ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 992
  • 316
# 210
Цитат
"Кои триъгълници се разделят от някоя своя височина на два равнобедрени триъгълника?"

И стой та гледай как децата с двойки ще решат тази задача Joy

Правоъгълните равнобедрени с ъгъл при основата 45градуса. За 3 секунди се решава и без Питагорова теорема. Що да не я решат?
Има ли равнобедрени правоъгълни триъгълници с ъгъл при основата различен от 45 градуса?  Simple Smile
Защото, Мецане, Черна станция говори за децата с двойките, т. е. за деца, които са се затруднили от много по-лесни задачи.
Виж целия пост
# 211
Мецане....
Задачата не е трудна, но придаваш друг смисъл на казаното от Черна Станция.
Деца, неуспели да решат задачи от типа на първите 7-8 от тук, та да имат 3, няма да решат и тази.
http://www.regalia6.com/ucRegalia/regalia_files/konkursni_izpiti … odul_20052016.pdf

Дидева вече го е написала. Wink
Виж целия пост
# 212
Има ли равнобедрени правоъгълни триъгълници с ъгъл при основата различен от 45 градуса?  Simple Smile

Няма - аз още като го писах, знаех, че казвам два пъти едно и също нещо, и че от едното се разбира другото, но го оставих така за хората, дето не разбират от математика;) тази тема я отворих случайно, защото една потребителка се оплаква, че си й определила мненията като флуд.Simple Smile За тези специално задача ми се струва, че и двойкаджия може да я реши, затова се включих.

Скрит текст:
Всъщност, в геометрията на Лобачевски има - ъглите при основата могат да бъдат по 90 градуса. И трите ъгъла могат да са по 90градуса.
В Евклидовата геометрия не може, разбира се, но тя е частен случай на геометрията на Лобачевски Laughing
Виж целия пост
# 213
Да допълня.
Ако учебник+уч. тетрадка бяха достатъчни, уважаващите себе си учители по МАТ нямаше да прибягват до сборници. Детето ми е било с допълнителен сборник по МАТ още от първи клас. И сега продължава да е така. Да не говорим, че учебни тетрадки не се ползват, понеже задачите в тях са на ниво малко над Среден.
Сборниците (не само един) са задължителни за учителите. Те избират задачи от тях, които преценяват и работят и в клас. Иначе си зависи от склонността на детето да решава, от желанието, от волята му, от амбицията му. Децата са различни! Всеки случай е индивидуален.
Между другото, аз най-харесвам уч. тетрадки за 7 клас на Архимед. Някак най-добре са селектирани задачите, най-лесно се допълват с учебника. Уч. тетрадка за 6 кл. обаче нещо не ми се нрави.
Виж целия пост
# 214
Не споря, но си зависи от детето. Наистина мисля, че един седмокласник, ако си реши задачите от учебника и наистина и задачите от двете уч. тетрадки, разбере си спокойно материала и не се стресира от атмосферата при тест, с лекота ще изкара 5++ на НВО.
Това обаче не е никак малко труд!
Мисля, че току-що рязко обърнахте плочата.
От доста страници насам много от нас твърдят същото. Че проблемът е не в теста, а в подготовката.

Няколко пъти вече писах, че условията на задачите и стилът на теста са ЕДНА ОТ ПРИЧИНИТЕ!
Много ми се иска тази причина да се изчисти и затова поставих темата. Никъде не казах, че е единствената.
Моля Ви, четете внимателно
Виж целия пост
# 215
Цитат
"Кои триъгълници се разделят от някоя своя височина на два равнобедрени триъгълника?"

И стой та гледай как децата с двойки ще решат тази задача Joy

Правоъгълните равнобедрени с ъгъл при основата 45градуса. За 3 секунди се решава и без Питагорова теорема. Що да не я решат? Като спуснеш височината, самата височина трябва да се яви едното бедро, значи другото бедро трябва да е равно на височината; а самата височина се явява катет на равнобедрен правоъгълен триъгълник, значи ъгълът на големия триъгълник е 45 градуса.Височината е катет и на тр-ка от другата страна, т.е. тя е и медиана, та и другият ъгъл е 45 градуса. Пет пъти повече време отнема да се напише, отколкото да се начертае и се вижда веднага.


Егати, никога нямаше да се сетя. Добре, че го обясни Joy
Виж целия пост
# 216
Господине, хората четат внимателно и изразяват също мнението си. То не е задължително да съвпада с Вашето. Приемете, че има хора (при това като гледам преобладаващ брой са), които намират условията за съвсем нормални, без да отричат проблема с несправянето на децата... Но намират причините за него другаде, а не И другаде.
Виж целия пост
# 217
От първи клас децата имат по един сборник поне /ако имат само ЗП/.
Някак несериозно е да имат учебник и тетрадка в 7ми и да се подготвят за изпит с формат, който не фигурира в учебника - трябват им тестове.
Наистина ли учебната тетрадка е често срещано помагало в 7ми клас?
Виж целия пост
# 218
Точно тестовете не е добре да се използват за подготовка, защото им се набиват погрешни отговори.
Трябват им сборници още от първи клас и решаване поне веднъж седмично на всички задачи от сборника, покриващи взетия материал. Нито са необходими уроци, нито допълнителни часове. Само взискателен учител, който да следи дали задачите са решени, като проверява на случаен принцип някои от тях.
Виж целия пост
# 219
Ами при нас не искаха нито учебна тетрадка, нито сборник. Учителката е давала задачи в час, които ги няма в учебника, когато е имало време.
Виж целия пост
# 220
Ами при нас не искаха нито учебна тетрадка, нито сборник. Учителката е давала задачи в час, които ги няма в учебника, когато е имало време.
А то обикновено е нямало Simple Smile
Виж целия пост
# 221
Точно тестовете не е добре да се използват за подготовка, защото им се набиват погрешни отговори.
Не знам как ще успеят без да познават формата. Не знам и как с 4 часа на седмица сборник вкъщи  ще помогне.
За мен за всеки изпит човек се подготвя и за формата, а него го няма по учебници и тетрадки. Това съм написала.
Виж целия пост
# 222
peve, ами да.
Но пък моят син много си обича тази учителка  Simple Smile.
ом, сборникът вкъщи/на курс помага, плюс едно помагало с тестове - според мен е достатъчно. Поне на курса, който посещаваше синът ми, решаваха задачи основно от сборника, тестове правеха рядко (само на пробните).
Виж целия пост
# 223
Ми ако обобщим, какво виждаме:
-места, на които седмично часовете са двойно повече, отколкото на други
-на места има ЗИП/СИП, на други няма
-места, на които нищо не се прави (описах едно такова училище в Красна поляна)
-места, на които се работи по учебник само, но поне в час се решават и други задачи
-места, на които се работи и с учебник, и с учебна тетрадка, и със сборник/сборници
-места, на които освен по-горното се правят периодично и тестове за затвърждаване на наученото до момента (може и в клас, ако има време, може и за домашно, което после се дискутира, за да се обяснят по-трудните задачи). Пояснението в скобите е за peve. Не е задължително всичко да става в клас. Но някои учители не си дават зор да дават истински домашни, за да не се обременят с проверката им и с обясненията по задачите. Не може да се очаква, че без труд  и у дома нещата ще се получат при средностатистическия ученик. И когато  от страна на учителя няма такава подкана под формата поне на домашно, не си представям децата да седнат по собствена инициатива да работят. И да има такива, малко ще са на фона на масата.


После като сложим различното количество самоподготовка у дома и  различното ниво на решаваните задачи, като добавим и принципните отлики между децата по отношение на овладяване на материала по мат с разбиране, а не папагалски (някой да не сметне последното като деление на можещи и неможещи, просто на едни предметът им върви с по-голяма лекота и им е нужно по-малко, отколкото на други) и какво се оказва - стартът на децата е доста различен... И дори след тръгването на школа нещата не се изравняват, защото началото е различно. И в цялата тази картина условията  на задачите ми се струват последна грижа... Да не кажа никаква, понеже продължавам лично аз да смятам, че те са наред...


Виж целия пост
# 224
Господине, хората четат внимателно и изразяват също мнението си. То не е задължително да съвпада с Вашето. Приемете, че има хора (при това като гледам преобладаващ брой са), които намират условията за съвсем нормални, без да отричат проблема с несправянето на децата... Но намират причините за него другаде, а не И другаде.
Това, че има хора с различно от моето мнение го приех. Но моето мнение не е такова, каквото ми приписвате. Просто е друго и това Ви обяснявам. Не мога да обърна плоча, която не е пускана.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия