Екопътеки и всякакви приятни разходки

От Годеч към с. Туден и Разбоище. Накрая на селото паркирате и пеша по табелките.
Преди година тръгнахме за разбоишкия манастир.За жалост беше затворен.Движехме по едни жп линии в един момент. Разходката беше приятна.Има и  водопад в района много интересен. КОмбинирахме с Букоровския манастир.За жалост точни напътствия не мога да дам, защото  бях пътник .Но не сме срещали трудности в намирането им
Да, водопад Котлите, той е до Букоровския манастир. През пролетната ваканция нямаше вода, обаче. Sad Не знам сега как е
Благодаря, щом има табели ще ги намеря. Само някой да ми се върже на акъла да се разходим до там. А минавали ли сте скоро по пътя от Драгоман до Годеч? Като ходих на Чепън го видях, че е тесен и със завойчета. Оттам ми изглежда като че ли по-пряко до Разбоище и района, защото пътят до Драгоман е по-хубав от тоя през Костинброд и Бучин проход.
Ние сме били на Разбоище три-четири пъти. Пътуваме през Костинброд към Петрохан. За Годеч има разклон. Няма как да се сбърка, на разклона има заведение, пред което винаги има коли. Заведението е вдясно от пътя, разклонът за Годеч е в дясно. Минаваме през самия Годеч. Излизаме в посока Туден и Разбоище. По пътя вляво е Букоровския манастир. Отбивката до него е земен път. От манастира през полето са водопади Котлите, но със сигурност няма вода по това време.

Следват селата Туден и Разбоище. В края на асфалта търсите къде да оставите колата и пеша напред по същия път черен. Имаше табели преди време. Сега трябва да е много красиво, зелено, река Нишава се вие прекрасно.

Приятна разходка!
Смятам да заведа децата до Земенския манастир и до водопада Полска скакавица. Моля да ми кажете дали това което съм намислила е възможно. Значи:отиваме ди Земен и земенския манастир с колата. След това от гарата в Земен се качваме на влакчето в 14. 45 и пътуваме до Скакавица (17 мин. според разписанието на БДЖ) Отиваме до водопада, гледаме, снимаме и  в 16.41 хващаме обратния влак към Земен. Идеята е от влака да можем да разгледаме и Земенския пролом. Ще успеем ли да се вместим времево?
Ще успеете, но без почивка около водопада. Щом слезете от влака, тръгвате към водопада. Отнема около половин час. Там се катерите, снимате, възхищавате около половин час. И веднага тръгвате обратно. Най-късно в 16:00 трябва да сте тръгнали обратно към спирката. Ние бяхме така. Не сме тичали, но не сме се и бавили. Бързо и спретнато.

Приятна разходка!
Вчера ходихме до Маслен нос. Пътеката започва от поляната на Бешикташ. Лек и приятен маршрут, за около 30-40 мин. Гледката от скалите е невероятна, другата седмица сигурно ще отидем отново, но с детето -  определено ще му хареса. Там някъде скачат от скалите и се надявам следващия път да има такива ентусиасти, че да се включим и ние. Беше изключително спокойно, видяхме делфини. На плажа има заведение/навес, не разбрахме точно, чадъри, шезлонги...малко бутафория е.

Да дам идея и за една друга пътека около Бургас, за която няма инфо из нета - водопадче до с.Вършило. Координатите в мапса не са точни. Селото е прекрасно, но пътя до там не е хубав, има много дупки. Пътеката е слабо маркирана и то някъде от средата. Началото е точно до гробището, върви се през гората. Лек и приятен маршрут.

Снимките са с телефон.
Маслен нос е едно уникално място. Peace Плажът е един от любимите ми. Heart Eyes Трудно достъпно е явно и малко хора го знаят. Дори през август не беше гъчканица. Плажът е от натрошени мидички, които не боцкат, а водата е кристална. Децата казваха, че като си потопят главите под водата виждат рибите, които плуват около тях.  Laughing

Интересувам се пътят, който води до плажа дали става за нормален автомобил. Знам, че е зле, но колко точно? newsm78 Това, което видях накрая, като излязохме от горичката, идвайки от към Бегликташ, не беше толкова лошо.
НеПоКоРна, ние първоначално решихме да минем от пътя покрай „Перла”, т.е. началото на евентуалния път с кола - ами, зле е/освен ако няма и някакъв друг/, за високо проходим автомобил, ама много високо проходим, но са минавали, де - имаше следи.
Да, и аз така съм чувала.  Peace
Смятам да заведа децата до Земенския манастир и до водопада Полска скакавица. Моля да ми кажете дали това което съм намислила е възможно. Значи:отиваме ди Земен и земенския манастир с колата. След това от гарата в Земен се качваме на влакчето в 14. 45 и пътуваме до Скакавица (17 мин. според разписанието на БДЖ) Отиваме до водопада, гледаме, снимаме и  в 16.41 хващаме обратния влак към Земен. Идеята е от влака да можем да разгледаме и Земенския пролом. Ще успеем ли да се вместим времево?

Според мен, това е прекалено амбициозна програма - за водопада си отделете повече време, защото е прекрасен и може да се качите до половината му. Ето една разходка с децата пак там - http://decanaplanina.com/2017/06/polska-skakavitsa/. Бих препоръчал просто да направите две отделни разходки - една до водопада и една до Земенски манастир и Земенски пролом - http://decanaplanina.com/2016/10/zemen/

Успех

ето малко детайли за планирата разходка - http://decanaplanina.com/2015/09/dragomansko-blato/. Ние сме я правили така, както и вие планирате. Заслужава си, особено сега през пролетта.

Можете ли да предложите някое "по-духовно" местенце, за разходка и релакс, на максимум 2 ч. път с кола от София?
Имам предвид, нещо в стил Рупите.
Може да е манастир, може да е черквичка или просто някоя по-мистична локация. Peace

Ето няколко идеи:
Храм-кладенец в край село Гърло - http://decanaplanina.com/2017/11/garlo/
Живата вода край Боснек - http://decanaplanina.com/2015/06/bosnek/
Силно препоръчвам скалните манастири край Карлуково - http://decanaplanina.com/2013/07/%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD% … 0%BE%D0%B2%D0%BE/
Здравейте, да ви споделя за нашата разходка в Родопите. На 25.05.2019г отидохме до с.Манастир  - най-високото село в България 1460 м.н.в.( до гр.Лъки). Отседнахме в къща за гости Манастирска стряха. Къщата е нова, чиста, добре обзаведена. Цената е 20 лв на легло. Посетихме водопада Свети Дух. Пеша от къщата с всички снимки и спирания да се полюбуваме на природата ни отне 1ч и 20 мин., на връщане около 1ч. Преходът е лесен, има малко стълби. Минава се покрай малки параклиси, които са заключени - Св.Василий и Св. Дух. Самият водопад беше много пълноводен и лично на мен много ми хареса. Мястото е много красиво, спокойно, тишина и птичи песни! В неделя ( 26.05.2019) отидохме до връх Свобода. Пътувахме с колата 10 км след селото и се стига до хижа Свобода, от където се тръгва за върха по 604 стълби. Не са стръмни и за около 30 мин се качихме. Има много беседки за почивка и чешма. Красота и желание за хиляди снимки! Гледката отгоре направо спира дъха. При ясно време се виждат целите Родопи. Горещо препоръчвам!

Успех
Може и да е амбициозна, но се справихме. Simple Smile Точно на 24-ти май го направихме. Първо бяхме до манастира, изненадах се че точно на този ден е и празника на Земенския манастир, което малко не ми хареса тъй като беше пълно със сергии, скари и хора + някаква официална програма и малко не можахме да усетим истинския дух на мясото. От Земен хванахме влака до спирка Скакавица и до водопада

Здравей Тихомира, местността около Манастир е прекрасна и опредлено си заслужава. Искам да внеса само една корекция - най-високото населено село в България (а и на Балканите) е село Орцево в Родопите, а не, както често се твърди, село Манастир. Ако си падате по видоки и китни Родопски селца - Орцево също е прекрасна дестинация за цялото семейство (макар и с по-базови условия Simple Smile - ето малко повече информация -