За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 879
  • 1 396
# 1 335
Съвета ми е да прочетете отново написаното от Янечек и Русалка, и да се замислите, вместо да се хващате за думата. Написаното не е обидно.
Но така или иначе като чета последните страници разбирам, че по темата няма какво повече да се каже. Минава време и се правят съответните изводи. Някои ги правят по- рано, други по -късно, а трети никога.
Искаш са кажеш, че ние тук не разбираме какво са написали, щото сме изтрещели майки?
Напротив, мнението им е ясно.
И пак ще кажа, че всичко може да се напише като се спазва добрия тон.
П.П. Не забърквай Русалката, към нея не съм отправила коментар.

Ами прочети я какво е написала. По същество е същото като на Янечек, еднакво аргументирани са и двете изказвания. И то нееднократно. Само дето думата " изтрещял" ви избоде очите и пречи да оцените написаното от Янечек като абсолютно достоверно и адекватно.
Виж целия пост
# 1 336
Е, julisa,  а когато профилът е физика, какво правим? А химия? А биология? Wink Кое удвояваме, кое утрояваме от НВО?МОН са за критика по много пaраграфи, съсипаха положителни практики като отделните изпити в НПМГ. Но...При настоящите  условия, зададени от тях, училищата  все пак имат свободата  да определят начин на балообразуване. И ЕГ, въпреки опцията да променят нещо, не го правят. Сигурно има защо.
Тук съм съгласна, но мисля че ЕГ не променят нищо, защото нямат кой знае какъв избор. Едно балообразуване от НВО - 2хБЕЛ + 1хМат. + 1ЧЕ би бил добър вариант. Ще намали малко тежестта на математиката, без да ощетява децата с математически дарби. Но това би могло да се случи, тогава, когато НВО по ЧЕ заприлича наистина на НВО.
Виж целия пост
# 1 337
Ето това ме отказа преди много години да пиша редовно във форума - липсата на тактичност и нравоучителния тон на мякои майки от последна инстанция.
В края на краищата основният проблем е, че масовото образование куца и то много, затова е и такъв напливът за гимназиите от топ 10 - и не критериите за прием трябва да се променят, а качеството на образованието.
Да не говорим, че познавам достатъчно умни и добри деца, чийто родители не можеха да си позволят системно ходене на уроци - те изначално са обречени на сравнително по-ниски резултати, просто защото училището не дава необходимата подготовка.
Искам да попитам колко от децата с повече от 80 точки са се самоподгонвяли и не са разчитали на школа/уроци....
И убедени ли сте, че вашето дете с 90-и точки, за което сте дали яколко хиляди лева, заслужава повече, отколкото дете, което има 70 точки, но се е подгонвяло само.
Виж целия пост
# 1 338
Съвета ми е да прочетете отново написаното от Янечек и Русалка, и да се замислите, вместо да се хващате за думата. Написаното не е обидно.
Но така или иначе като чета последните страници разбирам, че по темата няма какво повече да се каже. Минава време и се правят съответните изводи. Някои ги правят по- рано, други по -късно, а трети никога.
Искаш са кажеш, че ние тук не разбираме какво са написали, щото сме изтрещели майки?
Напротив, мнението им е ясно.
И пак ще кажа, че всичко може да се напише като се спазва добрия тон.
П.П. Не забърквай Русалката, към нея не съм отправила коментар.
Ами прочети я какво е написала. По същество е същото като на Янечек, еднакво аргументирани са и двете изказвания. И то нееднократно. Само дето думата " изтрещял" ви избоде очите и пречи да оцените написаното от Янечек като абсолютно достоверно и адекватно.
Ами пак да кажа, че съм разбрала какво са написали и двете, не съм изразила мнение, че не са прави и аргументирани, нито за това дали са или не са достоверни и адекватни.
Единствено съм помолила Янечек за спазване на добрия тон!  Peace
А ти дойде да ми кажеш, че не съм ги разбрала и да ги прочета пак.  ooooh!
А това за "избоде очите и пречи да оцените написаното" не искам да коментирам.
И грешно си ме разбрала по отношение на Русалката. Peace
Виж целия пост
# 1 339
Съвета ми е да прочетете отново написаното от Янечек и Русалка, и да се замислите, вместо да се хващате за думата. Написаното не е обидно.
Но така или иначе като чета последните страници разбирам, че по темата няма какво повече да се каже. Минава време и се правят съответните изводи. Някои ги правят по- рано, други по -късно, а трети никога.
Искаш са кажеш, че ние тук не разбираме какво са написали, щото сме изтрещели майки?
Напротив, мнението им е ясно.
И пак ще кажа, че всичко може да се напише като се спазва добрия тон.
П.П. Не забърквай Русалката, към нея не съм отправила коментар.

Ами прочети я какво е написала. По същество е същото като на Янечек, еднакво аргументирани са и двете изказвания. И то нееднократно. Само дето думата " изтрещял" ви избоде очите и пречи да оцените написаното от Янечек като абсолютно достоверно и адекватно.
Абсолютно достоверно - ти прочети пак,че всеки има право на мнение , без да си го налага.Янечек поне си синтезира в последствие мнението без епитети, но твоята ирония си остана все така неуместна.Толкова ли е трудно всеки да коментира без надмощие и ирония?
Виж целия пост
# 1 340
но мисля че ЕГ не променят нищо, защото нямат кой знае какъв избор. Едно балообразуване от НВО - 2хБЕЛ + 1хМат. + 1ЧЕ би бил добър вариант. Ще намали малко тежестта на математиката, без да ощетява децата с математически дарби. Но това би могло да се случи, тогава, когато НВО по ЧЕ заприлича наистина на НВО.

Това е неадекватно, при положение че има паралелки в ЕГ с математика. Примерно АЕ, НЕ, М. Значи в този случай по твоята логика би трябвало математиката да е с по-голяма тежест.
Виж целия пост
# 1 341
Не е съвсем така, Елиса. Като изключим СМГ, 125-то СУ, 107-мо ОУ, в които има повече часове по мат, но и в които децата са влезли с изпит и  съответно никой не им е виновен на другите, че не са пробвали или не са успели, в останалите (изключвам частните, че тогава бозата  по сравненията ще стане още по-голяма) всички имат по равен брой часове математика. Тук-таме, при  управа на място, се появява и някой подарен час ЗИП/СИП. Но общо взето картинката е еднакава и разликите се свеждата единствено до ниво на преподаване и оценяване, което  хич не е малко, но това е друга тема. Но с НВО по чужд език нещата съвсем  не стоят така. Децата няма да държат еднакво НВО, щом едни ще са с немски, други с френски, трети с наглийски, четвърти с италиански. Дори и това НВО да не е проформа и да се провежда с външни квестори ис  всичките процедури на другите две, нещата ще са изначално неравни. Дали часовете в 20 ОУ и 73 СОУ, които за много деца са си баш квартални и приемът в тях, поне на теория водещ се  като реализиран на адресен принцип, без състезателен елемент, ще са същите като в някое друго ОУ с немски? Wink В първото от упоменатите има задължителна ежедневна занималня по немски следобяд в началните класове.. Дали ще е сравнимо нивото по немски на дете от 20 ОУ, което взима  сертификат от оторизирана немска институция, макар и детски, за ниво В2, с това на дете от другото училище. НВО-то за първото ще е доста по-лесно и ще му даде също незаслужена преднина. Няма угодия, затова не вярвам, че дори и НВО по езика  да  се проведе като хората, някага би се приело от ЕГ като фактор в балообразуването. Да не говорим, че  разликите в нивото на владеене на език към 7 клас са още по-осезаеми след школи/уроци от тези по мат и БЕЛ.  И ако за СМГ искам, мога да се пробвам, никой няма да ме спре. Ама ако искам да уча в 20-то, за да съм с по-високо ниво по немски в 7 клас, а  живея в Надежда, ще трябва мама и тате  разни мурафети лъжовни да прилагат..
Виж целия пост
# 1 342
Ето това ме отказа преди много години да пиша редовно във форума - липсата на тактичност и нравоучителния тон на мякои майки от последна инстанция.
В края на краищата основният проблем е, че масовото образование куца и то много, затова е и такъв напливът за гимназиите от топ 10 - и не критериите за прием трябва да се променят, а качеството на образованието.


Това е и моето мнение  Peace
Виж целия пост
# 1 343
Съгласна съм, че НВО по чужд език е трудно да бъде обуктивно.
Но това не означава, че може да се търси начин да се минимизира влиянието на извънкласната подготовка при класирането.
Нищо не пречи НВО да е едно и да включва въпроси от всички области на знанието, които се изучават единствено и само в 7 клас.
Защото не можете да ме убедите, че математиката е необходима на всеки /включително и на тези с паралелски химия и биология/.
Виж целия пост
# 1 344
Съгласна съм, че НВО по чужд език е трудно да бъде обуктивно.
Но това не означава, че може да се търси начин да се минимизира влиянието на извънкласната подготовка при класирането.
Нищо не пречи НВО да е едно и да включва въпроси от всички области на знанието, които се изучават единствено и само в 7 клас.
Защото не можете да ме убедите, че математиката е необходима на всеки /включително и на тези с паралелски химия и биология/.

Това през годините колко пъти съм го споделяла като оптимален вариант според мен, ама.. За Ваше сведение,просто не зная дали сте информирана, затова споделям, преди години е имало такъв изпит.   Форумка преди време качи запазени варианти. Сподели обаче, че и тогава се е мрънкало яко как не може  децата да са по-по-най по всичко и такъв формат предразполагал към уроци не само по мат и БЕЛ.
Виж целия пост
# 1 345
Да, но математиците се справят с ученето на чужд език точно толкова добре, колкото и хуманитарите. Няма противопоставяне между математика и литература, що се отнася до способностите да научиш език. Не знам защо е трудно да се проумее и се настоява за нещо различно от досегашното, което доказано избира подходящите кандидати. ЕГ търсят деца с разнородни интереси, а не изявени в една област, че да има превес на единия изпит. Хуманитарно училище е НГДЕК, не и езиковите.
Виж целия пост
# 1 346
Скрит текст:
Съгласна съм, че НВО по чужд език е трудно да бъде обуктивно.
Но това не означава, че може да се търси начин да се минимизира влиянието на извънкласната подготовка при класирането.
Нищо не пречи НВО да е едно и да включва въпроси от всички области на знанието, които се изучават единствено и само в 7 клас.
Защото не можете да ме убедите, че математиката е необходима на всеки /включително и на тези с паралелски химия и биология/.

Това през годините колко пъти съм го споделяла като оптимален вариант според мен, ама.. За Ваше сведение,просто не зная дали сте информирана, затова споделям, преди години е имало такъв изпит.   Форумка преди време качи запазени варианти. Сподели обаче, че и тогава се е мрънкало яко как не може  децата да са по-по-най по всичко и такъв формат предразполагал към уроци не само по мат и БЕЛ.
Ха, стана ми интересно. Случайно да помниш приблизително някаква година?
Виж целия пост
# 1 347
Ще потърся, със сигурност става дума за преди 2008-ма. Писах на жената да я питам, понеже всичко е в сферата на спомените.. Дано последните не ми изневеряват.
Виж целия пост
# 1 348
Скрит текст:
Не е съвсем така, Елиса. Като изключим СМГ, 125-то СУ, 107-мо ОУ, в които има повече часове по мат, но и в които децата са влезли с изпит и  съответно никой не им е виновен на другите, че не са пробвали или не са успели, в останалите (изключвам частните, че тогава бозата  по сравненията ще стане още по-голяма) всички имат по равен брой часове математика. Тук-таме, при  управа на място, се появява и някой подарен час ЗИП/СИП. Но общо взето картинката е еднакава и разликите се свеждата единствено до ниво на преподаване и оценяване, което  хич не е малко, но това е друга тема. Но с НВО по чужд език нещата съвсем  не стоят така. Децата няма да държат еднакво НВО, щом едни ще са с немски, други с френски, трети с наглийски, четвърти с италиански. Дори и това НВО да не е проформа и да се провежда с външни квестори ис  всичките процедури на другите две, нещата ще са изначално неравни. Дали часовете в 20 ОУ и 73 СОУ, които за много деца са си баш квартални и приемът в тях, поне на теория водещ се  като реализиран на адресен принцип, без състезателен елемент, ще са същите като в някое друго ОУ с немски? Wink В първото от упоменатите има задължителна ежедневна занималня по немски следобяд в началните класове.. Дали ще е сравнимо нивото по немски на дете от 20 ОУ, което взима  сертификат от оторизирана немска институция, макар и детски, за ниво В2, с това на дете от другото училище. НВО-то за първото ще е доста по-лесно и ще му даде също незаслужена преднина. Няма угодия, затова не вярвам, че дори и НВО по езика  да  се проведе като хората, някаог би се приело от ЕГ като фактор в балообразуването. Да не говорим, че  разликите в нивото на владеене на език към 7 клас са още по-осезаеми след школи/уроци от тези по мат и БЕЛ.  И ако за СМГ искам, мога да се побвам, никой няма да ме спре. Ама ако искам да уча в 20-то, за да съм с по-високо ниво по немски, а  живея в Надежда, ще трябва мама и тате  разни мурафети лъжовни да прилагат..
От тази гледна точка си абсолютно права, но пак излиза, че училищата нямат голям избор, въпреки дадената им свобода да избират.
Виж целия пост
# 1 349
Имат, спокойно могат да минат на варианта 3 пъти  БЕЛ +1 път мат, но не го правят, именно защото знаят, че децата в горните класове на същите тези ЕГ са с разностранна ориентация - едни задълбават в мат, други в БЕЛ, трети във физика.. Ако следва да са толква прецизни, трябва да  си  формулират профилите до един от самото начало и спрямо тях да имат различни балообразувания в рамките на едно училище, за всяка паралелка. Но никой няма да си причини такава хамалогия.. Да не говорим, че тенденцията в повечето ЕГ е да оставят избора на  профили за по-късен етап, когато децата са по-ориентирани, което прави горния вариант невъзможен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия