СЕДМИ клас - 5 - Успех!

  • 80 989
  • 751
# 675
Сега погледнах въпроса, аз бих отговорила А. Моят син вероятно е написал Б (нали си го познавам  Simple Smile).
Виж целия пост
# 676
Погледнах текста за преразказ, много ми хареса и е подходящ за тази възраст (за разлика от миналогодишния например).
Понеже не съм запозната в детайли с изискванията за преразказ от името на неутрален разказвач, някой може ли да ми обясни в кое глаголно време се разказват двата епизода - преди и сега?
Виж целия пост
# 677
Погледнах текста за преразказ, много ми хареса и е подходящ за тази възраст (за разлика от миналогодишния например).
Понеже не съм запозната в детайли с изискванията за преразказ от името на неутрален разказвач, някой може ли да ми обясни в кое глаголно време се разказват двата епизода - преди и сега?
                                                                                                                                                                                                                Основното глаголно време в този вид преразказ е сегашно историческо- минали събития се представят като ставащи в момента/това е времето,използвано напр.в учебниците по история/.Помощни времена са бъдеще и минало неопределено време/ е взел,са казали.../ Глаголните форми са в 3 лице-той,тя,то.
Виж целия пост
# 678
meduza В такъв случай първата част на разказа (със самата родителска среща) в минало неопределено ли трябва да е?
Виж целия пост
# 679
meduza В такъв случай първата част на разказа (със самата родителска среща) в минало неопределено ли трябва да е?
                                                                                                                                                                                        Мисля,че възможностите са две- ретроспективният момент да се преразкаже или в минало неопределено време,или в сегашно историческо , но да се уточни ,че събитията вече са се случили. Според мен уловката при този вид текст/оригиналният текст е разказана от самия герой история/ е ,че децата трябва да назоват този герой-да заменят аз формата с третото лице- той или то/детето,момчето/ и тук настъпва хаос с местоименията.
Виж целия пост
# 680
Както по-голям процент от децата и моя син е тговорил на въпрос 4 - Б.  Mr. Green
Егати фантасмагориите, нито един отговор не ми се връзва с въпроса?!? Абсолютни измишльотини.  ooooh!
Виж целия пост
# 681
Кой е казал, че трябва всички да отговорят вярно на всички въпроси. Нали затова са с различна сложност - за да може на някои от тях да отговорят само единици. Нали така ще се отделят знаещите от по-малко знаещите. Ако всички са на макс, значи е провал за съставителите на матурата и е по-логично в този случай да се анулира. Нали затова включиха тази година повече литература. За да има повече мислене, а не само зубрене. До миналата година мрънкахме, че по БЕЛ матурата била основно зубрене. За БГ мамите угодия няма.
Виж целия пост
# 682
Кой кога е казал, "че трябва всички да отговорят вярно на всички въпроси"? Казах, че въпросът няма нищо общо с изброените отговори. Дадените отговори са супер мислени, мислени и недомислени. Изсмукани от пръстите. Peace
Виж целия пост
# 683
.
Виж целия пост
# 684
Не се карайте момичета и момчета! Предлагам МОН да преброят колко деца са отговорили А и колко Б и това да определи верния отговор  Wink
Аз ще стискам палци за Б, че чавето това е писало  Whistling
Виж целия пост
# 685
"Здравейте! Моля, обърнете внимание на задача номер четири от теста за НВО на седмокласниците.


Изразът "Като има хляб, всичко има" не може да се тълкува по нито един от начините, посочени като отговори.

Ето оригиналният текст, откъдето е взет в малко по-съкратен вариант текста, даден на теста:

http://www.bulgarianhistory.org/bit-i-kultura/traditzionna-kuhny … 0%b8%d0%bd%d0%b0/

Тук ясно се вижда какъв всъщност е смисълът, вложен в израза - и друго да няма, можеш да се нахраниш само с хляб, хлябът замества цяло хранене и в буквален, и в преносен смисъл. Не зная как е възможно това да е убегнало на съставителите. В оригиналния текст дори е в отделен абзац: "Думата „хляб“ в много случаи е приела значението на „хранене“ или „ нахранване“. Една поговорка гласи: „Като има хляб, всичко има.“

Махайки от текста абзаца с истинския смисъл, за децата е останало да избират между отговор А и Б, като и двата от тях са еднакво неверни, но поне могат да се извлекат от текста.

Прогнозата ми е, че задачата ще бъде масово сбъркана. Недопустимо е да се

проявява такава небрежност и смятам, че следва да се признае и отговор Б за верен. За това вече се подготвя петиция.

Мисля, че МОН дължи публично становище по въпроса, каквото и да е решението."


Това им изпратих току що. Не е въпросът за двете точки. И не мисля, че грешно зададена задача е в състояние да отсее знаещи от незнаещи деца
Виж целия пост
# 686
Хич няма да се трогнат експертите от МОН. Преди години бяха объркали текст с графика към него. Намери се оригиналната в нета и се видя, че отговорите са некоректно зададени и това, което се посочва за верен отговор, не отговаря на графиката. Обяснението на МОН беше, че се е получило разместване при разпечатване.
Виж целия пост
# 687
Кой е казал, че трябва всички да отговорят вярно на всички въпроси. Нали затова са с различна сложност - за да може на някои от тях да отговорят само единици. Нали така ще се отделят знаещите от по-малко знаещите. Ако всички са на макс, значи е провал за съставителите на матурата и е по-логично в този случай да се анулира. Нали затова включиха тази година повече литература. За да има повече мислене, а не само зубрене. До миналата година мрънкахме, че по БЕЛ матурата била основно зубрене. За БГ мамите угодия няма.


Ядосах се вече, колко знаещ трябва да си за да избереш един от отговорите като верен?
Виж целия пост
# 688
Този спор води до задънена улица и мисля, че е време да сложим точка по въпроса. Не забравяйте, че имаме да се притесняваме още малко и утре, и ни трябват железни нерви до 3-ти.
Делфин, става вече нагло.  Баш за двете точки си е въпросът. Моето дете пък е отговорило А и не мисля, че е редно така грубо да се пренебрегват усилията му, щото 2-3 майки от всемогъщия форум са си наумили нещо. И откъде накъде вземате оригиналния текст, след като им е даден един конкретен откъс, върху който трябва да разсъждават.

ПП: И на графиките, които дъвчете вече 4 години им нямаше нищо!!! Но може би е защото съм професионално деформирана и на ден виждам и правя десетки графики, та не видях проблема. Децата нямаха изпит по математика или ИТ, а трябваше да посочат вярната дума, която беше очевадно, че е "рязко"
Виж целия пост
# 689
Който и отговор да са дали децата - не е верен. Точка. А МОН да си го... огледат теста. #2gunfire
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия