Счетоводител в нужда се познава 11

  • 38 642
  • 759
# 15
Като стана дума за възстановяване...след 3мес. период ли ти идва проверка от НАП?
Реално след месеца, в който има сума за възстановяване има два месеца за прихващане и ако не се прихване, тогава се посочва за възстановяване от бюджета.
Peace

А когато имате фактура със стока,която не е оправдана за дейността...какво я правите?Осчетоводявате частта без право на ДК или...?
Виж целия пост
# 16
Да или с протокол си самоначислявате ДДС.
Виж целия пост
# 17
Или цялата ф-ра без ДДС Thinking

В началото,напр.1-я месец...мога да вкарам покупките в програмата на НАП за ДДС и така да го декларирам,нали?
Виж целия пост
# 18
Или цялата ф-ра без ДДС Thinking

В началото,напр.1-я месец...мога да вкарам покупките в програмата на НАП за ДДС и така да го декларирам,нали?


а по банка ли е платена тази стока?
другото не го разбрах
Виж целия пост
# 19
Или цялата ф-ра без ДДС Thinking

В началото,напр.1-я месец...мога да вкарам покупките в програмата на НАП за ДДС и така да го декларирам,нали?


а по банка ли е платена тази стока?
другото не го разбрах
Не,в брой е.
Другото е,че все още няма програма за осчетоводяване и ще се ползват дневниците по ДДС на НАП.
Виж целия пост
# 20
Може да се ползва ПП от НАП.  Peace
Виж целия пост
# 21
Здравейте дами,
Моля, за помощ, че нещо се омотах:
Самоосигуряващо се лице, осигурено за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт, подадена Декларация обр.1 за цялата 2016 с код 22, внася авансово осигурителни вноски върху 420лв. През декември 2016 получава сума за положен личен труд. Как следва да се декларира той:
1.   Необходимо ли е да се подава Декларация обр.1 и обр.6 за декември 2016 от гледна точна на това, че е приравнен на трудово правоотношение и съответно да се довнасят осигуровки и данък?
2.   За декември 2016 каква част от внесените от дружеството, за сметка СОЛ осигуровки има право да приспадне – цялата или само тази, която е за декември?
3.   Достатъчен документ за признаването на личният труд ли е сл.бележка за доходи по чл.45, ал.4 от ЗДДФЛ? Ако не – какво?
4.   СОЛ ще подаде ГДД по ЗДДФЛ и в нея пол.личен труд в справката за осигуровките трябва ли да се раздели за дванадесет месеца или да се покаже за декември?

При личен труд,с подадена декларация 1 с вид осигурен 22, подавам всеки месец декларация 1 с вид осигурен 90 и само с удържаният данък. Декларацията е по егн на осигуреното лице. Декларация 6 само с данъка от еик на дружеството,плащането на данъка също е от задължено лице дружеството. За изплатения личен труд служебна бележка.
Виж целия пост
# 22
Здравейте, имам такова питане
В ЕООД собственикът се осигурава само здравно върху минималната сума 420 лв на месец, защото получава пенсия. За 2016 г. ми казаха, че трябва да се доосигури, защото е на печалба дейността му. Как се определя и от къде се вижда тази сума, за да се внесат още пари?
Виж целия пост
# 23
Здравейте, имам такова питане
В ЕООД собственикът се осигурава само здравно върху минималната сума 420 лв на месец, защото получава пенсия. За 2016 г. ми казаха, че трябва да се доосигури, защото е на печалба дейността му. Как се определя и от къде се вижда тази сума, за да се внесат още пари?
Това за доосигуряването е воля на самоосг .се лице , задължение няма , освен ако има личен труд , но той плаща само ЗОВ  , честно казано не виждам смисъл да си качва осиг.вноска за здраве.
Виж целия пост
# 24
Здравейте, имам такова питане
В ЕООД собственикът се осигурава само здравно върху минималната сума 420 лв на месец, защото получава пенсия. За 2016 г. ми казаха, че трябва да се доосигури, защото е на печалба дейността му. Как се определя и от къде се вижда тази сума, за да се внесат още пари?

Кой Ви го каза? Счетоводител имате ли?
СОЛ се доосигурява само на получените доходи като физ.лице, които доходи нямат нищо общо с печалбата на фирмата/ЕООД.
Виж целия пост
# 25
Момичета,ако първият месец от работата на фирма ДДС-то е на възстановяване,да чакам ли някакви проверки от Нап?Или са на тримесечния период?
Виж целия пост
# 26
Изобщо не иска да се осигурява лицето повече. Но ако все пак се дължат по закон пари трябва да се знае. А как печалбата на фирмата се отразява като приход на самото лице, за да се внесат тази суми? Много брагодаря за поясненията ви.
Виж целия пост
# 27
Здравейте, моля за помощ. Имаме малко магазинче, което отдаваме под наем. Според закона, наемателят ни внася нашия данък печалба всеки месец, с изключение на последните три. И понеже сега трябва вече да подавам данъчната декларация помолих наемателя да ми прати бележката, която удостоверява внасянията за миналата година. Проблемът е, че неговият счетоводител е объркал генерално нещата. Първо магазинчето е на майка ми и баща ми- 50/50. Баща ми беше инвалид и на 1ви Април почина. Аз и майка ми сме му наследници. За първото тримесечие трябва да е платен данък само на майка ми, защото баща ми като инвалид беше освободен. За второто и третото тримесечие вече данъкът се плаща на имената на майка ми и на мен като тя притежава 3/4, а аз 1/4 от собствеността, т.е. и сумата на данъка се разпределя вече не 50/50, а 75/25. А за последното тримесечие нищо не се внася от наемателя, защото си го внасяме ние.
И тук идва проблемът- според бележките, които ми даде наемателя, след 1ви Април отново вноските са 50/50 за мен и майка ми (Въпреки, че го предупредихме счетоводителя, също така подписахме и нов договор, като в анекс към него бях описала как се смята данъка). Т.е. за майка ми  е внесено по- малко, а за мен - повече. Освен това за майка ми, неизвестно защо, е написано, че данъкът е върху наемите, които е получила за цяла година, а не за 9 месеца.
Съжалявам, че не мога да опиша казуса по- професионално, но не съм в тази сфера. Дано ме разбрахте. Въпросите ми са проблем ли е, че сумите са разпределени неправилно, при положение, че общата сума на данъка е вярна, дори е и повече заради вноските на майка ми през последното тримесечие? И ако да, как се оправя това? Благодаря предварително.  bouquet 
Виж целия пост
# 28
Момичета,ако първият месец от работата на фирма ДДС-то е на възстановяване,да чакам ли някакви проверки от Нап?Или са на тримесечния период?
Не.Споко.
Виж целия пост
# 29
Здравейте, моля за помощ. Имаме малко магазинче, което отдаваме под наем. Според закона, наемателят ни внася нашия данък печалба всеки месец, с изключение на последните три. И понеже сега трябва вече да подавам данъчната декларация помолих наемателя да ми прати бележката, която удостоверява внасянията за миналата година. Проблемът е, че неговият счетоводител е объркал генерално нещата. Първо магазинчето е на майка ми и баща ми- 50/50. Баща ми беше инвалид и на 1ви Април почина. Аз и майка ми сме му наследници. За първото тримесечие трябва да е платен данък само на майка ми, защото баща ми като инвалид беше освободен. За второто и третото тримесечие вече данъкът се плаща на имената на майка ми и на мен като тя притежава 3/4, а аз 1/4 от собствеността, т.е. и сумата на данъка се разпределя вече не 50/50, а 75/25. А за последното тримесечие нищо не се внася от наемателя, защото си го внасяме ние.
И тук идва проблемът- според бележките, които ми даде наемателя, след 1ви Април отново вноските са 50/50 за мен и майка ми (Въпреки, че го предупредихме счетоводителя, също така подписахме и нов договор, като в анекс към него бях описала как се смята данъка). Т.е. за майка ми  е внесено по- малко, а за мен - повече. Освен това за майка ми, неизвестно защо, е написано, че данъкът е върху наемите, които е получила за цяла година, а не за 9 месеца.
Съжалявам, че не мога да опиша казуса по- професионално, но не съм в тази сфера. Дано ме разбрахте. Въпросите ми са проблем ли е, че сумите са разпределени неправилно, при положение, че общата сума на данъка е вярна, дори е и повече заради вноските на майка ми през последното тримесечие? И ако да, как се оправя това? Благодаря предварително.  bouquet 

Първо проверете дали не са ви удържали и за последното тримесечие, тъй като е възможно и това, щом са посочили в  бележката период 12 мес. Иначе искайте нови бележки. Щом общата сума на данъка е вярна, ще си го оправят и по бележки. Декларирането за първите 9 мес не е поименно, но при подаване на декл. по чл. 73 от страна на наемателя вече е поименно и ще стане проблем ако и там омажат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия