Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 113 025
  • 783

Анкета

Как ще готвите детето за прием в СМГ?

Опции:

* Може да изберете максимум 2 опции.

# 45
EliG, естествено, че стига! По някаква причина се е създала излишна паника и шум. Доста преекспонирано е всичко, но ще се въздържа от коментар, че различното мнение тук не е "добре дошло".
Виж целия пост
# 46
То има много причини да е преекспонирано, "адекватното" министерство е само една от тях, но определено е последната капка
Виж целия пост
# 47
-СИП-някаква читанка лесни задачки, нищо особено
-ЗИП -същото като горното

elica1051, коя е въпросната читанка със 'задачки нищо особено' ?

Преди 4-5 години имаше само читанките на Златилов, които бяха абсолютно необходимо и достатъчно условие за прием в МГ. И там задачките бяха интересни и хубави. Децата ходеха на курс, за да им ги обясняват, а вкъщи си решаваха по свое желание от сборника Откриване на млади таланти, което чета че се дава за домашно в Питагор в 4 клас. Нима всичко това вече не стига?
Да, нещата доста са се променили за 4-5 години. Но не само за МГ, а и за състезанията като цяло. В последните години напливът е голям, децата все повече се готвят и за да има отсяване, се усложнява материалът. Моята забележка за подготовката в училището ни като цяло е, че не е адекватна на тенденциите. Оказва се, че сега в 3 клас децата учат по материал в ЗП неща, които знаят още от 1-2 клас, а по ЗИП и СИП в 3 клас типовете задачи вече са им познати от състезанията във втори клас, на които са се явявали. Не вярвам в СМГ учителите да не съобразят задачите на изпита с общото много високо ниво на децата. Всъщност, съдейки по задачите, които дават, има именно такава тенденция.

Това не трябва да притеснява децата, които ходят на различни състезания. Там те се сблъскват с различни задачи, ако нещо не са разбрали, после вкъщи го пререшават и ако имат шанс за добър учител, който да им го обясни в училище, още по-добре. Но не смятам, че само задачите от 2 сборника са достатъчни за кандидатстване.
А за поддържане на интереса на децата, свикнали с по-сложни задачи, също. Тук вече от преподавателя зависи какво ще добави като допълнителен материал, какви игри ще измисли, за да обогати децата.


Виж целия пост
# 48
Но не смятам, че само задачите от 2 сборника са достатъчни за кандидатстване.
Извинявам се, обещавам, че за последен път се включвам по темата за подготовка за прием в СМГ!
Зависи кои са двата сборника. В случая говорим за Читанката и Математика за таланти. Читанката има три части: първа математическа читанка (предназначена е за трети клас, или поне ние (аз и дъщеря ми) работихме по нея миналата година); математическа читанка (за четвърти клас) и втора математическа читанка (която не съм отваряла, но май е за 5ти клас). Математика за таланти е в 3 части.
Тук говорим за прием в СМГ, не за състезания от рода на ПМС или Московската олимпиада. Та за прием в СМГ, убедена съм, че усвоеният материал от читанката и изрешените (вярно и с разбиране от детето) задачи от Математика за таланти са напълно достатъчни за подготовка на дете дори и при сегашния голям наплив. Но дали съм права ще проверим края на юни.
Виж целия пост
# 49
Записвам се в темата, не само за да я следя като цяло, а и защото авторката ми е виртуално симпатична  Simple Smile

Моето дете е втори клас все още. За състезанията се готвим заедно - по-трудни задачи й обяснявам или решава темата и проверяваме, зависи. Ползваме и сборници
Преди месец, с последния влак, я записах за трети модул в СМГ. По Немо беше стигнала до там, докъдето бяха и другите, а Математик-умник го купихме от госпожата.
Харесва ми, че друг е вече авторитетът, друг дава домашните и т.н
Но - ако аз не и проверя домашните, няма кой.
Не знам досега да е задала и един въпрос, групата е голяма, предполагам, че е и шумно, без никакво междучасие се работи плътно два часа.  Не знам дали преподавателят успява, в рамките на година, ако детето посещава и трите модула, все пак да си извлече представа за профила и уменията на детето, или това на практика е невъзможно  - повечето преподаватели водят два курса един след друг. Някои даже по три - т.е 6 плътни часа и решават и дали има за тях значение кой точно стои на среща им? Чудя се.

Знаете ли какъв е максимум деца за групите в СМГ?
Преброих за 4ти клас общо 27 групи, вероятно в тях има общо над 500 деца.

За трети клас бих искала да е или в група с 12 деца в СМГ или в Междучасие с преподавател от СМГ.
Напускането на района на гимназията след курса е кошмар - за две спирки чакаме 10-15 минути, тролей, който се вижда на Сточна гара, но не може да помръдне, заради задръстването.
Виж целия пост
# 50
Мария, а НЕМО и Математик-умник за трети клас ползвахте ли?
Същите сборници за четвърти клас има ли ги, всъщност?
Виж целия пост
# 51
maria77bg, стискам палци на дъщеря ви  да успее! Пишете после, моля,  как е минало и вашите впечатления.
Виж целия пост
# 52
elica1051, струва ми се, че пишете само гледайки от своята камбанария и така заблуждавате аудиторията, която се състои основно от родители на деца, които не вземат медал от всяко състезание. Ясно е , че вашето дете се подготвя в напреднала група, вероятно ходи с по-горен набор, или някой се занимава лично с него. Не може да очаквате цяло у-ще да се съобрази с вашето темпо. Понеже не е да нямам деца, познати в Питагор, знам, че нивото е доста по-високо от обикновено у-ще, но няма как да има цял клас от състезатели! (Разбира се, това не изключва желанието ви да имате персонално внимание от учител, което би следвало да споделите с ръководството и то да реши дали и как може да се случи).
Това, което за вас е 'някаква читанка лесни задачки, нищо особено', важи за много малък процент деца. Но не подвеждайте и не обиждайте аудиторията.

maria77bg, може да погледнете и третата част на читанките, по спомени имаше няколко темички, които са по възможностите на 4-класниците, и се решаваха на курсовете. Успех на изпита!
А най-интересните задачки бяхме намерили в едно сборниче за прием в СМГ, когато задачите са били под друг формат. Но то е старо, трябва да потърсите от родители на завършили преди време деца.
Виж целия пост
# 53
Ако сега в часовете се работи и по читанките на Златилов, и по други помагала, значи нещата са се подобрили значително.  
Концепцията за 10 часа седмично съвместно обучение на деца в начална училищна възраст по даден предмет /било английски, било математика/ няма как да се окаже удачна за всяко дете. В определени ситуации или училището трябва да намери индивидуално решение, или родителите да сменят училището. Това се отнася и за деца, които  нямат интерес или не успяват да се справят, и за такива които по една или друга причина се справят по-бързо от останалите.
Виж целия пост
# 54
Мария, а НЕМО и Математик-умник за трети клас ползвахте ли?
Същите сборници за четвърти клас има ли ги, всъщност?
Немо за 4ти клас има и го купих. Разгледах го и не ми допадна, което не означава, че е лош сборник. Аз не съм професионалист в математиката и педагогиката, аз съм строителен инженер. Читанката ми харесва повече като подредба на уроците и като начин на обяснение. Задачите там са повече и според мен по-трудни от тези в Немо. Т.е. Читанката според мен е по-подходящия сборник за моята дъщеря. Но децата са различни и може за друго дете Немо да е по-добър вариант.
Математик-умник не съм дори отваряла. Май дори по книжарници не съм го виждала.
Много ми допада сборникът на ПЧМГ с минали пробни и приемни изпити. Те, обаче, като стил малко се различават от тези в Математика за таланти. Но ние ще се пробваме и в ПЧМГ и затова го купих и него. Там задачите са по-леки, но са доста приятни и дъщеря ми ги решава с удоволствие (тя не е математик, нейната страст е литературата и принципно не решава задачи с удоволствие, освен от този сборник).

Благодаря на всички за пожеланията. Нашата цел не са математическите състезания на високо ниво, а достъпът до по-добро образование, каквото има (според мен) в СМГ и ПЧМГ.
Виж целия пост
# 55
elica1051, струва ми се, че пишете само гледайки от своята камбанария и така заблуждавате аудиторията, която се състои основно от родители на деца, които не вземат медал от всяко състезание. Ясно е , че вашето дете се подготвя в напреднала група, вероятно ходи с по-горен набор, или някой се занимава лично с него. Не може да очаквате цяло у-ще да се съобрази с вашето темпо. Понеже не е да нямам деца, познати в Питагор, знам, че нивото е доста по-високо от обикновено у-ще, но няма как да има цял клас от състезатели! (Разбира се, това не изключва желанието ви да имате персонално внимание от учител, което би следвало да споделите с ръководството и то да реши дали и как може да се случи).
Това, което за вас е 'някаква читанка лесни задачки, нищо особено', важи за много малък процент деца. Но не подвеждайте и не обиждайте аудиторията.

maria77bg, може да погледнете и третата част на читанките, по спомени имаше няколко темички, които са по възможностите на 4-класниците, и се решаваха на курсовете. Успех на изпита!



Интересно защо решихте,че обиждам или подвеждам аудиторията? Тонът ми е учтив към всички и смятам, че аргументирано обясних позицията си от гледна точка на подготовката на деца в едно (!) училище и дори не съм споменавала името на това училище, нито това на сборника. Вие сама му прикачихте име.
Нито съм споменала/ коментирала други деца (че и да ги обиждам??), нито съм коментирала други училища?? И ако съм написала, че в училището на сина ми децата се готвят по някакъв сборник, на който също не съм цитирала име, година на издване, автор, то какво обидно има в това за другите?
Все едно аз да се обидя от ваше мнение за нещо, което сте казали, но нито знам кое е, нито е отправено към мен.

Но забелязвам, че вие си позволявате да коментирате детето ми-също недоумявам защо. "Ясно е , че вашето дете се подготвя в напреднала група, вероятно ходи с по-горен набор, или някой се занимава лично с него.  " -Откъде да е ясно това, простете? Познавате ни лично, или? Аз коментирам ли как се готви вашето?
 Коментирате къде учило моето, как се готвело, какви медали имало-това каква ценна информация представлява за другите, че да се пише тук? Темата е за прием в СМГ, не за моето дете.
За съветите как да постъпя -благодаря, оценявам че мислите за мен:)
Но нека коментираме тенденции и детайли  за подготовка, а не децата на другите съфорумки.  Praynig

Ако съм споменала за подготовката в училището ни в 2 изречения от първо лице, то е било единствено за да акцентирам и споделя от личен опит как реагира учебната система като цяло на тенденциите. Според мен реагира със забавяне, но както и да е-мнението си е лично мое и се формира на база не състезания като Московска олимпиада и ПМС (нямам впечатления от тези), а от доста по-простички и посещавани масово от деца в цялата страна.

Какво означава да делите децата на състезатели и несъстезатели? В крайна сметка, задачите от сборниците също могат да се броят за състезателни, а изпитът за СМГ си е вид състезание, олимпиадата и Кенгуруто, които формират бала, също са състезания, така че-за мен всички деца, готвещи се за СМГ са състезатели и то в едно от най-сложните състезания. Уважавам всички тях, а особено се възхищавам на родители, които сами се наемат с подготовката на децата си.
И държа в тази тема да се чуват и различни мнения. Темата няма да е ценна, ако не допускаме правото на всеки да изкаже мнението си, без разбира се да засяга другите.
Ако все пак дори един човек се е засегнал от изказването ми за неупоменат сборник, моля за извинение:)) bouquet






Виж целия пост
# 56
elica1051, вие сама сте написала всички тези неща - за детето си ('от високи до много високи постижения по състезания (88-100%), почти нямат непознати или неясни задачи и грешките им са основно от невнимание'), за училището, за часовете и т.н. Не ми се рови да цитирам за всичко. Форумът е относително анонимен.  Peace
Аз се закачих единствено заради Читанките на Златилов. Притесних се за момент, че нещата вече наистина са много напреднали и те (читанките) вече не са никак актуални. Това, заради 'някаква читанка лесни задачки, нищо особено'. Имам и малко дете, и все още ме интересуват състезанията. На моето голямо дете тези задачи от читанката никога не са били елементарни, при все че се е справяла обикновено на средно ниво, това имах предвид за изказването ви, а не тона.
Виж целия пост
# 57
Доколкото знам на Елица детето е в Питагор, а детето на Ели никога не е било в това училище.  Wink Все пак наскоро в друга тема беше казано, че доста голям % от възпитаниците на Питагор не продължават в ПЧМГ. Като това основно не се дължи на нежеланието им.  Wink

Мисля, че и двете ме разбрахте какво имам предвид. Елица на мен информацията, която дадохте за училището на вашето дете ми беше доста полезна. Още повече, че общото впечатление се припокрива от мнението и на други мои познати с деца в 3-4 клас на това училище.  bouquet
Виж целия пост
# 58
Хаха, ама май всички много държат споменаването и коментирането на това чие дете къде е. Хора, това не е важно-добри и умни деца, математически таланти има навсякъде. В това отношение можем да сме горди, че сме българи.
И за да спре повтарянето на едно и също име до откат, ще ви кажа, че синът ми от юни е горд възпитаник на друго училище:)
Ха сега!
Виж целия пост
# 59
Хаха, ама май всички много държат споменаването и коментирането на това чие дете къде е. Хора, това не е важно-добри и умни деца, математически таланти има навсякъде. В това отношение можем да сме горди, че сме българи.
И за да спре повтарянето на едно и също име до откат, ще ви кажа, че синът ми от юни е горд възпитаник на друго училище:)
Ха сега!

Ха Елица.  Mr. Green Grinning Изненада ме. Имаш предвид миналия юни? Аз единствено реагирах именно заради идеята да сме напълно обективно информативни. А не да се заяждаме, само защото смятаме, че дадена информация уронва престижа на любимото ни училище.  Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия