Частни училища - информативна тема 12

  • 96 889
  • 728
# 705
.......всяка възможност за някакво новаторство в безумната ни образователна система.

Според мен лиценза се бави заради безумието на МОН да наложат да се учи само по одобрени от тях учебници, а що зор беше докато стане това за JUMP Math....

В събота тук играят различни спортове преди обед за макс 2 часа и после кой откъде е. Идеята е точно родителите да се запознаят, не само да си виждат очите по РС. Ще дойде септември месец и ще се види.

На снимки се вижда, че сградата не е строена за училище. Мен това не би ми харесало.
Виж целия пост
# 706
На снимки се вижда, че сградата не е строена за училище. Мен това не би ми харесало.

Не са много ЧУ, които са в сгради строени специално за училище.
Виж целия пост
# 707
Привет!
Бих искала само да отбележа, че при следващата тема на първата страница може да се коригират сумите по таксите за "Ерих Кестнер" и "Веда".
Ерих Кестнер - 5400 лв. (при еднократно плащане с вкл. учебници и без вкл. храна )
Веда: 5-7 кл. - 3900 Евро (без включена храна) и 8-12кл. - 2500 евро (без вкл. храна /за учебниците не знам)
Виж целия пост
# 708
На снимки се вижда, че сградата не е строена за училище. Мен това не би ми харесало.

Не са много ЧУ, които са в сгради строени специално за училище.
училището е в сграда под наем, докато бъде построена сградата на самото училище. проектът за изграждането ѝ е готов, но все още се обсъждат възможните локации, на които да се построи, като активно се търси и възможност за публично-частно партньорство, т.к. столична община държи доста примамливи терени.

за лиценза - разбрах, че по-скоро ги мотаят с “донесете и това“, “не сте представили онова“ и “колегата, който отговаря за вашия случай е в отпуск/болничен".
Виж целия пост
# 709
Според мен това "прогресивно' училище е пълна смешка. Хем няма да се плаща, ама ще се плаща по 600 лв БЕЗ храна, без транспорт - за малки деца - това ще дойде към 1000 лв на месец т.е. по 10000лв на година.

Извинете ме, но за 5000 евро на година не си струва да ме занимават с глупави идеи за развитие и тн. Сградата НЕ СТАВА за малки деца - как така ще играят в близките градинки?!?! Как може МОН да дава лиценз на училище, което ще обучава малки деца в първи клас без да могат те да играят физическо възпитание. В 'близките градинки' има какво ли не.

Всеки сам си преценява - но вече всеки под път и над път започна да отваря училища, и от това най-много страдат децата. Какво точно ще се учи и как ще се учи в това училище въобще не е ясно. Не знам кой с акъла си би си дал детето на такова нещо. Съвсем сериозно го казвам.
Виж целия пост
# 710
Това от лични впечатления от презентация или родителска среща ли е или на база написаното на сайта? Аз нямам никаква представа от това училище, затова питам. Кое точно няма да се плаща?
Виж целия пост
# 711
Принципно, доколкото ми е известно, идеята на Джонев е не толкова да прави частно училище, колкото да покаже, че алтернативни образователни форми работят и така по-лесно да "продаде" идеята за промяна на държавните/общински училища. В годините назад е търсил и други начини, включително Jump Math, но е необходимо нещо цялостно, не "на парче" и предполагам, че така е стигнал до идеята за пилотно училище.

Само че за да не е платено, някой трябва да го финансира, а не виждам кой би могъл и колко време може да продължи. Финансира се от родителите на децата, които са готови да поемат риска и да експериментират.
Виж целия пост
# 712
Интересно ми стана и поразрових на първо време само пресата. Та излезе това http://www.investor.bg/novini-i-analizi/339/a/sirma-grup-holding … ez-2016-g-212875/

Вътре пише, че през следващите 2 години Явор Джонев ще се базира в САЩ за да структурира ново дружество на Сирма там. Датата на статията е от 11.03.2016 г. Очевидно има промяна, защото последно когато съм се интересувала, той беше се оттеглил от бизнеса.
Честно казано този проект започва да ми звучи все по фантастично. Аз лично, ако въпросът изобщо стои пред мен, не бих рискувала да запиша детето си там. Преди да са доказали напрактика програмата си. Защото както и напред се каза, има доста неясни неща около базата и програмата, които са от съществена важност за толкова малки деца. И това отделно от въпроса за финансирането.
Виж целия пост
# 713
Не бих рискувала с нещо толкова уникално. Може да се нарече закостеняло , но не съм склонна да експериментирам с детето си. /И то срещу заплащане /
Виж целия пост
# 714
Според мен програмата е далеч от уникалното. Мисленето , разбирането и мотивацията би трябвало да я има във всяка една програма. Факт е, че я ползват в доста училища в София и страната и факт е, че децата им се справят повече от добре. Факт е, че част от лекторите им работят в едно от първите в статистиката държавни училища.

За мен липсата на мисъл, това да карат детето да мисли и това да не използваш движещата му сила : откривателство и любопитство  при нашата образователна практика направо ме плаши.
Всеки от нас е учил таблицата за умножение на изуст. Децата във втори клас продължават да я учат по този начин. Защо...защото МОН счита че е хубаво образователната ни система да произвежда едни грамофони. И поради това скучно наизустяване деца 3 клас са далеч от мотивацията.

Не съм го проучвала надълго и на широко...но ще го следя и искренно ще се радвам на успехите им.
Виж целия пост
# 715
Ако за jump math се има предвид, че е новаторско и експериментално, то същото се практикува в поне още 5 частни училища. Струва ми се малко пресилена критиката. На мен училището ми харесва и е до вкъщи и затова ще кандидатстваме догодина за ПУК, ако им дадат лиценза. Само не ми харесват тези пусти съботни занимания.
Виж целия пост
# 716
Честно казано, не си представям по какъв друг начин може да се учи таблицата за умножение, освен наизуст. Какво има да му се мисли или открива колко е 6 по 5? Просто, както ми казваха като бях дете, и насън да те бутнат, трябва веднага да кажеш, че е 30, просто да го знаеш наизуст без да мислиш. Има неща, които наистина просто се учат наизуст, таблицата е едно от тях.
И аз съм много консервативен, но за да мисли човек, трябва да има определено количество базови знания, които се трупат в началното училище и в крехката детска възраст и детето просто трябва ги запомни, иначе не става. И буквите просто се учат, и като се учи чужд език, думите просто се зубрят. Как иначе? Чувал съм за всякакви методи, включително и да си спиш и докато спиш, автоматично да ти се налива чуждия език в главата, ама ако наистина така ставаше, всички щяха да са полиглоти.
Така че поначало към всякакви "прогресивни" и "нестандартни" методи аз съм силно скептичен. Не казвам конкретно за това училище, тъй като представа си нямам от методите му. По принцип говоря.
Виж целия пост
# 717
Мецане, мисленето не е нестандартна дейност. Все пак това ни различава от маймуните.
Имат еднодневни представяния на програмата и можеш да се запознаеш.
Разбира се че в умножението има логика и това не е необходимо да учиш логиката наизуст.

И е хубаво когато човек се развива . И аз не си представях , че дробите са нещо абсолютно пониатно за малко дете.
 Peace
Виж целия пост
# 718
Може и се научава от повечето деца по съвсем обичайния начин - в пет чинии по две кюфтета колко кюфтета правят. По т-нар. "домашна математика", на която всички сме се учили. Обаче от един момент нататък таблицата наистина се учи наизуст, като стихотворение, тъй както се учи събиране до десет, и се превръщат в математически факти и се обработват от мозъка по различен начин в сравнение с аритметичните операции, които се обработват по друг начин. Не смятаме две по пет всеки път, но знаейки принципаа, винаги можем да сметнем седем по шест, ако не се сетим веднага  колко прави, тръгвайки от най-близкото умножение с шест, което помним, напр. шест по шест. Нещатавече са измислени, те не откриват топлата вода.
Виж целия пост
# 719
Може и се научава от повечето деца по съвсем обичайния начин - в пет чинии по две кюфтета колко кюфтета правят. По т-нар. "домашна математика", на която всички сме се учили. Обаче от един момент нататък таблицата наистина се учи наизуст, като стихотворение, тъй както се учи събиране до десет, и се превръщат в математически факти и се обработват от мозъка по различен начин в сравнение с аритметичните операции, които се обработват по друг начин. Не смятаме две по пет всеки път, но знаейки принципаа, винаги можем да сметнем седем по шест, ако не се сетим веднага  колко прави, тръгвайки от най-близкото умножение с шест, което помним, напр. шест по шест. Нещатавече са измислени, те не откриват топлата вода.


Точно така...те просто са ги обединили в една работеща система.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия