Първокласници 2016/2017 - тема 7

  • 73 109
  • 740
# 240
Изобщо не споделям вашето мнение, че 1-4  клас има някакви преимущества по отношение дисциплина и прочие защото учителят бил един и т.н. Не може да се обобщава така на едро. И подчертахте освен навиците и напъниге и родителските амбиции.
Навиците за учене се придобиват с учене. Интерес се придобива с подход. Не виждам как тези неща биха били в противоречие със старанието на един родител да се занимава активно с детето си?!?!? И какво пречи едното на другото?!?!?!
Защо се вълнувате толкова с тези "?!?!?" Никой не ви казва да не се занимавате с детето си както намерите за добре! Пиша от позицията на родител с второ дете, опитвам се да съм полезна на родители с първокласници, на които им е за първи път и имат притеснения Децата в първи клас усвояват базисни знания и го завършват на едно ниво, независимо от предварителната им подготовка. Факт! Защо им е нужно да знаят повече предварително. Защо е нужно да знаят таблицата за умножение, например, преди втори клас, след като през ЦЕЛИЯ втори клас, бавно и напоително я учат?
Всъщност, нямам намерение да коментирам повече подобни въпроси, реших, че опитът ще е полезен.
Виж целия пост
# 241
Да, много зависи от гледната точка и детето.
Аз с каката не разбрах какво е първи клас , но сега с малкият всеки ден ми е учене .
Отделно , че в неговият клас дисциплината не е на ниво , доста често е проблемна, дотолкова , че миналата седмица , след поредното споделяне от негова страна мисля за местене.
Не излизат на едно ниво, въпреки , че това е масовото твърдение от хората с две деца  Wink
Виж целия пост
# 242
Изобщо не е вярно, че първокласниците завършват всички на едно ниво. Никакъв факт не е, ако ще и 10 деца да сте отгледали. И това, че имате две хич не ви прави по-опитна от някой с едно. Просто защото децата са много различни и ако с едното е било лесно, с другото може да е много трудно. Освен това няма обща рецепта за всички деца.
Нямам никакво намерение да споря, но докато едни още сричат в края на 1 клас, други четат 300 стр. книга и осмислят съдържанието. Докато едни едвам схващат правопис на съгласни/гласни, други пренасят, поставят препинателни знаци, редактират текст и подреждат разбъркани изречения.
Ако вие не виждате смисъл в заниманията с децата, другите родители имат обратната позиция. Може ли да си представите, че има деца, които в средата на 1 клас са схванали логиката на таблицата за умножение? И, че ученето й не е някакъв напън за тях и родителите, а естествено любопитство?
Много обичам някой да ми менторства със самочувствието на отгледал едно дете.
Виж целия пост
# 243
Защо им е нужно да знаят повече предварително. Защо е нужно да знаят таблицата за умножение, например, преди втори клас, след като през ЦЕЛИЯ втори клас, бавно и напоително я учат?

Защото класната ни предупреди, че ако успеят да я понаучат лятото преди втори клас, после ще им е по-лесно.
Защото се очакват новите учебници и мазалото ще е по-страшно и от кашата тази година.
Защото някои деца не смогват на натоварването през годината.
Зящото на другиим е любопитно и приятно да са по-напред.
Защото...
Защо въобще трябва да се аргументира човек относно действията, които предприема за своето дете? Достатъчно е, че буквално ще живее с последствията от тях...

Децата са различни. Бога ми, трима са у дома, от двата пола. Уж все едни гени. Уж срвн равни условия за отглеждане. Ами че те нямат нищо общо! За батко се стремим да не намрази училището. Момата му се умилква да я учел да чете и сама драска ченгелчета и букви. НУРСът в момента е на вълна "Барабар Петко с мъжете"  Mr. Green За всеки различни трудности ще има.
Виж целия пост
# 244
Таблицата за умножение не е нищо особено да се научи. Нивото, с което се излиза от 1 клас в училище е средно и не знам как може да се очаква повече от система, в която се обучават 30 деца едновременно. Самостоятелната работа извън училище вдига нивото, но тук се опира до ресурса, който  родителят  може да отдели (време, пари и т.н). Всеки си решава.
Виж целия пост
# 245
valeriq.k - благодаря за мнението, вие с кой речник сте?
По мои спомени правописния речник си го ползвах редовно от 1 до 3 клас, беше малък - специално за начален курс,  после чак в последната година на гимназията за кандидат-студентски изпит, но тогава ползвах тухлата на БАН.

Лично за мен по темата има най-вече значение желанието на детето да усвоява над така да се каже "задължителния" материал. Моята дъщеря проявява любопитство само към английския език, обича да прекарва времето си като рисува, моделира, майстори някакви неща, да кара кънки навън и т.н. Разбирам я - все пак прекарва доста време в училище - от 07:50 до 17:25 ч.  
Сега започвам да мисля за ваканцията, тогава извън дните в лятната занималня с английски трябва да измисля нещо извън книжките за четене. Заради двете операции на ръчичката и навехнатия глезен изпусна доста от работата по СИП и ЗИП, така че ще си наваксаме по всички помагала. И с таблицата по математика ще се упражняваме - аз не съм я учила специално, но от практиката знае вече умножение с 0, 1 и 2, примери от живота - 5 монети по 20 ст. правят 100 ст. или 1 лв., 10 по 10 е 100 и т.н.
Виж целия пост
# 246
И  според мен,ако детето има желание да учи над задължителният материал за първи клас.. няма лошо.Моят примерно го влече математиката.Понеже мисля лятото да се позанимаваме от време на време за да не забрави основните неща от първи клас, та купих едни сборници по математика и български език с упражнения, но за втори клас.. Те са с преговор от първи и после почва материала за втори.Ами сам прояви желание и то голямо да смята задачи за 2 ри клас от 20 до 100.Такива от рода на да увеличи разликата на числата 76 и 48 с 18, примерно и задачи със скоби, дори и с умножение.. ами смята с лекота на ум.С таблицата за умножение до към 4 се оправя - схвана логиката.Вчера реши една страница от въпросният сборник задачи от този тип с голям ентусиазъм.
Определено лятото трябва да наблегнем на писането.Има си пропуски там, не кой знае какви, но все пак...И работа по краснописа, че понякога ми е трудно да разбера какво е написал.
Виж целия пост
# 247
За любителите на математиката - Азбука на мисленето на Румен Генков. Има в нета pdf, който може да се изтегли.

Моето дете обича засега да се занимава с математика. С желание ходи на състезанията по матмеатика и резултатите ѝ са повече от добри. От четене и писане продължава да бяга като дявол от тамян. Препоръчителната литература идея си нямам как ще се чете  Whistling


Виж целия пост
# 248
Spate, разбрах какво казваш без да го пречупвам през личната ми призма.

Имам един много сложен въпрос. Само аз ли намирам за морално остарели произведения от сорта на "Сливи за смет"?  Rolling Eyes Някакви старци избират моми за отрочетата си, хората метат, а не използват прахосмукачка, в полята, покрай които минаваме не си спомням да сме виждали момци и моми да копаят. Романтиката е в машините. В селата почти не живеят млади хора, а каруците в градовете имат много етно привкус. Ей такива едни неща все и им се чудя, защото явно скучая.       
Виж целия пост
# 249
Ами сега , така им става пък съвсем приказно. Simple Smile Все едно за друг свят четат, то донякъде си е и така. Но и възрастните четат/гледат фентъзи примерно, или исторически драми отпреди 1000 години, и им е интересно. Simple Smile Разширява се кръгозорът според мен, научаваш, че и това го има/имало го е по света.
Виж целия пост
# 250
Ами сега  - Не и аз намирам безумни части от произведения включени в учебният материал.
Морално стари и трудно разбираеми за децата. Ще се налага да учат и други морално остарели произведение. Как можеш да обясниш в днешно време Вапцаров с песен на човека - Как е влязъл в затвора, попаднал на хора и станал човек.

Аз пък имам дерт с това какво трябва да знае дете. Ясно е че в малко училища остават само със ЗП.

 прасунчо аз мисля че за Азбука на Мисленето нашите деца са вече големи, има сборници за 1 клас. Като "Математика за бързоуспяващи ученици" , " Мечо и медунка" , " Състезателна математика за първокласници"
Виж целия пост
# 251
За любителите на математиката - Азбука на мисленето на Румен Генков. Има в нета pdf, който може да се изтегли.

Моето дете обича засега да се занимава с математика. С желание ходи на състезанията по матмеатика и резултатите ѝ са повече от добри. От четене и писане продължава да бяга като дявол от тамян. Препоръчителната литература идея си нямам как ще се чете  Whistling




Tъй като не бях и чувала за Румен Генков, се поразрових и след доста търсене открих откъде могат да се свалят (дали са активни не знам, няма да влизам от служебния комп) Та в тази тема са обсъждани, гледайте последните страници, доксовските файлове, цитирани в първите страници, вече са празни.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=622567.105;topicrefid=20

Ами сега, въпросът ти има основание. Аз съм филолог по образование, макар и непрактикуващ в момента, но милея за родната литература, защото след сериозно изучаване мога да си дам сметка колко е била важна за обществото ни, дори и да поставим под съмнение литературните стойности на някои автори и произведения.
И въпреки това съм се замисляла къде трябва да бъде прокарана границата и кой има право да решава дали "Под игото" или която и да е "стара" творба да отпадне от учебниците. На учениците им е трудно да четат и да възприемат текстовете на възрожденската литература, какво пък остава за старата българска литература... Битът им в момента, навиците, мечтите са други, всичко старо е толкова различно и далечно от тях, че няма как да им е интересно (на повечето).
И все пак съм против да отпадат такива текстове, защото децата макар и от обща култура трябва да имат представа за бита и живота преди, да имат макар и бегло понятие какво е било, пък било то и само за да отдъхнат с облекчение, че сега има електричество, телевизия и интернет.
Скоро, за мое съжаление, ще отпаднат много текстове от учебниците, нагласите на много от учителите са за отпадане, на родителите също, за учениците е ясно.
Такива са моите лични, неангажиращи разсъждения  Peace



Виж целия пост
# 252
"Азбука на мисленето" е с логически задачи, които в едни 90% вече не са подходящи за нашите първокласници. Те са предназначени за подготовка на деца кандидатстващи в 1 клас в НУКК, т.е. за деца максимум току що навършили 7. Има задачи, които стават и за по-големи, но са много малко. От личен опит - минахме ги някъде между 5 1/2 години и 6 1/2 години. Три книжки са с абсолютно еднаква структура и съдържание. Но 1-ва е най-лесна, а трета най-трудна.


Lightning били споделила книжките, които си купила за 2 клас.  bouquet

Моето мнение е, че не следва знакови творби да отпадат, но задължително следва да се вдигнат в горен клас когато децата ще имат капацитета и общата култура да ги осмислят. В малка възраст архаични думи и текстове само би ги отблъснала.
Виж целия пост
# 253
Ами сега , така им става пък съвсем приказно. Simple Smile Все едно за друг свят четат, то донякъде си е и така. Но и възрастните четат/гледат фентъзи примерно, или исторически драми отпреди 1000 години, и им е интересно. Simple Smile Разширява се кръгозорът според мен, научаваш, че и това го има/имало го е по света.
И после - пляс една пословица: "Избирай мома на нивата, а не на хорото". И ей така, между другото искат да са купонджии като някой от учителите си.  Sunglasses
Виж целия пост
# 254
На нашето образование фолклорът и Вапцаров са му проблемите....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия