91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 104 824
  • 773
# 600
Нападки и то лични в темата няма и благодаря на всички участващи в дискусията за ВГ.
Аз лично се убедих в неспособността и некомпетентността на госпожата след като дъщеря ми тръгна след НГ на уроци и частната учителка каза,че детето е супер схватливо и проблема е в лошото преподаване.
Според мен при подадена жалба в началото на втори срок имаше реална опасност децата да останат без учител за дълго време,поради острия недостиг от квалифицирани преподаватели.
Методът на преподаване на ВГ няма да се промени и това е видно и от разместванията вътре в самото училище,останали без резултат.
Julika е права,че родителите сме супер пасивни в цялата ситуация.
И не с цел уронване престижа на НЕГ,а точно обратното споделяме тук,за да имат бъдещите осмокласници и това в предвид.
Дъщеря ми беше чела за въпросната госпожа по техните ФБ групи и казваше,че шанса е 1/7 и не е такъв кърък.Тръгна с негативна нагласа още от 15.09.,a не всеки има връзки,за да си премести детето.Написахме молба,базирана на Наредба позволяваща прехвърляне в друг клас,която в НЕГ отказаха дори да ни входират.
Нещата се случват и без връзки /скоро се убедих лично в това,относно първокласните вълнения/, но коства страшно много отрицателни емоции и нерви.
Сред самите деца в класа се прокрадва идеята да се оплачат, защото "ни писна".
Виж целия пост
# 601
... Това ми е болното - не за лайстунг, не за това кой колко точки е получил и колко не е, а за това, че близо 30 деца всяка година остават излъгани. Тази учителка не само, че НЕ може да обясни учебния материал, но тя не прави и най-бегъл опит за комуникация с децата. Те не разбират изобщо какво им говори, да не говорим, че по този начин губи и цялото им уважение. Учат някакви думи и нещо, което изобщо не им е ясно какво е. Щом дъщеря ми ми каза, че в този език няма никаква логика и след това при обяснението на другите учителки - "А, мамо то това било много лесно" значи можете да си представите разлика. ...


Това е "болест" на образованието като цяло. Учителят трябва да "отвори врати", да даде "крила", да провокира
най-доброто у децата, особено в този формат на ЕГ и основен предмет.И често децата се чустват излъгани в
избора си когато се случи точно обратното. Е това е гадното според мен.
Виж целия пост
# 602
Това казва ако не  всичко, то доста.. Всеки за себе си. Не знам защо си мислиш, че съм те нападнала лично, не съм...

[/quote]

Изобщо не мисля това и не се паля, изказвам мнение, че по-рано от май-юни месец не ми се струва логично и възможно родители, които не се познават и деца, който не се познават, да организират нещо. Защото излиза, че едва ли не ние родителите сме безхаберни и сега само се оплакваме. Затова мисля, че ако се прави нещо трябва да се направи от родители на вече потърпевши деца. Жалко, че в НЕГ липса или функциите на така нареченото "родителско настоятелство" са никакви, ако то изобщо съществува. Защото ако имаше такова нямаше да си ги говорим сега тези неща и положението щеше да е много по-различно. Доста са сбъркани нещата в тази гимназия що се отнася до учителско-родителски колектив, до комуникация родител-учител-ученик. Не знам дали ще се промени това при това ръководство, но може поне да се опита.
Виж целия пост
# 603
Ами, Julisa,  за да стигне нещо до ушите на родителско настоятелство, на директор, че и по-нагоре, трябва все пак да бъде подето от някого. И колкото и да не ни харесва реалността,  истината е, че в настоящите условия на образователната ни система  няма на кого да се падне "честта"  освен на  родителите. А самата Ина 78 споделя, че последните са били доста пасивни.

