Бюджетна сватба - възможно ли е?

  • 20 657
  • 121
# 30
Разбира се, ето списъка:

Ритуална зала (красно село)    - 158
Църква ("рождество Богородично, кв. Лагера) - 120
Ресторант (Централ Форум, точно до ритуалната) (60човеках39,4лв) 2400
Алкохол - 400 (по мои спомени можехме да си внесем алкохол срещу някаква такса)
Фото - 100
Камера - 350
Диджей -   350
Халки (почти нищо не платихме за тях, защото имах злато и платихме само за изработка)
Покани - 64,2
Торта - 189
Подаръчета за гости - 70
Украса ресторанта (беше включена към куверта - по 2лв/човек)
Рокля - 560
Обувки - 34
Жартиер - 5
Прическа    - направи ми я позната и не платих нищо
Грим - 70
Букет - беше от кумата   
чанта - 25
колие - 28
Костюм - 150
риза    - 49
вратовръзка - 23
Обувки - 54
колан - 29
Изследвания (задължителните медицински) - 30
кола (бях с колата на братовчедка ми
украса кола (също от кумата, от нейната сватба Simple Smile )   
хвърлящи (късметчета за гостите) - също от кумата   
шампанско - 2 бр 10
Чаши и свещи - от кумата      
бутониери - 17
Бокал - 22
Погача   2 бр   12,5

Общо - 4690,2
 bouquet
Виж целия пост
# 31
Някой беше споменал,че цените не се били променили особено, аз не мисля така. В сравнение с 5 години например доста неща са поскъпнали. Кувертите постепенно се увеличават, хонорарите също. Друг разход, който не беше споменат е,че в повечето ресторанти се доплаща за overtime - това трябва да се провери също.  Simple Smile

Не са поскъпнали драстично,поне в нашия ресторант -2010г.- куверта на човек беше 23лв, в момента е 24лв/май месец бяхме на сватба на братовчедка ми в същия ресторант /.
Можеш да спестиш от агенция - 1200лв отидоха там...
Виж целия пост
# 32
Преди време гледах сватбени пакети, тъй като си мечтая за сватба в планината. За да не е реклама няма да пиша агенцията, а какво се включва в пакета:
Уикенд сватба в комлекс извън София: от 4,500 лв при 50 гости
Включва: Провеждане на сватбата в хотелски комплекс, с вкл. нощувка със закуска, ресторант с градина, 3 степенно меню с храни и напитки, фотограф, дисководещ за 5 часа, сватбен координатор, сватбена торта, украса на VIP маса и на маси за гости, сценарий и цялостен стайлинг на събитието.

Хареса ми като идея. но ще видим дали и кога ще правим сватба. Аз си давам бюджет до 5000 за 40 гости някъде. Искам в планината - Трявна, Дряново, Троян или региона...
Виж целия пост
# 33
Някой беше споменал,че цените не се били променили особено, аз не мисля така. В сравнение с 5 години например доста неща са поскъпнали. Кувертите постепенно се увеличават, хонорарите също. Друг разход, който не беше споменат е,че в повечето ресторанти се доплаща за overtime - това трябва да се провери също.  Simple Smile

Не са поскъпнали драстично,поне в нашия ресторант -2010г.- куверта на човек беше 23лв, в момента е 24лв/май месец бяхме на сватба на братовчедка ми в същия ресторант /.
Можеш да спестиш от агенция - 1200лв отидоха там...


Да разбира се,не навсякъде,но на доста места. Например сега,ако някой успее да си намери фотограф за 100 лв,както animal преди 5 г направо няма да го повярвам, особено за София ...  Rolling Eyes  От агенция може много да се спести,при нас жената на собственика на ресторанта тъкмо си беше отворила агенция и и я използвахме само за украсата.
Виж целия пост
# 34
Някой беше споменал,че цените не се били променили особено, аз не мисля така. В сравнение с 5 години например доста неща са поскъпнали. Кувертите постепенно се увеличават, хонорарите също. Друг разход, който не беше споменат е,че в повечето ресторанти се доплаща за overtime - това трябва да се провери също.  Simple Smile

Овъртаймът не е задължителен разход. При нас за овъртайм искаха 100лв/час ресторанта и 100лв/час ДЖ-я, отделно ако останат и фотографа и видео оператора. С мъжа ми бяхме преценили, че този разход е напълно излишен за нас. Предварително говорихме с ДЖ и водещ купона, церемониите да се водят така, че в 00:00 часа да се сложи край. Дж-ят се съобрази напълно. Към 23:30 спомена, че вечерта е към своя край. В 12 без малко ни пожела успешен път в живота и т.н., поздрави гостите, пусна песента, с която приключваме вечерта и се получи хубав и точен завършек. Ние пък бяхме говорили с приятелите и имаше барове и дискотеки, където, който желае можем да си продължим. Парите са Ваши и Вие решавате как и дали да се харчат.
На сватбата на мой близък, заради 5-6 опиянени и подскачащи гости, после платиха 400лв овъртайм. Еми...не мисля, че е ок вариант заради някой, който не се усеща да си тръгне, да се хвърлят толкова пари. Разбира се, ако бюджета не е проблем, тогава според настроението се действа.
Виж целия пост
# 35
Така като гледам разбивката на animal, аз съм доста напред. Ноември се оженихме и няма да имам медицински, ритуал, халки си имаме (изкупиха ни 2 халки и даже ни върнаха пари), чаши имаме, поставка за халките, ММ хвана жартиер на една сватба преди 2 години, та и това имам...Остана един бутафорен ритуал (много държа на такъв, който да е нещо специално за нас написано от някой близък), ресторант и моето облекло. Младоженецът си купи костюм за гражданският брак и не му се полага, а аз бях в рокля, която не е булчинска. Не искам категорично църковен брак и там е перо...Само да поотрасне малко бебето, че е на 6 месеца и навивам Simple Smile
Виж целия пост
# 36
Явно цените доста варират....иначе на мен ми е втори брак и няма и вариант за сравнение с цените преди. Тогава наех прекрасна рокля за 100 долара, сега малкото, които са под наем започват от 1200лв Sad. Нашият пример бюджет е с куверти по 90лв =4000лв (едвам се съгласиха да платим за 45 възрастни, а не за 60-имат изискване за минимален оборот, за да затворят ресторанта); отделно за децата 20х15; за алкохол още към 600-800, с включена такса "бушон"; хотел около 1700лв; фотограф 500лв, музикален бенд 1500лв, украса и агенция 2000; дрехи за децата ни 500лв; изнесен ритуал 400лв. Отделно рокля, халки, водещ, грим, покани и Т. Н.
Виж целия пост
# 37
Явно цените доста варират....иначе на мен ми е втори брак и няма и вариант за сравнение с цените преди. Тогава наех прекрасна рокля за 100 долара, сега малкото, които са под наем започват от 1200лв Sad. Нашият пример бюджет е с куверти по 90лв =4000лв (едвам се съгласиха да платим за 45 възрастни, а не за 60-имат изискване за минимален оборот, за да затворят ресторанта); отделно за децата 20х15; за алкохол още към 600-800, с включена такса "бушон"; хотел около 1700лв; фотограф 500лв, музикален бенд 1500лв, украса и агенция 2000; дрехи за децата ни 500лв; изнесен ритуал 400лв. Отделно рокля, халки, водещ, грим, покани и Т. Н.

Леле,какви са тия цени  Shocked, а ако е удобно ще кажеш ли какво включва кувертът,че ми стана интересно,все пак 90 лв  newsm78
Виж целия пост
# 38
При нас няма нито такса за самата зала на ресторанта, нито овъртайм. Притесняваме дали мога да намеря DJ, водещ, фото, видео и оркестър за извеждане на булката за под 2000лв/всичко. Това са нещата, за които ще отидат най-много пари. Интересувам се от професионалисти във Велико Търново/ Горна Оряховица и региона. Simple Smile
Виж целия пост
# 39
При нас няма нито такса за самата зала на ресторанта, нито овъртайм. Притесняваме дали мога да намеря DJ, водещ, фото, видео и оркестър за извеждане на булката за под 2000лв/всичко. Това са нещата, за които ще отидат най-много пари. Интересувам се от професионалисти във Велико Търново/ Горна Оряховица и региона. Simple Smile

мисля,че ще успееш  Peace
Виж целия пост
# 40
Била съм на 2 сватби, организирани от агенцията Go4show от Велико Търново. Мнооого ми хареса.
Виж целия пост
# 41
Нашата сватба беше точно преди 1 година и смятам, че цените не са се променили от тогава до сега. Беше в София и за 36 човека гости /без никакви деца, защото предупредихме да е без деца/ ни излезе 9000 лв, като се лишихме от видео, DJ, торта, църква и кола /ММ си караше сам неговата/.
В малко градче за 40 човека гости определено ще излезе по-малко, особено ако се направи предварителен разчет на бюджета. Примерно се пише колко е определения бюджет, след това се записват таксите за ритуалите, видеото, фотографа, музиката и т.н. и след това парите, които остават се разпределят за рокля, костюм, халки, чаши, украса и др. Според мен така най-добре ще можеш да се впишеш в определения бюджет.
Със сигурност може да се спести от следните неща:

1. Рокля - в Асеновград наистина има доста сериозен избор на рокли, а цените са почти на 1/2 от тези в големите градове /не забравяй бельото и обувките - те задължително се купуват преди роклята, за да се мери и коригира после роклята спрямо тях  Peace/А може и под наем да си я вземеш - в крайна сметка няма да я ползваш повече
2. Чанта - според мен чантата е напълно излишна. Букета ти е постоянно в ръцете, а тази чанта само ти се пречка. Ако държиш да си носиш някакви гримове за освежаване, спокойно може да ползваш чантата на кумата за тази цел
3. Фотограф - ако някой от гостите ви има хубав фотоапарат, то със сигурност е чел и се е упражнявал да работи с него. При това положение може да ви направи страхотни снимки съвсем безплатно /ние щяхме да направим точно така, но просто тези гости не можаха да дойдат и затова си наехме/
4. Кола - със сигурност някой от гостите ще има хубав автомобил, който може да ви предостави
5. Украса в ресторанта - ако при разпределението на бюджета прецените, че надвишавате определената от вас сума, със сигурност може да се лишите от украса в ресторанта.
6. Воал - има булки, които много държат да са с воал, но ако не си от тях, спокойно можеш да го пропуснеш
7. Халки - може да са направени от всякакъв избран от вас материал, така че и тук може да се пипне малко
8. Музика - ако не си от момичетата, които много държат да ги взимат с музика може да пропуснете и този разход

Ето и няколко съвета от мен - недей да пестиш от тези неща, които ще ползваш след това, като например бельо и обувки. Ако са хубави можеш да си ги носиш с години - особено обувките; ако сте решили, че предпочитате да получите пари от гостите, вместо подарък, то не се срамувайте да им го кажете категорично при връчването на поканата - същото важи и за присъствието на деца; не купувай обувки на висок и тънък ток или ако решиш все пак, че искаш да си с такива, то задължително си вземи и някакви ниски защото със сигурност ще ти потрябват; не се изхвърляйте много пари за тортата, освен ако не е важно за вас да е голяма и скъпа

Ами за това се сещам в момента на първо четене - ако се сетя за още нещо ще пиша пак  Peace
Виж целия пост
# 42
Сватба за 40 човека с всичките му ритуали ще е поне към 6-7 хил. лв. Кувертите най-малко товарят сметката, другите неща са по скъпи, и няма значение дали ще са 10 или 100 човека все трябва да се плащат.
А като имате малко дете и ви предстои ремонт, защо сте решили и сватба да правите!?



Виж целия пост
# 43
Здравей!
Чудесен празник ти предстои, наслади се на организацията му!  Grinning Като някой, минал сравнително скоро през това, ще си позволя да ти дам съвсет от какво да не спестиш.
диджей, храна, алкохол - Това е есенцията на гостите да им е добре. Диджеят е може би най-важното нещо за атмосферата цяла вечер. С добър диджей нямаш хужда от водещ. Хубавата храна също има значение, не сервирайте шопска и пилешко филе с картофено пюре. Confused Алкохол - да има достатъчно и да не е долнопробен. Ако има хубав домашен, той се тачи по сватби. Торта за 40 човека, истинска сватбена няма да ви излезне скъпо. На нас торта за 130 души на 5 етажа ни излезна 400лв. За 40 човека ще влезнете според мен под 150-200лв. Разочароващо е за гостите да видят една торта, а после нещо друго за десерт в чиниите.
халки, фотограф и оператор - Това е, което остава за вас след този ден. А той минава безкрайно бързо, отлита. Халката ще си я носиш всеки ден, не се задоволявай с тенекии. Добрият фотограф прави чудеса.
*грим - отиди на добър гримьор, тези снимки ще ги гледаш цял живот.

От всичко друго пести спокойно.
Рокля от Асеновград или друг нискобюджетен вариант. Има хубави за малко пари
Аксесоари, подаръци за гости, дребна декорация от китайските сайтове. Моят жартиер струваше 60 цента.
Украсата по масите няма никакво значение. Никой не я помни и гледа. Действай пестеливо и семпло.
Кола - намирайте приятел да ви вози, щом сте в малък град и разстоянията са малки.
Поканите си направете сами. На младите може да пратите и онлайн и да изпечатате само за по-старото поколение.
Чаши за ритуала купих семпли от Икеа, вързахме им панделки. Шампанското също сама опаковах. Късметчетата за гости направихме с една приятелка. Имах остатък от едно тюлено перде.  Mr. Green Купих бонбони и жито, сложихме стотинки и за 1 час станаха.
Общо взето всякакви излишества бях орязала, но за важните за нас неща, не опитвахме да минем тънко. Това мога да дам като съвет  bouquet


Виж целия пост
# 44
Може, що да не може. Нашата излезе към 10 хил., но бяха 150 човека. Аз спестих от рокля - уших си. Фотографът и оперторът бяха почти без пари, но това защото бяха близки хора. Най-много дадохме за кувертите и алкохола. Иначе дребните работи събарят най-много. Съветвам те да си ушиеш роклята, излиза в пъти по-евтино, обувки и чанти си вземи скъпи единствено ако ще ги носиш допълнително. Грим и прическа.. ми те като чуят, че са за булка и режат глави, та ако имаш близки с такава професия, по-добре при тях. Бях на една сватба, на която букетите от църквата ги закараха после в ресторанта и украсиха масите с тях. Това ми се видя добра идея, но ММ не одобри и броихме 400 лв за цветя,  които после се чудихме къде да си ги заврем. Ам, сватбената торта е доста, зависи каква разбира се. Ние и оттам намазахме, защото една от гостенките е сладкарка и прави бутикови торти, та ни подари една за сватбата.. беше разкошна Simple Smile
Абе, има си начини..
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия