МОН - промените продължават

  • 131 910
  • 1 526
# 720
Не на 2, а на 3 януари.
Виж целия пост
# 721
Миналата година щеше да е на 5 /ако не бяха студовете/. Един-два дни не променят нищо. По-добре е така вместо да се удължава учебната година с дни, които реално са "проформа" и да се разкъсва и юни с допълнителни дати за НВО.
Колкото до 15 септември - тази дата си е традиция и сантимент.
Виж целия пост
# 722
Не се тревожете за коледната. Има отново голям шанс да има доста дървени ваканции ако зимата е люта, стига да е през януари Grinning
Виж целия пост
# 723
Онзи ден бях на поправителната матура по БЕЛ. Към всички протоколи, бланки и изисквания, бяха добавили и една бланка, в която квесторът да попълва времето за всеки модул за всеки ученик. За да си направели те статистика, понеже имало оплаквания, че времето за някой от модулите не стигало. За мен това е неразумно и неефективно. Първо квесторът трябва да върши много други неща точно в края на всеки модул, после няма как да разбере точното време и трето - това все пак е поправителна матура, на която се предполага, че се явяват не много ученолюбиви зрелостници и естествено повечето даже не останаха за трети модул.
Всъщност, за мен това имаше смисъл. При нас на първи модул времето стигаше, но на втори масово не успяха да преполовят дори задачите, бавно четат.
Виж целия пост
# 724
По повод 15%-ното увеличение:

80 млн. лева са предвидени до края на годината за покриване на увеличението с 15% на учителските заплати от 1 септември, заяви пред журналисти министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от "Фокус".
За 2018 г. са предвидени 240 млн. лева за целогодишно спазване на увеличението от 15%. "Догодина ще има и допълнително увеличение, но то ще бъде уточнено по-късно, ще бъде диференцирано и в резултат на смяната във финансовия механизъм", каза още Красимир Вълчев.

Източник
Виж целия пост
# 725
Да. От догодина се очаква да паднат делегираните бюджети. А финансирането щяло да е на база матури.
Виж целия пост
# 726
А ромските училища без финансиране ли ще останат?
Виж целия пост
# 727
А ромските училища без финансиране ли ще останат?

И на мен мие интересно или може да се намеси корупцуята?
Виж целия пост
# 728
Верно ли? Кои матури - малките, седмокласните или големите?
Ще стане като с изборите - на точка по... Току счупим рекордите с най-много отличници на глава от населението, а неграмотността ще е сведена до нула.
Виж целия пост
# 729
Току счупим рекордите с най-много отличници на глава от населението, а неграмотността ще е сведена до нула.
Със сигурност ще счупим рекорда за най-много неграмотни отличници.
Виж целия пост
# 730
Оф, обяснява ми го онзи ден шефката ми, но я слушах с половин ухо, че ме беше застреляла преди това с други разни неща, които ме очакват. Естествено, че няма да останат без пари, те също ще имат някакви показатели за работа в трудна среда примерно. Понеже ставаше дума за профилираните гимназии, та евентуално ще има някаква базова сума и над нея ще се качва само с матурите. Озадачаващо е, защото по някои предмети няма матури, но има много изяви на ученици и много работа зад тези изяви - спорт, рисуване, музика, ИТ.
Това май ще е темата за промените за догодина.
Виж целия пост
# 731
Според мен вариантите при така разказаното са следните
- проверяващите матурите на дванайстокласниците ще започнат да замижват с повече от едно око или ще се променят критериите за тройка, така че двойки може и да няма догодина, нито поправителни сесии
- зле прикрит натиск върху учениците чрез нарочно сваляне на оценките и подтикването им да ходят на уроци и курсове - публична тайна е, че ходилите на допълнителна подхотовка организирана или самостоятелна, вдигат оценките между половин и една единица.
Та, ще има и за отличниците, и за двойкаджиите - я остен, я морков, я и двете. Ообаче тая работа хич не отива на добре. Сещам се за американците, гледах един дебат, вярно, записът беше от миналата или пО мината година, но беше открит дебат в Ню Йорк на тема образование. Там много директори на училища изразиха безпокойство, че са им овързали парите с постиженията, а училищата в по-кофти райони (нали там училището си върви с квартала, няма миграция из училищата), и така някои училища винаги били зле и не можели да се развият, защото въпреки усилията на учителите, резултатите са слаби (лесно е да се сетим какви ще са резултатите в някое гето, ако ще  Платон да се прероди и да ги обучава), и това хич не стимулирало учителите, а дори напротив. Та, усещам как и ние сме тръгнали по същия път и ще сърбаме същата попара, но десетилетие-две след американците.
Виж целия пост
# 732
Аз недоумявам- напоследък родителите станаха доста активни и постоянно мрънкат за промени и се борят. Следят закони, пишат писма, протестират. Но защо учителите не правят същото, защо поне не подкрепят родителите
Ето, Лиляна, сама казваш че ни очакват простотии отново и отново. Ние ще видим тези неща едва като влязат в действие и си проличат безумните последици. Твърде късно. И дори тогава един куп учители ще ни подиграват и буквално ще пречат, ако се борим за промяна. Не разбирам защо толкова малко учители се борят да работят в по-нормална среда, просто не разбирам. Айде, остави децата.
Виж целия пост
# 733
Защо си мисли, че учителите не се борим, а само родителите. Голяма част от някои промени се дължат на изказаното мнение на учителите. За тези делегирани бюджети недоволстваме много отдавна. Не е толкова лесно, както изглежда отстрани. В наредбата за приобщаващото образование също има много недомислици и благодарение на сигнали на учители, тя сега се преработва. В други наредби е същото.
Виж целия пост
# 734
Хепи, Лиляна е права. Веднъж пишем на официалните предварителни запитвания, веднъж на сайта на МОН, когато отворят за коментари.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия