - подготовка за ЗМС, осигурено посещение на ЗМС, преработка на програмата спрямо на останалите съученици, които няма да посетят ЗМС.

Ученици от колежа участват както на зимните математически състезания, така и на пролетните такива. Подготвят се за тях /и за другите състезания/ целогодишно в курс по математика за напреднали, който миналата година се водеше от Кортезов. Курсът е извън учебно време и не е платен. Посещението им на състезанията /ЗМС и ПМС/ се осигурява и финансира от колежа /път и хотел/. Имат даже отлично класиране  Laughing - справка в страницата на колежа.
Познавам и дете, което отсъства близо 10 дни от училище, заради подготовката си като участник в националния отбор по определен спорт. Отсъствието му беше разрешено, а всички родители на деца в колежа знаят, колко са строги правилата на колежа в това отношение.

Не  разбирам, обаче, каква преработка на програмата искате да Ви направят. Ако става дума, останалите ученици да преговарят и да чакат състезателите да се върнат за да учат нов материал, това не се случва в колежа, а мисля и във всяко едно училище.
Когато се върнат на училище, децата трябва да наваксат всички пропуснати проекти и да представят всички домашни, които другите са имали. Въпросът, ако не се лъжа е уреден и в Правилника на училището, който разписват, както ученика, така и родителя.
Ако това не Ви устройва, явно мястото Ви не е там.
Виж целия пост
# 190
как се урежда интерес на дете в дадена област за сметка на по-повърхностна подготовка по друг предмет.
Напълно резонно питане, при задълбаване в една дисциплина неминуемо трябва да има отлив в друга. Нещо, което непрекъснато се твърди, че не е прието в АК.
Вместо да отговориш по същество се впускаш в описване на това, колко щастлива била дъщеря ти. Благодаря ти за разказа, но не отговаря на въпроса.

Освен, че съм ти написала колко щастлива е била дъщеря ми, от опит с нея съм ти написала за индивидуалните занимания за подготовка за състезания.
Била е и активен спортист /спорт извън колежа на сериозно ниво/, няколко клуба в колежа.
Как се е оправяла и е имала време и за приятели, и за каквото я вълнува, трябва тя да отговори, но съм свидетел, че не е невъзможно. Не бих казала, че е имало отлив от други дисциплини. Тя и нищо да не прави, от хуманитарните дисциплини пак ще получи изприщване. Не мисля, че другите й занимания са причина за 5ците й по АЕ и 5-6 по БЕЛ.
Мнението й беше, че по всички предмети не е толкова трудно да изкараш 5, но 6 вече си е трудничко. Не съм задълбавала в тези й размисли, защото си знаех къде е добра и къде са й слабостите.

Ако някой търси повърхностна подготовка по някой предмет/ по каквито и да било причини/ да си търси друго училище. Както е написала Черна Станция, всеки си има приоритети и си знае кое е добре за детето му.
Виж целия пост
# 191
Според мен АК е за деца с равномерно разпределени качества и академична насоченост, свързана с дисциплинирана и съвестна работа. Ако си блестящ в едно (за сметка на друго) АК не е най-добрият избор. За състезателите по математика например е точно така. Нямам представа как Кубрат на времето е намирал време хем да се готви, хем да си прави всички проекти. Ми то в момента има лагер на математиците от националния отбор, в който са се включили и много деца, които не са в отбора. А кажете ми дали АК биха си пуснали своите ученици за 2-3 седмици на лагер баш по време на файнълите? Май това е риторичен въпрос Twisted Evil Явно за Кубрат е имало някакви изключения или е бил неземно талантлив, но в общия случай не става. В общия случай и да влезе водещ състезател в АК после нивото му спада. Освен това в СМГ едно талантливо математиче може да се оправи и без много учене (оставете тези легенди как по цял ден решавали задачи, това са изключения) и пак да е на върха. В АК системата не го позволява (доколкото съм схванала) и затова за деца, които не искат да учат по много, там би било мъка. На една дружка детето сега е в 9 клас на АК и много се оплаква, че са се записали там. На детето му е трудно, буйно е и има "простъпки" за които е наказвано, има проблеми по някои ( за мен маловажни)  предмети като философия например и се замислят за местене. А иначе детето е много добро по математика и физика, също и по езиците. Ако го бяха записали в СМГ или ПЧМГ щеше да е по-успешно.

Та така, позовавайки се на своя опит ви приканвам да спрете споровете. Нещата са си до дете.
Постът Ви е интересен и уж приканва към приключване на споровете, но всъщност поражда нови такива. Примерът, който давате за дете, което не се погажда с АК, всъщност може да се случи и във всяко едно училище, включително и в СМГ. И там се придава изключителна важност на един такъв предмет, какъвто е изобразителното изкуство и ученици, които си позволяват да го подценят и не представят исканите рисунки в срок са наказани с ниски оценки. А оценката влиза в дипломата за средно образование и може теоретично да препятства влизането в желан университет, например в Англия.

Според мен причината постоянно да се разгарят спорове относно АК е, че за образованието в него се плаща. Ако обучението в АК беше безплатно, то тогава колежът щеше да бъде идеалното училище за всички  Mr. Green. Тогава изведнъж строгият ред там, "бръч"-ът от сутрин до вечер, многото проекти и ангажираност, липсата на свободни часове и т.н. щяха да се окажат идеални за ангажиране на всяка тийнеджърска глава в периода на съзряването й...

Засега, обаче, образованието в АК,/за повечето учащи в него/, е платено и това поражда постоянно спорове и интерпретации - дали си струва и дали същите цели не могат да се постигнат и без пари.
Виж целия пост
# 192
Това, че се плаща, си е сериозен момент в оценката дали да бъде записано едно дете там, но няма отношение по въпроса дали училището е подходящо или не за детето. За мен решението за записване е двустепенно (точно както е и при решението за покупка в една фирма) и не, че двете степени не са свързани, но са свързани в точно определена последователност:

1. На първи етап се преценява дали училището пасва на детето като характер, прилежност, стратегия за висше образование, интереси и т.н. Ако отговорът е НЕ изобщо не се дискутира плащането. Точно както ако ви трябва самосвал, а ви предложат пикап, изобщо няма да има значение колко струва.

2. Ако отговорът на предния етап е ДА, тогава вече почва да се мисли дали си струва да се плати, дали семейството може да си позволи да плати, дали ще има финансова помощ и пр.

Моят постинг тук беше изцяло в сферата на първия етап, защото имам опит с него, тъй като на времето и нашите чуденки приключиха пак на този етап и изобщо не сме стигали до втория. Т.е. за нашето решение парите изобщо не са били фактор.
Виж целия пост
# 193
Напълно подкрепям мнението на Черна Станция. И АК не е единственото училище, в което се плаща. В много ЧУ таксите са напълно сравними, особено ако прибавим и транспорта. Ама те не се дискутират така.
Може би основната причина е, че порядките, мисленето и реда в АК са коренно различни от българските и от това, с което сме свикнали. Има някои неща, много по-добри от българските, но има и други, които поне за някои хора са по-лоши или хайде на ги наречем по-неприемливи, а някои съвсем неприемливи. Колкото хора, толкова и мнения. Само че никое друго българско училище не е защитавано с такъв плам и жар от харесващите го, нито пък атакувано с такъв хъс от нехаресващите го. Може би донякъде СС, но и при него страстите не се разгарят чак пък толкова.
Ето НЕГ, първа на матурите, много яка гимназия, ама ако не е Русалката, никой не пише нищо за нея. Дори и за АЕГ, дето всички тука се барате англоезични, пак никой не пише. СС+Питагор, напоследък стана модно ПБ, и АК, това е, което се спряга непрекъснато. Това ми дава основание да говоря за секта. БГ-мама е сектата на тези училища. Затова напоследък поне на мен хич, ама хич не ми е интересно вече да чета все едно и също, едно и също, едно и също.
Виж целия пост
# 194
Ами не е вярно, че за НЕГ никой не пише. Имат си тема родителите на деца в НЕГ, пишат си, споделят си линкове. Просто в тяхната тема не висят постоянно потребители с деца в други училища, които да опонират или оспорват това или онова и да ги принуждават да влизат в "оправдателен" режим.
Докато в темата за колежа не е така.
Поради това ми е чудно каква "секта" ви се привидяла.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия