Частни училища - информативна тема 18

  • 116 072
  • 743
# 135
Здравейте, не съм се включвала до сега. Чета темите и ние търсим ПУК за другата учебна година.
Тъй като се заговори за Томас Едисън, да кажа информацията която знам.
Звънях в началото на седмицата и директорката обясни, че за следващата учебна година няма място за нови ПУКчета.
От по-другата 2019/2020 ще има още една паралелка 1-ви клас и ще има свободни места.
За да влезе детето ми, препоръча да изкараме курс по състезателна математика в детската академия другата година.
Ще подбират деца, които имат изключителни математически и съзтезателни умения. Увери ме, че този курс е достатъчен. Иначе детето няма да е на нивото на техните.

Нямам впечатления, на мен също Томас Едисън ми беше номер едно в списъка, но за сега отпада заради това че няма места в ПУК, защото смятам че за 1-ви клас е в пъти по-трудно за децата да влязат в хубаво ЧУ.

Курса ще остане за резервен вариант ако не приемат детето от ПУК в друго избрано от нас училище. Детето ми е на 5г и смяната от ДГ в ПУК в училище ще е стресираща за нея, какво остава за курсове и надпревара за няколко места в 1-ви клас и стотици желаещи тези места.

Въпреки, че търсим и мислим още от сега излиза че вече сме закъснели...

Не съм мислила, че толкова ще се тормозим за влизане и избор на ЧУ Simple Smile

Ако целта е Томас Едисън, по-лесно би било хората да се ориентират към ДГ 101 Защо.
Виж целия пост
# 136
Благодаря, Брайда!
Виж целия пост
# 137
Разбира се, че не всички деца в Томас Едисън са състезатели по математика. А състезанията, на които масово се явяват, са приятни формати от сравнително "леката категория", на които масово се явяват децата в държавните училища. Подходът на преподаване в ТЕ е приятелски и целта е децата да се учат да мислят логически, с игри, а не да гонят медали на всяка цена, както е в някои ЧУ.
Освен това има  и  програмиране за деца, ментална аритметика, научна лаборатория и куп други забавления. Това, което няма е стрес, натиск, купища домашни и непрестанна конкуренция между децата.
Но да, сградата им е пълна и места няма и не е чудно, интересът е голям. Друго училище с подобен подход, макар и не такъв акцент върху точните науки, е Азбуки. Чувам много хубави отзиви за там.
Виж целия пост
# 138
За първи клас какви други да са състезанията освен "лека категория"?
Все пак говорим за 6-7 годишни. Истерията  с математиката наистина взема нечувани размери

Блис, не знам кой организира състезанията за детските градини. Наши близки с дете на тази възраст ни споделиха и питаха да ходят ли
Виж целия пост
# 139
Състезанията дойдоха заради желанията на родителите! Които даже ходят на семинари как да подготвят децата...
Има хора, които вярват че метриките, точките на състезанията, медала и пр. са независим показател за напредъка на детето им. Не е учудващо, но е тъжно. И други, които вярват, че да се ходи на тест, изпит, състезание е нещо, с което трябва да се свиква с цел голям университет в бъдеще.
Споделям личното си мнение и всяка прилика е непреднамерено и случайна! Wink
Напоследък срещам все по-рядко деца с хоби. Не е хоби да ходиш на шах или на състезания по математика. Нито да играеш майнкрафт. Децата ни са консуматори...И това ме натъжава...
Виж целия пост
# 140
Съгласна съм за ТЕ, всичко ми допада в програмата на училището, но разсъждавам така - щом трябва да ходим на курс по състезателна математика, то не насочваме ли детето към нея, без да знаем дали ще й доставя удоволствие...
За мен съществува риск, ако я запиша на курс да не й хареса и да стане обратния ефект, още повече че тя е по-скоро за курс "елементарна математика за 5-6г" (ако има такъв), отколкото за състезателна математика... друго би било ако влезе от пук там и заедно "израстне" с класа.

Аз съм учила в мг, преди това в основното с лекота ми се отдаваше, но това всички го разбрахме в 3-4клас, а не още преди пук Simple Smile

Признавам, че ми е доста трудно да избера училище, защото всички са - или математика основно или език основно... от къде да знам от сега кое ще е добре за нея?
Не мога да тръгна да я водя по "изпити" във всяко училище, според мен е излишен стрес, тя е много на моменти, ако от колата каже, че не й се ходи, със сигурност няма да даде всичко от себе си.

Обмисляме и Азбуки, защото е много много близко и до дома ни и до работата ми. Но виждам, че там залягат на бел и езика, навярно математиката изостава.

Когато решихме да е ЧУ (още преди да изберем ЧДГ), мислих, че като е в ЧУ няма да се налагат безбройните допълнителни частни уроци, но вече и така не мисля.

В момента за родители като мен е доста трудно да направят избор, защото всяко училище, колкото и да е основно, е малко или много профилирано.

Отделно е и фактора база. Моето дете, ако тоалетните не са в добро състояние, ще се стиска цял ден. Колкото и да се опитвам да й говоря, тя не поддава, иска да пишка седнала и на чисто хаха Simple Smile

И след цялото това мислене и избиране, накрая ако не я приемат, ще останем като риби на сухо. Simple Smile
Виж целия пост
# 141
Всяко дете на около 6 години има някакво влечение към математиката. Поради факта, че нещата с койте се сблъсква са веални. 5 ябълки би могъл да ги пипне човек или да си ги представи. Докато звука Ш му е трудно да стане.

Училищата започнаха да запълват тази ниша от желанията на родителите. Много състезания по Математика и много залитания в тази посока. Чудесно е да се развива мисленето на децата но с много логически игри пак става.

Ходенето на частни уроци пак е истерия на родителите. При положение че в София има 3 сносни гимназии и за да влезнат там децата се целят в оценки с разлики в стотни.

Моето дете го водихме на изпит само в едно училище и имахме вариант за друго/без изпит/ ако не го приемат.

За тоалетната Simple Smile В училището имат седални и клекални тоалетни. Един ден помолих да ползвам тоалетната в 17.30. Влязох и излязох. Пуснаха ме в мъжката. Подозирам, че всички момченца от първи и втори клас я бяха препикали Simple Smile  Иначе е чиста с топа вода,  течен сапун и тоалетна хартия.
Виж целия пост
# 142
Аз всъщност нямах предвид ТЕ. Там няма истерия и нещата всъщност са доста балансирани.
Говорех по принцип за математиката напоследък. Смятам, че ЧУ отразяват пазара, т.е. Желанието на родителите като цяло.
Хоуп, напълно съм съгласна!
Виж целия пост
# 143
Според мен голямата истерия към Математиката идва и от това, че СМГ е едно от най-читавите държавни училища, което контрастира с останалите и ако родителите искат детето им да учи в по-благоприятна среда, без да може да си позволи частно училище, СМГ се предполага, че предлага такава. И оттам цяла София, за едно предпочитано държавно училище след 4ти клас...конкуренцията взима нечувани размери...
Виж целия пост
# 144
Курс по състезателна математика в предучилищна. Animal Scream Cat Защо по дяволите имам още 2 малки деца. Защо противоположното на пълната лежерност трябва да е курсове по състезателна математика за 5-годишни?! Дано все някъде да има някакъв здрав разум. Току що ТЕ ми отпадна като какъвто и да е вариант. А им симпатизирах някак.
Виж целия пост
# 145
Всичко е въпрос на гледна точка. Според мен преименуването на Jump math на къде по-ефектно звучащото "състезателна математика" впечатлява хората. Каква състезателна математика за 5-годишни?Хаха. Детето ми е на 5 и половина и Е в детската градина на ТЕ. Учат отвреме на време картинки с три калинки и две калинки и после се опитват да ги свържат с картинка с пет калинки. Всяко пет годишно дете може да преброи до пет  (все пак си броят свещите на тортата за рождения ден), но ако това звучи страшно за някой, ок.
Виж целия пост
# 146
Moeто дете, въпреки че е в Монтесори градина се справя добре с помагалата на Крокотак, с които от време на време я занимавам (когато тя пожелае) в къщи. Казвам "въпреки", защото по метода Монтесори, те не ги занимават да пишат по помагала и да решават подобни задачи в този им вид. Там правят всичко това, но с други материали, смятат с мъниста и т.н.т. Определено гледам да не я задължавам, защото след градина и уикендите, мисля, че е повече време за семейството и игри/разходки/планина/море, отколкото помагала и учебници. Само когато е болна и се чувства добре за това и ако поиска, тогава.


Не е в това въпроса, според мен всяко дете на 5г може да се справи да свърже калинки, да намери пряк път, да загради излишното и т.н.т.

Директорката беше много мила и искрена, аз уважавам това. Каза ми, че само това, което правят в ДГ и по-точно в ПУК в ДГ няма да е достатъчно, за това е хубаво ако искаме да учим там, да запишем курс и то не тази година, а другата, когато детето ще е в пук. Обясни, че в ТЕ или по-точно 101 Защо в ПУК много ги изстрелват децата с математиката и писането.
Ще приемат в 1-ви клас разбира се след тест/изпит или т.нар. "подготовка", но обясни, че за да се впише и да е наравно с другите няма как да стане без този курс. Още повече, че става дума за 1 паралелка, а желаещите дори още от сега са в пъти повече, от децата, които ще бъдат приети.

Познавайки си детето, знам, че има огромен риск ако курса не й хареса, да го свързва с математиката и в по-късен етап да се получи огромен обратен ефект. Вече имаме опит с това от няколко допълнителни занимания, включително и плуването, за което тя дори не иска да чуе вече.

В крайна сметка решихме, че ако не я приемат за ПУК тази зима и остане в ПУК в градината, ще се пробваме да направим всичко възможно за да успее да влезе в 1-ви клас в хубаво според нашите критерии ЧУ Simple Smile
Виж целия пост
# 147
TE са много малко у-ще, на което и аз симпатизирам силно. Но съм убедена, че в момента , в който се сдобият с по-голяма сграда ще стане същото като в СС и Питагор -  все някак ще трябва да отсяват децата, не може да е по цвят на очите, и ще се наложи изпит в някаква форма. И освен да е със задачки, логически , картинки, то няма какво друго да е. Дано се разширят дотолкова, че направят и 5-7 клас, защо положението в държавните (без СМГ, 107 и още 3-4) е повече от трагично, напливът към ПЧМГ въпреки 2те бонус паралелки в СМГ не е намалял никак, и аз подобно на Тинки се чудя какво да я правя малката. Не я харесвам тази истерия, ама не ми харесва и как бягат от часове, пушат и се бият в елитното 'уж' у-ще до нас още от 5 клас. И всичко, което съм писала сто пъти във форума, като принципи по темата, е на път да замине на кино. Cést la vie.
Виж целия пост
# 148
На този етап мога да споделя, че от Образователни Технологии сме много доволни, и ние, и първолачката - може да е полезно на някой търсещ родител.
През лятото направиха РС за първите класове, на които ни представиха класните р-ли и учителите, разпределението по класове, разказаха ни как ще преподават, какви са ни целите и как ще ги постигнат, какво е за тях успешен ученик и т.н. За някой може да звучи като дрън-дрън-ярина, но за мен беше много важно, че някой е седнал и е помислил за това.
В деня преди първия учебен ден направиха традиционното им вече тържество по "предаване" на децата от родителя на учителката - което е хем вълнуващо, хем много полезно, защото се запознаха децата и учителките и на първия учебен ден вече си бяха познати и нямаше стрес.
Самият първи учебен ден беше, слава богу, кратичък навън, основното беше по класните стаи на децата.
Сега през тази първа седмица, почти не учат, а ги занимават с това да ги разведат и обяснят кое какво е навсякъде из училището, стола, двора; да ги запознаят с правилата; самите деца да се запознаят и сприятелят; запознават се с учителките по специалните предмети и със самите предмети също (физическо, музика, личностно развитие).
Ние се притеснявахме за яденето, защото на пробния ден тя не беше хапнала нищо и ми се обадиха да си я взема след обяда, защото се притеснили. Слава богу, още първия ден ме посрещна с "аз днес ядох три пъти" Grinning
На обяд играят поне час навън, след часовете (16ч) също играят навън, докат си ги вземем.
Показаха ни и онлайн системата им, която е малко чудо - ако я попълват редовно, което предстои да видим от следващата седмица. Има информация за всеки ден и всеки предмет, какво е учено; информация за домашните (само събота и неделя); самите уроци са качени, за да могат да работят децата, ако са отсъствали (филмчета и помощни материали). Изглежда много добре, но пак правя уговорката, че още не сме я видели в действие.
Друго, което ми допадна, е, че на всеки 7-10 дни ще правят диагностика на взетия материал (малки тестове) и ако се види, че някое дете не е овладяло материала добре, учителят ще направи с него допълнителен час.
Имахме една обща административна РС в началото на седмицата, следващата ще е през ноември и ще е вече персонална за всяко дете - което прозвуча като празнични фанфари в ушите на циничката в мен, ходила 10 години по РС в училищата на сина ми, в които с часове слушаме празни приказки и нищо за детето.
Надявам се да не звучи като реклама, реших да споделя, защото си спомням колко ужасно се чувствах, докато избера и всякакви подобни постове много ми помагаха тогава. Според мъжа ми твърде лесно се въодушевявам и трябва да мине повече време - и е прав, затова пак да кажа, съвсем първоначални впечатления са това.
Но е факт, че срамежливото ми стеснително дете, всеки ден подскача от щастие, че ще ходи на училище и ме кара да я вдигам по-рано сутрин (това обаче съм сигурна, че скоро ще отмине Sleeping), а днес каза, че я е яд, че утре е почивен ден и няма да има училище.
Виж целия пост
# 149
наистина ли са прекръстили на местна почва Джъмп на състезателна математика? А аз се чудех за каква състезателна математика за предучилищна говорите. Съвсем сериозно питам дали е така или са слухове.
Всяко дете в един момент се научава да свързва ябълки и да прави четвърто излишно. Въпросът при явяването на интервю, изпит или каквото там се води нещото е, че трябва да изгради много гъвкава и в същото време стабилна система на мислене, възприятие и решаване на определени типове задачи при определени изисквания и определено време. Има и още нещо - с едно и също листче от най-простата книжка с четвърто излишно или със свързване на ябълки, този, който се занимава с детето може да постави различни задачи и различни цели. Също както с брашно, сол, сода и вода всеки ще направи различна содена питка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия