Готови ли сме да се разделим с децата си в името на образованието им

  • 37 012
  • 399
# 315
Не съм казвала, че детето е нямало възгледи, интереси и добро поведение или възпитание и че институцията там се е прогрижила то да добие такива. А че там, то успява видимо да ги развива и раширява, под влияние на междукултурната среда. Както и да придобива такива социални навици, каквито тук не би могло да има за пример от нашата реалност.

Но пишеш за "промяната във възгледите му, дисциплината, интересите и въобще поведението", т.е. неща, които докато детето е било при семейството си, не са били задоволителни и се е наложило училището да коригира. С две думи, семейството не се е справило с тези неща и се е наложило да разчита на училището. Поне така излиза от поста ти.
Виж целия пост
# 316
Не съм казвала, че детето е нямало възгледи, интереси и добро поведение или възпитание и че институцията там се е прогрижила то да добие такива. А че там, то успява видимо да ги развива и раширява, под влияние на междукултурната среда. Както и да придобива такива социални навици, каквито тук не би могло да има за пример от нашата реалност.

Но пишеш за "промяната във възгледите му, дисциплината, интересите и въобще поведението", т.е. неща, които докато детето е било при семейството си, не са били задоволителни и се е наложило училището да коригира. С две думи, семейството не се е справило с тези неща и се е наложило да разчита на училището. Поне така излиза от поста ти.

Промяна не означава възникване на несъществуващи. Означава разширяване, подобряване и перспективно развиващи се. Не съм казала, че училището е коригирало, а че е помогнало за по-добро развитие. Детето е получило в семейството си необходимото, но хората оформят мисленето си не само в семейството, а и от всичко обкръжаващо го.  С три думи, не се е наложило нищо, просто са доволни от избора, който са направили.
Виж целия пост
# 317
Според мен е наивно да се смята, че в интерактивната среда, в която живеем и се развиваме само семейството оказва влияние във формирането на възгледите, интересите и поведението ни.  
Виж целия пост
# 318
Според мен е наивно да се смята, че в интерактивната среда, в която живеем и се развиваме само семейството оказва влияние във формирането на възгледите, интересите и поведението ни.  

Абсолютно. Семейството след 10 г възраст играе много малка роля. Средата е важна.
Виж целия пост
# 319
Според мен е наивно да се смята, че в интерактивната среда, в която живеем и се развиваме само семейството оказва влияние във формирането на възгледите, интересите и поведението ни.  

Абсолютно. Семейството след 10 г възраст играе много малка роля. Средата е важна.
Точно затова е измислен изразът "първите седем години". Ако там всичко е наред, налице е развиване и надграждане на възгледите, интересите, дисциплината. А това е много различно от промяна във възгледите, интересите и дисциплината, за която се разчита на училището.
Виж целия пост
# 320
А това е много различно от промяна във възгледите, интересите и дисциплината, за която се разчита на училището.

Освен първите 7 г. роля играе "С каквито се събереш, такъв ставаш".
Не опираме ли пак до средата?!
Виж целия пост
# 321
А това е много различно от промяна във възгледите, интересите и дисциплината, за която се разчита на училището.

Освен първите 7 г. роля играе "С каквито се събереш, такъв ставаш".
Не опираме ли пак до средата?!
Разбира се, че е много важна средата. Идеята е семейството да не очаква училището да му свърши работата. Обратното също важи.
Виж целия пост
# 322
Пак се започва с вечния спор "nature vs nurture". Ха дано го решите!
Виж целия пост
# 323
Освен първите 7 г. роля играе "С каквито се събереш, такъв ставаш".
Не опираме ли пак до средата?!

Значи пращате чаветата в Итън и те стават лордове Joy Супер далавера си е, не отричам Twisted Evil

Защитавате някаква снобска теза и май си вярвате, но истината е, че умните и трудолюбиви деца успяват да следват успешно и след гимназия в България. Виж на тези, които нямат изгледи да успеят тук, им трябва патерица белким изкласят в чужбина. Това е грубата истина. И може и да има някакъв ефект, все пак когато се прави нещо винаги има подобрение, но дали е чак толкова, че да си струва негативите от изпращането на невръстни деца далеч от семейството? Това е въпросът - дали си струва да се плати цената (обобщено погледнато, не само като пари) , а не дали навън няма да е по-добро образованието.
Виж целия пост
# 324
По- добро - грънци. За университет - може би, и пак не за всички специалности.
Виж целия пост
# 325
По- добро - грънци. За университет - може би, и пак не за всички специалности.

Е сега, може би все пак в някаква степен ще е по-добро - по-добра материална база, по-модерни програми, по-мотивирани учители. Но пак опираме до това "КОЛКО ПО-ДОБРО" и "СТРУВА ЛИ СИ".
Виж целия пост
# 326
По- добро - грънци. За университет - може би, и пак не за всички специалности.

Е сега, може би все пак в някаква степен ще е по-добро - по-добра материална база, по-модерни програми, по-мотивирани учители. Но пак опираме до това "КОЛКО ПО-ДОБРО" и "СТРУВА ЛИ СИ".

Струва си само и единствено ако става дума за екстремна ситуация -  в семейството има проблем или семейството няма възможност/желание да отгледа и възпита детето, а иначе има пари. Или ако  родителите ще се местят в другото населено място, но не могат да го направят веднага, а за детето има значение кога ще си започне обучението там (имам предвид конкретен пример). Сигурно ако се замисля ще измисля още ситуации, но всички са екстремни, тоест ЗА МЕН няма ситуация, която да оправдае изпращането на МОЕТО дете. Аз се чудя как ще я пусна да отиде в университет след 3 години, на 2 часа път от нас,  Mr. Green камо ли в друга държава.
Виж целия пост
# 327
Вече не ми прави впечатление когато нашенецът не разбира нещо, му се подиграва. Интересно е тогава защо има гъши семейства, защо има листа за чакащи в бординг училищата, защо при раждане на дете се отваря сметка за колеж.
Друг начин на мислене.

Иначе си подскачайте, здравословно е. Mr. Green
Виж целия пост
# 328
Вече не ми прави впечатление когато нашенецът не разбира нещо, му се подиграва. Интересно е тогава защо има гъши семейства, защо има листа за чакащи в бординг училищата, защо при раждане на дете се отваря сметка за колеж.
Друг начин на мислене.

Иначе си подскачайте, здравословно е. Mr. Green

В коя държава се чака за бординг скуул в коя държава? Дали не е за една и съща най-вече? А темата тук дали да се изпращат невръстни българчета в чужбина. И то не в колеж, а в по-ранна възраст.

И накрая начинът на мислене не отговаря на въпроса за смисъла. Дали има смисъл се вижда по крайния резултат - влизане в университет. Толкоз.
Виж целия пост
# 329
Кой чака за бординг училищата на опашка, българчета ли?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия