Фотография - 80 тема

  • 52 111
  • 737
# 690
Принципно не пречи да се познават режимите на мерене, но честа смяна не и аз не сменям. Много частни са случаите в които ми се е налагало да сменям но тогава трябва дасе знае какво да се очаква като резултат за да го направиш.
По скоро е важно да се знае по какво се мери в конкретната ситуация и как това би се отразило в общата картина.
Светлината пада по различни начини върху обектите и предметите и след това се отразява и оказва влияние върху експозицията. Има разлика обаче между интензитета на падналата и отразената светлина. Тук идва преценката къде да се мери и в коя част на обекта който снимаме. Тук на мен ми помага зоновата система защото както казах вградения свелтомер мери отразена светлина, която при изчисляване на експозицията ще даде различни резултати ако ги сравните с мерене на интензитета на падаща светлина.


Преценявам колко ми е динамиката в кадъра дали да меря по тъмни или светли участъци според целта и случая.
Най често работя на централно претеглени
Виж целия пост
# 691
Добре, успокоихте ме малко Simple Smile)
Виж целия пост
# 692
Здравейте,
правя и аз опити от известно време, ето нещо мое

Скрит текст:
Виж целия пост
# 693
За меренето - в 99% от случаите меря спот. 1% е матрично за пейзажи, примерно по залез, когато ми е много трудно хем да не изгоря слънцето и облаците, хем да извадя детайл от сенките. Обикновено предпочитам да ми е добре експонирана светлата част в този случай, като тъмната да остане недоекспонирана и при обработката да спасявам нея. От прегорели участъци просто не мога да извадя детайл.
И тук да попитам - когато снимате на лайф-вю, как се ориентирате дали е добре експонирана снимката? Чела съм, че реално виждаш това, което снимаш, но при мен не се получава така, изглежда добре на екрана, а после се оказва, че съм снимала нещо различно и или е много недоекспонирана, или е преекспонирана. Опитвам се да се ориентирам, като превключа да се вижда през визьора и си погледна скалата, но и това не винаги е вярно. Ползвам лайф-вю в онези случаи, когато просто няма как самата аз да погледна през визьора и да видя какво снимам.
Виж целия пост
# 694
и как е удобен този въртящ екран за лайв вю-то, нали?  Grinning
Виж целия пост
# 695
Вчера тествах 70-200 и за има-няма 5 минути така ми отече ръката,че после трепереше дълго Crazy
Как работите с такова нещо,направо не си го представям!? Стенд ли!? Обаче мазалото е голямо,мноооого е готино и ако не беше такава огромна тухла бих си го прибрала веднага!  Mr. Green
Пусто му,Исото къде се е качило на 2500  ooooh! От няколко дни му зададох да е автоматично,но май пак ще си го върна на ръчно...

Smile by Maria Photography, on Flickr

Виж целия пост
# 696
А, стенд, миналото лято на една сватба с това нещо съм снимала - през покрива на колата (гюрук му се викаше?) със 70-200 и D800, следях моторите на булката и младоженеца, които бяха зад колата. Уж подпряна на колата, ама...После D600 с 24-70 много леко ми се виждаше  Joy

Не съм го обработвала аз, а главният фотограф (който караше в случая).
Виж целия пост
# 697
Възхищавам се  на хората, които се занимават със сватбена фотография. Просто не мога да си представя натоварването цял ден да не изпуснеш момент, а и техниката която носят....

G., on Flickr
Виж целия пост
# 698
Свиква се. Вчера откарах 12 часа със 70-200 и Сигма 50/1.4, която също е кютюк нищо че не е колкото 70-200. Всъщност краката и гърба ме болят повече отколкото ръцете. Даже не съм поглеждала как меря,  мисля че е на спот. Понеже ползвам светка в 99% от случаите и постоянно сменям настройки според това което виждам не се и замислям много за меренето.
Виж целия пост
# 699
СъншайнМери, аз бих я тествала от по-далече и в цял ръст бих снимала хубавицата.  Simple Smile
Виж целия пост
# 700
Аз пък, ако вдигна исо-то над 400 и снимките стават непоносимо шумни. 50Д е машинката. Ужасно се ограничавам и вече почти не снимам вътре.
Виж целия пост
# 701
Аз бях така с кропката д5100.
Виж целия пост
# 702
Jillian Аз реших да се "ъпгрейдна" с Д60 и бях толкова разочарована, че продадох всичко канонско и минах на Никон  Joy Съчувствам ти се, знам за какво иде реч.

И всъщност аз си харесвам снимките откакто снимам с ФФ. Не че преди нямам хубави, но падаше голямо мазало във ФШ. Сега с по-читаво тяло и обективи съвсем спокойно давам кадри пипнати само леко в ЛР.
Откак смених техниката вече не давам обичайния акъл - чакай докато техниката започне да те ограничава, защото си дадох сметка че с по-читава техника щях да съм много по-напред много по-рано.
Виж целия пост
# 703
Лолита,трябва да отида в съседния квартал и от там да снимам в цял ръст,особено на 200  Joy
Тествах се с разни минувачи в далечината.Но това си е направо снайперист в действие  Crazy
Честно казано ще ме е чубе да изляза на улицата с такова нещо.
Еовин,голям екшън трябва да е било  Grinning
А да си кажа съвсем искрено,като излизам с камерата много ми е притеснително,освен ако съвсем няма хора около мен.Вие изпитвате ли някакво притеснение или вече сте свикнали да ви заглеждат? Аз като видя друг фотограф с камера в ръка все се вторачвам какво носи и ми става едно такова готино.Но лично на мен ми е притеснено...

Edira,
Откак смених техниката вече не давам обичайния акъл - чакай докато техниката започне да те ограничава, защото си дадох сметка че с по-читава техника щях да съм много по-напред много по-рано.
Съвета ти не на добро.Ще ме изгонят от вкъщи ако споделя пъкления си план,понеже лудостта ми край няма  Crazy Hug

Spring tree by Maria Photography, on Flickr
Виж целия пост
# 704
Аз не се притеснявам особено. Мъжът ми много, особено да не откраднат техника.
Мен повече ме е страх от вкъщи да не я откраднат от колкото навън Confused
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия