Над задачка пак се мъчиш, тук отговора ще получиш. :)

  • 81 197
  • 743
# 660
О, благодаря! Признавам, че не съм търсила назад. Сега ще погледна.
Виж целия пост
# 661
Има я решена  в темата още през 2015 година.
Гугъл върши чудеса понякога.  Peace

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=811881.msg29838425#msg29838425
Виж целия пост
# 662
Щерката има проблем с този тип задачи:
1. Рационализирайте знаменателите на дробите и опростете израза: (не знам дали става ясно с тези радикали)

30/(√11+√5+√6)+30/(√11-√5-√6)
и
1/(7(√2+1))+3/(√8-1)-2/√2
Как ли не го въртях втория пример и не стигам до отговора 2/7

2. Докажете равенството:

√(29-12√5) -√(29+12√5) =-6
Виж целия пост
# 663
Ето тази с тъждеството:
Номерът е в разлагането на подкоренната величина.

√(29-12√5)=√(20-12√5+9)=√(2√5-3)^2
Аналогично друото разлагане е √(2√5+3)^2
2√5 -3>0 =>2√5-3-(2√5+3)=2√5-3-2√5-3=-6

Първият тип се решават като умножиш и горе и долу по един и същи израз, за да получиш сбор по разлика. Ще се опитам да я напиша, но със символите тук е трудно..
1/7(√2 +1) +3/(2√2-1)-2/√2=
=1.(√2-1)/7(√2+1)(√2-1) +3(2√2+1)/(2√2-1)(2√2+1) -2√2/√2.√2=
=(√2-1)/7+(6√2+3)/7 - √2=
=(√2-1+6√2+3-7√2)/7=
=2/7
Виж целия пост
# 664
Много благодаря, Русалке  bouquet
Виж целия пост
# 665
Здравейте момичета,
може ли да ми помогнете как се решават задачи от типа:
27-Х3[/u]
Х2+3х+9

Х3-8[/u]
Х2+2Х+4

Задачите са от сборника на Архимед за 7 клас тест 1 Цели изрази
Виж целия пост
# 666
5ти клас:
Колко са четирицифрените числа, които при деление на 67 дават остатък 63?

Хлапето получава 135 числа, а в сборника отговорът е 134. Аз не мога да открия къде греши.
Виж целия пост
# 667
Здравейте момичета,
може ли да ми помогнете как се решават задачи от типа:
27-Х3[/u]
Х2+3х+9

Х3-8[/u]
Х2+2Х+4

Задачите са от сборника на Архимед за 7 клас тест 1 Цели изрази

Става въпрос за деление? Слагам решението в скрит текст, че снимката е голяма.

Скрит текст:
5ти клас:
Колко са четирицифрените числа, които при деление на 67 дават остатък 63?

Хлапето получава 135 числа, а в сборника отговорът е 134. Аз не мога да открия къде греши.
И аз ги изкарах колкото него. Или и двамата пропускаме нещо, или отговорът е грешен. Как я решава?(понеже аз ползвах неравенства, но отдавна вече не знам по школите в кой клас какво точно се учи  Grinning )
Виж целия пост
# 668
Дидева, много благодаря!
Виж целия пост
# 669
МБГ 4 клас Пролет 2016

Ако 565:5= 1308+  , тогава =

какво се иска, само това е условието

Виж целия пост
# 670
МБГ 4 клас Пролет 2016

Ако 565:5= 1308+  , тогава =

какво се иска, само това е условието


Това е от кklasirane.com, нали? Миналия ден ми попадна тема за шести клас, в която имаше доста липси.
Теглете оригиналните файлове при възможност.

Виж целия пост
# 671
Дидева, благодаря ! Че чак се изплаших  Crazy
Виж целия пост
# 672
как се решават задачи от този вид:
намерете цифрата а, за която числото 2аа8 се дели на 7?
благодаря!
Виж целия пост
# 673
Предполагам, че задачата е за малки и нямам идея дали така им я искат, но все пак предлагам вариант. Двете букви "а" за брой стотици и десетици ни показват, че търсеното число е някое от изброените 2008,2118,2228,2338,2448,2558,2668,2778,2888, 2998.
Вариантите оттук са два - или хамалско деление  със 7 до получаването на частно цяло число, или ползване на признак на делимост на 7. С него сметките са много по-леки и бързо се разбира, че числото е 2338. Тоест на мястото на двете а-та стоят две тройки.


ПП Забравих да напиша признака, не е застъпен в училище като тези с 2,3,5...

Взимаме  числото, за което се колебаем дали се дели на 7. Отделяме последните му две цифри под формата на двуцифрено. Към това двуцифрено прибавяме произведение на числото, образувано от предните цифри, с числото2. Ако тази сума се дели на 7, значи и самото число се дели на 7. Пример с нашия отговор:
2338.
Отделяме числото 38, образувано от последните две цифри. Към него прибавяме 2.23
=> 46+38=84 се дели на 7, значи и 2338 също се дели на 7.
Виж целия пост
# 674
има същите задачи за делимост на 13 и 19, а за тях не знам да има признак за деление?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия