Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 75 326
  • 739
# 240
Ако  х+у= 7  и    х на втора +у на втора= 21 .
Колко е х-у .
  Абе нещо не ми се полуава, ама не виждам къде бъркам.
1. (х+у)²= 7²
    x²+y²+2xy = 49
   21 + 2xy = 49
   xy = 28/2 = 14

2.  (x-y)² = x²+y²-2xy
    21 - 2*14 ??????Получава се отриателно число, от което трябва да вземем хорен квадратен. Къде бъркам
Виж целия пост
# 241
Ми и при мен нещо не се получава . Да не е тех. грешка .
Виж целия пост
# 242
Трябва да е грешка. Проверих го чрез система. Получих уравнение с отрицателна дискриминанта.
Виж целия пост
# 243
Мерси .И аз така мисля.
Виж целия пост
# 244
Ако  х+у= 7  и    х на втора +у на втора= 21 .
Колко е х-у .

Система с две уравнения и квадратно уравнение....
Виж целия пост
# 245
В седми клас се решава с допълване до точен квадрат. Просто тук има някаква грешка.
Виж целия пост
# 246
За кой клас е задачата
За 5 ти решава нещо подобно лапето, но разписва
X 4,5,6,7
Y 3,2,1,0
Лесно намери, че е още първия вариант
4*4+3*3=25, а не 21
Досеща се, че х>у, х-у=1
Виж целия пост
# 247
За седми е. ФСУ.
Виж целия пост
# 248
Ако  х+у= 7  и    х на втора + у на втора= 21 .
Колко е х-у .

Просто е сгрешен знакът  на сбора от кавадратите - или в помагалото, или от авторката на поста.

Задачата най-вероятно е простичката за сбор по разлика.
(x+y)(x-y)=x^2-y^2
7.(x-y)=21
x-y=3


ПП Фрош, ако пък сгрешеното е 21, тоест вярното е 25, отговорът не е само един за х-у, поне що се отнася до седмокласници.
x^2+2xy+y^2-2xy=25
(x+y)^2-2xy=25
49-2xy=25
2xy=24
xy=12

(x-y)^2=x^2-2xy+y^2
(x-y)^2=25-24
(x-y)^2=1
(x-y-1)(x-y+1)=0
x-y=1; x-y=-1
Няма причина детето да се досеща  в 7 клас, че х>у, защото това не е задължително. Спокойно знакът може и да е обратен, тоест х<у. Така описана като в твоето решение  здачата е нагодена за знанията на по-малките, но седмокласник ще бъде санкциониоран за липсващ вариант за търсената разлика.

Но е малко вероятно това с 25 да е грешката, понеже освен познаване на формули за съкратено и начини на разлагане на многочлени, от седмокласника за такова решение се искат и знания за решаване на уравнения от вида (ax+b)(cx+d)=0, при които всеки един множител се приравнява на 0. А те гарантирано още не са учени,твърде скоро почна учебната година. Затова залагам на елементарната задачка за сбор по разлика. Simple Smile
Виж целия пост
# 249
Жабата още не е стигнала до материала за 7 клас, Фърга по едно око на задачите на 5-то класник
Ясно е, че в 5 клас още не говорят за отрицателни числа и квадратни уравнения .Просто съвпадение / сходност в задачите
Виж целия пост
# 250
Имам нужда от помощта ви
Взех да обеснявам на дребния ,преброяване на възможности и да ви кажа честно и аз се обърках
1.ако имаме 6 различни елемента и трябва да ги наредим в редичка формулата е 6.5.4.3.2.1=720
Ако обаче имаме повторение на елементи,как става формулата. Пример-имаме 3 розови,2бели и 1 зелено топче.за колко елемента се броят и как става формулата за редичка и кръг
2.ако ще ги нареждаме в кръг формулата е 720:6=120 разделяме на броя на елементите
Ако обаче трябва да изберем 3 книги от възможни пет, формулата е 5.4.3/3.2.1
Това ми е основната чуденка защо в единия случай делим на броя на елементите,а в другия на 3!
То не стига че аз се обърках,ами и него омотах Confused

Виж целия пост
# 251
Когато елементите се подреждат в кръг, един може да застане където си иска, а другите ще се подреждат спрямо него. Затова при шест елемента възможностите са 5.4.3.2.1=120. Нарисувай пет сини и една червена точка върху кръг.  Ако въртиш кръга, розовата точка ще се мести, но заедно с нея се местят и останалите. При редицата, ако преместиш розовата точка, ще трябва да преместиш и някоя от сините. Не мога да го обясня по-просто. Simple Smile
За избора на книгите. Поредността на трите книги няма значение, важно е да изберем точно три от тях, затова трябва да елиминираме повтарящите се възможности. Ако например книгите са А, В и С, можем да ги изберем по шест възможни начина, но всеки от тези начини на практика означава избор на все същите три книги - дали ще изберем АВС или ВСА - избрали сме точно тези три книги.
Виж целия пост
# 252
Благодаря дидева
Дотук разбрах
Може ли да ми напишеш формулите за нареждане в редичка и в кръг на
3 бели 2сини и 1бяло мънисто
И още нещо ако имаме 5 блузи 4 поли и два чифта обувки защо формулата  е 5.4.2
Наредбата няма значение а не делим на нищо
Предполагам че въпросите са глупави,но не мога да обесня нещо,което не разбирам
Виж целия пост
# 253
The Invisible, имате ли Математическите читанки? Минахте ли вече през нагледните дървета/ графи на подреждане на комбинации пола, панталон, блуза?
Иначе формулите - сега ги има в 8 клас - Комбинаторика, пермутации и подобни.
Виж целия пост
# 254
Имаме читанките
Точно днес това решавахме
Знаем формулите но искам за себе си да си обесня защо е така
Или да не задълбавам толкова и в 7 да ги учи по-подробно
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия