На море в Турция - тема 39

И аз вчера платих цялата сума за почивката.Ние почнахме обратното броене още 16 дена до почивката.Абсолютно не се притесняваме за безредиците в Турция,то ако ми е писано и тук може да ме настигне белята.Граничните райони са обезопасени от военните,посолствата и военните поделения са опасни-поне така пише в турската преса.
Сутринта гледах по новините за безредици от нелегални емигранти, които пристигали  на гръцкия остров Кос - него го имах като идея за разходка от Бодрум.  Някой може ли даде информация дали в този случай си заслужава да се ходи там или е опасно?

И по тукашните медии пишат/говорят за това. Кметът на Кос бил написал отворено писмо в което помолил за помощ, ситуацията била извън контрол и можело да се лее кръв  Shocked
Вчера бежанци блокирали крайбрежната алея в Кос.

Наистина, божа работа. Ние имаме само 6 дена до пътуването и дано страстите се успокоят малко, макар и в момента да не изглежда така. Ще решим в последния момент, ако трябва.
Tatjana , благодаря!
Има ли някой , който да се отказва от почивката заради събитията в Турция.Четох, че някои хора си анулират резервации и си искали парите.

Аз също се притесних, прочетох съобщение на МВнР от 22.07. http://www.mfa.bg/bg/events/63/2/4008/index.html за пътувания до РТурция, обадих се в туристическата агенция. Отговориха ми, че нямали анулирани почивки и дори имали нови клиенти, не намекнаха изобщо за връщане на заплатените суми.
о
Общо взето да се избягва границата със Сирия и Истанбул.
Tatjana-желая ти приятна почивка и действай смело нищо няма да се обърка .Безредици има навсякъде психопати също.Тамошната полиция и военни ще ни пазят.Желая на всички които им предстои пътуване към желаната дестинация много положителни емоции и много усмивки.Нека господ е с вас и да ви пази.
До колкото видях от съобщението предупреждението е основно за Истанбул. И да далеч от границата .. повечето курорти са дооооста на юг така че не би трябвало там да има напрежение. Нури ...дай боже
Здравейте, бихте ли ми казали в каква валута е по- изгодно да се пазарува в Турция, лири или евро.
Знам че приемат и долари и евро и лири но просто не знам в каква валута е най- добре да обменя парите си. Освен това къде мога да се ориентирам за цени на дрехи и обувки да кажем?  Става въпрос за Кушадъса.   Трудно ми е да преценя колко пари да взема със себе си тъй като това ми е първо пътуване до там и нямам никаква ориентация.
Благодаря !
Вземате толкова пари, колкото може да похарчите. Въпрос на малки сметки е да прецените, коя валута Ви е изгодна. Ето днес си купих лири по курс 0,647.  За 50 лири дадох 32,50 лева. Доколкото знам 1евро е  2,50лири. Сега не мога да кажа  как върви курсът долар-лира, но чичко Google знае всичко. Специално аз в Турция пазарувам в лири,  но си нося и евро и долари, защото на безмитния на границата си купувам разни неща във въпросната валута. Един път като го сметне човек, после е лесно.
Вчера бях в Одрин, видях курса 1евро= 3.03 лири Simple Smile
Лункреция има предвид курсът тук, в България. А на мен ми се струва, че лирата още ще падне.
Лункреция, ти от банка ли купуваш, или от чейндж бюро? Аз от страх купувам винаги от банки, но ми се струва, че там е по-скъпо. Правех си планове септември да ходя до Одрин на пазар, ама сега с тази обстановка  Crossing Arms
Ние бяхме от 20 юни - не си спомням официалния курс евро/лира, но беше малко под 3. Навсякъде обаче си го смятаха по 3. Тъй като имах 100 лири, които реално почти нямаше за какво да похарча, освен няколко билетчета за долмушите, реших да пазарувам с тях и така разбрах как смятат. За мен е безпредметно да се носят различни валути, освен евро или долари, дори имат цени и в паунди. Лирите са добре за купуване на вода, ако в хотела не се предлага нон-стоп, билети за долмушите, ако има пазар за плодове /и не се предлагат в хотела ви/...

П.П. Например - някаква риза беше с цена 10 евро, попитах за лири - казаха ми 30, но по-курса по който ги бях купила ми излизаха 21 лв., т.е. ако много дребнаво се смята, излиза, че в евро щеше да ми бъде по-изгодно. Не се затормозявайте с излишни сметки, продавачите винаги ще бъдат на печалба.
Принципно си права, но има и такива като мен, дето макар, че са тръгнали на почивка, не могат да си укротят шопингманията и като влязат в магазинче, сърчицето им трепва.......срам ме е да си призная, но тази година пак тръгнахме с един сак, а се върнахме с...........3  Embarassed
Миналата година бяхме взели лири и когато пазарувахме каквото и да било /в Манавгат-Сиде-Анталия/ всички търговци бяха много учудени, че ни интересува цената в лири. Всичко ни го предлагаха първо в долари, евро и при въпрос - чак тогава получавахме цена в лири. Въпреки, че бяхме купили лирите на добър курс, не бих казала, че спечелихме каквото и да било от това, че пазарувахме в лири - крайната цена като я обърнем в левове беше все една и съща. За тази година май ще обърнем в лири само много дребна сума, а останалото в евро.
Местна валута е хубаво да имаш в страни, където със закон е забранена продажбата на стоки в чуждестранна валута - Тунис, Израел, Мароко - първия ден не можех да си купя вода, добре че екскурзоводът ми даде някакви пари. Освен това, в някои страни, дори и да можеш да си ползваш валутата, в моловете или супермаркетите трябва да плащаш в местна валута. Някъде пък имат двойни каси - обръщат ти валутата /доста неизгоден курс, но все пак.../. Турция е далече от тези проблеми, така че само имайте пари, харченето е лесно Sunglasses
Курса 2,50 лири за евро го видях от сайта на МВнР. Купувам валута от ТАВЕКС- много са коректни и точни.
Дейност

Основната дейност на Тавекс е покупко-продажба на инвестиционно злато и сребро, обмен на валута по касов и безкасов начин, парични преводи и други финансови услуги.

История

Тавид АД е създадена през 1991г. в Естония от Алар Таминг, който все още е мажоритарен собственик.