Частни училища - информативна тема 13

  • 99 267
  • 769
# 720
По мои наблюдения знанията по английски от училище до 7-ми клас покриват ниво В1. Така че ако търсите нещо по-специално, което не предлага редовната програма, трябва да е поне В2.
Виж целия пост
# 721
Явно нещо аз не съм наред... и разбирам питането на майката за училища  с НЕМСКИ. Ако е така, какво значение има какви нива имат децата в тези с английски? Жената си каза, че не желае смесване на езици до 7 клас, а концентриране върху започнатия в 1 клас, затова явно и не се е пробвало детето в ПЧМГ, тъй като там няма немски за  5-7 клас. СМГ е било вариант заради наличието на немски паралелки и  в прогимназията. Което обаче  поражда у мен друг въпрос. Акцентът все пак трябва да е бил мат, защото ако се беше осъществил успешно приемът, дори и в немската паралелка  ученето на езика нямаше да е от  придобитото вече А2 нагоре..
Виж целия пост
# 722
и аз останах с впечатление, че търси училище с немски, и то на високо ниво, защото там, където са кандидатствали, не са ги приели.
Виж целия пост
# 723
Да, прави сте. Сега прочетох по-внимателно Simple Smile
Виж целия пост
# 724
Да, именно с немски език търся. Още първоначалната идея беше частната занималня да изкара децата до 7 клас на ниво В1. Да, но....няма да влизам в подробности - училището отказа достъп до сградата, продължихме по съседни наети от учителката (много съвестна жена, която държи на думата си) апартаменти...Сага вместо удобство. Затова и математиката не я започна в трети, а в четвърти клас, когато се видя, че формата на обучение се разпада. А изкушението ми за СМГ (извън всички митологеми около него) дойде поради местоживеенето ни - на пешеходно разстояние от гимназията и наличието на немски език в интервала 5-7 клас.... Сега търся училище с НЕМСКИ, за да финализира в 7 клас В1. Нямам илюзия за В2. Но В1 ще позволи смяна на езика от 8 клас. Благодаря за отзивчивостта на споделящите мнение. А имате ли представа между Веда и Кестнер в кое езикът е на по-добро ниво? Уве-то ми се струва много далеч, а и от познати (с дете там) зная, че от 5 клас закъсват кадрово.
Виж целия пост
# 725
Аз бих си записала детето в читаво училище с английски, а немски да си учи отделно - или на уроци, или в Гьоте институт. Само заради немския не бих жертвала всичко друго.

Какво точно е това всичко, което жертва човек, избирайки немски? Така излиза, че нито едно от училищата с немски не струва...Което едва ли е така. А и как ще запишеш дете, учило до 4 клас активно  немски, в читаво училище с английски. За да е читаво, значи децата в него са напред като ниво с езика. То как ще ги догони?
Абсолютно същото щях да напиша.
Шарлот, занималнята ли се разпада, не разбрах? Ако е така, просто потърсете добър езиков център, почти всички предлагат занималня и вземане от училище дори. Или пък, учителката, ако е наистина добра, уговорете се да преподава на вашето дете индивидуално или на група деца след училище у вас. Във финансово изражение ще излезе горе долу същото или по-евтино.
Виж целия пост
# 726
Разпада се връзката училище-занималня. Системата беше като в сдружение Шилер - всички СИП и ЗИП - немски преди обяд, а срещу заплащане следобяд отново поне 2 ч. немски и занимания на децата със същата учителка, която е била и сутринта. Работеше перфектно - понеже преподаващите бяха едни исъщи в двете части на деня, преценяваха натоварването на децата и с лека постъпателност, без свръхстрес, постигнаха много добри резултати. Но...Тук идва голямото НО. Идва дете на високопоставен родител. Родителят преценява, че методите травмират детето му (преместено от частно училище). Гръмотевици, мълнии, параграфи, заплахи...директорката огъва и се принуждава да откаже достъп на частната форма до у-щето. Четвърти клас изкарахме на магия и само ясната мотивация ни задържа.
Виж целия пост
# 727
А този родител защо просто не премести собственото си дете?
Виж целия пост
# 728
А защо не добро училище, с което да си гарантира прием в 91НЕГ?
Виж целия пост
# 729
Защото В1 е достатъчно за самостоятелно поддържане на езика (книги, курсове), а втори език - и то май безалтернативно английски, трябва да се захване сериозно от "0". При капацитет, и съвсем евентуално (много ми е далечно още) втори западен френски. При такова позициониране е реално да се приключи с два добри и един информативно научен език (втория западен).
Виж целия пост
# 730
А защо не добро училище, с което да си гарантира прием в 91НЕГ?
Кое според Вас училище гарантира? Разликата в бала за прием 91-во/ І АГ не е много голяма (поне така мисля, без да съм изследвала стотните). Не ми се ще да смесва езиците. Ясно е, че с математиката сме отвъд учебния материал и трябва да развиваме състезателната математика. Ще се прибави стресът, съпътстващ прехода към кабинетна система в V клас. Активно изучаване на англ., за да се догонят другите деца, ще дойде вповече.
Виж целия пост
# 731
Аз пък идеално разбирам подобна ориентация.. Учил си до 4 клас немски интензивно, покрил си ниво и ще захвърлиш наученото с лека ръка, за да идеш в  спрягано за добро училище с английски до 7 клас (кое ли е то, което хем е добро, хем  ще приеме дете  с  никакъв или слаб английски), което да ти гарантира прием в НЕГ и евентуално там и тогава да си "върнеш" наученото до 4 клас - не виждам никакъв смисъл в подобно действие. Още повече, че дори и  родител да избере такъв вариант, той ще е мъка за детето. Как ще навакса 4 години английски, изучаван от децата в това  ново  добро училище, което и да е то...

Шарлот, изрично упоменавам, че нямам деца в нито едно от двете, за които питаш. Но имам големи деца, които имат съученици от тези училища, а оттам и наблюдения кои се справят по-добре.  Познавам и аз ученици от двете по друга линия. И бих заложила на база наблюденията си на Веда. Има състезания по немски, в които може да се види как са позиционирани представителите на двете.
Виж целия пост
# 732
Аз пак да питам, защо не си продължи детето в същото училище, а да говорите с учителката да се занимават следобед вкъщи? Или учителката е ангажирана?
Виж целия пост
# 733
Ако сегашното училище е добро, бих оставила детето там, а надграждане на нивото в школа.
Друг вариант е местене в Шилер, ако не са минали приемните там и има свободни места. Предполагам за пети клас ще има места, защото след 4-ти се местят някои деца.
Виж целия пост
# 734
Аз пак да питам, защо не си продължи детето в същото училище, а да говорите с учителката да се занимават следобед вкъщи? Или учителката е ангажирана?

Съвсем приемлив вариант е това. Учителката явно се е  справила добре, значи и под друга форма може да се разчита на качествената й работа с детето.

ПП Погледнах сега резултатаите от Националния кръг на лингвистичното кенгуру 2016  на немски:
3 клас  -първо,второ и трето място за Веда
4 клас - първо,второ и трето място за Веда
5 клас - Веда, ЕК, Веда
6 клас - Шилер,  ЕК, Веда
7 клас - няма победители

А ако човек разгледа файла с резултатите от предходния кръг, неминуемо ще забележи кое училище доминира.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия