Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2017/2018

  • 143 699
  • 1 139
# 1 095
В живота единствено е сигурно, че нищо не е сигурно (поне така е за по-голямата част от човечеството)
Виж целия пост
# 1 096

Съгласно Правила за осъществяване на извънкласни дейности в общинските училиша на Столична община, извънкласните дейности се определят с решение на педагогическия съвет на училището всяка година и се предоставят за избор на родителите. След това се провежда конкурс.
В този ред на мисли не знам как може да се гарантира, че Шилер ще спечели конкурс за тези училища..........
И само за яснота на кандидастващите- предлаганите извънкласни дейности съгласно посочените правила са  под формата на стопанска дейност.


Шилер работи в 55-то ако не бъркам от 20 години. В 145-то от поне 5 - малката ми щерка сега е абитуриентка, а беше още в 55-то, когато бусовете я возеха през Младост заради 145, значи поне от 5, а може и към 10 да са...
За тези години няма смисъл да се изрежда колко неща направи Сдружението в лицето на родителите на децата от 'занималнята' за тези училища, общината пасти да яде... Само за времето докато нашето дете беше там, всека година бяхме в нова класна стая, в която когато влизаха намирахме в състояние на погром, а като завършваха лятото беше кукла - с шкафчета, чинове, пердета осветление, дъска, проектори, уредба, циклен и лакиран паркет - никой не ни е карал, организирахме се в началото на годината и се правеше, колкото и малоумно да звучи на някои....
Коя от плащащите случайни школи еднодневки би го направила. И ще стигне ли наема получаван от тях за да се направи един такъв ремонт?
Дайте да си говорим реално...
Директорите не са идиоти, и те, ако не ги натискат, уверявам Ви, никога не биха си отрязали клона. В този ред на мисли, споменаваните тук неуредици последните две години с приема бяха резултат най-вече на лобиране в общината и целенасочена атака за да се заеме вече разработена добра ниша - да се открадне това, което за Сдружението , ( колкото и невероятно и наивно да звучи на непознаващите го ) беше идеална цел - да се чувстват добре децата, да се превърне в бизнес.

Та на въпроса за цитираните от Вас условия по Правилата  - първо едва ли педагогическият съвет ще реши да изгони Шилер и да го замени с друга школа, освен ако    не го посъветват убедително от Общината. Не е невъзможно и мен ако ме питате - би било логично, за да е венец на кампанията и да се сложи кръст. Дано не го видим, все пак...
И второ - родителите - дали тези родители - членове на Сдружението, които са болшинство, засега обаче, в 145 няма да изберат Сдружението>?  Очевидно, ще го изберат. Същото важи и за 131. За 55-то, може и да не го изберат, ще се види. Ако няма желаещи, Сдружението си отива оттам. Ще дойде друго, което, живот и здраве ще се доказва дали може , дали ще плаща, дали ще е ефективно.

Изобщо, явно нещата минават на пазарен принцип, което вероятно и ще окаже влияние и върху таксите...

Наредбата си е Наредба. Приемът в Шилер - отделна, друга бира. Ако приемат детето (засега не съм чул да се предприемат стъпки за ограничаване на "незаконния" изпит, но знаеш ли...) се подава молба до училището. Ако се класира, дали по район - 8.1 8.2, дали на второ или трето класиране, няма значение, учи в училището и ползва услугата на занималнята Шилер. Ако не успее отива в квартала си. Просто е.
Отпадат (уж) уговорките, които иначе съществуват , съществували са и ще продължават да съществуват във ВСИЧКИ паралелни на общинските - частни училища, без АК. Няма никакво значение, че там се плащат едни големи пари, подборът, който там всъщност, изведнъж става естествено необходим, а не незаконен е с малки изключения черна кутия. Ето, Блис е много вътре в тези неща и е напълно права, че ги громи навсякъде, те са в някои случаи трогателно безхаберни и би било смешно, ако не беше тъжно... Защото това са нашите деца.
Дали и доколко ще сработи "новата" система - предстои да видим.
Знам само, че няма невъзможни неща в БГ. Просто трябва да се намери нужния начин, а такъв винаги, ама винаги има.
Затова сме на тоя хал.   
Виж целия пост
# 1 097
Много точно Стефан. Ама Сдружението само се принизи до нивото да отговаря на същите условия и изисквания като всяко средно-статистическо и посредствено допълнително занимание в общинските училища. От арогантност, а и може би по други причини. Сега ще си сърбат попарата и неуредиците от последните две години няма да секнат. А родителите ще са като луди калинки. Ще се чудят дали ще приемат детето и имало ли е смисъл да го тормозят с "изпита".
Виж целия пост
# 1 098
Аз не мога да си обясня защо за толкова години община Младост не ремонтира 145-то училище? Раздава пари на някакви хора от Горубляне, които ходят да протестират. От тази година и се плаща наем от Сдружението, но децата учат в много лоши условия. Ако не са родителите да направят ремонт на салона или нещо друго, не ми се мисли. Представители на общината, които четат да се включат и да споделят защо материалната база в 145-то е толкова лоша!Тези деца по-малко ли заслужават от децата в централните училища? Родителите им по-малко данъци ли плащат на държавата?
Това за мен е признак на лошо управление на самото училище. Училищата получават еднаква сума за всяко дете. Много деца = много пари за даденото училище.
Конкретно в 145ОУ има 5 подготвителни, 7 първи, 6 втори,  6 трети, 5 четвърти, 4 пети, 3 шести и 2 седми. Всеки може да сметне колко деца са и за какви бюджети става дума.
Допълнително е умение да общуваш с общината и да инициираш и осъществяваш различни проекти. Възможности да искаш. Но е по-лесно да чакаш от родителите.  
На сайта на училището има някакви справки и в последния публикуван отчет за Дек 2017 има текущ ремонт 7350лв за подготвителен клас и 68573лв за другите класове. За какво? Някой вижда ли го този текущ ремонт?
Та къде отиват парите и защо не се ремонтира е въпрос, който следва да се зададе към ръководството на училището първо.  
Виж целия пост
# 1 099
Аз не мога да си обясня защо за толкова години община Младост не ремонтира 145-то училище? Раздава пари на някакви хора от Горубляне, които ходят да протестират. От тази година и се плаща наем от Сдружението, но децата учат в много лоши условия. Ако не са родителите да направят ремонт на салона или нещо друго, не ми се мисли. Представители на общината, които четат да се включат и да споделят защо материалната база в 145-то е толкова лоша!Тези деца по-малко ли заслужават от децата в централните училища? Родителите им по-малко данъци ли плащат на държавата?
Това за мен е признак на лошо управление на самото училище. Училищата получават еднаква сума за всяко дете. Много деца = много пари за даденото училище.
Конкретно в 145ОУ има 5 подготвителни, 7 първи, 6 втори,  6 трети, 5 четвърти, 4 пети, 3 шести и 2 седми. Всеки може да сметне колко деца са и за какви бюджети става дума.
Допълнително е умение да общуваш с общината и да инициираш и осъществяваш различни проекти. Възможности да искаш. Но е по-лесно да чакаш от родителите. 
На сайта на училището има някакви справки и в последния публикуван отчет за Дек 2017 има текущ ремонт 7350лв за подготвителен клас и 68573лв за другите класове. За какво? Някой вижда ли го този текущ ремонт?
Та къде отиват парите и защо не се ремонтира е въпрос, който следва да се зададе към ръководството на училището първо. 


С новата кметица, въпроса е малко спорен кое как и дали въобще може да се общува. Тя се занимава основно с темата незастрояване Grin
Виж целия пост
# 1 100
Изтрих поста, за да не спамя, защото Сдружението прави каквото може, но общината е наемодателя и е нейно задължение да си подържа училището. Сигурно е правен някакъв ремонт, но на парче не се ремонтира. Та трябва цялостен ремонт.Ние, родителите с много любов правим каквото можем, за да се чувстват децата добре, да си обичат училището.
Виж целия пост
# 1 101
Здравейте,

Дъщеря ми ще се яви на изпита в неделя.
Търсих информация, но не успях да си изясня някои неща, ако някой може, моля да ме осветли:
Според правилника на сдружението, освен да се яви на изпит, трябва да кандидатства за ПГ в съответното училище.
Дъщеря ми в момента е в детска градина. Приема в предучилищна група става през системата ИСОДЗ. До тук всичко е ясно.
След като в профила ѝ е отразено, че е записана като посещаваща ЦДГ, системата позволява ли кандидатстване в ПГ?
Извинявам се, ако ви се струва глупав въпроса, но не съм влизала в системата от 4 години.
И още нещо - ако не я приемат в Шилер, но я приемат в училището, ПГ е полудневна? Целодневно обучение в ПГ, в училище е възможно само ако детето е прието да се обучава в сдружението?

Благодаря предварително на отговорилите!
Виж целия пост
# 1 102
От 19.03 се обявяват свободните кандидатури. Питайте в темата за детските градини най-добре след 19.03
Виж целия пост
# 1 103
Според правилника на сдружението, освен да се яви на изпит, трябва да кандидатства за ПГ в съответното училище.
Дъщеря ми в момента е в детска градина. Приема в предучилищна група става през системата ИСОДЗ. До тук всичко е ясно.
След като в профила ѝ е отразено, че е записана като посещаваща ЦДГ, системата позволява ли кандидатстване в ПГ?
Извинявам се, ако ви се струва глупав въпроса, но не съм влизала в системата от 4 години.
И още нещо - ако не я приемат в Шилер, но я приемат в училището, ПГ е полудневна? Целодневно обучение в ПГ, в училище е възможно само ако детето е прието да се обучава в сдружението?
Класирането за ПГ през ИСОДЗ е чак май месец. Дотогава би трябвало да разберете дали сте приети в Сдружението и дали изобщо да кандидатствате за училището.
Виж целия пост
# 1 104
Правилно са ви казали - изчакайте първо да обявят къде и какви паралелки за ПГ ще има - би трябвало в системата на ИСОДГ да се появи тази информация за всяко училище , дори и разделено по целодневно и полудневно обучение. Когато ви приемат в Шилер, се ориентирайте към съответното училище партньор и си наредете желанията в системата. Според мен е хубаво да разговаряте с някой от училището - каква точно форма на обучение да изберете, защото по спомен,  миналата година в 55-то , паралелката, която се предполагаше , че ще е по Шилер, беше отбелязана с :ПГ полудневна организация * ( и искаха доп. декларация за доп. изучаване на немски език).  Мисля , че някой вече беше коментирал, че в началните класове , вече е задължително целодневното обучение и учителят е един - и сутрин и на занималнята ( според наредба на МОН) , но не съм 100% сигурна. В смисъл,че ако това е така - няма да има полудневно обучение като цяло.
 Тази година , в ПГ в 131-во ние се водим целодневно обучение и наистина преоподавателят е един , през целия ден.
Виж целия пост
# 1 105
Аз не разбирам, защо продължава тук да се дъвче едно и също? Всеки има глава на раменете си и преценява дали има смисъл да "тормози" детето си.  В неделя е изпитът. Нека разискваме по-конструктивни неща. По-напред имаше питане за това дали има задачи със срички и то се изгуби в безконечните полемики за "нередности".
Виж целия пост
# 1 106
За да обобщя накратко:
Темата е за приема в сдружението, т.е. тя е затова, да може да се помогне на хора като Drina, които имат съвсем обикновени въпроси. Не мога да си обясня с какво логореята е полезна за това...
Виж целия пост
# 1 107
Искам да ви питам нещо по темата. Ако съм приета в Шилер, но не и в ПУК на училището, което съм избрала - 145 - има ли шанс да ме прехвърлят в 131во например, при условие, че там съм приета според критериите ?
И моля добрите души, които само спамят и са на заплата, да не ми отговарят - не си правя труда да ги чета вече.

И също така, четох че в предни изпити е имало брой на срички, правилно съм разбрала, нали? А брой на звукове?
След забележката на съвестна съфорумка : миналата година имаше броене на звуци:ТОПКА, МОРЕ,ОКО .. такива думички. Тази година може да е , обаче, отбелязване само на гласни звуци или само на 1 гласен звук - напр.А, О и т.н.( с X се отбелязва само позицията на дадения звук ).  Може и срички да има , но думите няма да са сложни:)
Виж целия пост
# 1 108
Искам да ви питам нещо по темата. Ако съм приета в Шилер, но не и в ПУК на училището, което съм избрала - 145 - има ли шанс да ме прехвърлят в 131во например, при условие, че там съм приета според критериите ?
И моля добрите души, които само спамят и са на заплата, да не ми отговарят - не си правя труда да ги чета вече.

И също така, четох че в предни изпити е имало брой на срички, правилно съм разбрала, нали? А брой на звукове?
След забележката на съвестна съфорумка : миналата година имаше броене на звуци:ТОПКА, МОРЕ,ОКО .. такива думички. Тази година може да е , обаче, отбелязване само на гласни звуци или само на 1 гласен звук - напр.А, О и т.н.( с X се отбелязва само позицията на дадения звук ).  Може и срички да има , но думите няма да са сложни:)

Вие импровизирате ли или имате вътрешна информация? Откъде знаете какво ще е тази година? Пишете с увереност, което говори за ? Mask
Виж целия пост
# 1 109
...
И още нещо - ако не я приемат в Шилер, но я приемат в училището, ПГ е полудневна? Целодневно обучение в ПГ, в училище е възможно само ако детето е прието да се обучава в сдружението?

Благодаря предварително на отговорилите!
Всички деца в начален курс в 145 ОУ са целодневно, вкл. подготвителните класове. Една част чрез прием в сдружение Шилер, другата част чрез сдружение Дикенс.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия