Седми клас - Дишай спокойно! Иди! Реши! 16.05.2018 - 21.05-2017

  • 99 833
  • 919
# 60
Дидева, може и аз да не съм съвсем ориентирана, но знам, че само в езиковите гимназии имат подготвителна година. В училищата с разширено изучаване на език предполагам, че не работят по програмите на езиковите гимназии независимо,че има акцент върху езиковата подготовка. Идеята ми беше дали в други училища, освен в езиковите гимназии има подготвителна година.

Купихте ли тазгодишните справочници за кандидастване? Там, където са описани гимназиите  и пише с кой език са профилирани има едни малки буквички като индекс към езика. Ако пише И, означава интензивно и това според мен са гимназиите с подготвителната година. На някои пише Р, означава разширено и просто имат повече часове по езика. На други няма индекс, означава че езикът просто е в програмата редовни часове. Надявам се, че разбра обяснението. Търсих справочника да го снимам и да ти покажа, обаче сега баш не го намирам.
Да допълня, че тази подготвителна година не е като едно време, а е в 8 клас и после другите предмети са някак си сгъчкани в 9 клас.
Също съм чувала на 35то СОУ да казват Трета немска, защото там има няколко паралелки с немски. Но може и да си е някаква свободна интерпретация на съответния човек.
Също съм чувала за 33то да казват, че е трета английска, макар че според мен няма значение.
Виж целия пост
# 61
Дидева, може и аз да не съм съвсем ориентирана, но знам, че само в езиковите гимназии имат подготвителна година. В училищата с разширено изучаване на език предполагам, че не работят по програмите на езиковите гимназии независимо,че има акцент върху езиковата подготовка. Идеята ми беше дали в други училища, освен в езиковите гимназии има подготвителна година.

Купихте ли тазгодишните справочници за кандидастване? Там, където са описани гимназиите  и пише с кой език са профилирани има едни малки буквички като индекс към езика. Ако пише И, означава интензивно и това според мен са гимназиите с подготвителната година. На някои пише Р, означава разширено и просто имат повече часове по езика. На други няма индекс, означава че езикът просто е в програмата редовни часове. Надявам се, че разбра обяснението. Търсих справочника да го снимам и да ти покажа, обаче сега баш не го намирам.

Според мен понятие като "нулева" година вече няма. Наистина има делене на учебните поланове според броя на часовете по конкретните предмети. Например, в сайта на НПМГ са посочили, че Интензивно значи 18 часа на седмица по тоя предмет, а Разширено - 12 часа на седмица.
Виж целия пост
# 62
Жълто цвете, имаме си справочник, ама изобщо не съм обърнала внимание на посочените от теб означения. Много ми беше полезно, че ми го каза. Сигурна съм, че в София има достатъчно прилични училища за нашите деца, но на майки като мен им е много трудно да отсеят най-подходящите за техните деца.
Виж целия пост
# 63
agitak, да точно така и аз знам.
gabiplus, четох го, какво да правя. Ние ще трябва да пишем много желания Wink и затова четох. Макар да имаме и друг вариант освен езиковите, но засега не сме решили и затова гледам да се информирам.
Виж целия пост
# 64
Въпросът с учебните планове и мен много ме интересува - взе пак важно е не само реномето на училището, а и това какво и колко детето ти ще учи в него - какви предмети, в кой клас и по колко часа...

Между другото, направи ми впечатление, че за всички езикови гимназии в София не е от значение дали до сега кандидатът е изучавал езика, за който кандидатства! В балообразуването участват само БЕЛ и МАТ - от НВО и от бележника. Сиреч, досега примерно, си учил немски, ама (да кажем), майка ти преди седмица е разбрала, че е спечелила зелена карта за САЩ от лотарията, и плановете ви се преобръщат! И няма проблем да си кандидатсвташ за Английска гимназия, нищо, че понятие си нямаш от тоя език. Приемат те и почваш от нулата - т.е. учебния план на тези езикови гимназии би трябвало да почват изучаването на езика от азбуката, както се казва. Права ли съм?
Виж целия пост
# 65
Смятате ли, че срочните/годишни оценки по БЕЛ и математика на децата са тенденционно завишени или ги считате за напълно обективни?
Виж целия пост
# 66
Мами, давайте го по-спокойно! Simple Smile Следващите 5 години не са целия живот, все пак! Децата ще имат и дуги образователни възможности, стига да се борят за това, което искат... Все пак, не е като едно време по социалистическо.
 Grinning

Аууууу и какво беше по социалистическо!? Все пак си мисля, че ти нямаш преки наблюдения  Laughing
Виж целия пост
# 67
Има ли някъде официална класация на Топ 10 на професионалните гимназии за миналата година?
Виж целия пост
# 68
Смятате ли, че срочните/годишни оценки по БЕЛ и математика на децата са тенденционно завишени или ги считате за напълно обективни?
Според мен всяко училище ще даде по едно рамо тук. То затова е предвиден и по-големия принос на НВО в балообразуването.  Peace
Виж целия пост
# 69
И досега е нямало значение какъв език е учило детето до момента. Чуждият език се започва от начало.
Защо да няма "нулева" година? Че май тенденцията е точно обратната - все повече училища да изучават само език в 8 клас, а в 9 разказвателните предмети да се учат с учебниците за 8кл.
Пък и сега, нашите деца нали взеха материала за 8кл, така или иначе.  Mr. Green
Виж целия пост
# 70
Мами, давайте го по-спокойно! Simple Smile Следващите 5 години не са целия живот, все пак! Децата ще имат и дуги образователни възможности, стига да се борят за това, което искат... Все пак, не е като едно време по социалистическо.
 Grinning

Аууууу и какво беше по социалистическо!? Все пак си мисля, че ти нямаш преки наблюдения  Laughing

Единици, (примерно) можеха да учат в която страна си пожелаят, независимо имаш или нямаш пари.... Така мисля... А ти, на каква база мислиш. че нямам преки наблюдения,  (и до какво степен преки?) Simple Smile
Виж целия пост
# 71
 agitak, това с езиковите гимназии винаги е било така. Идеята е да се хване един ученик от нула знания по езика и да се доведе до изучаването му в пълнота. Искам да ти кажа, че както и да е учило едно дете език, знанията му най-много достигат до края на осми клас. От там нататък си продължава натрупването. Имам такъв опит с големият ми син, който ходеше на частни уроци по английски и после продължи в езикова гимназия с английски, само защото го мързеше да гледа и категорично отказа да си дава зор да учи друг език.
Не го считам за дискриминация.
Много родители пък влагат средства детето им да научи прилично един език до 7 клас, а после в езикова с друг език, за да завърши детето средно образование с два езика.
А за нивото на езиковото обучение до 7 клас въобще не ми се говори ooooh! Ако някое дете е научило нещо по езика в училище е по-скоро изключение отколкото правило. Така че и в този случай започването на езика от нула в осми клас е Ок.
Виж целия пост
# 72
И досега е нямало значение какъв език е учило детето до момента. Така или иначе, се започва от начало.
Защо да няма "нулева" година? Че май тенденцията е точно обратната - все повече училища да изучават само език в 8 клас, а в 9 разказвателните предмети да се учат с учебниците за 8кл.
Пък и сега, нашите деца нали взеха материала за 8кл, така или иначе.  Mr. Green

Според мен, "нулева година" като понятие е тръгнало някъде от преди десетилетия, когато и обикновените гимназии се учеше до 11 клас (поред), а в езиковите имаше 8-ми подготвителен (т.нар. "нуев") и после 8, 9, 10, 11. клас Така тези деца учеха една година повече, но по понятие пак завършваха с 11 клас.
Виж целия пост
# 73
И досега е нямало значение какъв език е учило детето до момента. Така или иначе, се започва от начало.
Защо да няма "нулева" година? Че май тенденцията е точно обратната - все повече училища да изучават само език в 8 клас, а в 9 разказвателните предмети да се учат с учебниците за 8кл.
Пък и сега, нашите деца нали взеха материала за 8кл, така или иначе.  Mr. Green

Според мен, "нулева година" като понятие е тръгнало някъде от преди десетилетия, когато и обикновените гимназии се учеше до 11 клас (поред), а в езиковите имаше 8-ми подготвителен (т.нар. "нуев") и после 8, 9, 10, 11. клас Така тези деца учеха една година повече, но по понятие пак завършваха с 11 клас.

Годината се водеше подготвителна, а не нулева. Аз съм учила по тази програма Laughing
Виж целия пост
# 74
agitak, това с езиковите гимназии винаги е било така. Идеята е да се хване един ученик от нула знания по езика и да се доведе до изучаването му в пълнота. Искам да ти кажа, че както и да е учило едно дете език, знанията му най-много достигат до края на осми клас. От там нататък си продължава натрупването. Имам такъв опит с големият ми син, който ходеше на частни уроци по английски и после продължи в езикова гимназия с английски, само защото го мързеше да гледа и категорично отказа да си дава зор да учи друг език.
Не го считам за дискриминация.
Много родители пък влагат средства детето им да научи прилично един език до 7 клас, а после в езикова с друг език, за да завърши детето средно образование с два езика.
А за нивото на езиковото обучение до 7 клас въобще не ми се говори ooooh! Ако някое дете е научило нещо по езика в училище е по-скоро изключение отколкото правило. Така че и в този случай започването на езика от нула в осми клас е Ок.

И аз не го намирам за дискриминация - точно обратното! ШАНС за обърнеш посоката (както дадох пример.) Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия