Какво учат децата ви в първа група в детската градина?

  • 9 967
  • 63
# 45
Ама как ме погнахте само.
Не съм казвала, че носи памперс, много отдавна не носи.
Детето ми си играе постоянно, просто докато си играем, всяко нещо се казва и на английски, и на български. Аз самата имам английска филология и превеждам филми. Английският ми е достатъчно добър. Кумът ми е англичанин и детето прекарва достатъчно време с него и с други хора с перфектен английски. Говори абсолютно свободно както на български, така и английски.

Аз съм оперна певица и заниманията с изкуства са нещо, на което много държа. Баща ми пък беше художник и с малкия рисуваха много (преди да си отиде). Детето много обича да рисува и има абсолютна свобода и ресурси от какви ли не бои.

Садим цветя ( обожава да се каля, да полива, да вижда как растат)

Има стотици колички и знае всички възможни марки. Вкъщи е пълно и с влакчетата "Томас и приятели".

С дървени играчки е пълно, защото ги предпочитам и винаги им се е радвал. Има и множество пъзели, които редим.
Мъжът ми има батути по парковете и малкият най-редовно прекарва часове там, както и по детски кътове.
Разхождаме се по паркове и из Витоша. Ловим разни животни (предимно жаби и мухи).
Има абсолютно щастливо детство и не смятам, че е много да говори 2 езика ( има толкова много деца от смесени бракове, които говорят наравно и двата езика, защо аз да си мъча детето?!). Испанският също ще го практикува и то доста. Сестра ми се омъжи за испанец и е бременна. С братовчед си ще си говорят предостатъчно, а лятото ще им гостува. В днешно време взиците не са каприз, а необходимост. Колкото по-рано се захване, толкова по-лесно ще му е.

За смятането - математиката му е слабост и това си личи. Смята осъзнато и си брои,  знае още колко му остава. Примерът с ябълките при него работи много добре (идеално научен с шоколадовите пурички). Смятането го увеличавахме постепенно. Първо до 10 и малко по малко до 50. Над 100 числата ги научи заради автобусите и веднъж схванал принципа на образуване, започна да го прилага.
Аз го карам да учи буквите и да чете, защото считам, че ще се справи.

За приказките - чета му много и понеже оперното пеене е обвързано с театрална игра (понеже операта си е театрален  спектакъл, в който вместо да се говори се пее), му ги разигравам. Преправям си гласа и използвам плюшените играчки за актьори. Умея да играя и с марионетки, петрушки и явайки и му правя куклен театър.
Водя го на спектакли в кукления театър, в операта и навсякъде още, където поиска.
Има страшно много приятели в детската градина както сред момчетата, така и сред момичетата.

С останалите родители от групата се заговорихме какво учат нашите деца и какво - връстниците им в други градини. Това беше и причината да пусна темата.
Аз съм като вълкът, който сам си върши работата. Учителките само могат да допринесат за това, което го уча. Имам свободно време, защото работя на хонорар и имам лукса да посвещавам достатъчно време на сина си.
Аз също недоумявам как може в ДГ да "не може" да научи стихче, но по-скоро не иска, защото му се прави нещо друго. За песничките, ами щом ми знае наизуст ариите и си ги тананика, хич не ми пука за "Зайченцето бяло", важното е, че си пее сам.

Продължавам да твърдя, че синът ми е своенравен и че трудно мога да го накарам да обърне внимание на нещо, което искам да свърши, ако иска да прави нещо негово си. Това е основния проблем, над който имам да работя.

И накрая, нямам никаква причина да лъжа или да си хваля незаслужено детето. Той може много неща, но концентрацията му е проблем и в ДГ явно им е "удобно" да кажат, че не може.
Виж целия пост
# 46
7no6ti всеки има право на своите родителски грешки.
Аз лично писах, защото ти отиваш от там където аз се връщам.
Всеки родител изпитва удоволствие когато детето му може нещо повече от другите деца. Но не винаги това можене води до позитиви в бъдеще. В класа на детето ми има 2 двуезични деца. Като чужудестраният родител не говори български. И двете деца са с проблеми по БЕЛ. Поради незнание на значението на много думи. Като изговафяне на определени съчетания. Така че вече на 7 на тях им се налага да полагат много повече усилия, да ходят на логопед. За да се справят с правописа.

Относно математиката. На тази възраст всички деца са по-добри по математика. Ако тук включваме броене и събиране. Това е така, защото тези неща не са абстрактни пониятия. Тоест всяко детет като види 2 ябълки може да ги преброи. И като се добави трета,  може да каже че са три.
Абстрактното в математиката се появява доста по- късно.

Познаванети на буквите е чисто заучаване на символи. Буквата на мама, на татко...и т.н. Чак около 5-6 годишна децата могат да схванат ритмиката на езика.

На възраст 3 децата общуват помежду си - говорейки на 2  и повече чужди езика без проблем. Предполагам, че си виждала как на плажа в чужбина. Деца от найсет националности играят заедно.

В първа група има хиляди по-важни неща които детето трябва да научи от стихче. Да се научи да общува с децата. Да работи в екип, да отстоява позиция, да се учи на авторитет. Да усъвършенства фина моторика, като реже и лепи.
Избягвайки тези дейности в един момент се оказва, че децата знаят показни неща / такива които правят горди родителите / а им липсва основата. И къщичката с учден покрив се срива.

Думата своенравен в случая има друго значение - липса на авторитет и концентрация. Неща които се градят постепенно в ДГ и ПУК.

Поразрови се в нета има много хубави книги за развитието на децата. Една среща с логопед също би ти помогнала много. За да си наясно това желание да работиш с детето си в каква посока да бъде. За да има полза за детето.
Успех!
Виж целия пост
# 47
Hope for Two, кои книги имаш предвид?
Изключително интересно ми е какво всъшност трябва да прави на тази възраст и в частност в ДГ.
Ето че и тук някои правят тържества и то по няколко, а в други ДГ въобще няма в 1 група. Въобще не разбирам какво трябва да бъде. Игрите и обшуването, както и самостоятелността са ясни, но останалото?

Аз съм майка за първи път и няма как да не допускам грешки, затова и винаги анализирам съветите и критиката и гледам на тях като на градивни. Няма значение какво може или повече от останалите, важното е да е щастлив. Това, че лесно се сприятелява и общува абсолютно безпроблемно с деца на различна възраст ме радва повече от смятането. Когато го видя как си дава играчките без никакъв проблем, но и че после успява да си ги вземе без да се скарат също показва много. Когато иска нещо се бори за него и се стреми да го постигне, без бзначение дали е внимание или някоя играчка, а после е благодарен. Ако види някой да плаче или да е нещастен, без значение дали е възрастен или дете, веднага отива да го успокоявам.

На 3 години е нормално да не знае значението на много неща, но това е нормално. Според мен е работа на родителите да научат децата си да говорят правилно и да им обясняват всяко нещо. А когато говорят на един език да ги научат да не го смесват с друг, защото не знаят конкретни думи. Лошо ми става като мина покрай Бизнес парка и хора, които уж си говорят на български, използват предимно чуждици, защото си мислят, че така са по-готини  #Crazy или пък някой българин, който живее в чужбина и като си дойде: "Ох, това как се казваше на български?". Направо откачам  #Cussing out
Искам детето ми да знае чужди езици, но съм изключителен педант по отношение на правоговор (и правопис)  Crazy .

Какво имаш предвид с логопеда, какво общо има той  newsm78 (освен че детето е наследило проблема ми с френското "р") Той няма никакви проблеми в развитието си, освен концентрацията, но това е нещо, над което работим упорито и ние и в ДГ.   
Виж целия пост
# 48
Фината и грубата моторика са важни на тази възраст, което в детската градина донякъде - фината, се занимават, грубата много малко. На пръв поглед са просто игри или дори бели - като да прелива вода (айрян, супа, друго) от чаша в чаша с лъжица или без, но всъщност това развива мозъка, речта и прочие. Катеренето е много важно, което в градините едва ли правят, макар че го пише дори по старата литература и не случайно са катерушките още от 80-те. Повечето майки гледам, че по- скоро забраняват, понеже е опасно, от колкото да насърчават такива занимания. Аз не съм дълбоко запозната, само от прочетено насам-натам, но ти давам насоки какво можеш да потърсиш. Идеята е, че учейки го на цифри, букви и подобни не се развива мозъка, а се развива с моториката. Осввен низането на макарони, мъниста, преливането от съд в съд и катеренето, също копане на пясък и пръст и други такива. Виж Монтесори, виж Киндиру, а дори още при Толстой се среща тази идея, но негови педагогически материали трудно ще намериш на български, ако ползваш свободно руски има.
Виж целия пост
# 49
Много благодаря, pina, ще потърся за Монтесори и киндиру.
Иначе за катеренето.... колкото и като родител да ми се иска да го спра, знам че се е метнал на мен и ако не се качи на дървото/покрива или каквото му хрумне, няма да иряса. В това отношение, малко преди да родя, баща ми ми прочете една история за Ошо (който той много харесваше). Та Ошо, като бил малък, много обичал да се катери по дърветата. Учителите само му се карали. Един ден баща му взел да му обяснява как не трябва да се катери, а той му казал, че така и така няма да спре да се катери, да му намери някой, който да го научи как да го прави, така че да не падне. Та и аз така, като съм си родила "маймунче, дето все се катери", гледам да го науча как да не падне.  Rolling Eyes

Това с низането за макарони за сефте го чувам, но ей сега ще изровя шкафа със съставките. С преливането е цар. Има строги предпочитания от кои чаши да пие (и рядко са константни, всеки ден е "ново 20") и сам си прелива каквото съм му сипала в друга чаша.
Рови много и пръст и пясък. Строи замъци или по-скоро купчинки, които нарича така. А цветарството му е супер любимо (и съответно да е кален до уши). В банята също прелива и разлива от най-различни съдинки.

PS: Нямах идея, че и Толстой се е занимавал с подобни неща. Нищо не разбирам от руски, но мъжът ми и майка ми го владеят добре. Къде могат да се намерят въпросните "трудове"?
Виж целия пост
# 50
Има един сайт, ако гугълнете, особено на руски, трябва да ви излезе. Където качиха цялото му творчество от 90 тома за свободен достъп. И на английски го подготвят, но не знае до къде са стигнали. Там има. Той и по романите си има, но има отделен том педагогика. Той е имал училище, където е прилагал собствените си теории. Повече за по- големи деца, но и за малките има малко. Може и да не го търсите, той има много последователи от по- съвременните педагогики. В Монтесори да  се заровите - има много идеи.
Виж целия пост
# 51
Логопедите и логопедичните центрове работят с децата за тяхното развитие. Логопеда не учи детето само да говори правилно. Показват много игри които са подходящи за възрастта.
Низането на макарони и топчета за герданче. Слагането на ориз в шише за да стане маракас. Слагане на зрънцата едно по едно също тренира тази моторика. Късането на листа. Правенето на сапунени балони, но с духане.
Скачане с чувал с два крака и много такива игри.

За мен тържествата в тази възраст са за родителите а не за децата. Хубаво е да ги има но с мярка.
Виж целия пост
# 52
Да, за логопедите и аз исках да напиша. И още, и още занимания има при тях. Много е хубаво детето да посещава.
а тържествата и аз мисля, че е добре да са с мярка, за да не прекарват децата цялото си време в подготовка. Но е хубаво да има нещо един- два пъти на календарна година, за радост на родители, наистина за тях повече, но и за радост и тренинг на децата също.
Много важно е също времето за свободни игри.
В наредба №5 от 03.06.2016 г., по- точно в нейните приложения ги има подробно учебните планове, също е интересно да се прочете, човек може да се изненада. В положителен смисъл го казвам.
Виж целия пост
# 53
По спомен от думите на учителките - изискванията като завършват първа група - да си знаят цялото име и да броят до 3 Simple Smile)) Това било по Наредба, но признавам не съм я чела. Така че нямам големи изисквания. За мен целта беше детето да проговори относително добре. Това е факт. Защото моето дете е от по-късно проговорилите, въпреки че е стимулирана доста в това отношение. Явно специфика.
Виж целия пост
# 54
Скрит текст:
Ама как ме погнахте само.
Не съм казвала, че носи памперс, много отдавна не носи.
Детето ми си играе постоянно, просто докато си играем, всяко нещо се казва и на английски, и на български. Аз самата имам английска филология и превеждам филми. Английският ми е достатъчно добър. Кумът ми е англичанин и детето прекарва достатъчно време с него и с други хора с перфектен английски. Говори абсолютно свободно както на български, така и английски.

Аз съм оперна певица и заниманията с изкуства са нещо, на което много държа. Баща ми пък беше художник и с малкия рисуваха много (преди да си отиде). Детето много обича да рисува и има абсолютна свобода и ресурси от какви ли не бои.

Садим цветя ( обожава да се каля, да полива, да вижда как растат)

Има стотици колички и знае всички възможни марки. Вкъщи е пълно и с влакчетата "Томас и приятели".

С дървени играчки е пълно, защото ги предпочитам и винаги им се е радвал. Има и множество пъзели, които редим.
Мъжът ми има батути по парковете и малкият най-редовно прекарва часове там, както и по детски кътове.
Разхождаме се по паркове и из Витоша. Ловим разни животни (предимно жаби и мухи).
Има абсолютно щастливо детство и не смятам, че е много да говори 2 езика ( има толкова много деца от смесени бракове, които говорят наравно и двата езика, защо аз да си мъча детето?!). Испанският също ще го практикува и то доста. Сестра ми се омъжи за испанец и е бременна. С братовчед си ще си говорят предостатъчно, а лятото ще им гостува. В днешно време взиците не са каприз, а необходимост. Колкото по-рано се захване, толкова по-лесно ще му е.

За смятането - математиката му е слабост и това си личи. Смята осъзнато и си брои,  знае още колко му остава. Примерът с ябълките при него работи много добре (идеално научен с шоколадовите пурички). Смятането го увеличавахме постепенно. Първо до 10 и малко по малко до 50. Над 100 числата ги научи заради автобусите и веднъж схванал принципа на образуване, започна да го прилага.
Аз го карам да учи буквите и да чете, защото считам, че ще се справи.

За приказките - чета му много и понеже оперното пеене е обвързано с театрална игра (понеже операта си е театрален  спектакъл, в който вместо да се говори се пее), му ги разигравам. Преправям си гласа и използвам плюшените играчки за актьори. Умея да играя и с марионетки, петрушки и явайки и му правя куклен театър.
Водя го на спектакли в кукления театър, в операта и навсякъде още, където поиска.
Има страшно много приятели в детската градина както сред момчетата, така и сред момичетата.

С останалите родители от групата се заговорихме какво учат нашите деца и какво - връстниците им в други градини. Това беше и причината да пусна темата.
Аз съм като вълкът, който сам си върши работата. Учителките само могат да допринесат за това, което го уча. Имам свободно време, защото работя на хонорар и имам лукса да посвещавам достатъчно време на сина си.
Аз също недоумявам как може в ДГ да "не може" да научи стихче, но по-скоро не иска, защото му се прави нещо друго. За песничките, ами щом ми знае наизуст ариите и си ги тананика, хич не ми пука за "Зайченцето бяло", важното е, че си пее сам.

Продължавам да твърдя, че синът ми е своенравен и че трудно мога да го накарам да обърне внимание на нещо, което искам да свърши, ако иска да прави нещо негово си. Това е основния проблем, над който имам да работя.

И накрая, нямам никаква причина да лъжа или да си хваля незаслужено детето. Той може много неща, но концентрацията му е проблем и в ДГ явно им е "удобно" да кажат, че не може.
Моето е такова цивровизирано и буквоядно като твоето. Сега е на 5 и половина и все още обича букви и цифри, не му омръзват. Mr. Green
И ние минахме през недоволството на учителките в ДГ, че само цифри и букви го интересуват, даже му бяха забранили да ги пише по листовете в градината.
Имахме зор докато се научи да оцветява, защото било много важно, но аз го "излъгах" като му рисувах цифри за оцветяване.
Моят съвет е да забавиш темпото с буквите и цифрите, т.е. не обучавай детето целенасочено, а нека то само да те води в тази тема. Ако те пита нещо - отговаряш, ако иска да играете на цифри и букви - играйте. Peace

П.П. ако някой ми каже от къде мога да взема дървени или пластмасови букви от украйнскат азбука, моля да пише. Joy
Виж целия пост
# 55
Не съм чела всички постове, само въпросът на темата, та по него: накрая, наблягам накрая на първа група детето трябва да знае
-БЕЛ - прил. същ.  и глаголи от заоикалящия го свят - коте, куче, прасе, къща, таван, подскачам, спя, ЦВЕТОВЕТЕ. Трябва да знае да произнася всички звукове без р - р е до 5 години - ш, л, ф,с, ц. Да може да състави кратко изречение от 2-3 думи, да може да преразкаже добре позната, повтарям добре позната кратка приказка.
-математика - познава цифрата и може да работи с нея -1,2,3 - да сложи цифрата 2 до 2 котета, да посочи цифрата 3 когато му се покажат 3 ореха.да брои в прав и обратен ред, като има пред себе си цифрите. Да знае какво е дълго, късо, голямо, малко, високо, ниско. Не да казва голям човек, а висок човек. Да знае какво е ден и нощ и как да ги познава - слънце, звезди, луна.
- природен свят - животните на село - имената им и звуците, които издават, къде живеят, какво ядат и какво дават те на човека, мляко,яйца.
- социален свят - да може да се представи, да може да каже имената на родителите си, и тези и на двете баби и дядовци. Да разпознава на картинка известни за него професии - учителка, полицай, готвачка - този тип. Да знае да се храни само, и ако може да иска да се храни само аахаха. Да може да си обува обувките и якето - без ципове и закопчалки, а само с лепенки. Да се съблича само, ако не са му тесни дрехите, което е 90% от случая. Да може да изкаже нуждите си - пие ми се, яде ми се. Да разпознава тъжен и щастлив човек, да има емоционален отклик на тези състояние у другия - да плаче с него, да го гали, за да му мине, да го гушне, да се смее с него, да го целува от радост и тем подобни.
Изобр изкуство - да не излиза от рамките на контурите, да използва различни цветове, да знае какъв цвят са заоикалящите го предмети, да има желание да твори с молива - само моливи, без фулмастри химикалки и пастели - пасъели само в яслата -с а м о   м о л и в и.
Другите направления са безинтересни, само ще кажа че определено не е нормалн одетето да не може да скача с 2 крака на място, а това е масово явление!
За мен лично е важно родителте да помагат за постигането на всички трзи критерии, не да се разсейват с други дейности. Защото много от децата не могат и не знаят тези неща, а не е трудно да се занимаеш и да помогнеш за овладяването на тези знания, умения и компетентности, защото те са предостатъчни. Надявам се колегите да покриват поне част от тези ДОИ в градините ви.
Виж целия пост
# 56
Meri_Lend, откъде може да се прочетат тези критерии?
Виж целия пост
# 57
дои за 3-4 годишни деца пишете в гугъл и излиза първия линк с pdf. файл, но според мен пак не са много пълни. Вижте изходната диагностика на децата накрая на годината, която трябва да се прави в детските градини и да ви се показва - там почти на 100% са покрити.
Виж целия пост
# 58
http://cdg21.deckagradina.info/darj.pdf
Виж целия пост
# 59
Здравейте! Темата ми е много присърце, понеже синът ми е в първа група, затова ви следя. Не се вманиачавам дали покриваме разни стандарти и определено виждам голям напредък, откакто ходи на градина. Групата е малка и хубава, учителките любезни и детето ходи с желание. Искам да споделя една книжка, която в момента много ни забавлява и осъзнавам, че детето ми знае повече неща, отколкото аз подозирам Grinning :
Ще се радвам, ако и вие споделите любими образователни книжки.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия