Инвестиция за милиони, а персоналът – вятърни мелници

  • 26 082
  • 189
Броих часовете до началото на уикенда, ще отскочим с Милото до "Вятърни мелници"-хидропаркът в Горна Малина. Тази година няма да излизам в отпуск и с нетърпение очаквах да се потопя в басейните, да почета книжка сред природата (Лиляна, още не съм приключил с "Пеперудата")   : Crazy и да събирам енергия за новата седмица.
Още на входа охраната ни каза да си оставим бутилката с вода в колата, защото било забранено внасянето на храни и напитки. Нормално, помислих си аз, докато чаках Милото да се върне без водата.Тези, които бяха около нас и чуха за забраната, скриха бутилките в чантите си и успяха да минат безпроблемно портала. Една жена извади 2 шишета, които не се виждаха преди това, показа ги и помоли да бъде допусната с тях, защото е на диета и е сигурна, че тук не предлагат такива отвари.Отказаха й.
Обядвахме в ресторанта и ми направи впечатление високото ниво на обслужване от всички четирима сервитьори, които идваха на нашата маса. После реших да посетя кислородния бар, за да подишам чист кислород. Не съм виждала подобно съоръжение и помолих бармана  да ми обясни. "Мми избирате си едно от тези шишенца и вдишвате." Всяко от тях беше с различен аромат и помолих за повече инфо за въздействието им. Не получих адекватен отговор, а присмешка с " ми то има картинки на всяка бутилка". Дадоха ми използван накрайник да си сложа в ноздрите, кавам, че не го е отворил пред мен, пък той "ама, как, току що го отворих". Помолих да отвори нов и видях разликата. В този момент пощурях, как е възможно да работят на принципа " ако мине номерът"! Този накрайник влиза в ноздрите и сега аз съм сополива, ами ако на следващия дадат моя накрайник...
Твърдо решена да забравя всичко на мига, защото сега ще релаксирам с чист кислород, завъртях бутона на устройството и изведнъж под налягане, мозъкът ми се изпълни с течност. Свалих веднага всичко, а барманчетата се хилят и " ако усилите до край, ще потече течност, няма да е въздух." Тръгнах да търся Управител и питам охраната за такъв, не знаел.
Намерих  жена, която твърдеше, че е Управител, помолих я да излезем от хотела, за да не ни чуят другите клиенти. Голяма съм шматка, проявих някакво чувство за такт. Направих услуга и на охраната, върнах се при него и му обясних къде да намери Управителката, ако му потрябва, а той" ей, с гюрюлтия дойдохте и така ще си отидете"  Shocked
Тогава ми идвше да му ударя два шамара, но само го попитах" що  гюрюлтия, щото не си скрихме водата като другите и я върнахме в колата?".
Та Управителката се извини и каза, че ще ни върне парите за кислородния бар и го направи.
И сега идвам на основната мисъл. Как е възможно да инвестираш милиони, а персоналът ти да пилее труда и парите ти? Защо служителите ( не всички, и не само тук) си позволяват да влизат в пререкания с клиентите? И може би най-важното-дали ще дойде момент, в който ние българите ще предлагаме навсякъде обслужване на много високо ниво?


Виж целия пост
# 1

Та сега си идвам на основната мисъл. Как е възможно да инвестираш милиони, а персоналът ти да пилее труда и парите те? Защо служителите ( не всички, и не само тук) си позволяват да влизат в пререкания с клиентите? И може би най-важното-дали ще доъде момент, в който ние българите ще предлагаме навсякъде обслужване на много високо ниво?

Няма да дойде този момент. Не и за нашето поколение. Не и докато не се изпипват подробностите на всяко едно ниво на тази милионна инвестиция. А обслужването е немалка подробност!
Виж целия пост
# 2
"Оценявам" всичките си правописни грешки, ще редактирам като се прибера, че ми е трудно на таблета. Embarassed
Виж целия пост
# 3
То качествен персонал в БГ не остана  Naughty Naughty Naughty
Виж целия пост
# 4
Може би защото и така си имат достатъчно печалба и възвращаемост на инвестицията и не се напъват за повече. Защото лелята, която и тук размахваше снимки къде е била, пак ще се похвали във форума и в социалните мрежи, а какво е било обслужването на снимката не се вижда, нали.
А може и парите да са изпрани.

Нещо подобно преживях и аз вчера. Бяхме на едно заведение, много добре направено с вкус и желание. Имаше и бонус - свиреха на живо някаква рок банда. Дотук всичко е прекрасно, докато не започнаха да ни обслужват и не дойдоха поръчките. Сервитьорките не успяваха да смогнат да поемат толкова много поръчки, а от кухнята излизаха доста скромни и не отговарящи на грамажите в менюто порции.
Виж целия пост
# 5
Нищо ново под слънцето в така нареченият "БГ туризъм" - много шум, за нищо.
Само съжалявам, че си си провалила почивката,знам какво е да нямаш отпуска и да жадуваш за двата почивни дни и малката инжекция релакс.
Благодаря, че сподели преживяното.
Виж целия пост
# 6
Хората са го казали - хубава работа, ама българска  Peace
Виж целия пост
# 7
Много-много, ама много трудно е да се намерят читави хора за работа. Може би има голям недостъг на  работни места за хора на средно и над средно управленско ниво, но за обслужващ персонал липсват хора!
Виж целия пост
# 8
Когато бай Ганьо Балкански направи заведение/хотел, няма кой друг да работи в него, освен бай ганьовци. Иначе казано, рибата се вмирисва откъм главата.
Виж целия пост
# 9
 Може заплатите на персонала да са ниски?/недостатъчно високи за да дойдат умеещи хора/
А може, както отбеляза Лиляна, да не се напъват, защото печалбата им стига, ако са перачки пък съвсем.

Лиляна, би ли казала кое е заведението? В Бургас някъде имат този навик порциите да са за хора на диета. Обикновено се разправям, но ми се разваля настроението и по-скоро предпочитам въобще да не влизам там.
Виж целия пост
# 10
...
Лиляна, би ли казала кое е заведението? В Бургас някъде имат този навик порциите да са за хора на диета. Обикновено се разправям, но ми се разваля настроението и по-скоро предпочитам въобще да не влизам там.
Да, но е в Ямбол. Заведението е Рок Пица: http://catalog.yambolsport.net/710-%D0%BF%D0%B8%D1%86%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8Frock
Виж целия пост
# 11
Ами няма как да се намери читав персонал когато му се плаща колкото да не умре от глад. За толкова пари - толкова работа.
Виж целия пост
# 12
Никакво заплащане няма да ги накара да се държат любезно и възпитано, ако това не се изисква от тях.
Виж целия пост
# 13
Никакво заплащане няма да ги накара да се държат любезно и възпитано, ако това не се изисква от тях.
Напротив, при подбора на персонал ще се появят и по-читави хора заради по-високото заплащане.
Виж целия пост
# 14
Частен бизнес в страната - на 25 години. Не на стотици. Има много още да се учат как се прави. Страанно кога се за забравиха добрите практики от соца. Имало е такива тогава.

Персонал трудно се отглежда. Да го намериш, да го мотивираш и финансово, и иначе. И в крайна сметка да го задържиш. Тук ролята на HR-ите. Които обаче в 99,9% от случаите са едно недоразумение, без воля да внуши каквото и да било на работодателя си от страх да не загуби собствения си хляб.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия