Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 115 320
  • 783
# 135
Не съм съгласна с това:

... Ако от някое училище има повече деца, приети в СМГ, това е най-вероятно, защото училището е много добро и/или модерно и е привлякло повече талантливи и амбициозни деца...

И какво не му е вярното? Вече казахме, че децата ги приемат според способностите им, мотивацията и допълнителните занимания, нали?  И нека приемем, че тези качества са нормално разпределени. Да, ама точно мотивираните семейства търсят най-доброто за децата си и затова когато едно училище се прочуе като добро напливът за него се засилва, нали?  И така, като се засили напливът, училището като вторичен ефект се превръща в точка на сгъстяване за способните и амбициозни деца. Каква грешка виждаш в тази логика? Още повече защо пропускаш следващото ми изречение "Но не то ги е подготвило, освен ако не организира специален курс по състезателна математика."?
Виж целия пост
# 136
В училището, в което са учили преди да ги приемат в СМГ не е нито модерно, нито желано, нито добро и ги е привлякло само с това, че им е близо. Точно то е близо до всеизвестните 73то, 51во, 20то и амбициозните родители се насочват към тях. В нашето влизат останалите.

Виж целия пост
# 137
В училището, в което са учили преди да ги приемат в СМГ не е нито модерно, нито желано, нито добро и ги е привлякло само с това, че им е близо. Точно то е близо до всеизвестните 73то, 51во, 20то и амбициозните родители се насочват към тях. В нашето влизат останалите.

Е и??? Чудя се четете ли изобщо newsm78  Да съм казала някъде, че няма всякакви случаи? Да съм казала, че никое умно дете не учи в квартално училище, а всички отиват в елитните? Писах в условно наклонение, че ако някъде се е случил пик на приети деца от едно училище, то е защото  там са се събрали деца, които все едно е щяло да бъдат приети, но са се събрали заради славата на училището. Но това не значи, че други деца не са имали друга концепция. И моето дете е учило в най-близкото училище, а не в набедено елитно, и съм доволна от това. Но това не променя факта, че има училища където се струпват мотивирани деца.
Виж целия пост
# 138
Скрит текст:
В училището, в което са учили преди да ги приемат в СМГ не е нито модерно, нито желано, нито добро и ги е привлякло само с това, че им е близо. Точно то е близо до всеизвестните 73то, 51во, 20то и амбициозните родители се насочват към тях. В нашето влизат останалите.
73-то в Гоце Делчев, 51-во в Хиподрума, 20-то на петте кьошета и Вашето, което е до тях?!?
По 5 деца са приети от 22-ро, 32-ро и 36-то. Предполагам Вашето е 36-то, защото за другите 2 през 2013-та се чакаше по цяла нощ пред тях в дните на подаване на документи (аз бях една от чакащите в едно от изброените). Имам 2 приятелки с деца в 36-то, които си смениха адресните регистрации, за да ги приемат в 36-то, т.е. в някаква степен не е баш квартално училище. Отплеснахме се с факти, които нямат общо по темата.
Виж целия пост
# 139
Къде мога да видя приетите деца по училища? Хем прочетох цялата тема, но това съм го пропуснала.
Виж целия пост
# 140
Къде мога да видя приетите деца по училища? Хем прочетох цялата тема, но това съм го пропуснала.
От тази таблица, като я превърнете в екселска и сортирате по училища:
http://www.smg.bg/priem.php?cl=4
Виж целия пост
# 141
maria77bg, точно 36то е. Съвсем обикновено училище. Децата, живеещи около нас са все в трите изброени от мен училища. Тези с деца в градинска възраст и те драпат за тях.

Та училището няма никаква роля. И, Черна станция, училището няма слава на добро. Децата ходят на уроци и затова има приети в СМГ и ПЧМГ.

Спирам, явно не се разбираме кой какво иска да каже. Извинете ме за намесата.
Виж целия пост
# 142
Имаше ли и преди големия черен надпис "Няма да се извършва трето класиране!" в новината:
http://www.smg.bg/priem.php?cl=4
Не мога да разбера дали им е отказана 6-тата паралелка или този надпис е бил и там след като са записали 2те деца на второ класиране?
Виж целия пост
# 143
Нямаше го до тази сутрин,според мен.В понеделник, когато писаха за шестата паралелка със сигурност не фигурираше...Аз го тълкувам,не че няма да има шеста,а че по регламента няма да има трето класиране,т.е.свободни места няма.
Виж целия пост
# 144

Тук съм много съгласна. Училището може да предложи курсове по математика, но за създаване на състезатели е нужен друг тип курс-за концентрация, за състезателни техники и трикове. Не знам някое начално училище да предлага такива, а и учителите не се сещат да обясняват на децата такива неща, нито им е работа. В самите цели на образованието няма заложено децата да се подготвят за състезания, а просто има подготовка по даден предмет, за трайни знания и умения.
Състезанията са съвсем друго нещо, там се тренира психика, концентрация, разпределение на време и др.Ако някой брои за подготовка това, че в някое училище пускат тестове на децата, ок. Но това са просто тестове. Без анализиране на резултатите и грешките индивидуално за всяко дете, ползата от тези тестове е само че детето вижда какво е тестове и толкоз. Без залагане на реални цели и статистика, която да следи прогреса на всяко дете пък оценката на резултатите от подобни тестове ще е самоцелна и без нужната стойност. Без трениране на скорост пък направо не виждам каква състезателна стойност имат такива тренировки. С други думи, състезателната подготовка няма много общо с училищната и ако в училище има успехи от състезания, то в общия случай е въпрос на късмет или налучкват от страна на детето и родителите му на принципа проба-грешка или частна школа с тренер, който знае как да готви децата.

Моето дете беше в 4 клас при един от най-добрите преподаватели, които подготвят. Нищо от тези надебелените неща нямаше на курса. От всичко изброено имаше само трикове за някои задачи. Въпреки това много от децата в курса изкараха чудесни резултати и бяха приети.
Единственият учител, който работи извън тази рамка, вероятно е Мария Томова, поне според всичко, което съм чела за нея тук в темите.
Виж целия пост
# 145
Имаше ли и преди големия черен надпис "Няма да се извършва трето класиране!" в новината:
http://www.smg.bg/priem.php?cl=4
Не мога да разбера дали им е отказана 6-тата паралелка или този надпис е бил и там след като са записали 2те деца на второ класиране?
До преди час го нямаше. Обновявали са нещо  Peace. Явно са се записали двете деца на второ и няма други места. Нали се чакаше класиране на ПЧМГ и се предполагаше, че ще има деца, които ще се откажат от СМГ, те не освобождават ли места  newsm78? Не ни касае, от любопитство питам просто.
Виж целия пост
# 146
Надписите: "Приключи записването за петте паралелки за V клас в СМГ за новата 2017/2018 учебна година.
Ръководството и учителите в СМГ „Паисий Хилендарски“ приветстват всички новоприети ученици!" си бяха и преди обявяването за 6-та паралелка. От тях си става ясно, че двете деца са се записали.
Виж целия пост
# 147
Единственият учител, който работи извън тази рамка, вероятно е Мария Томова, поне според всичко, което съм чела за нея тук в темите.

Тя е един от малкото /всъщност не знам за друг/ учители, които се подготвят за курса - проверява домашните работи на поне 60-70 деца ежеседмично (при две групи). По този начин добива ясна представа за всяко дете и за групата като цяло. Това пести време в часовете, защото задачите от домашните не се обясняват на дъската, освен ако няма задача, която е затруднила почти всички деца.
Освен това държи под ръка листчета с допълнителни, малко по-сложни задачи, които дава на децата, които работят с по-високо темпо.  
Успява да мотивира децата и да направи така, че да им е много полезно, едновременно с това забавно и ходят с желание.  Не знам дали домашните са с оценки, мисля, че слага печатчета за домашно без грешка.
Виж целия пост
# 148
Оценки не, но мисля, че пише "много добре", "отлично" или други коментарчета  Peace.
Виж целия пост
# 149
EliG, аз не визирах в удебелените неща конкретно подготовката за изпита на СМГ.Само за един изпит няма нужда от всички тези неща. Говорех за подготовка по принцип, при която се очаква редовно явяване на децата по състезания през годината с цел високи постижения.
За СМГ изпитът има предизвикателен формат. Може би има смисъл от курсове за деца, които са несигурни в знанията си. Малко доп.решаване има голямо значение при някои деца. При други натискът дава обратен ефект, трети пък скучаят на курсове и се разсейват, така че си зависи от детето и родителят следва да прецени.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия