Първи клас - Набор 2008 - Тема 3

  • 45 067
  • 749
# 645
Прави ми Peace Напоследък, по думи на баща й, преди 17:10-15 не слизат. Не знам защо, отдавам го на първоначална дезорганизация.
Виж целия пост
# 646
Ето, и ти не знаеш, че вече са до 18 часа.  Tired
Виж целия пост
# 647
Прави ми Peace Напоследък, по думи на баща й, преди 17:10-15 не слизат. Не знам защо, отдавам го на първоначална дезорганизация.
Нашата класна каза един ден, по друг повод, че следобяд са до 17.10ч.

Ето, и ти не знаеш, че вече са до 18 часа.  Tired
Това не се ли отнася само за ПГ към Сдружението? За това и таксата им е по-висока от тази година.
Виж целия пост
# 648
Наистина не разбирам защо в обществото ни децата масово се плашат с училището?! В детската градина ги плашат с училище, разни хора ги плашат с училище, и т.н., и т.н. Все едно училището е най-голямото зло, отнема им детството и игрите свършват  ooooh!
Никога не съм допускала така да се говори пред децата ми. Винаги разказваме колко е интересно в училище, как са по-големи и по-отговорни, как децата там играят на нови игри, как се научават много от нещата за живота,за които всеки ден питат и прочие.
Тръгнахме в първи клас точно с тази нагласа и до сега нито веднъж не ми е казал,че нещо от тези неща не е вярно. Чака с нетърпение да отиде на училище,а дори е на 6 и половина. Досегът и с деца от по-големите класове също му е много интересен. Има моменти, в които му се струва /на него лично/,че другите деца се справят по-добре,но обяснявам,че всеки човек е добър в различни дейности,а в тези,в които му се струва,че не се справя като се поупражнява повече,ще се получат нещата,така че да му харесват. Домашните събота и неделя не са ни любимо занимание,но някакси средата го амбицира. Освен това всички учители са много внимателни и гледат максимално да стимулират адаптацията на първолачетата. Като цяло един учител може да те накара да обичаш много училището или да го намразиш. Май всички го разбираме и за това изборът на учител и училище се оказва все по-голямо предизвикателство пред родителите.
Виж целия пост
# 649

За рязката промяна у дъщеря ти- поговори с нея сега в почивните дни, предразположи я да ти сподели какво се е случило- най-вероятно е нещо конкретно, по-остра забележка от страна на учителката или някоя реплика на съученик....може и да е нещо, свързано с отношенията между децата. Ако не успеете двете да решите проблема, трябва да се видиш с класната и тя да ти даде обяснение какво се случва.
Говорих с класната още на втория ден като забелязах промяната  каза ми,че нищо различно не се е случило в понеделник,но от тогава детето не е същото и е все така до тази сутрин.Свива ми се сърцето как ли е минало днес.Сега като я взема ще видим,дано да е била по-спокойна.И с детето говорих казва ,че се притеснява от класната,от у-ще и така.
Виж целия пост
# 650
Ето, и ти не знаеш, че вече са до 18 часа.  Tired
Ако не е от днес, със сигурност не свършват цял час по-късно.
Виж целия пост
# 651
caprice , според мен потърси второ мнение на логопед.
Написала си, че логопедката ти е приятелка, поне така аз го разбрах и предполагам, че й имаш огромно доверие и тя е в основи запозната с детето ти, но така както го описваш, на мен още в първия ти пост ми мина мисълта за логопед.

Синът ми е посещавал, но за друг проблем и толкова неща видях, че аз бих потърсила още едно мнение дали наистина е рано да започне да се работи върху това.

По моята логика, ако не сега, в първи клас, то кога му е времето?

Когато синът ми започна да посещава логопед беше на 4 години и половина и паралелно с оправянето на произношението, тя започна да работи с него, включвайки писане. Да е бил на пет години, като започна писане с молив, правилен захват,
трениране на китка и натиск,
писане на печатни, а след това и на ръкописни букви.
Трениране на концентрация,
трениране на периферно зрение,
трениране на памет...
то бяха толкова много неща, че вече не ги помня, като всичкото това го правехме, без детето да има проблем.
Виж целия пост
# 652
Вече сме на мнение "всичко си знае, но трябва да му стоя на главата, за да го напише" Simple Smile
Днес бяха писали знаците за по-голямо и по-малко.

А ето и семейството ни през очите на Алекс - http://scr.hu/0ws9/ag5kr
Каката му е оназ с дългите крака и късата рокля Simple Smile А онова с учите в долната част е котарака Simple Smile
Виж целия пост
# 653
Във връзка с логопедите... При нас в училището дойдоха преди десетина дни, моето дете не казва нормално "р", бяха дали бележка, че имала трудности в комуникацията, което пълен абсурд. Понеже досега не е ходила на логопед, я заведох, дадоха час и ден и отидохме следващия път, когато логопедката, приятна млада жена, казала на съпруга ми, че детето нямало проблеми, сега трябвало да помислят как да запишат, че се сбъркали, нямало да си губят времето с това "р", те работели с деца с по-сериозни проблеми...  #Crazy Какво е това!?
Виж целия пост
# 654
Моника за сега си пише цялото домашно в занималнята.
Класната обаче им дава за събота и неделя домашно,което да се пише в къщи.И хич не е малко.
mama zizi дано се разреши проблема и да е нещо временно.Явно детето е много стресирано.
Аз от ДГ съм много доволна .Случихме на страхотни госпожи и децата бяха много задружни.И сега се събираме събота и неделя  с децата и госпожите.
Там научиха много и за мене са им дали добра подготовка.
Виж целия пост
# 655
Във връзка с логопедите... При нас в училището дойдоха преди десетина дни, моето дете не казва нормално "р", бяха дали бележка, че имала трудности в комуникацията, което пълен абсурд. Понеже досега не е ходила на логопед, я заведох, дадоха час и ден и отидохме следващия път, когато логопедката, приятна млада жена, казала на съпруга ми, че детето нямало проблеми, сега трябвало да помислят как да запишат, че се сбъркали, нямало да си губят времето с това "р", те работели с деца с по-сериозни проблеми...  #Crazy Какво е това!?
И при нас е минавал логопед. В пълна тайна.  И резултатите са пълна тайна. Mr. Green Въобще не е ясно какво е заключението. Устно е казано обаче, че детето има "тежък логопедичен проблем". Който се интересувал от повече информация- да се обадел на логопедката в нам си кое у-ще. Не произнася Р правилно, друго не чувам да не е наред. Ама пък чак "тежък логопедичен проблем"!? Бъбрица, чете, макар и на срички при по-трудните думи, справя се добре на фона на баткото с писането...
Оставам с впечатлението, че има идея да минават задължително и да "претръскват" децата за груб скрининг и вероятно пишат някакви отчети колко много и колко успешно са работили. С оглед вероятно на някакви неясни за мен цели тенденцията е към яка хипердиагностика, което се съобщава на родителите, да се шашкат, щото "специалистът каза". Отказах да се разправям. Познатата ни логопедка в детската градина на баткото я знае много добре, по сборни групи ги е водила и ако е имало нещо, щеше непременно да ми каже.
Повторната среща с логопеда безплатна ли беше?
Виж целия пост
# 656
При нас мина логопед в детската, 4-та група - диагностицираха проблем с Р-то, който аз си знаех и тя вече посещаваше логопед за този проблем. Предложението беше групова работа един път седмично в близката детска градина, където е ситуиран логопеда. Продължихме с индивидуалната работа /платено и за 4-5 месеца проблемът беше решен.
Сега отново е минавал в първи клас - при щерката не е установил проблеми.
Съвета ми към теб е да посетиш логопед - няма лошо да работи с детето, ако има проблем - напротив, само хубави неща носи работата с логопеда  Peace
Виж целия пост
# 657
При нас е обратното. Очаквах минаването на логопеда, защото дъщеря ми има проблем и исках да ходи задължително на него. Но така и не получих обратна връзка. Миналата седмица се обадих и при молбата ми да се види с дететето ми, ми отговориха, че е прегледана и няма проблем. За съжаление обаче има и се чудя, как не са забелязали. Тя започна да заеква, когато беше на 2 години и половина, малко след като се роди брат и. Посещавала е логопед от 4 годишна до сега. Проблемът и е със затишия и се появява, само когато преживее много силни емоции, било то негативни или позитивни. Тръгването в първи клас несъмнено и се отрази, което аз очаквах и понякога се появява повторение на първата дума в изречението. Не винаги и често, но не може един добър логопед да не забележи. След като обясних проблема, се разбрахме да отиде отново на диагностика, но ми е чудно, защо така претупват нещата. Бях леко разочарована и сега нямам кой знае какви очаквания, но дано да съм в грешка.  
Виж целия пост
# 658
Дотук няма явно припокриване на скрининга с реалното състояние на нещата, или не?
Виж целия пост
# 659
Много зависи от логопеда - в случая на cydonia  детето може да не е заеквало на обследването. Между другото според моите наблюдения обследването в училище и в детската не е, както се прави принципно при логопед - дават им 2-3 изречения и лъсват само явните проблеми - невъзможност да се произнесат определени звуци, явни говорни дефекти и такива неща. Истинското обследване трае поне половин - един час и там освен звуците, се прави проверка на възможност за разказ по картинка, евентуално проблеми с писането и т.н., като зависи от възрастта на детето, естествено.

Не е лошо да се направи консултация с логопед по принцип - аз съм правила и за сина си, въпреки че той проблеми с говора нямаше  Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия