ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 24 031
  • 316
# 150
peve, аз мога да дам и обратния пример: ромче, учещо в кварталното училище, способно и отговорно момче, естествено не е стъпвал на уроци. Изкара 4 и нещо на НВО, искаше да учи в конкретен техникум конкретна професия. Приеха го и се надявам да успее да завърши (дано семейството му осигури средства да го издържа!) и да работи по специалността си.
А за курсовете - има и нещо друго - децата трябва да си пишат домашните, само със слушане в курса и преписване на решения на задачи едва ли може да се постигне невероятен напредък. Виждала съм деца, ходещи на курс в 6 клас - не пишеха домашни и съответно нямаха особен прогрес; родителите им решиха, че курсът не е читав и ги записаха по други школи за 7 клас. Сигурна съм, че ако са продължили да не учат, няма как да са изкарали блестящи оценки.
Виж целия пост
# 151
Приятели!
Ето какво съм написал в първия си пост, с който поставих темата:
„…причината не е нито в оглупяването на децата, нито в лошата програма на обучение, нито дори в сложността на задачите. …теста от НВО за 7 клас по математика, съзнателно и злонамерено се профанизира, като задачите се правят все по-неразбираеми и неприятни за децата, при това математическата трудност се намалява.”
Всички вие се съгласявате, че нещо трябва да се направи. Някои от вас считат, че задачите са добри. Но това не означава, че са разбираеми за децата. Разбираеми са за нас, възрастните! Те са деца. Ние трябва да ги ограмотим по математика и да проверим това ограмотяване. Няма нужда от нищо повече. Когато са ограмотени, с набиране на жизнен опит, практика, впечатления, всичко ще им става все по-лесно! Това е процес и той не завършва в 7 клас, за да ги подлагаме на някаква самоцелна цялостна проверка.
Смяната на формата на НВО от ПИЗА към математика е само една крачка. Тя ще позволи да се насочи ресурс към учене на математика и дори усложняване на задачите.
Друга важна крачка е ангажиране на вниманието на обществото към НВО-7 и Матури-12 с отдаване на уважение към труда на деца и учители. Това ще позволи да се създаде постепенно т.н. рейтингова система за училищата с обществен контрол върху образователния процес. Ако щете и посещения на родители в часовете. Аз съм имал такива и много съм се радвал да усетя ангажираност от страна на родителите, разбира се в нормални рамки. Знаете ли как се радват децата, когато някой родител с труд решава техните задачи!
Училището трябва да се отвори и към проблеми и към решения, и към участие на всички в образователния процес. Ако не с друго, поне със съпричастие.
Виж целия пост
# 152
Тази прословута ПИЗА само в математиката ли я има?
Гледах едни малки сборници за нея. Съвсем прости задачи. Само дето са практични. Учат какво е лихва примерно.
Виж целия пост
# 153
Тази прословута ПИЗА само в математиката ли я има?
Гледах едни малки сборници за нея. Съвсем прости задачи. Само дето са практични. Учат какво е лихва примерно.
Ами, то задачи от капитал се учат в седми клас.
Г-н Иванов, бихте ли изброили кои от задачите по формата на ПИЗА от тазгодишния тест са големият препъникамък? Щото тройката се връзва със задачи от типа - решете уравнението, нормалният вид на многочлена е..., решенията на неравенството са..., при а= -2, стойността на израза е...
Отивам да си дръпна един ДЗИ, че гледам и той вече е вкаран в схемата.  Там времето четири часа ли беше? Да се пробвам.
Виж целия пост
# 154
Ами, то задачи от капитал се учат в седми клас.

Мерси. Не знаех. Видях ги в сборник за 6-ти клас мисля.
Виж целия пост
# 155
Написах един дълъг пост, след което не знам какво направих и го изтрих. Затова ще кажа накратко какво мисля, че трябва да се направи. Мисля, че вече писах за това. Трябва да се удвоят часовете по математика, за да има време за упражнение в училище. След като ще се дават задачи Пиза на изпита, трябва да се въведат в учебния материал, за да се научат децата как да прилагат учебния материал към този тип задачи. И съм напълно наясно, че не може всички да са отличници и да успеят. Неуспехът да влезеш в мечтаното училище не е толкова голям проблем. Урокът който дава такъв неуспех е ценен, защото показва, че ако искаш нещо трябва труд, а и това невинаги е гаранция. Освен това мечтаното училище е по-често в главите на родителите, отколкото на децата в седми клас. Последното не се отнася за всички деца, естествено, но за немалка част. И освен това, повечето родители и деца не са безхаберни, поне по мои наблюдения върху хората с които общувам. Това е по повод едно от предходните мнения за масовата безотговорност. Аз не мисля, че има такава.
Виж целия пост
# 156
   В шестокласната тема, вече са хукнали да държат изпити да се класират в съответни курсове за школи.
Олеле  ooooh!
Виж целия пост
# 157
Peve,  при нас, без да мога да коригирам за да елиминирам приноса на уроците, хубавите оценки - 5 и 6 - са в училища с двойно повече часове. Затова и аз винаги съм мислела, че увеличаване на броя часове математика - ЗП - е наложителен. Ако не със 100%, поне с 50%.
Виж целия пост
# 158
Peve,  при нас, без да мога да коригирам за да елиминирам приноса на уроците, хубавите оценки - 5 и 6 - са в училища с двойно повече часове. Затова и аз винаги съм мислела, че увеличаване на броя часове математика - ЗП - е наложителен. Ако не със 100%, поне с 50%.

Хич няма да е зле, но въпросът е какво да се махне, защото децата не може да стоят по цял ден в училище.
Виж целия пост
# 159
НИщо няма нужда да се маха. Споконно могат да увеличат броя на часовете ЗП.
Да ще струва пари, но те сега ги плашат за ЗИП.

Да не подведа, но май 4-5  за ЗП /седми клас/, а някои училища стигат до 10 общо. Та става дума за 2-4 часа поне. Не е толкова много. А не става дума за стоене, а за пари само защото и сега децата със ЗИП И СИП не прехвърлят 33-35 часа.
Виж целия пост
# 160

Да не подведа, но май 4-5  за ЗП /седми клас/, а някои училища стигат до 10 общо. Та става дума за 2-4 часа поне. Не е толкова много. А не става дума за стоене, а за пари само защото и сега децата със ЗИП И СИП не прехвърлят 33-35 часа.
ЗП е една и съща и еднакъв брой часове във всички училища. Това, което е над нея, е ЗИП или СИП. СИП-ът не е задължителен, а никой не може да накара всички училища в България да имат задължителна ЗИП точно математика. Та въпросът се свежда точно до увеличаване на броя на часовете за ЗП.
Виж целия пост
# 161
След като децата не се справят с материала с часовете, които са определени за задължителната подготовка, трябва да се увеличат. По математика освен взимане на нови уроци се иска и решаване на задачи и то в час със съдействие на учител.
Виж целия пост
# 162
След като децата не се справят с материала с часовете, които са определени за задължителната подготовка, трябва да се увеличат. По математика освен взимане на нови уроци се иска и решаване на задачи и то в час със съдействие на учител.
О, аз съм напълно съгласна с това. Просто констатирам какви са фактите по отношение на броя на учебните часове. За мен един от основните проблеми са именно недостатъчните упражнения. Но, ако нещо ще се увеличава, това трябва са да часовете за ЗП.
Виж целия пост
# 163
Тази прословута ПИЗА само в математиката ли я има?
Гледах едни малки сборници за нея. Съвсем прости задачи. Само дето са практични. Учат какво е лихва примерно.
Ами, то задачи от капитал се учат в седми клас.
Г-н Иванов, бихте ли изброили кои от задачите по формата на ПИЗА от тазгодишния тест са големият препъникамък? Щото тройката се връзва със задачи от типа - решете уравнението, нормалният вид на многочлена е..., решенията на неравенството са..., при а= -2, стойността на израза е...
Отивам да си дръпна един ДЗИ, че гледам и той вече е вкаран в схемата.  Там времето четири часа ли беше? Да се пробвам.
ДЗИ по математика си е нормално, бях го написал в предишен пост.
Вие наистина ли не виждате разликата в стила на тестовете през последните години с преди, да кажем 5-6 години?
Виж целия пост
# 164
Вие наистина ли не виждате разликата в стила на тестовете през последните години с преди, да кажем 5-6 години?
Виждам я, разбира се. До 2014 тестовете бяха като един. Говоря за формата с два модула. Задачите - с голяма степен на повтаряемост и лесни за механизиране. Децата решаваха голям брой еднотипни задачи и високата оценка на подобен изпит беше много по-лесно постижима. Миналата и тази година беше вкарано малко разнообразие и папагалщината не свърши работа, въпреки наличието на елементарни задачи, почти без условие, достатъчни да изкараш тройка.

А вие наистина ли не виждате, че задачите са елементарни?
В нашия град има няколко пълни шестици и голям брой оценки близки до тях. Скоро не се беше случвало.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия