Много неща.
Четене на книги (аз обичам), плетне на чорапи (аз обичам), бродиране на гоблени (аз обичам), решаване на логически пъзели./.. избор колкото щеш.
А децата, разбира се, ще са по стените ище продължат с паркура - понеже нито едно от тези занимания не е смислено за тях.. Те искат да летят, не да копаят тунели. Колкото и второто да е по-"смислено" и по-"полезно" и "безопасно.
Общо взето, "насочването към такива смислени занимания" не е много по-различно от стоенето със скръстени ръже - липсва само молитвата.
Уиш, ако не използваш онова, което е смислено ЗА НЕГО ( а то не е възрастно, забележи), няма а постигнеш нищо. Ако действаш с твоите критерии като булдозер, убедена в правотата си единственото, което ще постигнеш, е дете, криещо "вредните, опасните, лошите" и пр. си навици и стремежи. А именно това ги прави наистина опасни. Това е моментът, в който става податливо. Понеже няма "репер", няма към кого да се обърне за съвет... няма кой да го спре. Няма кой да му посочи границата. Понеже границата, която предварително си задала, е за него абсолютно абсурдна - и, съответно, няма как да сподели и да потърси съвет, когато само чувства, евентуално, че има нужда от него. Няма как дори само да сподели - м/у другото - за да разбереш кога прекрачва наистина опасна граница. Няма как да му предложиш реалистична - според него - алтернатива, понеже вече си му предложила да бродира ковьорчета. Или както там се казват. Ти сама, доброволно, си го лишила от отговорен възрастен до него.
Най-важното е самото дете да знае кое е тъпо и да не се блазни да го прави. Но това е много трудно, когато са в група...
... И родителят да не намира за "тъпо" да дава пари за басейн.