ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 47 247
  • 221
# 135
Когато дете от ДУ ходи на уроци,то е защото училището му е кофти.Когато дете от ЧУ ходи на уроци го прави за да надгражда.
Виж целия пост
# 136
....  +1. Курсовете в СМГ ИЗОБЩО не са за наваксване и не покриват училищния материал. Да се намесват е абсолютно неуместно.  ....
Дали е така за тези в периода 5ти - 7ми клас? Не мисля.
Познато дете ги посещава. Няма нищо общо с високото ниво и състезателната математика на курсовете във 2ри - 4ти клас. Нищо.
Виж целия пост
# 137

И за ските да кажа. Пак се вижда меракът на родители от ЧУ да харижат децата на някого, че да им е рахат. Ми според мен не става така. Да, и аз съм изпращала моето дете на курсове по ски докато ние сме на работа, но после когато отидем семейно на ски ние, родителите, караме с него, редуваме се ако трябва в началото, за да видим какво е научило, да го поощрим, то да ни се "изфука" какво може и прочее. Това си е част от удоволствията на родителството. Иначе го има и другото разбира се - още на 10 години детето се заточава в (много скъп и престижен) пансион и не ни пречи по 9 месеца в годината Twisted Evil

Интересно заключение на фона на моето мнение и рекламата на другата потребителка за плюса от над 20 извънкласни занимания в НУКК.

LUCY точно твоят син е най-незнаещ училищната математика.   hahaha Шегувам се. Просто потребителката очевидно не знае за какво говори.
Виж целия пост
# 138
И за ските да кажа. Пак се вижда меракът на родители от ЧУ да харижат децата на някого, че да им е рахат. Ми според мен не става така. Да, и аз съм изпращала моето дете на курсове по ски докато ние сме на работа, но после когато отидем семейно на ски ние, родителите, караме с него, редуваме се ако трябва в началото, за да видим какво е научило, да го поощрим, то да ни се "изфука" какво може и прочее. Това си е част от удоволствията на родителството. Иначе го има и другото разбира се - още на 10 години детето се заточава в (много скъп и престижен) пансион и не ни пречи по 9 месеца в годината Twisted Evil
Къде в мненията по-горе ти се привидя заточване в пансион и харизване на деца? Бялото училище е по-добро от споменатите курсове по ски (при добра организация) - детето е сред приятели. За качество мога да спомена, че моите пускаха уверено и квалифицирано червени писти след две бели училища.
Семейното ходене на ски си е време прекарано заедно, а не ерзац ски-училище с пишман-инструктори родители.

PS Курсовете в СМГ са поредното извращение. Не защото учителите са лоши или децата зле, а защото идеята децата да се товарят "допълнително" е ужасна. Доскоро поне обезпечаваха учителите в СМГ с някакви нормални доходи. Сега май и това няма да го бъде.

PPS АВО-БЕЛ са много ОК за поопресняване/подържане на език. Като добавка за несъществуващото чуждоезиково обучение в ДУ 5-7-ми клас също. И да - по-добри са от летните курсове в АК (не че последните са лоши).
Виж целия пост
# 139
Така е, Ана80. От години във форума това е следваната линия.... Няма и да се промени това. Но когато например им казвах, че ЛИЧНО познавам деца от АК ( не в стил ЕЖК), ходещи на подготовка за ДЗИ по БЕЛ, ми отговаряха, че няма такова нещо.. И как, тогава няма да се приеме доводът с надграждането. Причината е същата, по която на такава ходи и дете от СМГ или НЕГ примерно - гонене на близка до максималната оценка заради изисквана висока диплома (предимно за чужди университети)  и съответно презастраховане.  Разликата е, че тези от НЕГ и СМГ си признават, не се правят на ощипани, докато колежаните (по-скоро родителите им, понеже децата не крият)  не отстъпват от твърдението си, че резултатите са само и единствено от подготовката в училище. Когато АК водеше класацията по този параграф (ДЗИ БЕЛ), се изтъкваше наляво  и надясно, че ДЗИ са показателни и АК е на върха... Сега , когато две или три поредни години  с малко или с повече отстъпва от челото - те вече не са показателни за нищо, а и  в добавка изпреварилите Колежа училища  от стараната са пълни с деца , които ходят на уроци, та затова..
Мисълта ми е да не се хабите, въпросните протребители или наистина си вярват, че е така, тоест че на допълнителни занимания ходят САМО деца , търсещи надграждане, или удобно пропускат някои нелицеприятни факти. Попитах баш за децата от СС в  конкретна столична школа за подготовка по мат за НВО в 7 клас какво правят? Никой не отговори... Подготовката не е за АК примерно. Едва ли са там  и за надграждане редом с простосмъртните ученици от кварталните ОУ, които  определено запълват пропуски... Тогава?
Виж целия пост
# 140
Познавам дете в 4 клас идващо от НУКК. С триста зора и допълнителни уроци по математика успя да влезе в Питагор преди време. В НУКК е била пълна отличничка и лидер на класа. В Питагор зор видя докато навакса темпото и нивото и се изравни с другите деца. Но който иска, нека да се успокоява както намери за добре. И да сравнявате ЕСПА и СС е нелепо, честно казано. Когато проучвах миналата година опциите за преместване се излъгах да отида в ЕСПА. Загуба на време.

Отделно, че във всяко училище има деца и в началото на скалата и в края.  Wink Е тези в края трябва да наваксат някак. Не всички деца са еднакви павета, нали?

Само не разбрах как стигнахме до АК в тази тема, или някои потребители си имат друга закачка?


Друг пример. Дъщеря ми ходи на курс по математика в една известна школа с деца от изявени столични ДУ. Без да звучи като хвалба - винаги е първа в решението и е на дъската. Винаги е излязла първа от занимания, защото е свършила. Дотолкова, че я заподозрях в шменти-капели и говорих с учителката. Е детето, не ме лъже.  Wink
Виж целия пост
# 141
Е, Блисс, разбира се, че не са еднакви павета. Но като не са, не следва ли  тогава и че в "проклетите" ДУ има деца, които не отстъпват като знания на децата от СС (спрягано като черешката на тортата) дори? Тоест са гладки павета, без  пукнатини...
Виж целия пост
# 142
Е, Блисс, разбира се, че не са еднакви павета. Но като не са, не следва ли  тогава и че в "проклетите" ДУ има деца, които не отстъпват като знания на децата от СС (спрягано като черешката на тортата) дори? Тоест са гладки павета, без  пукнатини...

Пак стигнахме до статистиката. Ако е вярна твоята версия, защо последните години класацията е фифти/ фифти до 10- място. При условие, че ДУ са в пъти повече на брой, сравнено с ЧУ. Някак си статистически няма логика, ако в ДУ са точно толкова добри колкото и в ЧУ. Трябва ДУ в челото на класацията да са доста повече.  Wink Ама не са. При това вече от почти десетилетие.
Виж целия пост
# 143
Явно на принципа - щом всички ходят, отивам и аз, да не се мина. За мен е безпредметно, точно за НВО.
Виж целия пост
# 144
Е, Блисс, разбира се, че не са еднакви павета. Но като не са, не следва ли  тогава и че в "проклетите" ДУ има деца, които не отстъпват като знания на децата от СС (спрягано като черешката на тортата) дори? Тоест са гладки павета, без  пукнатини...

Със сигурност има и такива деца. Въпроса е с цената на какво са с тези знания. Защото ако моето дете във 2 клас решава в училище задачи от типа на ЧХ, то в държавното до нас продължават със събиране и изваждане до сто. Ако моето има 2 часа на ден Английски и е готово за сертификат, то съседката успява да заведе нейното 2 пъти в седмицата на английски. И със сигурност едното дете не е по-умно от другото. Просто по различен начин е организиран образователният им процес.

P.S. Основната учителка на моето дете е млада , амбициозна с хъс за работа и хиляди идейки в главата. Който осъществява с подкрепа на ръководството. Учителката в кварталното е близо до 60 годишна , работеща с 29 деца клас и доста де мотивирана вече....защото е важно за ръководството е да са в матрицата.
Виж целия пост
# 145
Сериозно ли ми задаваш този въпрос, Блисс? В кое училище освен в СМГ, НУКК и 107-мо сред ДУ  от челото има подбор? Държавните се борят за сборен резултат  на  същата тази изпитна  плоскост с всякакви ученици, при това в големи випуски  - доста слаби и незаинтересовани ученици, деца със СОП, средна  хубост ученици и отличници...  Във випуска на голямата ми деъщеря имаше и повтарящ класа.Резултатите все пак са усреднени и няма как тази шарения откъм състав да не рефлектира на класацията. Представи си за миг, че от училището на децата ми до 7 клас извадя едно 20-30-ина деца (реализирам символичен  подбор), които бяха с бал около и над 35.  И ги сравня с първите 20-30 от  няколко ЧУ с  подбор, дали класацията ще остане същата... Не може да се сравнява с лекота място, на което има подбор, с друго, в което няма.. Но това не значи, че във второто няма достатъчно знаещи..  Нивото се смъква осеземо като оценка заради наличито и на други деца. Във випуска на малките ми дъщери имаше две деца със СОП, в СС има ли? Не, нали..

И ако твоята теория е вярна, то защо, когато в едно добро училище в етапа 8-12 клас  се окажат деца и от ЧУ, и ДУ, осезаеми разлики няма? Тези от ДУ кога са ги наваксали?
Виж целия пост
# 146
Представи си за миг, че от училището на децата ми до 7 клас извадя едно 20-30-ина деца (реализирам символичен  подбор), които бяха с бал около и над 35.  И ги сравня с първите 20-30 от  няколко ЧУ с  подбор, дали класацията ще остане същата...
...После направи НВО малко по-трудно по математика (така че резултатите да се доближат до гаусово разпределение) и добави читаво оценяване по английски език към общия бал. Току-виж не останало ДУ в първата десятка.
Ако и заместиш и мизантропските тропи с материал близък до практиката (примерно прословутото есе от АК) може и да получиш някаква читава оценка за успеваемостта на училищата. А за да избегнеш ефектите от подбора, можеш да сравниш напредъка от 4-ти до 7-ми клас по училища. Ама това няма да го бъде. Щото МОН ще бъде целокупно линчуван, когато излезнат резултатите.
Виж целия пост
# 147
Знам,кой е сина на Луси,случайно научих.Но ако човек,не знае и отвори сайта на „Св.София“ ще си каже-Брей,това училище подготвя шампиони.Няма да знае, за надграждането в държавното СМГ.
И това с „познавам едно дето от еди къде си“ малко излишно. И аз познавам дете от НУКК с B2  в четвърти клас и такова от Питагор, което се спуква от частни уроци,защо е умна и будна,но свише хич го няма математическото мислене.Ама пуста родителска амбиция
Виж целия пост
# 148
Вярвай си, Ежко, няма да ти преча... Simple Smile След завършена езикова с друг език, в класа на дъщеря ми има поне 4-5 деца със  С2. Аз за толкова знам, може и повече да са.  Тези със С1 не ги броя даже... И понеже не съм луда да вярвам, че знанията им са придобити едва в гимназията, остава изводът да са имали повече от добро ниво по английски и преди нея, пък било то и от курс. За него са имали време, понеже на училище са били само до обяд. Тоест първите 30 пак няма да "спукат" първите 30.... Ти ми кажи  обаче в тази връзка от Колежа колко деца имат С1, нека не е С2, по немски/френски или испански на финала? Единици, ако въобще има такива... И не защото децата не струват,  напротив, аз не съм ти да обиждам можещи деца, а просто защото в масовата си част идват от училища с английски и продължават в такова. И в един момент се оказва по-печеливша откъм език тактиката да учиш след 7 клас в  училище, в което английският не е 1 език, а него да донадградиш навън. Доказана  в практиката стратегия с не едно или две деца..
Виж целия пост
# 149
Вярвай си, Ежко, няма да ти преча... Simple Smile След завършена езикова с друг език, в класа на дъщеря ми има поне 4-5 деца със  С2. Аз за толкова знам, може и повече да са.  Тези със С1 не ги броя даже... И понеже не съм луда да вярвам, че знанията им са придобити едва в гимназията, остава изводът да са имали повече от добро ниво по английски и преди нея, пък било то и от курс. За него са имали време, понеже на училище са били само до обяд. Тоест първите 30 пак няма да "спукат" първите 30.... Ти ми кажи  обаче в тази връзка от Колежа колко деца имат С1, нека не е С2, по немски/френски или испански на финала?
Деца ли сравняваме или училища? В кое ДУ се учи втори западен до 7-ми клас? В кое ДУ часовете по английски стигат и за В2? Темата да припомня е СС сравнено с ДУ, а не децата от СС срещу децата от ДУ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия