Частни училища - информативна тема 8

  • 61 042
  • 739
# 690
Когато ги попитах как да го готвим ми казаха че материала от детската градина бил достатъчен, даже не искали детето да е готвено предварително. Само дето на изпита с психоложката (на които присъствах) се извадиха предимно листа от азбука на мисленето (повечето от които ги няма в стандартните помагала за детската градина). Детето се справи супер (аз седях и гледах). Въпреки това не ни стигна 1.5 точки да ни приемат.

Ами разбира се, че е трябвало да ги "взривиш", защото, ако е вярно, това е некоректно и нечестно отношение, недопустимо за уважаващо себе си училище и разбира се, че е удар по психиката на детето.

Съвсем друг въпрос е кой точно ти е казал, че не е необходима подготовка - ако е била образно казано чистачката, разбира се, че тогава училището не е виновно че не си знаел кого да питаш или че криво си разбрал. Но, ако това е казано от оторизирания за това човек, разбира се, че е трябвало да се разправяш и да искаш обяснения. Не може аз да се явявам на изпит за шофьорска книжка и да ми дадат на изпита да решавам тройни интеграли!
Виж целия пост
# 691
близка съм с бившите собственици на едно от частните училища в софия.
не искам да дразня никого, но подборът освен децата включва и “пресяване“ на родителите. за собствениците това е бизнес, а за да върви бизнесът трябва да има две неща - училището да се ползва с добра репутация, и родителите да плащат редовно таксите.


И аз така съм чувал, но относно плащането на таксите, не мога да разбера какво значение има за училището дали родителите са на заплата 3000лв или 30 000лв. ОК, да приемем, че предпочитат тези с петцифрената заплата, обаче защо? Те по-висока такса ли ще платят? Ами не, плащат същата такса. А този с 3-те бона заплата също може без проблем да си я плаща. Може би разчитат на влиянието на по-заможните в различни сфери на обществото? Но нали всички казват, че никой не иска от родителите нищо друго, освен да си плащат таксата.
Ами тогава дали Ганчо софтуерния инженер с 3 бона заплата е родителя или Вальо Златев шефа на Лукойл, каква е разликата, и едниния и другия ще плащат 4000 евро такса, което е 800лв на месец, напълно поносимо за Ганчо инженера с 3-те бона.

От моите родители знам, че навремето така е било с таксата за детските градини - плащаш според дохода.
Виж целия пост
# 692
Навремето кога това - при соца ли? Не знам, но ме съмнява. Е, сега със сигурност не е така.

Дори е обратното, не за частните училища и градини, а по принцип за всичко - по-богатите по принцип плащат най-изгодните цени за всичко и получават много по-добро обслужване и качество от бедните, които хем плащат скъпо и прескъпо, хем получават кофти продукт насреща /пак казвам, не говоря за училищата/. Винаги един богат човек, особено пък ако е и известен, получава по-добра оферта от един бедняк. За каквото и да било.
Виж целия пост
# 693
Навремето кога това - при соца ли? Не знам, но ме съмнява. Е, сега със сигурност не е така.
Е, да, при соца. И да, сега не е така. Просто се сетих, че написаното ми е познато и че ако стане така, няма да е нещо ново.
Виж целия пост
# 694
И на нас в Питагор ни бяха казали,че няма нужда от подготовка над включеното в материала от детската градина,но синът ми веднага е разпознал листчетата от Азбука на мисленето.
Например в Питагор обаче не крият,че правят подпобор и на родителите-дават ти документи за попълване, когато се подава заявлението за изпита, които съдържат имената на родителите, професиите, тест с доста въпроси /бланков за семейните отношения и два отворени въпроса-защо избрахте Питагор и какво очаквате от обучението на детето си-цитирам ги по памет/. Това са частни дружества и имат право да избират начина на прием. Дали този начин ги представя в някаква светлина, явно са приели,че могат да си позволят негативите в името на позитивите.
Както се е случило и в СС-преценили са,че реномето им може да понесе известно количество издънки, преценила са плюсовете и минусите и явно плюсовете са им се сторили повече /визирам случките покрай приема и броя на класовете и учениците/.
Виж целия пост
# 695

Повече ме притеснява целодневното училище, по мои спомени след 5-ти клас всички предмети се разказваха, как става това при целодневно обучение? Тук нали има пишещи от ПБ, БШ, Азбуки и Образ. технологии, споделете, моля, във вашите училища 5-7 клас също ли е целодневно?

ТришаР, т. нар. "разказвателни предмети", вече никъде не се разказват така, както ние го помним  - нито в частните, нито в държавните/общински училища, вкл. в гимназиите /голямата ми дъщеря е в общинска гимназия/. Тестовата система става все по-застъпена. Аз имам противоречиво мнение по този въпрос. От една страна, никога не съм била фен на зазубрянето на урока и изпяването му "от-до". От друга страна, устното изпитване учи децата да се изразяват устно, умение, което не се развива особено в БГ училищата, а и заучаването и възпроизвеждането на факти тренира паметта. Но това е встрани от темата.
Целодневното обучение до 7 клас, според мен е плюс /нямам предвид СС, а изобщо/. То позволява хорариум на часовете по БЕЛ и МАТ, достатъчен за всяко средно интелигентно дете да усвои отлично материала без допълнителна помощ. И обезсмисля частните уроци, които именно това правят - допълнителен брой часове, в които недообясненото, поради липса на време в училище, се обяснява отново и се упражнява допълнително. При по-големия брой часове в училище, има достатъчно време даден материал да се предаде, да се тества, да се анализират грешките, да с обясни отново и пак да се тества. Това се отчита в 7 клас - до края на м. март - началото на април, вече бяха взели целия материал и през останалите два месеца до НВО, го преговаряха, упражняваха и правеха пробни тестове. Училището набляга на БЕЛ, МАТ и АЕ и това го заявяват изрично още в началото. Това не означава, че останалите предмети са пренебрегнати, просто допълнителните часове /над тези в държавното училище/, са посветени основно на БЕЛ, МАТ и АЕ, а разказвателните предмети се изучават по същия начин и със  същия хорариум като в държавните училища - ни повече, ни по-малко. И аз имах подобни на твоите притеснения. Но когато съм ги препитвала по история /най-нелюбимият им предмет  Confused/, се оказа, че знаят много повече, отколкото очаквах.
При целодневната система на обучение, дори домашните в събота и неделя, за мен, са излишни.
Има основание в притеснението ти, че при целодневно обучение, децата не се учат на самоподготовка. Часовете за самоподготовка, на практика, се взимат в училище. Но ако се замислиш, истината е, че дете на тази възраст /до 7 клас/, рядко може наистина да се подготвя само, т.е. само да реши какво да прави, от къде да го вземе и т.н. Т.нар. самоподготовка до 7 клас, се прави или от родителите /поставят задача, проверяват, обясняват/, или на занималня, или на частни уроци. Има и деца - изключения, но като цяло, до 8 клас, самоподготовка, в истинския смисъл на думата, няма. Това е мое мнение и не ангажирам никого да го споделя.
Виж целия пост
# 696
sanaka, много благодаря за отделеното време да напишеш отговора!   bouquet
Знам, че сега е главно с тестове и не се зубри по онзи добре познат ни начин, не знам обаче с тези тестове успяват ли децата да се научат да правят анализ, синтез и извод на информацията. Все си мисля, че щом толкова хора ползват целодневно обучение за 5-7 клас,  доволни са, децата им имат знания, то явно пък не е толкова зле Simple Smile
Виж целия пост
# 697
sanaka, много благодаря за отделеното време да напишеш отговора!   bouquet
Знам, че сега е главно с тестове и не се зубри по онзи добре познат ни начин, не знам обаче с тези тестове успяват ли децата да се научат да правят анализ, синтез и извод на информацията. Все си мисля, че щом толкова хора ползват целодневно обучение за 5-7 клас,  доволни са, децата им имат знания, то явно пък не е толкова зле Simple Smile

Не успяват. Тестовете не са лоши като форма на изпитване. Лошото е, че децата подчиняват ученето си на тях, а не на реалните знания. Това е проблем и на ДУ. Не е все едно дали ще прочетеш пет книги, или ще решиш 50 теста. При първото се ограмотяваш, при второто започваш да се съмняваш и в това, в което уж си сигурен. Но пък усвояваш техниката на решаване на тестове, а и възможностите за подсказване и преписване са по-добри при тестовете. Резултатът е шестица и за много родители това е достатъчно. Ако държите на знания, целодневното обучение не е добра идея за след четвърти клас.
Виж целия пост
# 698
Когато ги попитах как да го готвим ми казаха че материала от детската градина бил достатъчен, даже не искали детето да е готвено предварително. Само дето на изпита с психоложката (на които присъствах) се извадиха предимно листа от азбука на мисленето (повечето от които ги няма в стандартните помагала за детската градина). Детето се справи супер (аз седях и гледах). Въпреки това не ни стигна 1.5 точки да ни приемат.

Ами разбира се, че е трябвало да ги "взривиш", защото, ако е вярно, това е некоректно и нечестно отношение, недопустимо за уважаващо себе си училище и разбира се, че е удар по психиката на детето.

Съвсем друг въпрос е кой точно ти е казал, че не е необходима подготовка - ако е била образно казано чистачката, разбира се, че тогава училището не е виновно че не си знаел кого да питаш или че криво си разбрал. Но, ако това е казано от оторизирания за това човек, разбира се, че е трябвало да се разправяш и да искаш обяснения. Не може аз да се явявам на изпит за шофьорска книжка и да ми дадат на изпита да решавам тройни интеграли!

А какво ще кажеш за АК? Там съвсем официално се казва, че подготовка не е нужна, а децата масово ходят. Дали някой може да им иска сметка ако се е вързал на тези уверения? Joy

По принцип там, където има състезание за ограничен брой места (т.е. печелят най-добрите), подготовката винаги помага. Трябва да си идиот за да не осъзнаеш, че при подготовка базовият капацитет винаги се увеличава и да не го приложиш на практика. Може пък уверението, че подготовка не е нужна, да е тест за родителите та да отпаднат идиотите Mr. Green
Всъщност "няма нужда от допълнителна подготовка" означава само, че минимумът за да бъде прието едно дете и да се справи после е постижим и без подготовка. Но ако нивото на последното прието дете е много над минимума тогава тези, които се явяват без подготовка спокойни, че минават този минимум, просто....духат супата.
Виж целия пост
# 699
Навремето кога това - при соца ли? Не знам, но ме съмнява. Е, сега със сигурност не е така.

Дори е обратното, не за частните училища и градини, а по принцип за всичко - по-богатите по принцип плащат най-изгодните цени за всичко и получават много по-добро обслужване и качество от бедните, които хем плащат скъпо и прескъпо, хем получават кофти продукт насреща /пак казвам, не говоря за училищата/. Винаги един богат човек, особено пък ако е и известен, получава по-добра оферта от един бедняк. За каквото и да било.
Моля те, дай пример  Peace Нещо конкретно влагаш в момента в тези изречения и ми стана любопитно какво!
Виж целия пост
# 700
Може пък уверението, че подготовка не е нужна, да е тест за родителите та да отпаднат идиотите Mr. Green

 Joy Joy Joy

Сълзи ми потекоха от смях!
Виж целия пост
# 701
Аз също апелирам темата повече да не се превръща "за" и "против" СС, можете да си направите отделна такава.
Имаше много полезна информация, но отговарянето след всеки постинг е досадно и колкото и да прелиствам, все пак, това е 4 или 5-та тема, в която се опитвам да се ориентирам за повечето ЧУ.

По темата с подбора на родителите: за мен също е нормално, не защото е честно, а защото разбирам идеята - подбират се сходни семейства (много по-лесно се контолират и овладяват), като ценностна система, морал, възможности, също така и известни хора - защото те създават имидж на училището. Нормално е да се търсят и такива - това е реклама за години напред, колко често снимат първия учебен ден и пишат на кой децата в кое училище са. Друг аспект на подбора е, че така се търсят и ученици - хората споделят с приятели, колеги (които са от същите среди, с горните предимства) и най-добрата реклама - от уста на уста е в ход. Peace
Някой с деца в другите училища може ли да сподели дали и какви новости има тази година.
Лично аз се интересувам от Образователни технологии, Артис и БШ.
Благодаря  bouquet
Виж целия пост
# 702
Може пък уверението, че подготовка не е нужна, да е тест за родителите та да отпаднат идиотите Mr. Green


Изобщо не е смешна тази ирония.  Mr. Green Когато си казал нещо, то това нещо се очаква да е истина и да си го спазваш. И когато си казал, че ще препитваш само на материал заложен в обичайните помагала за детските градини се очаква това да е така. А не да препитваш върху "Азбука на мисленето" и всякакви подобни допълнителни помагала, които освен всичко останало са за деца на 7 г., а не за деца на 5 г. (каквито са кандидатстващите в ПУК). Но то честност и почтеност както стана ясно няма как да очакваш   Mr. Green  Добре, че наистина не сме идиоти та поразпитахме какво включва теста и бяхме подготвени за необходимите допълнителни материали. И всеки, който казва, че детето му не се е готвило допълнително и е влязло само на база знанията от обикновените учебници за 3-та група в градината, лъже и ни мисли за идиоти.
Виж целия пост
# 703
Може пък уверението, че подготовка не е нужна, да е тест за родителите та да отпаднат идиотите Mr. Green

Ха ха, това много ми хареса, хи хи хи hahaha
Виж целия пост
# 704

Ще ми се пак да цитирам думите на зам.-директорката от предварителната ни среща :

"Ние тук НЕ толерираме индивидуалността на децата!"

Доста ме притесни това изречение към онази дата, но си затворих очите тогава, заслепена от хвалбите за училището. Забележете - не става въпрос за разваляне на дисциплината...

No comment!  Stop

П.п. Това има ли достатъчната тежест на преки лични впечатления? Или са странични?
........

За втората част - чиста проба заяждане и реваншизъм. Дали е проблем общовалиден - не мисля, въпрос на подход. Има училища, които залагат на индивидуалност и други, които държат да моделират по своя собствена програма. Нищо изключително и скандално няма в подобно твърдение.
Сама си написала - казано е на предварителната среща. Ако наистина го отчиташе като проблем, нормалната реакция е да станеш и да си тръгнеш. Това не е станало, тоест приела си, че това е добър подход за твоето дете и си продължила с кандидатстването.  Ако от СС не бяха направили простотията, описана в началото, сега детето ти щеше да учи там и ти щеше да си доволна от системата им. Но... понеже не е така - обръщаш нещо, с което си била съгласна в минус.
.........

Приемам правото ти да тълкуваш моето споделяне като заяждане и реваншизъм и същевременно, подчертавам, че споделям Факт  - казани ми думи.
Такива детайли от информация толкова съм ги търсила преди около година, за да си изградя обективна преценка за атмосферата, подхода и маниерите на работа в училището! Но аз тръгнах със съвсем друга, идеалистична нагласа, базирана в голяма степен на прочетеното тук и в написаното от Данибон...

И защо да изляза при въпросното изречение, което ми беше първата червена лампа? Нито е възпитано, нито е необходимо. Имаше и други важни неща, които затвърдиха мнението ни, но не бих ги описала тук, защото не им е тук мястото. Само че си пренаредихме приоритетите и училището започна да се превръща в план Б. Все пак взимането на зряло решение е процес.

Стойчо,
Напълно съм съгласна, че трябва да има подбор на родителите, то децата са техни отражения, а всички имаме идея каква СРЕДА търсим за децата си. Само дето моите търсения и тези на ръководствата имат различни подбуди Wink
 
Споко, детето ми не е с увредена психика, много е щастливо даже с общия ни избор на училище, а аз не съм от онези, дето се саморазправят, а може би трябваше. По-скоро дълбоко ме отвращава безпринципното отношение към важни неща - и това е симптом за бъдещето, ако приемем, че това е изборът да повериш детето си.

 Да, дразнещо и "фрустриращо" е, ако заради комбинации и пресметливост на някоя особа/институция/ влиятелна персона ( а не на базата на способностите му!) детето ти попадне в училището Х вместо в У, а това променя пътя му (съдбата). Но да не задълбаваме повече.

Наистина, стига, досадно е. Моля само след всеки подобен пост да няма заядливи намеци колко децата ни не били подготвени или пък какво разбираме ние от възпитание и крехката детска психика, защото така край няма да има...
Благодаря за вниманието!  bowuu Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия