Фотография - 85 тема

  • 65 257
  • 767
# 60
От фейса е. Мачка тотално снимките по всички направления.
че мачка, мачка. ама не знаех, че и по направление цветове... Sad
с уин8.1 съм. не мога да си позволя да съм с некалибриран монитор. благодаря за отговорите. Simple Smile
Виж целия пост
# 61
На мен до сега не ми е смачкал цветове. Провери си настройките за управление  на цветовете в графичните програми по време на работа и при експорт.. какво е поведението. При експорт чекваш ли да пази ICC профила и обръщаш ли внимание какъв е - дали съответства на изходното у-во за което експортваш.. именно тук много често става разминаване.   😗
Виж целия пост
# 62
при мен също доскоро не ми беше променял цветове. благодаря за полезните насоки, мамасъншайн. ще ги проверя. Simple Smile
едит: знаеш ли, всъщност не правя нищо по-различно от преди. Ill по принцип отварям фейса през Хром. сега го отворих през Мозила и нямам този проблем с цветовете. виждам ги същите. ето да видите разликата https://www.flickr.com/photos/m-i-l-l-a/37372321300/in/dateposted/
Виж целия пост
# 63
Да за съжаление го има този момент - браузърите могат да интерпретират цветовете по различен начин..
По въпроса лично аз съм писала доста как да си настроим и управляваме цветовото пространство във фотошоп и лайтрум .. (знаеш как да намериш таз информация  Wink )

Мисля, че ще са ти някакъв ориентир пък и знам че имаш афинитет към принта така че съвсем Simple Smile както се казва на екран всичко е много спорно - най-точния критерии за цвят е на печат Simple Smile
Поздрави..
П.С. снимките са чудесни
Виж целия пост
# 64
Здравейте , първо брутално яки снимки видях браво на вас!
Имам въпрос , изключително начинаща съм... искам да направя един кадър който пусто му не става. Та искам да имам фокусирано тяло и останалите хора около него да са размазани ама не в дефокус. Надявам се ,че ме разбрахте. Снимам в М режим със nikor 50mm 1.8 .
Виж целия пост
# 65
Това не се постига много лесно.

Неща които са фактори при тази задача - диафрагма и DOF (дълбочина на полето), разстояние до обекта.

Принципно много зависи на какво разстояние си до хората и колко хора искаш да има в кадъра  - това до някъде ще определи колко далече да си от обекта. При 50мм зрителният ъгъл не е много голям и с увеличаване на милиметрите този зрителен ъгъл намалява (това го казвам по принцип да го знаеш, защото в случая работиш с твърд обектив и зрителният ъгъл винаги е един и същ, за да имаш повече обекти в кадър трябва да се отдалечиш от обекта).
Разположението на обектите в зоната на фокус при съответната диафрагма също има значение за това какво ще бъде на фокус и не. Т.е. всичко което е в зоната на фокус на основния обект който фокусираш,  също ще бъде на фокус.
Размазване и дефокус е едно и също. Не бъркай дефокус със заден план - той може да е също на фокус в зависимост от обектива, разстояние до обекта и куп други неща.
Дефокус може да има и в предния план Wink
Така че задачата ти иска преди това малко да потърсиш информация за това какво е фокална равнина и поле на рязкост (фокус, зона на фокус, дълбочина на полето) по-често срещано като DOF както и как влияе размера на диафрагмата на това поле на рязкост.
При отворени диафргами полето на рязкост е малко и обратното - при затворени диафрагми полето на рязкост се увеличава и повече обекти са на фокус Simple Smile
Също как зрителният ъгъл се променя при различните милиметри - от значение е за композиция и кадриране защото то зрителния ъгъл зависи какво ще попадне в кадъра и съответно как можеш да промениш това. За твърди обективи е важно да се знае, защото там нямаш варио което да дръпнеш и трябва да промениш ти позицията си на фотограф - това автоматично оказва влияние на всичко останало преди това.
Нещата са много навързани за да се обясни кратко Wink
Успех
Виж целия пост
# 66
оправих си проблема с Хром като го ъпдейтнах.

_DSC3368 by Ina K., on Flickr
Виж целия пост
# 67
Щом са размазани, то те не са на фокус, демек, в "дефокус" са.
Хората не трябва да са на една равнина с обекта.
IMG_8795 by Galika_, on Flickr
Виж целия пост
# 68
Хмм, абе може и в една равнина да са,  ако Орхидеята е гледала кадър, сниман на дълга експонация, където "тялото на фокус" е неподвижно, а всички останали около него (дори във същата равнина) се движат. Би било добре, когато искате такива съвети да давате по някой  пример от нета, че понякога ситуацията е "хвърляне на боб"  за да се разбере какво точно се търси Simple Smile

Хайде сега и на мен да ми помогнете... как според вас е светнато това нещо?
(ще ми се смеете, но в нашата библиотека можеш да заемеш не само книга, музика, етц. , но и картина, плакат, принт... та това безумно ми хареса (на Mapplethorpe е) и ми се връзва с трапезарията и сега 6 седмици ще му се радвам на моята стена)
Виж целия пост
# 69
Grinning Да благодаря за обясненията.

Значи искам да имам модел на фокус и останалите да изглеждат по този начин.  http://prikachi.com/images.php?images/635/9204635J.jpg
Виж целия пост
# 70
Агент примера с дългата експонация е чудесен, но не мисля, че това се търси като идея .. иначе ето пример точно такъв с ND филтър - в случая и на музикантите не е търсен фокус



На въпроса ти как е светнато - няколко светлини източника са с различни аксесоари за концентриране на осветлението в различни точки. Предполагам, че конкретно идеята ти е за концентрираното осветление на вазата - може да се постигне чрез спот зад вазата ниско разположен.

Аксесоари които работят в добре в подобни ситуации - спот, пчелни пити и др.
Скрит текст:

Виж целия пост
# 71
mamaSunshine дааа точно това имах предвид
Виж целия пост
# 72
Верно ли ... ще падна.
По начина по който си попитала всички сме останали с друго впечатление с изкл. на Агент - сори връщам си думите Simple Smile
Орхид това се снима от статив на дълга експонация - колко всеки си преценява - 10 до 20секудни, даже в този случай 20 са много.  В други случаи на нощна фотография или водно було може и повече .. т.е. скоростта зависи от времето и ситуацията в която си и съответно от крайния резултата който се цели.
Ако е през деня задължително се ползва НД филтър, за да намали преекспонирането на кадъра и да не изгори всичко. Фокусираш в неподвижна точка или си застопоряваш модела Simple Smile хората наоколо и изобщо всичко което се движи ще се размаже и ще остави следи.
спагетите от светлините на колите се правят по същия начин, но когато е вечер може без филтър защото тогава нямаш дневна светлина която да влияе толкова. Simple Smile

Конкретно примера който си дала може да се постигне и от ръка защото светлинните условия са такива че от ръка при ниска скорост на снимане винаги има нещо не на фокус леко - а когато имаш и движение 100 процента Simple Smile
Виж целия пост
# 73
Ах уникална си много благодаря очевидно съм пропуснала някои подробности.Пробвах го на 20-30сек и без да дишам. И да през деня вече ми стана ясно защо не се е получило.  А за обясненията да, простете ми сега се уча Grinning  Crazy


Верно ли ... ще падна.
По начина по който си попитала всички сме останали с друго впечатление с изкл. на Агент - сори връщам си думите Simple Smile
Орхид това се снима от статив на дълга експонация - колко всеки си преценява - 10 до 20секудни, даже в този случай 20 са много.  В други случаи на нощна фотография или водно було може и повече .. т.е. скоростта зависи от времето и ситуацията в която си и съответно от крайния резултата който се цели.
Ако е през деня задължително се ползва НД филтър, за да намали преекспонирането на кадъра и да не изгори всичко. Фокусираш в неподвижна точка или си застопоряваш модела Simple Smile хората наоколо и изобщо всичко което се движи ще се размаже и ще остави следи.
спагетите от светлините на колите се правят по същия начин, но когато е вечер може без филтър защото тогава нямаш дневна светлина която да влияе толкова. Simple Smile

Конкретно примера който си дала може да се постигне и от ръка защото светлинните условия са такива че от ръка при ниска скорост на снимане винаги има нещо не на фокус леко - а когато имаш и движение 100 процента Simple Smile

Виж целия пост
# 74
На въпроса ти как е светнато - няколко светлини източника са с различни аксесоари за концентриране на осветлението в различни точки. Предполагам, че конкретно идеята ти е за концентрираното осветление на вазата - може да се постигне чрез спот зад вазата ниско разположен.

Аксесоари които работят в добре в подобни ситуации - спот, пчелни пити и др.
Скрит текст:
Много благодаря, МамоСъншайн!
А цветятa!?  Беклитната ваза почти съм я измислила как да я докарам, но мислиш ли, че за цветята може да се предположи нещо като стрип , отстрани на 90 градуса... много съм боса в студийно осветление и модификатори и проблемът е, че не ми е и интересно обикновено, та не съм си и правила домашното..

А за Орхидеята - зависи каква ти е скоростта на движещите се обекти, може да смъкнеш това време доста, ако те са относително бързи, а статичният ти "човек" може да задържи поза 1-2 сек... но обикновено се прави точно, както Мама Съншайн ти е казала с НД филтър, етц. При късмет с неособено ярка светлина на свечеряване и позатворена бленда и мин. ИСО може и от ръка да го докараш (помага да си с широк обектив и да имаш много стабилна ръка - поемаш въздух, изпускаш го, застиваш, снимаш.... брак много Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия