Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 149 255
  • 624
# 615
Цитат
Интересно ми е да разбера къде действа такъв Екип, който наистина изследва в пълния смисъл на тази дума децата, а не само преглежда документи и маркира изследване.
Eкипът действа целогодишно, така че напълно е в състояние да изследва децата,които се представят пред него. За тази цел са предвидени и специалистите в него-психолог, логопед, специален педагог, учител от общообразователно училище или професионална гимназия и председател/експерт/. Всеки си върши неговата част от работата и накрая се разисква. Не виждам нищо невъзможно в това.  Laughing
Цитат
Какво представлява тази индивидуална програма при дете със СОП?Тя начина на преподаване,на изпитване или на оценяване касае ?
Индивидуалната програма обхваща всички области от развитието и обучението на детето. Ако на него му е трудно да усвоява материала, който е предвиден за съответния клас, в тази програма се поставят задачи,отнасящи се конкретно за това дете, за това,което за него е актуално и което то е в състояние да усвои. Например ако то има ограничени представи и понятия за околния свят, една от основните задачи на обучението по принцип ще бъде изграждане на адекватни понятия и обогатяване на представите. И това може да важи за всички предмети. Вече по отделните предмети задачите се конкретизират.
В зависимост от това дали детето може да усвои минимума от учебно съдържание, т.е. това,което се изисква за поставяне на оценка /3/, то си получава равностойни оценки. Ако детето е далеч от усвояване на материал за неговата календарна възраст, то по всяка вероятност ще получи удостоверение за завършен 8 клас, а не свидетелство за завършено основно образование. С това удостоверение вече може да бъде насочено от споменатия Екип към СОУ или професионална гимназия отново след преценка на възможностите и при съобразяване с придружаващи хронични заболявания или сензорни увреждания.
Цитат
И какво означава-тъй като децата са малко ресурсен учител ще има 1 или 2 пъти седмично.Те ще се срещат с него в у-ще след часовете ли,под каква форма ще са съвместните им занимания ?
Ресурсният учител работи с норматив 5-8 деца със специални образователни потребности. Колко време ще отдели на едно или друго дете,зависи от потребностите им. Схемата на работа се определя от училищния екип заедно с родителите. Краси 76 ти каза каква е работещата схема при тях. навсякъде децата са различни и се изисква съобразяване с това. Освен това има значение дали децата, с които работи,учат в едно и също училище или трябва да посещава няколко училища.При втория вариант е по-сложно.
Относно формата, под която работи ресурсния учител:
Той работи индивидуално и групово с децата след часовете; по време на някои от часовете, особено най-трудните,той присъства в часа и подпомага на място детето. Повярвайте, получава се. И аз бях от скептиците,но сега съм убедена,че това е една отлична форма на подкрепа, особено ако учителите са направили нужното другите деца да приемат детето със специални потребности.
Добър вечер 😀
Искам да попитам тъй като сме в училище с ресурсно подпомагане, а ресурсния учител ни е от преди да постъпим в това училище
Да вметна че сме пг5г.
Срещам голямо неудобство относно посещенията му
Ходя да го взимам в 11ч.на всеки 30-40 мин. Трябва да звъня
Казвате че ресурсния работи групово и индивидуално с децата след часовете но аз не съм чула от детето някой да го е взимал
Също ми стана любопитно за това което сте написали че присъства в часа и подпомага
В нашата група няма такъв човек
Виж целия пост
# 616
Здравейте, драги родители! Майка съм на момче от аутистичния спектър на 13 години, който проявява агресия в училище. Досега си е ходил редовно на училище и някак се справяхме, но в пубертета нещата се изостриха много и в началото на седми клас кризитите, заради шума в часовете и междучасието ескаларат много.

Искам да премине на друга форма на обучение, но от училището твърдят, че дори в програма за СОП не можело да идва индивидуално, а си влизал в часовете с ресурсния учител, което за него не било подходящо. Така им били казали от РИО /В. Търново/. Досега се опитвали да бъдат по-гъвкави, но вече не можело. Освен това било задължително да е на качествени оценки поне по два предмета, което автоматично означава, че няма да вземе дори диплома за основно образование.Мен това ми притеснява, защото досега си се справи, мина доста дълъг път и вече е почти на края на основото образование.

Единствената ми алтернатива според училището е да мине на идивидуално обучение с изпити, което е пак супер несправедливо, защото годината почти свърши.

Моля ви за информация! Вярно ли е това, което ми обясняват в училище? Наистина ли децата със СОП пак си посещават задължително училище и влизат в редовните часове?
Виж целия пост
# 617
Това, че синът ви трябвало да бъде на качествени оценки поне поп два предмета, е тяхна измислица. Ако детето няма никакви знания по тези предмети, тогава се поставят качествени. Може да поискате да премине на комбинирана форма или на индивидуална. Това означава да се направи индивидуален учебен план. Вероятно не им се занимава, въпреки че за училището е изгодно, защото ще получат допълнително финансиране.
Виж целия пост
# 618
Това, че децата индивидуална форма полагат изпити е абсолютно невярно.
Децата индивидуална форма имат редуциран брой часове по предмет (1/3 от всички часове за срока/ годината) и покриват целия материал предвиден по програма, но в съкратен вид. Учителите ги посещават в дома им по график или детето ходи в училище, но се обучава отделно от класа. Правят тестове, контролни и класни и имат текущи оценки.
На изпити се явяват ученици, които са над 16 години и са самостоятелна форма на обучение.
Това са две различни форми и съответно имат различно финансиране.
От този срок дъщеря ми е със СОП и ресурсен (два часа седмично само по един предмет), като ресурсния я взема от часа и работи с нея отделно, а не влиза при нея и класа. Тя е трети клас. За да се съглася да мине на ресурсно трябваше те да се съгласят да е на нормално оценяване, защото детето има сили за това.
Виж целия пост
# 619
Моят син е със СОП и в пети - седми клас беше на комбинирано обучение. По три предмета: англ., БЕЛ и мат в една трета от часовете беше индивидуално с учител, но си имаше нормални оценки, вкл. от индивидуалните занимания, класни, тестове, срочни и годишни оценки като всички останали, а на НВО - повече време на изпитите и в самостоятелна стая. Оказа се много удачен вариант, малко да си почива от класа, да се набляга на пропуските му, да има по-щадящо натоварване, а и е сигнал към всички учители да са малко по-толерантни.
В момента е в осми клас и решихме да не продължава така, само директора знае. Справя си се нормално с материала и е в първата половина по успех в класа. Има дислексия, не много тежка форма, но комбинираното определено му помогна да мине през труден период. И зависи от волята на директора да формира подобно обучение. Ние нямахме проблем в две различни училища с това.
Виж целия пост
# 620
Моята дъщеря е шести клас. На индивидуална форма на обучение е от пети, вече три срока. Има 12 часа седмично, индивидуално с учител по всички предмети. Има контролни, изпитвания и е на количествени оценки. През останалото време влиза с класа си в редовни часове. Там оценки не получава. Тестовете са изготвени само за нея по индивидуален план. Получавам пълна подкрепа от учителите и ръководството. Периодът е много труден. Все повече се проявяват пубертетски елементи в поведението. Това определено утежнява положението. За нашият случай този вариант на обучение е много удачен.
Виж целия пост
# 621
Здравейте.
Как се справяте с обучението в къщи? На мен ми е доста трудно. Не знам как да обясня на детето така, че да разбере? Сега учим за прилагателни (род и число). Аз ли не обяснявам достатъчно добре или той не ме разбра? 😞😭
Виж целия пост
# 622
Трудно е. Ние не сме учители, още по-малко ресурсни и логопеди.
Уча се пуснаха безплатни уроци до 29.03
Виж целия пост
# 623
За нас е по-добре така. Свикнала съм с годините как разбира по-добре, сработили сме екипа и сега върви.
Виж целия пост
# 624
И при нас е мъка...Опитваме се да следим всички уроци и домашни, но доста от учителите се престарават и буквално затрупват децата със задачи. Отделно че ресурсната, психоложката и логопедката се включват със сесии на живо и  буквално цял ден се занимаваме с учене. И колкото и да мислех, че сме му хванали цаката на ученето, толкова виждам колко е безумна образователната ни система и как синковеца трудно може да изкласи....Той е на комбинирана форма от няколко месеца, но наистина нямаше как да продължаваме да настояваме да е по ДОС и на количествени оценки, както избутахме до началото на 7 клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия