Дете на 1 год и развитието му

  • 6 947
  • 62
# 30
Според мен се качва прекалено много летвата.
Моето дете проходи само на година и пет месеца. Половин година се държахме за ръка. В момента все още няма ясен и отчетлив говор. Вече втора година ходи на ясла ..
Завиждам за спокойствието...
Виж целия пост
# 31
Според мен се качва прекалено много летвата.
Моето дете проходи само на година и пет месеца. Половин година се държахме за ръка. В момента все още няма ясен и отчетлив говор. Вече втора година ходи на ясла ..
Завиждам за спокойствието...
Спокойна съм, защото при прохождането ходихме къде ли не ... За да ми обяснят, че детето е здраво на няколко пъти. Всяко дете има своя ритъм и не бива да му се пречи
Виж целия пост
# 32
Физическото забавяне в развитието оказва влияние и на психическото. Показател е факта, че на почти 3г Ви дете не му се разбира какво говори по Ваши думи. В яслата ок, но ви гарантирам, че това в детската градина ще е огромен проблем. Практиката и опита ми го доказват Wink Стига с тази отживелица, че детето преди 4г логопед не му трябва...За протокола - не съм логопед. Родител съм на късно проговорило дете и едно, което сега - на почти 7 проговаря. Това имах и в предвид, че завиждам на спокойствието, с което приемат нещата...
Не приемам прекаленото взиране на 1годишна възраст, но след 3 години вече си се води патология в развитието...А за норми на развитие можем да си говорим много Wink
Виж целия пост
# 33
Относно спокойствието - моята дъщеря е родена на 25.12. Миналата година тръгна на училище, т.е нямаше навършени 3 години. Вторият месец учителката ме извика на родителска среща и ми заобяснява как не можела да си пише името и не усвоявала училищния материал. Аз се опитах да и обесня, че детето ми е най-малкото в класа и няма как да е на нивото на дете, което е родено в началото на годината, но е в нейният клас. Та тя не можеше да държи молив. Не. Нормите били такива и се изисквало да ги покрие. Аз естествено се втресох, че не се развива правилно и се започна едно писане и учене в къщи  ooooh!, на което тя започна бясно да се съпротивлява. Лятото прописа сама, собственото си сложно име и на всичките си съученици. Тази година трябва да срича. Познава буквите, но не може да ги свърже в срички. Изобщо не се впечатлявам. Преглеждаме вечер читанката, ако иска, ако не иска не я тормозя. Няма начин да не се научи да чете и ако не е на 4, ще е на 5 или на 6 години. Съгласна съм че има норми, но те са за ориентир. Ако едно дете, не прави нещо според нормата едва ли е индикация за сериозен проблем, ако се съберат няколко непокрити норми е редно родителя да се замисли какво се случва. Излишните притеснения до нищо добро не водят.
Виж целия пост
# 34
Ехее, че значи в БГ като се тръгва на училище на 7 год, децата ни трябва да са бая изостанали.  Thinking Thinking
Виж целия пост
# 35
Изобщо не са изостанали, по скоро при нас нещата са сбъркани.
Виж целия пост
# 36
Предполагам, че изискванията са различни, както и методиката.
На мен ми е странно, племенникът ми, който е на 3г. и 7-8 месеца да бъде научен успешно да чете на тази възраст.Той засега си знае само неговата буквичка и в книгите-игри успява с някои задачи.Пък, не че си е наше, но го смятаме за умно и будно дете...
Аз съм учила Педагогика и наистина ми е интересно как четат на тази възраст.Или пишат...
Виж целия пост
# 37
Ами не четат като цяло, но до края на годината щели да сричат ( по думите на учителката ). Дъщеря ми може да пише само нейното име, всичко друго преписва.
Виж целия пост
# 38
3-годишно да пише на мен ми звучи като научна фантастика  Shocked Моят син на 2г и 10м не може един свестен кръгъл кръг да нарисува...Иначе знае цялата БГ азбука (на 1г и 11м знаеше 13 букви и 5 цифри, но тогава много се занимаваше с книжки, а сега изобщо не ги поглежда), пее цялата английска и може да брои до деветнадесет. Но започна да сяда без опора на 8м, изправи се и пропълзя м/у 9 и 10м, пусна се да ходи на 1г и 8м, проговори на 1г и 10м и се отказа от пампата на 2г и 4м (което базирано на най-близкия ми пример с едно момченце дето е два месеца по-малко от него, си е направо преклонна възраст). А преди да се пусне да ходи не можеше да се задържи прав в пространството без опора, нито да се изправи от седнало положение без опора. След това ортопедът ни обясни, че бил от една група 25% от населението на света, които били със свръхеластични стави и това ги кара да се чувстват нестабилни (а и той, освен това, си е много предпазлив от малък, което не му помагаше да набере смелост). От януари месец ходи на ясла и до преди 2 месеца се притеснявах, как пък не научи поне една песничка. Изведнъж като се отпуши, то едно пеене, стихотворения...дойде му музата (отново същото ни малко приятелче разиграва мюзикъли от едногодишен, което е малко потискащо на моменти  Laughing). Сигурно на всеки по различно време му се усъвършенства моториката и не всички деца са в настроение да учат учебен материал в ранна възраст, но според мен едно дете, с което се общува интензивно и ежедневно + ходи на ясла отдавна, а в групите винаги има по-големи деца, покрай които се дърпа с говоренето. Та ако такова дете говори неразбираемо, аз щях да се притеснявам. Малиш, не го казвам като упрек, просто споделям как аз бих се чувствала.  Peace
Виж целия пост
# 39
Физическото забавяне в развитието оказва влияние и на психическото. Показател е факта, че на почти 3г Ви дете не му се разбира какво говори по Ваши думи. В яслата ок, но ви гарантирам, че това в детската градина ще е огромен проблем. Практиката и опита ми го доказват Wink Стига с тази отживелица, че детето преди 4г логопед не му трябва...За протокола - не съм логопед. Родител съм на късно проговорило дете и едно, което сега - на почти 7 проговаря. Това имах и в предвид, че завиждам на спокойствието, с което приемат нещата...
Не приемам прекаленото взиране на 1годишна възраст, но след 3 години вече си се води патология в развитието...А за норми на развитие можем да си говорим много Wink
Stop
Аз лично никъде не съм писала че 3 годишното ми дете не разбира какво му се говори. Много добре разбира и прави нещата които му се кажат!
Безмислено е да се напъват и изнервят децата! Те си имат естествен темп на развитие!
Типичен пример е, че моето дете съвсем спокойно си намира таблета, пуска си го и намира филма, който иска да гледа!
Аз в 1 ви клас тепърва учих цифрите и буквите, т.е на 7 години. Не знаех да чета и сричах! Но завърших ПМГ с отличен, имам 2 магистратури държавна поръчка и говоря свободно 3 езика! Така че...
Виж целия пост
# 40
Доника споменава твърдението, че на детето не му се разбира какво говори, не, че то не разбира.
Племенникът ми, както казах, е на 3г.и над половин година.Бърбори доста, но аз като човек, който не е постоянно с него не му разбирам някои думи.Но си казва изречения, води цели разговори.
Това, че си пускат нещо не е показател, че няма проблем.Не го казвам, за да тревож някого, за да споря...
Не е показател и, че детето знае много и е способно.Синът ми знае как се хваща мишката и едновременно с това натиска по клавиатурата.Онзи ден ме изненада като натискаше жабите на една игра на телефонът ми.
Но ако на 3 говори неразбираемо, веднага ще му бъде спран достъпа до всякаква техника, няма да се пуска телевизор.Всъщност от рано трябва да има мярка и ограничаване.
Мои близки роднини са съвсем  нормални, интелигентни хора с добра работа. Детето им е с говорни дефекти и поведенчески проблеми.
Ако аз имам някакви способности и постижения, не е гаранция, че детето ми няма да има проблеми.
Моето се роди с някои проблеми, никъде и в двата рода няма такива, поне до там, до където можем да проследим.
Виж целия пост
# 41
Ирайн много добър пост  Peace


Малиш дано при твоето дете наистина всичко да е наред Peace, но искам да ти кажа само, че логиката ти е абсолютно погрешна....Ирайн ти го казва и тя в нейния пост. Има много деца които са богове на компютрите и са с проблем в развитието или не говорят.
Виж целия пост
# 42
Аз съм учила Педагогика и наистина ми е интересно как четат на тази възраст.Или пишат...
Не е точно четене, а разпознаване на форми, самата форма на думата. По-различен начин на възприятие. С такъв вид четене обаче трудно ще се ориентира какво е сричка, какви са правилата на езика и правописа. Общо взето- парти трик, който приучва малкото дете директно на техниката на четене, която имат бързо четящите възрастни (не четеш букви, а разпознаваш цели форми, особено ако са написани с удобен шрифт). Но няма гаранция, че стандартното училищно четене няма да му се опъне.
Виж целия пост
# 43
Като казвам, че се учат да сричат имам предвид точно това. Знам, че си фен на завъртяните описания, но позволи ми да знам по добре какво точно прави дъщеря ми в училище.
Скрит текст:
Виж целия пост
# 44
Аз имах предвид по-скоро майки, които показват карти с думи още от 10-месечната възраст на детето.

Иначе тоя учебник си е типичната градинска "ранна грамотност", и синчето така го занимават в съвсем българска градина. Аз не се занимавам да печатам карти и диаграми.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия