Отдаване и наемане на имоти под наем - какво се случва реално? - 6

  • 60 303
  • 747
# 30
Според мен освежаването трябва да е за сметка на наемателя.Все пак влизат на боядисани жилища.
Трябва. Но те на излизане оставят запушени мивки, канали, неизмити прозорци, мръсни тераси...тоалетната плаче за 2 литра кислол...
Виж целия пост
# 31
Викаме фирма за почистване и приспадаме стойността на фактурата от депозита.
Вярвам наемателите във форума няма да скочат ,защото тук пишат само идеални и коректни хора. bouquet
Виж целия пост
# 32
Викаме фирма за почистване и приспадаме стойността на фактурата от депозита.
Вярвам наемателите във форума няма да скочат ,защото тук пишат само идеални и коректни хора. bouquet
Това е страхотна идея.  Peace
Виж целия пост
# 33
Аз съм заложила два наема депозит. При повреда на уреда, която не е по вина на наемателя подменям уреда за моя сметка. Обаче съм пред дилема: при продължително обитание на апартамента от наемател все ще дойде време за освежаване-за чия сметка би било редно да бъде? За моя, за негова, делим? Вие как процедирате?

На наемателя. Задължитено пребоядисване на тавана веднъж на най-много 2 години, стените - веднъж на най-много 4 години. Впишете си го в договора.

So Lucky, ами и в договора вписвате, че ако прозорците не са измити на излизане - депозит няма. Да видиш няма да ли мият прозорците за 400+лв  Laughing
Виж целия пост
# 34
На наемателя. Задължитено пребоядисване на тавана веднъж на най-много 2 години, стените - веднъж на най-много 4 години. Впишете си го в договора.
И това е вариант .Въпрос на платежоспособност. Ако искат и всяка година стига да се калкулира в цената.
Имах наемателка чужденка, на която трябваше да намеря жена за почистване .Никакъв проблем . PeaceЩом си плаща.
Проблем възниква ,когато някой се обърка ,че почистването и ремонта са безплатен бонус.
Всички си го мечтаем ,но...нека бъдем реалисти.
Виж целия пост
# 35
Благодаря за изказаните мнения, дават ми насока. Аз лично в договорите си включвам изрично , че ако не ми предадат апартамента почистен/ и като на малоумни съм го написала-измити прозорци, дограма,изпрани пердета и т.н-така,както са го получили/ удържам 200 лв. от депозита. То при мен парен каша духа. Първите години бях писала само почистване, без доуточняване и естествено нито прозорци измити, нито печки почистени от мазнотията, само козметично почистване и за това се принудих да доуточня така.
Виж целия пост
# 36
Това, с описването на какво включва почистването, също е добра идея, защото така общо написано - "във вида, в който е нает" може да се тълкува по различен начин. Също е добра идеята за удържане на някаква сума за почистване, ако не е направено. Както съм писала някъде по-напред, най-общо тарифата на почистващите фирми /ако не го правят детайлно по линейни, квадратни метри, или по видове помещения и видове почиствани неща/, или пък на индивидуални чистачи, е около 70-80 лв. за 8 часа работа. Аз, за единия си апартамент вече знам, че такова основно почистване би ми струвало около 200 + лева.

Колкото до поемането на разходи при развалени електроуреди във времето на обитаване от наемателите, мисля, че ако повредата се появи след една-две години експлоатация, особено при нови такива, би трябвало да са за сметка на наемателя.

Например, аз самата, след една година ползване на чисто нова пералня ѝ счупих държачите на барабана, защото от глупост сложих едно тежко яке и то е нарушило баланса при въртенето, и.... си платих 140 лв. /вместо да го занеса на химическо чистене, ама мързел.../. Та, ако при мен се е случило от моя грешка, каква ми е гаранцията, че няма да се случи нещо подобно и при тях. Или, ако са с малко дете и пускат по 2 перални на ден, ясно е че времето на експлоатация се намалява. Сега същото се случи с едни от наемателите, те си организираха ремонта на пералнята и изобщо не повдигнаха въпрос за приспадане от наема.

Колкото до освежаването.... Все още нямам изчистена представа за това как трябва да се процедира. Никога не бих се съгласила те да го правят, защото не знам нито какви материали ще се ползват, нито какви майстори ще се наемат, какви ще бъдат цветовите решения, как ще се опазят /покрият/ наличните мебели.... Да се иска от тях да го платят.... Не знам, на мен последното освежаване на 100 кв.м. апартамент ми излезе около 800-1000 лв. /без чистенето след това/, а това си е повече от 1 наем. Не знам дали няма да се отрази все пак на наемането, още повече, че такава практика не е популярна при нас. А понякога не се и налага след всеки наемател - ако не се пуши, ако са внимателни, ако живеят само 1-2 години...

Виж целия пост
# 37
А вписвате ли в договорите, че се отдава на непушачи ???
Виж целия пост
# 38
Не. Иска ми се да са непушачи, но явно те са в книгата със застрашените видове. По този повод си мисля има ли някакъв препарат, спрей, който да поглъща гадната тютюнева миризма след напускането на наемателите?
Виж целия пост
# 39
Имам 2 изисквания - без животни и непушачи.
Но за мой срам и двете съм ги пристъпила с второто жилище. Crazy
Скрит текст:
Направих компромис за едно малко кученце на първата наемателка, тя не пушеше. Обаче тя реши след месец да се изнася, имаха някакви неуредени отношения с бившия ѝ мъж, може би пак се събраха. Не се изнесе веднага, държа апартамента още 4 месеца, после реши да доведе братовчед си, с жена му, за да не стоя без наематели. Съгласих се, защото тя си имаше обзавеждане и при мисълта, че един огромен диван ще се изнася и може да ми пострадат прясно боядисаните врати, предпочетох братовчеда. Той също има такова кученце. Обаче се оказа, че пушат и двамата с жена му. Уж се разбрахме да пушат на терасата, ама после гледам, че отварят прозореца на хола, защото на терасата готвели и да не им мирише на манджи. Хич не ми хареса тая работа, но той междувременно направи и друга дивотия. Закачи на тавана един огромен телевизор, а бях го преупредила, че всичко е след ремонт и да не слага стойката на тавана. Но той преценил, че като реши да се изнася, ще му е по-лесно да боядиса тавана, вместо да лепи тапети, че стените са с тапети. Crazy
Та малко ме е яд за всичко, ама поне мебелите и уредите са си техни. Ще се моля да се задържат по-дълго, че като боядисвам, поне да не е съвсем скоро. Иначе са кротки и са точни в плащането.
Виж целия пост
# 40
Аз съм вписала в договора без домашни любимци и изрично предупреждавам още на първа среща, че компромис няма да правя. Също така казвам, че предпочитам непушачи или ако се пуши на терасата /остъклена/ и в общото помещение/без спалните/.
Виж целия пост
# 41
Като чета тук, и аз малко се плаша. И колеги ме плашат с: "Аууу, само не наематели!". Обаче, като се замисля, познавам 5-6 семейства, които дават имоти под наем, и не са се оплаквали. Ние също бяхме коректни наематели. Все си мисля, че не е толкова вероятно да разрушат всичко или да оставят множество неплатени сметки.
Постарах се на наемателите да им е удобно и чисто, надявам се, че ще получа подобно отношение. Бих освежавала за моя сметка, ремонтите на уредите, ако се наложи - също. Все пак сме договорили срещу сумата от Х лв. да ползват У удобства. С времето има нещо като естествена амортизация, стените се цапат, няма как. Даже като вид бонус за "лоялност" при дългосрочно наемане, едно боядисване ми се струва адекватно.  

Знам, че е коментирано, но ако може още веднъж да обясните: на 10.06.17 наеха апартамента, като до 15-то число трябва да плащат наема. Кога и каква декларация трябва да подам, кога се плаща данъкът и т.н.?

Виж целия пост
# 42
Колкото до поемането на разходи при развалени електроуреди във времето на обитаване от наемателите, мисля, че ако повредата се появи след една-две години експлоатация, особено при нови такива, би трябвало да са за сметка на наемателя.
Е, нали уредите имат мин. две години гаранция?
Има новозакупени уреди и проявяват проблем още на 1-я месец.
От сервиз да протоколират, че е от неправилна експлоатация.
Може и от токов удар да дефектира електронния модул (платка).

Например, аз самата, след една година ползване на чисто нова пералня ѝ счупих държачите на барабана, защото от глупост сложих едно тежко яке и то е нарушило баланса при въртенето, и.... си платих 140 лв.
Какви държачи? Пружини (15-20лв) или амортисьори (8-15лв)
 Или, ако са с малко дете и пускат по 2 перални на ден, ясно е че времето на експлоатация се намалява.
Ако се експлоатира правилно и профилактира редовно - не се намалява.
 Не знам, на мен последното освежаване на 100 кв.м. апартамент ми излезе около 800-1000 лв. /без чистенето след това/, а това си е повече от 1 наем.
Самите данъчни признават 10% разходи за такива амортизации и ги приспадат преди да си платите данъка.
Нямам предвид золуми.

Имам 2 изисквания - без животни и непушачи.
Но за мой срам и двете съм ги пристъпила с второто жилище. Crazy
Имам спокойна, не дращеща по мебели котка и съм пушачка.  Embarassed
Виж целия пост
# 43
Относно уредите и гаранцията: ако нещо се разваали, бих купила уред с транспортен дефект  -
гаранцията им е 3 години, произведени са за Западния пазар и се предполага, че са по-качествени.
Наемателите, надявам се, ще преживеят чукнат капак на пералня, която се крие под плота, или огънат ъгъл от задната страна на хладилника, който също не се вижда.
Виж целия пост
# 44
Павче, то и аз съм била пушачка, ама винаги само на терасата. Simple Smile

krasimilo, данъкът се плаща авансово на тримесечие. Сега ще има плащане през юли.
Те щом са нови, ще си декларираш доходите чак през октомври. НАП няма да загубят за няколко дни от юни. Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия