73 СОУ - гимназиална степен /тема №2/

  • 77 462
  • 742
# 690
Същите, ако е вярно казаното от дете, учещо там.... В по-нисък клас е,  но с предостатъчно приятели в 12-ти,  казали са му, че поне те знаят от самата госпожа за 12 скъсани и за доста хора с В2. Но не забравяйте нещо важно и за двете/трите/петте места с немски в  София,а и не само (важно според мен поне).. Естествено е да има повече орязани на устния, малшанс имаха децата да се явяват в това сбъркано време, уви. Изпитващите са били с маски, някои  хора в НЕГ и с шлем отгоре - нали не мислите, че децата със същата  лекота са чували/разбирали какво ги питат..За писмения нямам идея дали е по-зле положението от минали години във всяко от училищата с немски, но пък за там съм, да речем,  учудена от това, което разбрах преди време от дъщеря ми..  Работи в езиковия център на университета (важно е уточнението предвид следващата информация). Преди изпита по-миналата година са получили  в Центъра покана,  СТУДЕНТИТЕ  Lehramt  да проверяват писмените работи от ДСД 2. Трябвало просто да са немци... И желаещите (немалко, понеже се плащало добре на една писмена работа) ги събирали на нещо като няколкодневен семинар, на който им разяснявали как и какво се проверява, как се оценява.. Дано наистина не е така трайно във времето, защото ако при Hören и Lesen си има фиксирани отговори, то на СК-то би имало опции  за доста субективно оценяване..
Виж целия пост
# 691
Олимпиада по френски език - национален кръг
ПЪРВО МЯСТО с  99 точки - Веселин Петров Горанов 73 СУ „Владислав Граматик“  10 клас.
Имам честта да съм класен ръководител на Веско. Невероятен успех за него и г-жа Пейчева. При положение,  че ФЕ е втори чужд език и Веско го изучава от 9 клас, е на първо място и  пред учениците от ФЕГ.
Виж целия пост
# 692
Браво за чудесното представяне Simple Smile
Виж целия пост
# 693
Уважаема ganis, честито на Веселин,  на учителката му по френски и на Вас! Вие 100% сте човек, обичащ работата си!

Тъжно е обаче, че в темата не се пише.
Аз имам голямо желание да разбера как са нещата с руския език и въобще. Защо никой не пише? Заради автоцензура, безхаберие или пък всичко е достатъчно добре, за да се пише...
Виж целия пост
# 694
Френските паралелки са късметлии с г-жа Пейчева! Ще излязат с още един език на добро ниво
Виж целия пост
# 695
Браво!
Виж целия пост
# 696
Уважаема ganis, честито на Веселин,  на учителката му по френски и на Вас! Вие 100% сте човек, обичащ работата си!

Тъжно е обаче, че в темата не се пише.
Аз имам голямо желание да разбера как са нещата с руския език и въобще. Защо никой не пише? Заради автоцензура, безхаберие или пък всичко е достатъчно добре, за да се пише...
Пишете Вие!
Виж целия пост
# 697
ЗаСлон, не знам защо точно се интересувате от руския език в училище с първи немски,  но аз мога да Ви отговоря за 9-тите класове само, защото учителите по руски са трима. “Нашите” случиха на най-прекрасната учителка по руски и носител на езика, както е модерно да се казва ... Ако има мотивация и желание едно дете, би могло да го научи по-добре и от немски, толкова е съвестна и “даваща” тази преподавателка. Друг е въпроса, че с новото модерно обучение те по основните предмети не учат, та какво остава за втория език. Но съм сигурна, че има и деца като ученика от “френския” 10-ти клас, които ще получат отлична подготовка по руски. Дори имаме представител в темата:
Велина, поздрави на твоето прекрасно момиче!
Виж целия пост
# 698
saffron, аз също следя темите за ЕГ и бих могла да отговоря вместо ЗаСлон.
Много деца от ЕГ особено в 1ви език различен от АЕ излизат с втори език на високо ниво.
Ако и 2ият език е различен от АЕ детето може да завърши с 3 езика на високо ниво.
Към това може да се прибавят спомени от миналото езиците в ЕГ. Мъж ми е с 2ти език НЕ, него приятел с 2ри ФЕ, който никога не са ги ползвали (ползват активно АЕ).
Преди 1-2 г. и двамата се амбицираха да си ги припомнят и бързо стигнаха В1+ ново (езици учени преди 30 г.)

Имам малко странен въпрос за класните стаи:
Гимназистите използват ли чинове?
Моята "дългокрака" девойка беше много учудена (според нейното си определение, не знам къде са тия дълги крака при ръст от 160 см), не беше виждала чинове и каза, че ѝ било неудобно и едва се събрала, а един от съучениците му търсили стол.
Към това се наложило да открие как да си поставя химикала, за да не пада Joy
Виж целия пост
# 699
Ако имате предвид чиновете от едно време,  не. Седят на столове по двама.
Виж целия пост
# 700
Desem, то това за трите езика и на мен ми се стори примамливо в началото, ама после се оказа, че в “нашия” частен случай стана минус и ще ми се наложи да се връщаме към англиийския; добре, че с НЕ и АЕ има три варианта за избор на ЧГ и то с високо ниво на АЕ, въпреки ограниченията на МОН, та може и профили да се избират. Иначе пак казвам, за силно мотивирани деца, във френската паралелка и руските при определени условия в 73-то могат да се получат отлични знания и B2 ниво.
Виж целия пост
# 701
Да, ganis, за това имам предвид, поне по нейните описания.
Виж целия пост
# 702
Е, това с третия език си има и минус, АЕ е на заден план, без практика, без подобрение.  Пък той си остава най-важен. Минаваме на езикови школи, но от къде време за всичко!
Виж целия пост
# 703
saffron, много благодаря Simple Smile
Тя ще се пробва за сертификат В2 по руски. Само дето заради обстановката непрекъснато преместват датата на изпита напред във времето.

Desem, в някои от стаите, главно по езика на ет. 4, чиновете са единични, но събрани по двойки. Като правят контролни, чиновете се разделят, за да не се преписва. Поне в 8 клас, като беше каката, госпожата искаше.
Виж целия пост
# 704
Поздравления за детето. Но нека да бъдем обективни: поне от въвеждането на новите програми и хорариуми, на обучението само в училище по втория език съм убедена, че не може да се разчита. Особено в условията на квазиобучението, наречено ДО, се съмнявам , че нещо може да се очаква и по основния език , без допълнителни уроци. Личните ми впечатлния и са и от двете немски, за съжаление. Жалко.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия