За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 174 067
  • 1 396
# 1 230

Няма дете от СМГ с 99-100 по мат., на което да не му стига балът тази година. При "скромните" 86-87 т. по БЕЛ и 100 т. мат, балът стига дори за немските паралеки.
Знам за около пет деца, които отиват в колежа - това не знам дали е много, но броят им е сходен с предишни години. Знам и за по 1-2 деца, които отиват в езикови гимназии или НПМГ по първо желание. Не мисля, че са много и също е съпоставимо с предходни години.

Има деца със 99-100 точки по мат, със резултат около 70 т. По БЕЛ в СМГ, заявявам го най-отговорно. Имаше и родител споделил тази информация тук във форума. Освен това, не малко деца от там не са с 6,6 в дипломите ( -11 точки минимум) ... и всички те не са приети на първо класиране, но стискам палци да бъдат приети на второ, защото вярвам, че мястото им е в училище, където да развиват математическия си талант.
Колкото до немалкото деца,  предпочели други училища, също го заявявам като човек с преки наблюдения от два класа в СМГ. Поне това, което децата са си споделяли, че са писали като първи желания в "държавния прием" и това, което са казали, че ще учат било то в частни или държавни. Друг въпрос е след вчерашния ден кой какво е избрал в действителност. Съпоставих с миналогодишния набор и разликата е съществена. За по-предни години нямам наблюдения.
Спорът е безсмислен, но исках друго да кажа:  залитането към едно училище, фаворитизирането му като най-най-, като недостижимо за прием в гимназиалната степен (за СМГ), ако не си бил 5-7 клас там, звучи много обезкуражаващо за сегашните неприети там четвъртокласници. А това съвсем не е така.
Неоспорим факт е че децата там получават страхотна подготовка по мат.
Виж целия пост
# 1 231
Под "има деца" вероятно става дума за единичен случай. Сам по себе си ужасно неприятен.
От друга страна, именно за да се избегне нисък резултат по БЕЛ, цяла година масово децата ходят на уроци и школи. Ясно е, че такова нещо може да провали приема. И че никой не е застрахован от неудачи в деня на изпита.
Освен, че по принцип съм против НВО като начин за прием, тази година то беше крайно неудачно за математическите гимназии и в частност за СМГ.
Виж целия пост
# 1 232
Съгласна съм с Призма.
Моето мнение е, че в СМГ трябва да се приема и/със  самостоятелен изпит.
Преди време четох интервю на г-н Стоянов, в което каза, че това е най- правилния подбор според него, но за сега не са се преборили.
Виж целия пост
# 1 233
Смятате ли,че бала за момчета в 1ва или 2ра АЕГ в София може да падне на второ класиране с 10-15 точки?
Виж целия пост
# 1 234
Смятате ли,че бала за момчета в 1ва или 2ра АЕГ в София може да падне на второ класиране с 10-15 точки?
50/50
Виж целия пост
# 1 235
Съгласна съм, че изпитът в СМГ трябва да е отделен. Но аз и по принцип смятам, че сегашните формати на изпитите по БЕЛ и МАТ трябва да се премахнат и да се премине към тест подобен на SAT, който да отчита освен знания по ВСИЧКИ предмети, също логическо мислене, четене с разбиране, правопис, способност да конструираш кратка теза и да я защитиш.
Но за тази цел трябва истински да се реформира цялото образование, да се определят нови цели и приоритети и тогава ще има смисъл и от смяна на формата на изпита. Също така смятам, че изпитът така трябва да е направен, че да бъде изключително трудно да се достигне пълна шестица или 100%.
Виж целия пост
# 1 236
Под "има деца" вероятно става дума за единичен случай. Сам по себе си ужасно неприятен.
От друга страна, именно за да се избегне нисък резултат по БЕЛ, цяла година масово децата ходят на уроци и школи. Ясно е, че такова нещо може да провали приема. И че никой не е застрахован от неудачи в деня на изпита.
Освен, че по принцип съм против НВО като начин за прием, тази година то беше крайно неудачно за математическите гимназии и в частност за СМГ.

Prizma, за съжаление не е единичен случай, аз знам за четирима. Но както и да е, темата не е за СМГ. И да, напълно подкрепям мнението Ви за НВО като критерий за прием не само в СМГ... многократно е обсъждано във форума, няма смисъл да "чешем" клавиатурите.

Дано тези, които смятат, че тези "реформи" в образователната ни система са целенасочени с цел превръщането на младия българин в послушен и незаинтересован човек, се окажат лоши пророци...

Пожелавам успех на всички младежи и девойки, които чакат второ класиране! Да следват мечтите си, независимо обстоятелствата.
Виж целия пост
# 1 237
За мен идеята за отличниците е супер нелепа отживелица.Най важната цел на учителите и родителите е да открият какво се удава най много на детето и да го стимулират и насочват как да развива дарбите си.Поне според мен не е нужно по всички предмети да се покриват еднакво високи критерии.
Виж целия пост
# 1 238
Единодушни сте, че трябва да има приемен изпит за осми клас в СМГ.
На практика става точно обратното. До миналата година имаше училища като НПМГ, където имаше точно такива приемни изпити. От тази година МОН ги ликвидира. Щом да няма собствен приемен изпит за СМГ е лошо, лошо е и за НПМГ. Правете си изводите. Целта вероятно е да няма добри държавни училища. Все повече да учат в частни. Така натискът към МОН намалява.
А кой е МОН? МОН, който с учудващо постоянство действа от години по тази цел за съсипване на държавното образование.
МОН е правителството, депутатите. Те се сменят на всички избори. Но в МОН промяна няма. А да не би в другите области от живота да има промяна? Не.
Моят извод: НДСВ, ГЕРБ, БСП, ДПС, Патриоти, Марешки... Всички са едно. Особено това се вижда от сегашното правителство - няма опозиция по важните теми. Не може да се очаква оставка или нови избори по някакъв важен въпрос. По важните въпроси те са единни.
А кои са важните въпроси? Реформи образованието, здравеопазването, съдебната система, МВР, армията... Реформи. Някой политик да е говорил че иска реформи? Не.
Ами не очаквам нищо добро за съжаление.
Очаквам обаче в подобни форуми някога да се създаде единно мнение за нуждата от реформи в страната.
Съжалявам за глобалния пост, но такова е положението според мен.
Виж целия пост
# 1 239
За мен идеята за отличниците е супер нелепа отживелица.Най важната цел на учителите и родителите е да открият какво се удава най много на детето и да го стимулират и насочват как да развива дарбите си.Поне според мен не е нужно по всички предмети да се покриват еднакво високи критерии.
Peace
   На моето се отдават езици и музика. Сама си го осъзна и си го следва много отдавна - към 2-3 клас. За нея СМГ или спортно - все тая. Просто не е за там. Напъването с математиката за такива деца според мен е излишно . Как избута до 65 точки по МАТ още се чудя  newsm78
Виж целия пост
# 1 240
На поредната реформа и сърбахме попарата. Поправете ме, ако греша, но тази година за пореден път децата са опитни зайчета на активни реформатори. Аз пък не искам да реформират постоянно и ежеготно, то аман.
Виж целия пост
# 1 241
Синът ми учеше в Горна баня. Там има изпит за прием в първи клас. Ако приема там се изнесе на външно оценяване приетите ще са съвсем други. НВО по БЕЛ и МАТ като организация е добро решение. Външни квестори и външно анонимно оценяване. Ако се подходи така и към специалните изпити , които да участват с различна тежест при приема  на специализираните училища всичко ще е наред. Ще остане само проблема с критериите за прием на надпланово приетите бройки.
Виж целия пост
# 1 242
НВО в този му вид не е удачно като вход за математическите гимназии, тази година е много показателна колко могат да се объркат нещата. И както се каза вече из темата, ще има деца повярвали си, че много ги бива с математиката и съвсем скоро ще се сблъскат с действителността. Да, МОН си отчете колко са се подобрили резултатите по математика спрямо миналата година и заключи, че нещата в образованието вървят на добре, което всъщност няма нищо общо с реалността. Интересен въпрос е какво ще се случи догодина - дали ще дадат задачи с нормална трудност и ще отчитат влошаване на резултатите, или ще дадат още по-елементарни задачи за да си отчитат пак подобряване.

И въпроса е принципен, доколко държавата е компетентна да се занимава с приемите и въобще защо това трябва да е нейна работа. Та по-скоро държавата е доказала, че е тотално некомпетентна и намесата й води само до глупости, пресен пример - намесата на държавата в приема след 4-ти клас.
Виж целия пост
# 1 243
Скрит текст:
НВО в този му вид не е удачно като вход за математическите гимназии, тази година е много показателна колко могат да се объркат нещата. И както се каза вече из темата, ще има деца повярвали си, че много ги бива с математиката и съвсем скоро ще се сблъскат с действителността. Да, МОН си отчете колко са се подобрили резултатите по математика спрямо миналата година и заключи, че нещата в образованието вървят на добре, което всъщност няма нищо общо с реалността. Интересен въпрос е какво ще се случи догодина - дали ще дадат задачи с нормална трудност и ще отчитат влошаване на резултатите, или ще дадат още по-елементарни задачи за да си отчитат пак подобряване.

И въпроса е принципен, доколко държавата е компетентна да се занимава с приемите и въобще защо това трябва да е нейна работа. Та по-скоро държавата е доказала, че е тотално некомпетентна и намесата й води само до глупости, пресен пример - намесата на държавата в приема след 4-ти клас.

Имах в предвид да се приложи механизма на НВО (външни квестори и оценяване) по специалните изпити за училищата (СМГ, НПМГ) . Иначе ще стане като в лицея в Горна баня. Частните училища нека си правят каквото искат , но при държавните трябва да е честно. За пример - сегашния прием за 5 клас, нека си остане в този формат , но задачите да се съставят и проверяват анонимно извън СМГ. 
Виж целия пост
# 1 244
Специално за оценяването при приема за 5-ти клас поне аз не съм чувал за някакви сериозни драми и оплаквания, въпреки, че си се прави в заинтересованите училища. То всъщност е и в техен интерес да е максимално точно, все пак после родителите и децата могат да прегледат как са оценени и ако има сериозни неточности ще има и голям рев от родители. А пък за "специалните" деца си има други механизми за оправяне - не е през оценяването на останалите.

А пък с пълната анонимност която настана и след 4-ти клас, която е и на НВО, каквото решат да нагласят и което и "специално" дете решат да оправят - ами нямат никакъв проблем. Аз лично смятам, че където се отнася за прием анонимността на резултатите трябва да е забранена...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия