Пети клас

  • 81 570
  • 734
# 75
Работя в професионална гимназия вече много години. Всяка година гласуваме новия прием заедно с балообразуващите предмети и езика, който ще се изучава в съответната паралелка. Винаги се включват БЕЛ и математика от НВО след 7-ми клас, но за различните специалности формулите за определяне на бала са различни, което е естествено - за техническите паралелки се набляга на математиката, за технологичните математиката има по-малък дял. Тази година за първи път гласувахме да са 2:2, по равно. В бала се включват и оценки от свидетелството за завършено основно образование - за техническите обикновено математика или физика, за технологичните - химия или биология. С една дума - всяко училище определя какви точно оценки да се включат в образуването на бала за кандидатстване в зависимост от специалностите и профилите, които предлага. Няма да вземат оценката по география за един бъдещ лаборант Wink Новият закон не е променил това.
Виж целия пост
# 76
Ще бъде притеснително и ако НВО не е едно и също за всяко училище. Имам пред вид за всяко едно училище, за което се кандидатства.Някак, не ми се вярва да има НВО по език, макар и по жела ние, а нито едно училище да не го вземе под внимание при балообразуване.
И ако едно училище приема с Бел и мат, друго с Бел и език, трето- с мат. И език, хаосът ще е пълен.
Това няма как да стане. Наредбата за организация на дейностите изрично регламентира елементите, които формират бала за класиране. НВО по чужд език не е сред тях.
До миналата година имаше НВО и по обществени и природни науки. Може и да не ти се вярва, но и те никога не са били балообразуващи.
Виж целия пост
# 77
Ще имат ли децата ви коледни томболи в училище? Надявам се, че не сте обсъждали подаръците  Grinning и аз да съм изпуснала. Трябва да купя подарък за момче до 15 лв.
Виж целия пост
# 78
     Нашият клас- не, останалите- да. Миналата година се разменяха подаръци до 10 лв.

     До 15лв може да се купи хубава енциклопедия, книга или конструктор- моят син харесва най-много конструктори и енциклопедии.
Виж целия пост
# 79
И аз за конструктор си мислех. Синът ми забрани да купувам книга, не искал да му се смеят  Confused.
Виж целия пост
# 80
Здравейте,

бих искала да си сверя часовника с вас за преподадения материал по математика, защото ми се струва, че в нашето училище се препуска с бясна скорости и 80% от материала е преподаден, без да е добре усвоен и упражнен.
Моля да цитирате списъка и да отбележите с + преподадения материал.
Тази година учителите често адаптират програмата към собствените си виждания, затова е възможно листът да не е в хронологичен ред.

Обикновени дроби. Действия. +
НОК, НОД +
Десетични дроби. Действия. +
Проценти +
Текстови задачи - път, работа, сплави +
Триъгълник - височина, лице +
Успоредник - височина, лице
Трапец - височина, лице +
Паралелепипед
Куб. Обем
Окръжност - обиколка, лице +
Признаци за делимост
Друго... ако съм изпуснала нещо

Моля ако някое от децата учи в СМГ или ПЧМГ или друго училище с математичесна насоченост, да го отбележите, защото е добре да видим как са подходили най-добрите.
Виж целия пост
# 81
      Аз нямам представа , това е един от малкото предмети, с които не се занимавам. Но от донесените контролни и понякога като чувам какво си говорят с баща си, мога да кажа, че действия с десетични дроби не са взети, както и височина и лице на триъгълник и трапец. За десетичните дроби не съм сигурна, но за фигурите съм сигурна. За окръжност също не зная.

      Това, което ни каза учителката по математика е, че предвидените часове в програмата са по-малко, отколкото е обемът на материала. Обемът не позволява преподаването в предвидените часове, справят се учителите, но явно всеки както намери.
Виж целия пост
# 82
Уау,наистина май препускате.При нас са взели деление на обикновени дроби.Карат хронологично по новата програма като десетични дроби не са взели,както и геометрията.Часовете по математика са четири на брой седмично,понеже има училища,в които са пет.
От изброените мога да посоча като взети:

Обикновени дроби. Действия. +
НОК, НОД +
Признаци за делимост

Определено часовете в училище са недостатъчни.Да не говорим за упражнение и затвърждаване на материала...
Виж целия пост
# 83
Мисля, че препускате по материала.

При нас са взели:
Обикновени дроби. Действия.
НОК, НОД
Признаци за делимост

При това са математическа паралелка в общообразователно училище (не са СМГ, ПЧМГ). Имат 10 часа седмично математика - 4 часа математика, 2 часа ЗИП, 4 часа СИП. В СИП-а решават разни логически задачи и материал различен от този по уч.програма.
Виж целия пост
# 84

Обикновени дроби. Действия. +
НОК, НОД +
Признаци за делимост+

И нашите са взели дотук. Тази седмица взеха деление на обикновени дроби. Решавали са и малко текстови задачи, но само от движение.
Имат 4 часа седмично+ 1иуч.
Моята се справя без проблем, но при нея е удоволствие математиката. Иначе е едно от малкото деца в класа, което успява да се справя отлично.
И на мен ми се струва обаче, че се взема бързо материала и нямат много време за усвояване. Сравнявам с това, което беше преди 4 години. И тогава препускаха, но сега ми се струва пълна каша. Резултатите от Пиза изследването на сегашните деветокласници са трагични, не ми се мисли на нашите какво ще бъде след време. Определено мисля,че нещата са по-зле.
Виж целия пост
# 85
Аз обикновено игнорирам ПИЗА-та, но сега ми стана любопитно. Къде могат да видят резултатите на сегашните деветокласници? Може ли да се видят училищата, в които се е провело изследването? Поне някакво разделение - по градове и типове училища?
Виж целия пост
# 86
jd, Това публикуваха съвсем скоро

http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2333
И едно обобщение от 2012 г.
http://riopz.com/drupal_files/prezentaciaPISA2012.pdf
Виж целия пост
# 87
Благодаря, но това е коментар на МОН с част от резултатите. Бих искала да видя какви деца са участвали, какви са били задачите и разни подобни подробности.

Например, за предното изследване бях намерила анализ, според който "Най-обезпокоителни са резултатите в новия компонент на PISA – „решаване на проблеми“, който включва известен брой ежедневни ситуации от типа на купуване на билети в метро и модел на действие на самоходна прахосмукачка." ... Лично за мен това е много далеч от определението ежедневна ситуация. Смятам, че и резултатите от него няма как да покажат реалната способност на децата за решаване на проблеми. Съответно се съмнявам и във всички останали резултати.
Виж целия пост
# 88
Във втория линк има извадени 2 задачи. Напълно нормални изглеждат.
Извадката е от три групи гимназии.
Виж целия пост
# 89
Благодаря, но това е коментар на МОН с част от резултатите. Бих искала да видя какви деца са участвали, какви са били задачите и разни подобни подробности

Аз попаднах само на коментар на МОН. Не вярвам да лъжат с резултата. И на мен ми интересно как подбират къде и кого да тестват. Но пък в четвърти клас резултатите не били така трагични. Thinking
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия