Екопътеки и всякакви приятни разходки

Хахаха, да. Минавала съм и през тунела, и през морените. Не знам кое е по-добре... Mr. Green През тунела е право надолу към реката и излизаш преди хижата, а по морените продължаваш и през реката се минава точно зад хижата.

Аз отчитам за вчера Рилските езера (всъщност само от Бъбрека нагоре), Езерния връх, Раздела, връх Дамга с невероятен изглед към Урдини езера и Мальовишкия дял, и връщъне през Отовишкото било надолу. Много приятна разходка се получи. Не е натоварваща, но е малко по-дълга, за хора, които не са свикнали на по-продължително ходене. От Езерния връх до Дамга (връх с изключителни гледки) са някъде около 30-40минути, зависи от темпото. Иначе няма някакви страшни денивелации. Има една доста стърмна пътека от Отовишкото било на слизане. Там трябва по-бавничко и да се внимава. Скоро най-вероятно и ще е заледена. В такъв случай може да се върнете назад по Езерния връх или да пропуснете Отовишкото било. Но пък само от там може да видите от едно място и Седемте рилски езера накуп! Laughing Само не заставайте много напред, че горе винаги духа доста. Преди години имаше силен вятър, който направо ми подкоси краката на това място и щях да полетя надолу към Окото.  Crazy Иначе е изкушаващо да надзърнеш от ръба на билото! Grinning
От връх Дамга към Урдиния циркус:

Пет минути след Сълзата:

Ние ходихме до Халката /Сливен/. Не е нещо особено, но си е разходка - 20-тина минути в посока, може да се съчетае с пикник ако сте компания. Качихме се и на Карандила, но беше много студено, хората си бяха с якета.

Аз отчитам за вчера Рилските езера

И аз, но само до Бъбрека. Никой от голямата компания не пожела да тръгне с мен нагоре. Затова и аз се отказах.
По залез над Белоградчик от събота.

Лопушанския манастир от вчера.

Връх Червената стена и връх Попа, с изходна точка хижа Марциганица. Връх Червената стена е в една посока, има червена маркировка, а връх Попа е над пещера Добростански Бисер, за него няма маркировка, следва се пътеката. Много приятни и красиви, макар и леки маршрути са. Могат да се утежнят, ако се хване пътеката от Бачково (мисля, че маркировката е жълта). Също откъм водопад Сливодовското падало може да се отиде до Добростански Бисер за 2-3 часа, смятаме някой ден да направим едно кръгче, уж е маркиран пътя. Макар, че бяхме миналия месец на водопада и не помня да видях ясна пътека към пещерата.
Светкавица, благодаря за подробната информация и снимките Simple Smile Ако има мами, които са стигали до Чумерна пеша от Мийковци, моля да се включат Simple Smile
пеш отМийковци не сме ходили, защото е много стръмно, но правим по няколко пъти годишн следния преход - с колите п пътя Твърдица 0-Елена, горе на предела има разклон за х чумерна - свиваме по него и след около 500 м е хижа Ловна - там има уширение напътя 0 там оставяме колите - оникновено има и други спрели там туристи. Веднага зад хижата нагоре стръмно в началото започва пътеката за х Чумерна - част е от Ком- Емине - хубава маркировка, много приятна пътека - на повечето места сси е направо горски път - около 2 часа до хижата спокойно ходене. там почивка,слънчеви бани на поляната пред хижата и обратно - изкл'чително спокоен, приятен маршрут. Ходенето е само в гората, прохладно и много красиво
Пак аз, последно, обещавам.
Ходихме на скалния манастир с. Хан Крум /до Шумен/.Препоръчвам го. Там има и други скални манастири, но ние само на този ходихме. Вървенето пеша е около 30мин. до манастира и 15-20 обратно. До манастира се качва по издълбани в скалата стълби, има и метално въже.

Скрит текст:
Ние тръгнахме с децата от с.Мийковци още в началото на селото спряхме до един комплекс, но не стигнахме до Чумерна пътят е тежък доколкото знам в последната част, а в началото има отъпкан път, по който може да се върви и с кола. Ние вървяхме по този път така 3-4 км и се върнахме защото доста се изморихме а беше и кално, ако не сте такива кашкавали като нас може и да успеете, но мисля трябва цял ден да си отделите. Вариантът който планираме да направим е да стигнем с колата по този път до където успеем, пътят върви покрай реката в началото мисля преди едно мостче, камиони минават от там и коли - хора, които беряха гъби и в края да започнем пешеходния преход.
От тази хижа Ловна сме ходили до Чумерна, за мен е по-удачен вариант за деца и несвикнали да се натоварват хора, ако времето не е лято обаче пригответе си топли дрехи, вътре в гората е влажно и студено и няма в началото никакво слънце, гората е много гъста. Когато ние ходихме в тази хижа Ловна бяха напалили огън, а долу в Елена си беше горещо.

Една еко пътека извън България, отново не успяхме да стигнем края, но определено е много красиво.
Започва малко след селцето Тохотес или Токсотес в Гърция, което пък се намира недалече от Ксанти. Като стигнеш селцето в края преминаваш ЖП прелез и продължаваш по табелите за Нестос Nestos straits - дефилето на р. Места по нашему си го преведохме. Пътят свършва и има паркинг, където имаш няколко възможности. Може да си останеш там на пикник, има голяма пясъчна ивица, където гърците играеха футбол и волейбол, правеха си пикник. Има малко заведение да си поръчаш безалкохолно.
Има фирма, която предлага пътуване от това място до делтата на Места с кану, което от нас никой не изяви желание да пропътува. Мисля, че ще съжаляваме, но явно не сме по водните спортове, има стена за катерене и други дребни забавления.
В края на паркинга започва дефилето, като се изкачваш по еко пътека, която е от камъни, издълбана в стените според описанието в сайтовете направена от хората строили ЖП линията. Маршрутът е доре обезопасен с пейки и на места перила, гледката е страхотна.
Планът ни беше да пътуваме с влака до друго населено място, от където да стигнем до една стена и да видим цялото дефиле в краката ни, но на гарата в Тохотес разбрахме че влак няма вече 2 месеца, а гарата изглеждаше плачевно.
Но разходката беше приятна. И гледките също.

Тук има повече информация за цялата еко пътека
Пак аз, последно, обещавам.
Скрит текст:

Да се включа за същия район, със скалните манастири до с. Осмар. Оставихме колата до селото и вървяхме оттам, доста дълго ми се видя. Иначе коларски път, проходим с някои автомобили, стига до беседка с чешма. От там вече пътечката е в гора и по баир, особено слизането си беше пързаляне повечето. Видяхме и феномена Окото. Красиво е.
И аз препоръчвам скален манастир Хан Крум. Миналата година покрай 22 септември си направихме екскурзийка в този край и го посетихме. Наистина в района има много скални манастири, но имахме много други неща да посетим и нямаше как да ги обиколим.

Иначе за Карандила - още от първото ходене много ни хареса. Има няколко екопътеки и всеки път сме по различен маршрут. Има водпад и пещеричка, които могат да се видят също. На връщане сме с лифта, не защото сме толкова изморени, а защото е много приятно и красиво и го имам като атракция, но веднъж бяхме нагоре с него, а на долу по екопътека - беше доста неприятно, набиха ни се краката.
Някой  ходил ли е скоро до екопътека Бялата река? Предполагам, че е подходящо за посещение по това време и надявам се да не е затворена и тя заради африканската чума. Мислехме да отидем до Дяволското гърло и Орлово око, но за съжаление няма да имаме време за там и затова решихме да отидем на по-близко място. Приемам и други предложения за места близки до Пловдив.
Скоро познати ходиха...имаха красиви снимки.
Благодаря. Вчера късно вечерта плана се промени и  ще ходим до Сопот и хижа Добрила. Препоръчаха ни го едни познати ходили миналата седмица.
Днес бяхме на екопътека "Искър- Панега ", не съм впечетлена.Но пък става за разходка / 5 км в двете посоки/, поддържана е и удобна за възрастни хора и деца.
Интересно ми е да напишете подробности за "Искър-Панега", на снимки изглежда много красиво, но винаги снимат една и съща част край скалите, предполагам тя е най-живописната?