Лично мнение, дано да греша...
Скрит текст:
Смятам, че реакцията сега има най-малък шанс  за успеваемост.  Което, разбира се, не следва да е причина да не се прави нищо. Няма обаче технологично време да  се предизвика проверка, да се инспектира от по-горна инстанция начинът на провеждане на часовете в съответната паралелка. Първият въпрос ще е защо сигналът бива пуснат едва сега, седмица преди края на учебната година,  внушението ще  е грозно и обидно за деца и родители, в стил, че само неуспеваемостта на един специфичен изпит е предизвикала страстите, недоволството и афекта на родителите. И макар да не е така, отстрани ще изглежда точно така..   Докато едно по-ранно оплакване, във време, когато е имало вече достатъчно натрупани негативни  впечатления (ето Ина 78 казва, че от един момент нататък, след Нова Година,  й е  било ясно, че проблемите се коренят най-вече в преподаването), би било израз на сериозно притеснение на родителското тяло в цялост за  изоставане  на децата от заложеното ниво в една толкова важна година и би имало доста по-голяма тежест.  Да не говорим, че би имало време за проверки. Сега оплакванията ще увиснат някак във въздуха, трудни за доказване,  понеже до дни няма вече да има дори и реален учебен процес, какво и кого ще проверят при това положение.... Пак казвам - според мен. Дано не съм права.
Виж целия пост
# 604
Super Monster, нека сме информативни и обективни все пак...Показателни за това с коя диплома се кандидатсва биха били само случаите със специалности с квоти, бундес такива като за медицина, фармация, стоматология или локални  такива,  на ниво университет, за много търсени специалности, в които долната граница като успех от средно образование неизменно си остава доста висока, примерно около 1,5. А тези варианти хич не са много... Иначе  всеки може да си кандидатства и с доста ниска диплома в Германия, бг или немска все тая,  в специалности, в които квотите като долна граница слизат до 2 и нещо , даже  3 или в такива без никакви квоти, без значение дали е от лайстунг или от ДСД. Така че думата масово е  неуместна и в двете посоки, понеже самата диплома в повечето случаи не е особен фактор. Интересна е реалността кой с какво кандидатства само в случаите, когато дипломата е от огромно значение.

Точно за да сме обективни, учениците от лайстунг масово кандидатстват с немската си диплома (то те другите и нямат такава де). Това им спестява доста бюрокрация покрай преводи, заверки, легализации и т.н. Да, за медицина, биотехнологии и други подобни NC специалности се ползва бг дипломата (макар че ни разказаха на РС за случай, когато пък бг дипломата е била приравнена като по-ниска от немската поради включените оценки от 9ти и 10ти клас). Моите наблюдения са, че кандидатстващите медицина от лайстунгите са сравнително малко. Вероятно защото принципно избират НПМГ пред НЕГ веднъж, а втори път - защото знаят за по-ниските оценки в немския отдел и просто не се записват да учат там.
Струва ми се, че цялата истерия с по-ниските оценки е малко "гроздето е кисело". Факт е, че от лайстунг няма неприети да следват, а повечето ги приемат по първо желание. За сведение средният успех на випуските се движи в рамките на 1.6 до 1.8, което е доста добра успеваемост дори и за училищата в Германия. На РС редовно ни се разяснява, че разликата между дипломите изобщо не е толкова голяма и не оказва съществено значение при кандидатстване в Германия (изключвам медицината). В немския отдел са наясно с разпространяваните слухове и всячески се стараят да ни успокоят, че доста от изказваните мнения са преекспонирани. Да, немците режат от оценките, но това за щастие почти не се отразява на бг дипломите. Дали да се кандидатства с немска или бг диплома, всеки е свободен сам да си избере.
Виж целия пост
# 605
Въпроси:
1. Как се взема БГ диплома, при положение, че някои предмети не се изучават?
2. Какви са профилите при лайстунг клас?
3. Настоящият 8 клас ще завърши при променена БГ система - два етапа. Втората матура ще бъде избираема само от профилообразуващите предмети. Някой има ли яснота по този въпрос. Питам на всяка РС, но никой нищо не знае...

1. Има съгласуван с МОН регламент, кои предмети са задължителни за бг диплома, както и какъв материал да е покрит. Аналогично е на дипломите от различните типове училища в БГ като напр. професионалните гимназии или училищата към МК. Естествено, в бг дипломата няма да има оценки по неизучавани предмети, но задължителният минимум по бг системата трябва да е покрит.
2. При лайстунг няма избор на профил. Вторият профилиращ предмет е задължително АЕ (започва се от ниво В2). Третият профилиращ предмет е по избор БЕЛ или математика.
3. В лайстунг матурата по немски език автоматично се признава като втора избираема матура по бг системата. Ученици, чиито резултати на немската матура се очаква да не бъдат приравнени към 6, биват съветвани да не се възползват от това автоматично признаване на оценката по немски, а се насочват да си изберат и да държат втора матура по избор, който може и да е по НЕ, но не се препоръчва поради разликата във формата на МОН и изучавания формат за немска матура.
Виж целия пост
# 606
SuperMonster, бих попитала, откога са Вашите наблюдения за това, с коя диплома се кандидатства и колко ученици от лайстунг избират медицина и други специалности, при които се изисква висока диплома. Благодаря!
Виж целия пост
# 607
SuperMonster, бих попитала, откога са Вашите наблюдения за това, с коя диплома се кандидатства и колко ученици от лайстунг избират медицина и други специалности, при които се изисква висока диплома. Благодаря!
Наблюденията ми са от последните 3 випуска от разговори с познати ученици и родители. Преди това може и да е било различно. Иначе ако детето вече е решило, че иска да учи специалност, за която ще му трябва супер диплома, бих го посъветвала да не рискува с немския отдел. За всички останали случаи обаче обучението в DA е за предпочитане пред DSD (лично мнение).
Виж целия пост
# 608

3. В лайстунг матурата по немски език автоматично се признава като втора избираема матура по бг системата. Ученици, чиито резултати на немската матура се очаква да не бъдат приравнени към 6, биват съветвани да не се възползват от това автоматично признаване на оценката по немски, а се насочват да си изберат и да държат втора матура по избор, който може и да е по НЕ, но не се препоръчва поради разликата във формата на МОН и изучавания формат за немска матура.

 Благодаря за отговора. Твърде скромен опит са последните три випуска.
Сега за матурата. За втора матура много често се избира българската, защото по немската не се достигат необходимия брой точки. Разликата във формата между немската и българската не представлява проблем за който и да е предмет, достатъчно е детето да е решило матурите в сайта на МОМН.

Не разбрах само, за кого гроздето е кисело? Тук има родители на деца, които са приети в лайстунг и са се отказали още в началото. Има такива, на които са приети и са се отказали по-късно. В момента не пишат. След първоначалното въодушевление последва разочарование, а българинът е свикнал да споделя в мрежата само успехите си. Има родители на неприети деца, които си мислят, че са изпуснали кой знае какво. Дишайте спокойно,  и без лайстунг се завършва с отличен успех и със знания. Не обобщавайте на база 2-3 годишния си опит, тук има хора, които са много по-навътре в нещата.
И още нещо. Нали не си мислите, че тук Германия праща най-квалифицираните си, опитни кадри с научни степени и иновативен подход към децата. В последните години желаещите да преподават в България германци са толкова малко, че едва набират кадри. Има някои подготвени учители, които се губят на фона на останалите  - с огромно самочувствие, посредствени знания и надменно отношение към българските деца.
Съжалявам за емоционалния си пост, но той беше предизвикан от предните неверни заключения за кисело грозде и големи познания на кухнята. Уви, в грешка сте. Царят е гол.
Виж целия пост
# 609
Предвид това, че на осмокласниците, които бъдат поканени от немския отдел да се запишат, ще им предстои да направят своя избор, ще споделя и аз своите впечатления от лайстунг /на база опита, който имам с дъщеря в 11. клас там/. Ще се опитам да не съм емоционална, за да бъда максимално полезна:
Позитиви:
- Ежедневно се говори и преподава предимно на немски от немци. В резултат немският език става като втори роден за децата;
- Свиква се с немската образователна система. В резултат ученикът е подготвен за следване в Германия;
- При кандидатстване винаги има възможност да се използва БГ дипломата, която много често клони към пълно 6;
- /тук с усмивка/ - класните стаи на лайстунг класовете са уникални, както и кабинетите по биология и химия. Последният направо ми се видя футуристичен.
Негативи:
- Почти непосилно е да се излезе с достатъчно висока немска диплома;
- Устните оценки, които са важен елемент от оценката, изискват ученикът задължително да е активен в час без оглед на неговия интерес. В преследване на висока устна оценка се стига до абсурди да си принуден да задаваш тъпи въпроси само и само да демонстрираш участие;
- Част от немците действително се държат арогантно и/или не са достатъчно компетентни.
Каквото и да изберат децата, им желая успех!
Виж целия пост
# 610
Faithy,
хубаво структурирано и аргументирано мнение.
Всеки може да си направи своите изводи, защото за мен например някой минус е плюс и обратно. Simple Smile
Относно участието не ми стана ясно кое отчитате като негатив, самото включване на активността в час в оценката или това, в което се е "трансформирало" на наша почва?
Кабинетът по химия (другия не съм го виждала) е наистина прекрасен и за мен това е наистина единственият реален позитив.
Виж целия пост
# 611
Oceans, всъщност вероятно сте права, че негативът за някой би могъл да е онова, което се харесва на друг. Примерът с устния компонент от оценката е може би точно такъв. Немците постоянно повтарят на децата, а и на нас на родителски срещи, че е много важно те да взимат активно и постоянно участие в час. Според тях това е единственият начин да бъдат забелязани сред колегите си в Германия. Те казват: ние знаем, че вие знаете, но трябва ясно да го заявите. И все пак:
1. Има проблеми, по които човек не е ангажиран - не го вълнуват и няма мнение. Е, според немците, трябва да изразяваш такова винаги;
2. Има теми, които изискват задълбочена подготовка, за да се изкажеш информирано по тях. А немците всъщност не се интересуват доколко твърдението ти е лаишко, глупаво или дори грешно - важното е да формулираш такова. Добре де, но все пак човек гледа да се държи на ниво. Та онзи, който е по-критичен към себе си, се възпира да говори в такива случаи;
3. Има и хора, които по природа не обичат да бъдат в центъра на прожекторите било поради темперамент, било поради неувереност или плахост.
Усещането ми е, че цялата немска образователна система цели едно унифициране, което вкарва хората в предварително оформен калъп. Или му пасваш, или си аут. Децата в лайстунг много бързо разбират това и затова твърдя, че при следване в Германия, те няма да имат никакви проблеми. Школовката в това отношение в лайстунг е желязна. Класните работи, т.нар. клаузури, ги учат да се съобразяват с предварително обявени критерии: пишеш точно това, за което те питат в задачата: нито по-малко, нито повече. И всичко това за определено време. Ако го пресрочиш дори с няколко секунди, се отнемат точки.
П.П.  и още един позитив: добрите /по общо споделяно мнение/ бг учители избират да преподават на лайстунг класовете.
Виж целия пост
# 612
Faithy, принципно ми хареса мнението Ви, понеже е премерено и не е възхвала или нападка за кисело грозде за хора, които са непознати.. Но за жалост е малко пресилено това с добрите бг учители, избиращи само лайстунг. Класната на детето Ви по история (помня от по-заден пост коя е ) миналата година (преди дългото й отсъствие тази година) преподаваше и на ДСД класовете от набора. Г-жа Джалева, г-жа Христемова, г-жа  Гюлеметова предават и на ДСД паралелки. Г-ца Яниславова също.  Г-жа Симеонова по химия също.  Единствената, която няма май много вземане-даване с  ДСД, е г-жа Цанева. Но не мисля, че  г-жа Бонева, г-жа Василева, г-жа Петрова , г-жа Динева  й отстъпват.
Виж целия пост
# 613
Е ние нямаме дилема повече... След устния сме аут от списъка, така че сега ще мислим английски или руски???
Успех на всички приети!!!
Виж целия пост
# 614
Пенсионирана русалка, абсолютно съм съгласна! Някои от цитираните от Вас учители не ги познавам, но вярвам, че са добри и преподават на част от ДСД. Тук обаче идва отново моментът с "късите клечки". За жалост има ДСД 11-ти класове, които по български език например са при г-н Бечев Simple Smile Това имах предвид. Съжалявам за недоразумението. А за г-жа Цанева по математика ДСД класовете изобщо не трябва да съжаляват Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия