Да се научим да работим с Excel - тема 3

  • 82 125
  • 743
# 510
Как да си добавя бързи иконки в лентата с инструменти за таблици и цветове  - view - toolbars - после?..
Благодаря.
с коя версия ексел работиш? Напиши какво точно ти трябва, в ексел има достатъчно цветове, че и от спектъра можеш да си избираш. Къде искаш да ти бъдат тези иконки, има Quick access toolbar  най-горе, там си слагаме често използвани неща, за да не ровиме по менютата. Иначе можеш да добавяш други бутони-инструменти с десен бутон върху лентата и Customize the Ribbon...
Виж целия пост
# 511
Пак съм аз-лаика-защо трябва да заключвам клетките във формулата? Какво значение има дали са заключени или не?
Виж целия пост
# 512
Зависи какво искаш да постигнеш. Заключват се, когато ще копираш формула например, а трябва да си смята десет клетки по реда по една конкретно. Като пример само....

Формула



Резултат

Виж целия пост
# 513
Зависи какво искаш да постигнеш. Заключват се, когато ще копираш формула например, а трябва да си смята десет клетки по реда по една конкретно. Като пример само....
T.e. ги ограничава в рамките на реда, а не шийта?
Виж целия пост
# 514
Зависи дали пълно или частично заключване ще направиш.

При $A$5, заключва клетката за колони и редове за цялата страница.
При A$5, заключва реда, но сменя колоните, при $A5 - обратно.
Виж целия пост
# 515
Mацки,
това не се нарича "заключване", а "абсолютно адресиране", поне на английски термините са така "Relative and Absolute Cell References" и  в Гугл  се намира повече по темата.
"Заключване" значи да си заключиш, буквално, някаква клетка/област от промени на съдържанието (lock).
Виж целия пост
# 516
Знам, че се нарича абсолютен адрес на клетката. Въпросът е да се обясни това, което РЕД иска да научи. Мисля, че разбрах какво не ѝ е ясно и го обясних по лесен начин. Не е нужно да я обърквам, като ѝ разяснявам разликите между адрес и заключване.
Виж целия пост
# 517
Видовете адреси са едно от най-важните неща, които трябва да се знаят, при работа в Excel.

Видовете адреси са:
* Абсолютен ($А$1). При копиране и преместване на клетката с формула адресът не се променя.
* Относителен (A1). Относителният адрес пази информация за относителната позиция на клетката (в случая А1) спрямо клетката, в която е формулата, използваща този адрес (да речем формулата е в клетка B2). Относителната позиция на А1 спрямо B2 е клетка, която се намира в колоната в ляво и на предишен ред. Ако копираме формулата от клетка B2, в клетка D8, то адресът А1 ще се промени, за да се запази тази относителна позиция и ще стане C7. C7 е на същата относителна позиция спрямо D8, както е A1 спрямо B2.
* Смесен (A$1 или $А1). Ако имаме смесен адрес А$1, той ще се промени само, ако копираме формулата с него в друга колона. Аналогично и при $A1 - колоната е фиксирана, но редът се променя.

Какъв вид адресиране ще се използва има значение САМО, ако формулата, в която се използват адресите, ще се копира или премества.
Виж целия пост
# 518
Може ли при презапис на файл, числата които са получени чрез формила, да се изпишат само като цифри? Ако 1+1=2, то да виждам само 2 (крайния резултат) и като изтрия 1+1 - 2 да остане? Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 519
неясен въпрос.
Какво значи презапис? Число да се изпише като цифри значи ако числото е 29 да се изпише 2 и 9?
В ексел, има клетки с формули, но те показват крайния резултат. 
дай картинка на това, което правиш - къде ще изтриеш това 1+1? в друга клетка ли е? формулата ли искаш да си скриеш другите да не я виждат, каква е идеята.
Виж целия пост
# 520
Може ли при презапис на файл, числата които са получени чрез формила, да се изпишат само като цифри? Ако 1+1=2, то да виждам само 2 (крайния резултат) и като изтрия 1+1 - 2 да остане? Благодаря предварително!

Copy - Paste Special - Value
Виж целия пост
# 521
Момичета, иде ми да се самоутрепя! Не мога да работя с формули. Може ли някой да ми обясни как да го направя това? Имам 2 спредшита: в 1ия са списък с фактури на доставчик, а 2ия са вече платените фактури. Как да ползвам VLOOKUP, за да намеря кои не са платени фактури?
Виж целия пост
# 522
Първо, номерата на фактурите трябва да са ти в първата колона на таблицата.
Ако във втората страница имаш примерно номер на фактура, сума и дата на плащане, в първата страница накрая на таблицата задаваш - VLOOKUP. Излиза ти малък прозорец. На първото поле задаваш това, което търсиш дали го има във втория шийт, а именно номер на фактура на доставчик.
После те пита къде да търси - задаваш с маркиране таблицата от страница 2. В третото поле пишеш стойността от коя колона да връща като резултат, а именно 3, т.е. дата на плащане. На четвъртия ред пишеш False или 0. Това е.
Копираш формулата надолу по колоната.

ПС: Сега видях снимките. Работила съм на тази програма.
Виж целия пост
# 523
А защо не мога да търся по стойност на фактура или PO? С това пробвах и ми даде ерор. И защо трябва да размествам колоните?
Виж целия пост
# 524
Трябва да са в първа колона, защото е такава формулата. Сумата ти на едната страница е с +, на другата с -,  а трябва да са абсолютно по един начин изписани. РО не виждам на първата страница.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия