В защита на училищата с разширено изучаване на изкуства

  • 14 231
  • 126
# 90
Признавам, че ми е странно, че служебният министър се е съгласил толкова бързо.

Нищо не се е "съгласил", мен ако питаш. Спести си един протест под прозорците; на 8-ми март ще започнат отново някакви разговори, докато се сформират работни групи и се обсъдят още веднъж вече многократно обсъждани неща, ще дойдат изборите, и после... всичко отначало  Outta Joint

Директорите на училищата с профилирани паралелки не са сетили от днес за утре, водят подобни разговори, сформират групи и дават предложения още преди влизането на Закона. Очевидно няма воля за решаване на проблема, и само си го подхвърлят като горещ кестен.
Това, че чак сега се разшумява по въпроса, не значи, че не се работи по тези въпроси от години.
Виж целия пост
# 91
Миналата година също имаше протест, децата отидоха с носиите пред министерството и танцуваха там. Не че някой ги отрази...Категорично не е от сега.
Виж целия пост
# 92
Миналата година също имаше протест, децата отидоха с носиите пред министерството и танцуваха там. Не че някой ги отрази...Категорично не е от сега.

Клип оттогава (танцьорите, певиците и оркестъра - всички са ученици от училището):

https://www.facebook.com/s2.photo.bg/videos/1501961960104091/

Виж целия пост
# 93
Страхотни са! И какво ви се свидят толкова парите от данъците. Това училище е доказало, че ги заслужава. Както и всяко друго, в което децата имат признати успехи, дали в изкуството, дали в точните науки и т. Н. И май не е проблемът, че децата от квартала няма къде да учат.
Училищата, които са по-малко желани, какво са направили за промяна.Нищо. Единствено искат да съсипят другите.
За мен работещите профилирани училища и сдруженията не трябва да се съсипват.
 И какво, че се дават повече пари за тях, е по-малко ще останат за крадене.
А, че директорката малко издиша, това е така.

Виж целия пост
# 94
      Тази война между институциите е само във вреда на децата и не симпатизирам на нито една от страните. Tе ще се разберат, ние да му мислим и не смятам, че е редно да ни въвличат в техните дрязги. Под „ние“ разбирам децата и родителите и голяма част от учителите.
     
       Колкото до това, дали изкуството е важен предмет в училище. ДА!!! Много е важно да се изучава и да се формира естетически вкус от ранна детска възраст и трябва във всички училища да има възможност да се развиват допълнително – изкуство и танци, спорт, математика и наука – кой както го влече. Трябва да има и достатъчно финансиране за това.
   
      Когато родителите са призовани да подкрепят училището в протеста му, това предполага, че има сформирана общност, която работи за общи цели. Това няма нищо общо с отношението, което получаваме от ръководството.  Няма мисъл за децата. Плашат ги, че от МОН щели да им забранят да танцуват и ги стресират до степен да видя съседското дете да плаче заради това, но от много любов към тях са ги наблъскали като говеда 1300 деца в сграда строена за 500. Смесили са големите с малките заедно. Затварят си очите за тормоза в тоалетните, вербалното и физическо насилие, да не говорим за шумовия фон в междучасията.
       Рисува се една идилична картина, ще си помислиш, че по коридорите всички пеят и се вият народни хора. Паралелките с изобразително изкуство и музика имат седмично 2 учебни часа повече от стандартно СУ, за хореография - не знам. Миналата година "кабинетът" по рисуване представляваше преградена част от коридора, без прозорци, и все си мислех, че от I-IV клас е редно да имат един учител, но от втори клас имат шест newsm78
       Още нещо - всички обсъждат само народните танци и затриването на българщината -тогава да сменят статута на специализирано етнографско училище.
       Проблемът е, че не е нито рак, нито щука. Нека да си прави подбор за талантливи деца,които да са тройно по-малък брой, не да играе ролята хем на квартално, хем на специално.

       Не ми харесва как използват децата за постигане на лични амбиции, това е!

       Не е изключено да има и паралелна реалност, в която всички са доволни и щастливи. В такъв случай, поднасям извинения!

   

Виж целия пост
# 95
Тези часове по хореография как са описани, като ЗИП и СИП ли? Ако са така, то не виждам защо да получават двойни пари. Със същия успех могат да дават двойни и за ЗИП и СИП български и математика във всяко училище. Ако е вярно това, че децата са наблъскани двойно повече, децата за заплашвани с МОН, то това си е жива манипулация. Хайде, ние тук сме канарчета, но своите хора да манипулират така!
Виж целия пост
# 96
Кое училище с профил извън изкуствата не е получило същата субсидия, ако разбира се има разлика в субсидията на брой ученик.

Например често спряганото СМГ - въпреки всичките си успехи, медали и прочее субсидията им е съвсем стандартна като за училище първа група. (Училищата се разделят на групи от първа до седма според приложение 5 от документа в линка по-долу)

https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s … d.d24&cad=rja

А каква е субсидията за софийско училище (първа група) и каква е субсидията за Паралелки с профил "Изкуства" -музика, изобразително изкуство, хореография и християнско изкуство можете да видите от документа за 2016 година, определящ единните разходни стандарти за 2016 година.

http://www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=8891

Този екселски файл е публикуван на страницата на МОН:

http://www.mon.bg/?go=page&pageId=9&subpageId=66


И за да резюмирам след толкова много линкове:
- парите за обикновено софийско училище са според единен разходен стандарт от 1 388 лева.
- парите за паралелки с профил "Изкуства" в софийски училища са според единен разходен стандарт от 2 497 лева.

Т.е. за въпросните паралелки по изкуства се дават 1 109 лева повече на ученик (в абсолютни стойности) или с 80% отгоре (в проценти). Ясно е защо толкова училища драпат за имат такива паралелки. Също толкова ясно се вижда и колко много "надценява" държавата математиката (та не дава нищо на математическите училища) и колко неглижира изкуствата (та им дава 180% от финансирането за обикновен ученик).
Виж целия пост
# 97
Мерси, ЧС, че си изровила линкове. Признавам, че мен ме домързя. Значи, не било $някой си казал$, а си е написано. Очевидно директорът на училището си мисли, че на челата на хората пише $будала$.
Виж целия пост
# 98
Мерси, ЧС, че си изровила линкове. Признавам, че мен ме домързя. Значи, не било $някой си казал$, а си е написано. Очевидно директорът на училището си мисли, че на челата на хората пише $будала$.

Просто за пореден път се потвърди старата максима, че кой каквото ще да приказва и усуква ( в случая за таланти, интерес на децата, развитие на креативност и т.н.) накрая става дума за пари  Twisted Evil
Виж целия пост
# 99

Просто за пореден път се потвърди старата максима, че кой каквото ще да приказва и усуква ( в случая за таланти, интерес на децата, развитие на креативност и т.н.) накрая става дума за пари  Twisted Evil

Струва ми се, че доста от вас започнаха да осъзнават, че става дума за пари и запазване на раб.места на учителите.
И за тези, които мислят, че тук се омаловажават постиженията на децата им - не отделните постове тук, а самата директорка направи това в репортажа. Когато защитаваш някаква кауза /в случая израстването на децата като творчески личности в среда на изкуствата/, трябва да се изтъкнат техните постижения, награди, участия и успехи, а не да се сравняват закони и наредби и да се дават квалификации, че някой не си е свършил работата.
Да се разбере, че допълнително отпуснатите пари наистина са похарчени за развитието на таланта на  децата.
И се учудвам на родители, които са съгласни децата им да са натъпкани почти три пъти повече, отколкото позволява капацитета на сградата. Дали в този случай обучението е достатъчно ефективно и  сигурно.
Това не ми прилича на добре свършена работа!
Виж целия пост
# 100
Страхотни са! И какво ви се свидят толкова парите от данъците. Това училище е доказало, че ги заслужава. Както и всяко друго, в което децата имат признати успехи, дали в изкуството, дали в точните науки и т. Н. И май не е проблемът, че децата от квартала няма къде да учат.
...
Там е работата, че има и други училища, в които има деца с успехи, но те не си позволяват да заобикалят закона. Ако всяко училище тръгне да прави нещо, в което ще свири на тънката струна - българщина и успехите на децата, ще стане поредната каша. Има деца таланти, това е безспорно. Има програми, по които се подпомагат училищата с такива деца, а и има училища специализирани само за такива деца. Останалите нямат статут и е нагло да използват родители и деца за да получат заветното почти двойно финансиране. В момента тече кандидатстване за иновативни училища. Да се пробват там да участват, но да не забравят, че институцията училище е първо за да образова, а не да развива хобита и интереси, защото на някой му било драго да гледа хора и ръченици изпълнявани от деца.
Виж целия пост
# 101
Страхотни са! И какво ви се свидят толкова парите от данъците. Това училище е доказало, че ги заслужава. Както и всяко друго, в което децата имат признати успехи, дали в изкуството, дали в точните науки и т. Н. И май не е проблемът, че децата от квартала няма къде да учат.
...
Там е работата, че има и други училища, в които има деца с успехи, но те не си позволяват да заобикалят закона. Ако всяко училище тръгне да прави нещо, в което ще свири на тънката струна - българщина и успехите на децата, ще стане поредната каша. Има деца таланти, това е безспорно. Има програми, по които се подпомагат училищата с такива деца, а и има училища специализирани само за такива деца. Останалите нямат статут и е нагло да използват родители и деца за да получат заветното почти двойно финансиране. В момента тече кандидатстване за иновативни училища. Да се пробват там да участват, но да не забравят, че институцията училище е първо за да образова, а не да развива хобита и интереси, защото на някой му било драго да гледа хора и ръченици изпълнявани от деца.

newsm10

Аз ще си позволя да направя едно сравнение. От тази учебна година голямата ми внучка /на 9 години/ посещава курс по рисуване в Мл.дом /живеем в средно голям град/. Цената за месец е 15 лв. От тези пари получава преподавателката и част от тях са за Мл. дом. Занятията са 1 път седмично по два астрономически часа /120 мин/. Стаята е отоплена, светла, има стативи за всяко дете. В група са мах 10-12 деца. Обръща се индивидуално внимание на всяко дете. Курсът се води от академична художничка. За 3 месеца/имахме отсъствие в сезона на гриповете и настинките/, детето ни видимо напредна. Особено ми прави впечатление, че й се развива въображението и много решително подхожда към поредната рисунка.
С една дума сме доволни от школата.
Та съпоставям парите, които ние ще дадем за една уч. година и парите, които получава от държавата коментираното училище. С финансиране 1109 лв на ученик, децата да рисуват в преграден коридор  ooooh!
Виж целия пост
# 102
Голямата ми дъщеря ходи 1 учебна година преди кандидатстването на уроци по рисуване. Цената беше 20лв/урок, отделно за материалите.
Виж целия пост
# 103
Аз ще си позволя да направя едно сравнение. От тази учебна година голямата ми внучка /на 9 години/ посещава курс по рисуване в Мл.дом /живеем в средно голям град/. Цената за месец е 15 лв. От тези пари получава преподавателката и част от тях са за Мл. дом. Занятията са 1 път седмично по два астрономически часа /120 мин/. Стаята е отоплена, светла, има стативи за всяко дете. В група са мах 10-12 деца. Обръща се индивидуално внимание на всяко дете. Курсът се води от академична художничка. За 3 месеца/имахме отсъствие в сезона на гриповете и настинките/, детето ни видимо напредна. Особено ми прави впечатление, че й се развива въображението и много решително подхожда към поредната рисунка.
С една дума сме доволни от школата.
Та съпоставям парите, които ние ще дадем за една уч. година и парите, които получава от държавата коментираното училище. С финансиране 1109 лв на ученик, децата да рисуват в преграден коридор  ooooh!

Аз пък си спомням, че до преди 5 години плащахме 50 лева на месец за балетна школа за дъщеря ми, която се провеждаше в Музикалното училище. За Варна става въпрос. За тези 50 лева получавахме бележки за дарение, защото това не е частна школа, а е към училището и явно нямат право да събират такси. Залата беше безобразна, през зимата се отопляваше с малка печка с два реотана. Дъщеря ми учеше в самото музикално училище, но беше с инструмент, не с балет. Децата от паралелките с балет репетираха в същата тази смотана зала.
Не знам кой какви пари дава, но и сградата на училището беше пред срутване. Настилките на пода бяха същите, които са били, когато две сестри са дарили сградата на общината преди близо век. Така беше допреди три години, не съм чула от съученици и бивши преподаватели, с които държим връзка да е правен ремонт.
Виж целия пост
# 104
Цитат
Аз пък си спомням, че до преди 5 години плащахме 50 лева на месец за балетна школа за дъщеря ми, която се провеждаше в Музикалното училище. За Варна става въпрос. За тези 50 лева получавахме бележки за дарение, защото това не е частна школа, а е към училището и явно нямат право да събират такси. Залата беше безобразна, през зимата се отопляваше с малка печка с два реотана. Дъщеря ми учеше в самото музикално училище, но беше с инструмент, не с балет. Децата от паралелките с балет репетираха в същата тази смотана зала.
Не знам кой какви пари дава, но и сградата на училището беше пред срутване. Настилките на пода бяха същите, които са били, когато две сестри са дарили сградата на общината преди близо век. Така беше допреди три години, не съм чула от съученици и бивши преподаватели, с които държим връзка да е правен ремонт.

Явно във Вашия случай ръководството не се справя със задълженията си.
Аз говоря за Младежки дом - Пазарджик, който се е утвърдил като културно-информационно и творческо средище за младите хора; място за отдих , развлечение и обучение в свободното време /това е от сайта им/.
Базата е поддържана, намира се в центъра на града, отоплението е с парно.
Има около 20 различни школи и таксата на месец е 15-20 лв.
Ето и пълния състав за детска танцова формация"Чудесия", в който участват невероятно талантливи деца.
От най-малките до най-големите истински българчета newsm10


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия