Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 429
  • 748
# 345
Даже е трябвало отдавна да ги разделя. Аз от 1 клас си го мисля и съм им предлагала, но понеже те не искаха и аз не ги натиснах насила. Сега психоложката твърди, че е грешка, че не съм ги разделила до сега. Не се подкрепят изобщо. Напротив - конкурират се, засенчват се един друг и се дразнят. На единият непрекъснато учители и роднини (въпреки че правя забележки, но никой не чува) му натякват как брат му е по-кротък и по-послушен. На другият - че брат му е по-сръчен и по-оправен. Изключително различни са като характер и интереси и според мен имат нужда всеки да си има своя среда. Сега единият си намира приятели, другия влита в компанията като слон в стъкларски магазин и или обсебва приятелите на брат си, или се изпокарва с тях.  ooooh! Та според мен имат нужда поне половин ден да са разделени. Наскоро им направихме отделни стаи, вече се карат доста по-малко от преди. Смятам, че и отделните класове ще им се отразят добре. Е, от начало ще е малко зор докато свикнат, но като цяло вярвам, че ще е за добро.
Виж целия пост
# 346
С обучителни проблеми са децата и затова са  разделени. Майката казва, че така едното и дете е успяло много да дръпне. Там са и обяснявали, че едва ли би станало ако са заедно. ( Нали и моето е с все още неизяснен проблем, та се интересувам)

Но това си е техният случай. Изобщо в САЩ и в редица други държави по принцип близнаци учат в отделни класове и групи. Още от началото.
При децата на Савина е добре това да се прецени от специалист конкретно за нейните деца на база на конкретните фактори при тях - доколко са еднакви или различни проблемите като вид и степен, доколко майката може да си позволи да провежда по отделно за всяко от тях самостоятелно обучение, каквото си се прави при децата с дислексия - математика, английски, български - по тези предмети няма как да не се работи извън училище всеки ден допълнително. Ако децата така или иначе ще работят заедно, то няма голям смисъл да се делят в училище. В бг системата без друго основната работа си е вкъщи. Зависи и как ще работи с тях училищен или външен логопед. Този въпрос е строго личен и специфичен.
Едно е децата да си тръгна от началото по отделно, съвсем друго това да се направи на по-късен етап.

Ако децата не се разбира по между си можеш да опиташ отделно обучение. Как смяташ да организираш в такъв случай извънучилищното им такова? Отделни частни учители в различно време? Говорили ли сте наистина с психолог и логопед за организацията по този повод?
Виж целия пост
# 347
Да, психолог, логопед, психиатър и тяхната учителка са съгласни, че трябва да се разделят. Не знам какъв още специалист да търся.
Извънучилищното учене за сега ще е с една и също учителка, която ще работи поотделно с двамата - 1 час с единия, после 1 час с другия. Ще видим как ще тръгне и ще се нагаждаме според ситуацията. Но не може двамата заедно, пречат си.
Виж целия пост
# 348
Щом си пречат - делиш ги.
А тогава ще търсиш ново училище за двамата? Всеки да си е в нов клас?
Има ли разлика в проблема на двамата? Като вид и степен на затрудненията?
Виж целия пост
# 349
Гледам, че сте коментирали в темата за тестовете. Точно там, където ме сърби най-много в момента. През последната седмица на два възлови предмета, по които учи сериозно и има знания на два теста е изкарал по-малко. Едното контроно е било отворени въпроси за свободен отговор и тест- нито една грешка на отворените въпроси, няколко грешки на теста и по-ниска оценка заради теста. Второто- само тест, лесни въпроси- без нищо неясно, без нищо, което да не знае- отново по-нисък резултат. Оценките по тези предмети са балообразуващи при кандидатстване /вече сме 11-ти клас/ и от тази гледна точка са важни. Единствено по тези предмети гоним успех.
Някой може ли да даде препоръки какво се прави в този случай- с какви средства да се подобри успеваемостта в тестови формат?
Виж целия пост
# 350
Mama Ru, може ли малко повече информация за Асоциацията в Русе? Оставила съм като последна надежда едно пребиваване през ваканцията в Русе. Вече нямам големи надежди специалисти да помогнат, но въпреки всичко при наличен проблем човек винаги се надява.
savina_33 темата с разделянето на близнаците ми е много болна и наскоро пак посипаха раната със сол. Моите са разделени от края на четвърти клас, т.е. втория срок ги преместих от едно измислено частно училище в държавно, където по мнение на ресурсния учител и по-скоро от натиск на родители (не искали голям брой деца със СОП в един клас) бяха приети в два класа. От началото на 5 клас са в различни училища. Младежът който се развива стандартно беше приет в ЧОУ Томас Едисън и се справя прекрасно там, другият младеж, който е с дислексия и дискалкулия остана в държавното училище. В държавното училище няма никаква подкрепа от ресурсния учител, губеше 2 пъти по 2 часа седмично да изчаква множество други деца, с които се работи, а той и без това е бавен и всяко учене на урок изисква време повече от обичайното, та сам прецени, че е по-добре да учи в къщи отколкото да виси в коридора чакайки...Ходеше на частен логопед, след много обикаляне и търсене се спряхме на един и работата вървеше до момента в който установихме, че той ежедневно решава купища задачи по математика, които многократно надхвърлят длението на две числа или писането на диктовка, а като домашно има трансформиращ преразказ. Т.е. оказваната помощ не е адекватна на това, което той трябва да прави в училище, а отнема от времето му за подготовка на текущите уроци. Направих опит да ги събера в частното училище заедно, защото страдат от раздялата (вечер бързат да се съберат и си лежат в едно легло заедно, спят заедно...това от бебешката възраст не се е случвало), но директорката за пореден път ни отсвири, с предложение да запиша дислексика в едно сектантско училище в близост, което просто ме довърши. И сега продължаваме по същия начин...с надеждата след 7 клас, този който се справя по-добре да изтегли другия в по-добро училище. Дано само законът не се промени с тази "модна" тенденция близнаците да бъдат разделяни.
Виж целия пост
# 351
Има ли разлика в проблема на двамата? Като вид и степен на затрудненията?
Почти не. И двамата пишат доста добре, четат по-лошо, отколкото пишат, но не безкрайно лошо. С математиката и двамата са зле, като единият е малко по-добре, но пък другият е по-внимателен и по-старателен, така че всъщност неговите оценки са по-добри.
Тестовете са голяма драма. Вчера правихме в къщи пробна матура по български. Диктовката чудесно, почти нямат грешки. После обаче имаше въпроси по текст - там е пълна трагедия. А въпросите не бяха никак сложни.  ooooh! Госпожата ги е оценила на 2 и 4. А защо 2 като на диктовката има само 1 грешка на цялата диктовка, не разбрах. Все си мислех, че поне за 3 ще стигне...  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 352
Цитат
После обаче имаше въпроси по текст - там е пълна трагедия.
Типично - дислексията в чистия й вид е точно трудност при работа с текст - на децата /и възрастните/ с този проблем са им трудни точно нюансите на думи и изрази и значенията им. Затова бъркат при тестовете, защото често пъти отговорите са много сходни. Някои - толкоз сходни, че чак аз, дето нямам уж такова чудо, се затруднявам да дам единствен верен отговор. Не обичам принципно тестовете аз. От преди да имам дете с дислексия.
Иначе ако трябва да отговорят с свободен текст, ще се изразят, ще си намерят синоними, ще обяснят както разбират материала. За тях това е по-лесно, отколкото да трябва да изнамерят точната дума или израз.
Познато ми е у нас това, затова си позволявам и да си го обяснявам и да споделям тук. Преразказ, диктовка - бива, тестовете с готовите отговори са му по-трудни.
Тук някой пита за тестовете точно какво правим - пак практически ще споделя - когато имаме текст и въпроси към него уча сина да намира първо отговора в текста и тогава да сравнява с отговорите от теста, защото често пъти кара по спомен, а така тестове не се решават.

... И сега продължаваме по същия начин...с надеждата след 7 клас, този който се справя по-добре да изтегли другия в по-добро училище. Дано само законът не се промени с тази "модна" тенденция близнаците да бъдат разделяни.
Мисля, че ще ги хване сегашният ред за близнаци. Не се притеснявай.
Определено е мода това с насилственото разделяне. Тя си се привнесе, както вече писах, от САЩ. А далеч не е позитив за всеки един случай. Обаче у нас и по този повод се копи-пейства, за жалост. Щом така нареждат корифеите от запад, така правим и толкоз. А отношенията са винаги много специфични и не може да се прилага така едно модерно правило за всички случаи.
Не им се занимава с деца със СОП масово по училищата, така си е. Когато могат - оттърват се.
Виж целия пост
# 353
088 719 9437 - това е единия телефон. По-назад съм давала и други, но в момента нямам възможност да кача пак. Платено е - 30лв за 60мин. Обичайното занятие е 90 минути. До края на седмицата няма да са в Русе. Звъннете в понеделник след 9,00ч. Първият път ще направят тестове на детето/ децата и ще препоръчат подходящ метод за работа. Деца, които не са от Русе вземат повече часове за един ден. Може по уговорка да приемат и в събота деца, които не са от Русе. Едната дама освен специалист по дислексия е и психолог. Именно тя работи с моето дете.
Виж целия пост
# 354
Пития, преди години съфорумка беше се "родила" след  преместването на своята гимназистка в Образователни технологии. Беше получила подкрепа и разбиране. Щом не е проблем таксата за частно училище - прослушайте го.
Виж целия пост
# 355
Благодаря Ви! Обадих се в Русе, тъй като предстои ваканция...и това е времето,  в което мога да осъществя пътуване до там. Програмата която ми предложиха е 5 -дневна с 6 часа работа на ден с детето, цената обаче малко ме смути 1200лв. Ако е нещото и е правилното, ще ги дам ... Моля за личен отзив от някой минал през това обучение, какво трябва да очаквам и какво реално се прави и постига?
Виж целия пост
# 356
Благодаря Ви! Обадих се в Русе, тъй като предстои ваканция...и това е времето,  в което мога да осъществя пътуване до там. Програмата която ми предложиха е 5 -дневна с 6 часа работа на ден с детето, цената обаче малко ме смути 1200лв. Ако е нещото и е правилното, ще ги дам ... Моля за личен отзив от някой минал през това обучение, какво трябва да очаквам и какво реално се прави и постига?
Виж сега, не е сигурно, че ще има такава работа с детето ти. Те не са го виждали още. И ние си бяхме определили среща, но моят беше вече 4-5 клас, бяхме работили яко съвместно и когато отидохме на място с идеята да запишем поредни дни за работа ми казаха, че няма какво да направят повече за детето и само ни дадоха насоки за доработване вкъщи.
Та зависи. Реално "какво се постига" не може никой да ти каже. Строго индивидуално е - едни бележат бърз напредък. Две мои колежки споделиха точно това, едната е дори с две такива деца. След седмица работа детето на другата започва да пише четливо и добре, да чете. Жената с двете деца също е доволна от резултатите. Но въпреки напредъкът след това домашната работа си остава - тя, за мен, е основата.
Виж целия пост
# 357
Judi, Благодаря! Значи пътуваме Simple Smile .После ще споделям.
Виж целия пост
# 358
Петия, в Русе са два центъра. Ние ходим при Даниела Бонева и Е. Михова на ул. Белоградчик. Дъщеря ми работи с Михова. (психолога). От града сме и това много облекчава нещата. Проблемът беше потвърден в началото на първи клас, аз имах съмнения още от петгодишната възраст на детето, и резултатите ги видях още след първото-второто посещение. Не грандиозни, разбира се, а малките, но важни стъпки. Започнахме работа от 1 декември и до края на март детето се ограмоти - започна да срича свободно и да пише. С доста грешки, но дори диктовките се четяха. До края на май четеше почти гладко. През лятото, въпреки че много малко работи и у дома, и там, нещата явно отлежава, защото есента вече във втори клас се справя добре по четене и български, макар темпът и за четене, и за писане да е малко по-бавен от другите деца, но не пречи.
На самостоятелните работи по БЕ изкарва предимно Добър от диктовките. От останалите задачи прави вярно 10-15%. Пише учудващо грамотно вече, особено като се старае, основната грешка остава главна/ малка буква.
По математика обаче положението е много под минимума.
Виж целия пост
# 359
Мама Ру, разговарях именно с  Даниела Бонева. От 1-5.04 ще бъдем в Русе . Синът ми е  5 клас и очакванията ми са насочени вече към четене с разбиране. Защото в резултат на много упорита работа, той  чете с прилична скорост, успява да записва всичко в час от дъската и работи много добре по математика : дроби обикновени, десетични, събира, изважда, умножава , дели (отново подчертавам в резултат на непрекъсната съвместна работа в тандем - аз и той), но стигне ли се до тест ако има 4 вдигам купон. Разказвателните предмети изобщо не са му по силите, там огромния текст се преминава като бърз влак и цялото усилие е насочено в самото прочитане, не в обработката на текста, не извлича информация. Същото е и с тестовете. Възмущението ми от неефективната работа с ресурсния учител се състои в това, че имах очаквания да има друг подход при изпитване и оценяване, да му се даде шанс за изява, кога с прочитане, кога с устно изпитване с подпомагащи въпроси. И този ресурсен учител да е до него когато го оценяват, не да правят диктовки на йо до откат. Така че сигурно натоварвам екипа в Русе с много големи очаквания, но на този етап от това имаме нужда , защото в следващите класове ще става все по-трудно ако не бъдат овладяни тези умения сега.
Хубавото при вас е, че проблемът е хванат именно в началото на 1 клас, и работите успоредно с учебната програма. Това ще доведе до успешни резултати по натам. Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия