Почти на финала (29-05 - 4-06.2017)

  • 129 764
  • 1 101
# 1 050
Шегуваш ли се?

Смяташ ли че Светослав трябва да получи 71 точка бонус за спортно училище, защото представя Бългрия пред света. Дори не и 100 точки. Трябва да го оставим да се състезава по математика с детето на Ирина и то за спортното училище. (Защото при нас балът се образува 50% МАТ, 20%БЕЛ и 25% биология - и сборът на процентите не е 100, защото тези липсващи пет процента не са дадени на никого, а ние се борим за тях)
Имаш идея колко труд се хвърля, за да се достигне до състезания на национално ниво и готова ли си да захвърлиш всичките усилия на твоето дете в кофата. Единственото което искаме е да се оценят резултатите на децата. И най-малко от теб очаквах да кажеш, че тези нашите деца не заслужават това. (До трети кръг на олимпиадата по БЗО са достигнали само 10 деца, явили се на областния кръг на олимпиадата в София).
Виж целия пост
# 1 051
Какъв е смисълът толкова активно да се обсъжда тук несъгласието с нормативноустановения начин на приравняване на точките от олимпиадите в точки за кандидатстване newsm78
Ясно е че за тази година промяна няма да постигнете. Ако имате обосновани предложения за промяна,пишете до МОН.
И само да ви посоча,че тази година,поради по-късното определяне на правилата за кандидатстване в училищата,които решиха да включат олимпиадите в балообразуването си,други деца изобщо не знаеха,че следва да се явят на олимпиада и ще имат 0 точки. Ето това е несправедливо!
Виж целия пост
# 1 052
Министър Дидева, защо не искате да разберете случая? Искаме вашето мнение, нищо повече.
Напротив, много точно е разбрала случая и е отговорила, цитирайки наредбата.  Peace
Отговорът е: резултатът на детето от максимални 85, приравнен към 100 .
По същия начин са изчислени и точките за олимпиадите по Химия и Физика.
Нали не очаквате по тази логика и ако максималния резултат на НВО по БЕЛ е например 98 точки, на всички да преизчисляват резултатите към 100, защото никой не го е достигнал?
Не очаквах да сравнявате нивото и оттам получените точки между НВО и областен кръг на олимпиада.
Министър Дидева не е цитирала наредбата. Опонентите й я цитираха. Защото в наредбата пише получени точки.
Виж целия пост
# 1 053
Когато учствалите в олимпиада получават по-малко точки, те са ощетени, а всички други са облагодетелствани.

Я пак помисли!!! Уаствалите и неучаствалите в олимпиадата ще бъдат сравнявани един с друг по еднакви критерии САМО за конкретна паралелка. Т.е. този с повече точки ще бъде пред този с по-малко. Поредността на децата се запазва, а това е важно в случая. Търсите под вола теле и тълкувате наредбата, която е пределно ясна. Никой не е ощетен, просто защото не се сравянват круши с ябълки.

И защо тогава не оставиха точките от олимпиадата по физика така както бяха - до 30. Нали Сашата по този критерий щеше да е пред дете от СМГ, което дори не знае кога се е провела олимпиадата.
Ако значение имаше само този критерии си много права, ама не е така. Ние се надяваме с този критерий да изпреварим децата, които не са се явили на олмпиадата по биология и затова ни трябват точките да са до 100 а не до 75.
Виж целия пост
# 1 054
И само да ви посоча,че тази година,поради по-късното определяне на правилата за кандидатстване в училищата,които решиха да включат олимпиадите в балообразуването си,други деца изобщо не знаеха,че следва да се явят на олимпиада и ще имат 0 точки. Ето това е несправедливо!
Всички кандидатстващи за НПМГ можеха от сайта на НПМГ да разберат, че училището се бори за олимпиадите. Имаше призив "участвайте".
Колко активно обсъждаме проблема - 8 мнения. ...
Виж целия пост
# 1 055
Понеже обещах да не коментирам повече ал.2 на чл.57,
отправям поглед на ал.7 на същия член:

"(7) (Предишна ал. 5, изм., бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017
г.) Учениците, класирани на първо, второ и трето място на
националните кръгове на олимпиадата
по български език и
литература, на олимпиадата по математика
и/или на олимпиадата по
допълнителен учебен предмет по ал. 1, т. 1, имат право да участват в
класирането с максимален резултат вместо резултата от националното
външно оценяване
по съответните учебни предмети.

"Припомнете" ми колко е максималния резултат...

Обаче, за победителите до 3-то място по биология максималният резултат има различно измерение!!!!!

... Сиреч, опитвам се да ви покажа "справедливата" гледна точка на МОН относно приложенията на успехите от олимпиади по различните предмети...
 Peace
Виж целия пост
# 1 056
За ощетените деца от преразказа- говорих днес по друг повод с позната учителка и стана въпрос за оценяването.Спазват се изключително стриктно критериите при оценяване.Особено строго се санкционира изграждане на микротекстове с коментарен характер, а конкретният текст крие такава опасност.Как точно ще се предаде въпросът на Маляка към Камен, без да се обърка преразказващият " да дописва".

Важно е и графичното формление, също се санкционира неясна графика, но това вече наистина си е съвсем субективно, макар че точно учителите по Бел са свикнали на какви ли не почерци.

Спомагателните глаголни времена са следващият " препъни камък", но там предполагам, че децата са тренирани.

Моля, споделете откъде е най- голямата ножица, ще бъде полезно за следващите.

Разбира се, никак, ама никак не е изключена сборна грешка, все пак това са живи хора, затова задължително трябва да се проверят работите!

Стискам палци да се развият нещата по най - добрият за децата начин.

Виж целия пост
# 1 057
Министър Дидева, защо не искате да разберете случая? Искаме вашето мнение, нищо повече.
Напротив, много точно е разбрала случая и е отговорила, цитирайки наредбата.  Peace
Отговорът е: резултатът на детето от максимални 85, приравнен към 100 .
По същия начин са изчислени и точките за олимпиадите по Химия и Физика.
Нали не очаквате по тази логика и ако максималния резултат на НВО по БЕЛ е например 98 точки, на всички да преизчисляват резултатите към 100, защото никой не го е достигнал?
Не очаквах да сравнявате нивото и оттам получените точки между НВО и областен кръг на олимпиада.
Министър Дидева не е цитирала наредбата. Опонентите й я цитираха. Защото в наредбата пише получени точки.
Добре, не съм се изразила по-точно. Тя само потвърди значението на цитираната точка от наредбата.
Не сравнявам нивото на НВО и олимпиади, защото имам представа за нивото на олимпиадите.  Peace
Виж целия пост
# 1 058
Какъв е смисълът толкова активно да се обсъжда тук несъгласието с нормативноустановения начин на приравняване на точките от олимпиадите в точки за кандидатстване newsm78
Ясно е че за тази година промяна няма да постигнете. Ако имате обосновани предложения за промяна,пишете до МОН.
И само да ви посоча,че тази година,поради по-късното определяне на правилата за кандидатстване в училищата,които решиха да включат олимпиадите в балообразуването си,други деца изобщо не знаеха,че следва да се явят на олимпиада и ще имат 0 точки. Ето това е несправедливо!
За паралелките в НПМГ винаги точките от олимпиадата са носили огромно предимство. И този критерий остана само за НПМГ. Още аз влязох там преди 30 години само с точките от олимпиадата по химия и без изпит. Но исках математика и затова се явих на изпит.

Аз спирам по темата.
А за писането до МОН, бъди сигурна, че няма да им се размине, дори и нищо да не се промени за тази година. Те преминаха моята граница на търпимост.
Виж целия пост
# 1 059
Министър Дидева не е цитирала наредбата. Опонентите й я цитираха. Защото в наредбата пише получени точки.
Министър Дидева коментира въпросния цитат и в частност какво означава " получени точки",  а не справедлив ли е начинът на преобразуване.
Личното ми мнение е, че не трябваше да разбутват една добре работеща система от вътрешни изпити и приравняване на резултати ( в частност тази на НПМГ). Но след като така или иначе го направиха и решиха да компенсират по някакъв начин с олимпиадите, промяната не трябваше да влиза в сила от тази година. Защото към момента на влизане на изменението в сила, част от общинските кръгове вече бяха проведени, а олимпиадите не бяха балообразуващи. И е възможно деца, които проявават интерес към природните и обществените науки да са решили тази година да пропуснат олимпиадите, тъй като резултатите от тях не биха им послужили за вход в НПМГ, а да се концентрират изцяло върху БЕЛ и математика.
раведливо!

Валя*,
Скрит текст:
Дори за спортните училища децата се явяват на изпит за проверка на способностите или:
Учениците, класирани за участие в олимпийски игри или класирани на призови места от световни, европейски, балкански или държавни спортни първенства, могат да участват в класирането с резултата от състезанията вместо резултата от изпитa за проверка на
способностите за профил „Физическо възпитание и спорт".
Забележи - с резултата си, а не с това, че са станали първи, втори, трети....

Между другото, наредбата в този си вид, заедно с мотивите за измененията престоя на сайта на МОН доста време. Колко от протестиращите изпратиха мнение, становище или искане за разяснение на дискутирания текст? И какъв отговор получиха?
Виж целия пост
# 1 060
За ощетените деца от преразказа- говорих днес по друг повод с позната учителка и стана въпрос за оценяването.Спазват се изключително стриктно критериите при оценяване.Особено строго се санкционира изграждане на микротекстове с коментарен характер, а конкретният текст крие такава опасност.Как точно ще се предаде въпросът на Маляка към Камен, без да се обърка преразказващият " да дописва".

Важно е и графичното формление, също се санкционира неясна графика, но това вече наистина си е съвсем субективно, макар че точно учителите по Бел са свикнали на какви ли не почерци.

Спомагателните глаголни времена са следващият " препъни камък", но там предполагам, че децата са тренирани.

Моля, споделете откъде е най- голямата ножица, ще бъде полезно за следващите.

Разбира се, никак, ама никак не е изключена сборна грешка, все пак това са живи хора, затова задължително трябва да се проверят работите!

Стискам палци да се развият нещата по най - добрият за децата начин.


Добре, а какво се разбира под "дописване" на въпросната реплика от Маляка към Камен?
Виж целия пост
# 1 061
  Като заговорнихте за олимпиади и състезания.  Международните изяви и критерии дават оценки и навярно привилегии на съвсем други нива. Не ги смесвайки. Знам например, че племенникът ми, който е участва в редица международни олимпиади с отбора математици на България, има проблеми с отсъствията си от часовете по математика, заради честите пътувания. На световните спортни състезания, резултатите са по същата оценъчна скала, както на републиканските. За да го пуснат да излезе да представя страната, трябва да е направил тук поне 27 от 30, което значи голяма вероятност за медал.Отива не защото е първи, а защото е направил резултат. Иначе по физическо не всички оценки са му 6. А и в характеристиката му миналата година в графата, допълнителни занимания със спорт и постижения, нямаше нищо.
Виж целия пост
# 1 062
Знае ли някой от вас 286 точки на какъв бал отговарят от миналата година или къде мога да проверя?
Виж целия пост
# 1 063

Добре, а какво се разбира под "дописване" на въпросната реплика от Маляка към Камен?

В случай, че преразказващият напише цял въпрос, какъвто Маляка не е задал, в случай, че внесе някакъв оценъчен момент.Но това е просто пример с тази реплика.

Най- често това се греши с " дописването", гледам че и нашата учителка още от тази година най- строго режеше дописването.

Друго предполложение, макар че не ми се вярва подготвените деца да допуснат подобна грешка- членуване на прякор с пълен член.Но не вярвам, това се отработва още в пети клас.
Виж целия пост
# 1 064

Добре, а какво се разбира под "дописване" на въпросната реплика от Маляка към Камен?

В случай, че преразказващият напише цял въпрос, какъвто Маляка не е задал, в случай, че внесе някакъв оценъчен момент.Но това е просто пример с тази реплика.

Най- често това се греши с " дописването", гледам че и нашата учителка още от тази година най- строго режеше дописването.

Друго предполложение, макар че не ми се вярва подготвените деца да допуснат подобна грешка- членуване на прякор с пълен член.Но не вярвам, това се отработва още в пети клас.
Сега говорих с дъщеря ми и тя каза, че точно на въпроса към Камен се е затруднила в известна степен. Написала е нещо от сорта на: "... и аз го попитах дали и него са го изгонили от отбора." Дали за това са й взели точка?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия