Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 001
  • 333
# 315
Светкавица, съвсем точно може да се каже. 50 от 100 винаги е било 50%.
Виж целия пост
# 316
Боя се, че полемиката е излишна. НСЧ сподели своя опит. Очевидно /а личи и от начина й на мислене и писане/ тя не е средностатистически родител. Тя разчупва рамките и аргументира позицията си, което предизвиква възхищението ми. Немалко смелост изисква подобна позиция и ясни ценности и цели. Тя е заложила на: психиката е по-важна от позиционирането в гимназиалния курс. Дете със запазена психика и любознателност има повече шансове от пречупеното, преуморено дете. Всеки сам решава за своето и реди приоритетите.

Моят личен опит показва, че и един висококвалифициран родител може да навреди на детето си. Гледах отговори на тест по БЕЛ. Въпросът беше кое е вярно по отношение на повестта "Немили недраги": - че централно място в нея заема съдбата на българските хъшове; - че централно място в нея заема съдбата на българските емигранти в Румъния..... С обремененото си юридическо мислене отговорих, че са верни и двата отговора - хъшовете са част от българското емигранстство. Двете понятия се отнасят едно спрямо друго като част към цяло. При такова съотнасяне единият отговор не изключва другия, не го прави неверен. НО с подобни разсъждения мога само да объркам детето. От него се иска да разсъди, че в емигранството влиза и друга категория хора /„Владиков не е същински хъш; споменава се и прослойката на "народните" българи -дребни търговци, които подпомагат хъшовете/ и да определи като правилен отговор "хъшовете". На учител не биха му минали съмнения от типа на моите формално-логически дилеми. Затова, колкото и да не ни харесва, в тази ситуация следва да дадем предимство на учителите и тяхната рутина в различните организационни форми - пак с уговорката на НСЧ - ако целеполагаме минимум грешни отговори и максимум точки на НВО.
Виж целия пост
# 317
the wishmaster, ако имаш някакви претенции към МОН, пиши им, така са я оценили за Първи модул и за мен оценката е реална, щом смяташ, че системата им за оценяване е грешна, подай сигнал, ние тук нито сме проверяващи, нито измисляме скалата на оценяване.

Посочваш училища с бал около 400-400+ за момичета, това са  са си елитни, не просто добри (за мен).

В 18-то имаше паралелка под 300, арабски и английски, но така или иначе не беше в полезрението ни, най-добрата ѝ приятелка учи там, наясно съм с начин на преподаване, учители и т.н. Чудесно училище, но не е за нас Simple Smile
Споделих вече, след като проучихме училищата, избра само 2 паралелки, даже не искаше да пише нищо друго в списъка, но сложихме насила за резерва.

Може би трябваше да напиша изрично, че темата е за деца, кандидатстващи в паралелки с прием около и под 300 точки, за да не разводняваме с тези по 400 Simple Smile
Виж целия пост
# 318
НСЧ, аз само твърдя, че подобен резултат е достатъчен за кварталното училище и никъде другаде и че не е добре родителите да се заблуждават, че е нещо повече.
Виж целия пост
# 319
 НСЧ, имам приятелка, много ерудирана, с богата обща култура, която изпитва обаче органична непоносимост към мат.Синът й завърши вече, но не това е важното.Да предположим, че е от типа, желаещ да съхрани детето си и без амбициите да го бута в първи/втори ешелон училища.Да, ама в основното учителката по мат беше под всякаква критика. Знаейки, че масово децата ходят на уроци, претупваше нещата с по две-три елементарни задачи на урок.Момчето от кого да разбере материала, че да докара поне 60 точки? От интелигентната си иначе майка, за която мат буквално е ядрена физика, или от незаинтересованата на макс учителка, или да се бори само..
Виж целия пост
# 320
Ако целта е паралелка с 350-380 точки, системната подготовка вкъщи стига, поне според резултатите на децата около мен.
И синът ми е пример за това - 370 точки, системна подготовка в училище и помощ вкъщи. Притеснението обаче му изигра лоша шега по математика и сега работи над това. Но това с уговорка, че училища в София никога не са ни седели на дневен ред, а имам чувството, че между останалите в страната и софийските разликата е от земята до небето.
Виж целия пост
# 321
пенсионирана русалка, сигнал и смяна на преподавателя, който не си върши работата или смяна на училището. И да, ако наистина в населеното място няма съвсем никакво училище с нормален учител, тогава учител. Слава богу не мисля, че е чак толкова често срещано, поне в 3-те града, в/у които имам поглед.

lion_queen__, точно Hands Plus1

НСЧ, аз само твърдя, че подобен резултат е достатъчен за кварталното училище и никъде другаде и че не е добре родителите да се заблуждават, че е нещо повече.
Никъде не съм казвала, че е нещо повече, нито го твърдя, напротив, подчертах, че училищата, в които се целим не са от тези с висок бал.
И подчертах, че това е резултат без никаква подготовка, само домашните си е писала.
...
В крайна сметка не се подготви по никакъв начин, както се казва - удари го на уволнение през годината, само преди изпитите реши по математика тестовете от предните 2-3 години, а по БЕЛ този от миналата....

Ако изборът е насочен към училища с бал около 350-380, тогава детето сяда и се подготвя всяка седмица вкъщи с Помагала за НВО, има предостатъчно на пазара.

Ако си е харесало училище 400+ точки - учител/школа.

Това е моето мнение на база наблюденията ми в/у дъщеря ми и съучениците ѝ.

Не питам кое училище да изберем, нито добро/лошо ли е, нито коя оценка е ок, това са си индивидуални решения и цели, затова моля да не разводняваме повече темата с обяснения колко по-добри училища има. Така е, никой не спори за това.


Виж целия пост
# 322
Ако изборът е насочен към училища с бал около 350-380, тогава детето сяда и се подготвя всяка седмица вкъщи с Помагала за НВО, има предостатъчно на пазара.
Помагала има, но за такъв резултат повечето деца не биха се справили сами, без помощ от квалифициран възрастен.
Виж целия пост
# 323
Според Шарлот излиза, че всеки отличник е с пречупена  и преуморена психика. На мен това ми звучи като "гроздето е кисело"
Разбира се, че всеки си решава, обаче аз искам да питам НЧС нещо друго. Тя е помагала на детето сини е изкарало 50 т. А дали, ако беше ходило на уроци нямаше да изкара 70? И тогава изборът ѝ за училище би бил по-голям.
Моето дете го записах на уроци и изкара бал 450. Не съжалявам за нито един похарчен лев. Не пестят пари за  образованието на децата си.
Виж целия пост
# 324
Първоначалната теза на НСЧ беше, че без помощ от квалифициран възрастен детето може да изкара достатъчно добри оценки на НВО. Резултатът, който тя цитира, не е добър и опровергава тази теза. За всичко отвъд кварталното училище се налага допълнителна работа и квалифицирана помощ. Дали ще е курс, частен учител или квалифициран в съответната област родител- варианти много. Но само дете със сборник в ръка е крайно недостатъчно за добър резултат поне в София. Има един хубав сборник за подготовка за НВО с автор Боряна Милкоева. Поне математиците твърдят, че е хубав. Само дето в този хубав сборник има не една и две задачи с технически грешки в условията и на майка ми ѝ се налага внимателно да преглежда и редактира задачите, преди да ги връчи на внучка си за решаване. Само дете и средностатистически родител няма как да се справят с това.
Виж целия пост
# 325
Според Шарлот излиза, че всеки отличник е с пречупена  и преуморена психика. На мен това ми звучи като "гроздето е кисело"
Разбира се, че всеки си решава, обаче аз искам да питам НЧС нещо друго. Тя е помагала на детето сини е изкарало 50 т. А дали, ако беше ходило на уроци нямаше да изкара 70? И тогава изборът ѝ за училище би бил по-голям.
Моето дете го записах на уроци и изкара бал 450. Не съжалявам за нито един похарчен лев. Не пестят пари за  образованието на децата си.
Ех това черно- бяло мислене с вменяване на смисъл, който не е вложен! А веднага след това - язвителна забележка не по разисквания въпрос въпрос /може или не да се подготви дете качествено без учители в извънкласни обучителни форми/, а в личен план /гроздето е кисело ?!!!/.  Постът ми започва с думите "полемиката е излишна". На търсещите информация се дадоха обосновани разсъждения. Повече не е необходимо. Нахвърлихте се със стръв върху жена, позволила си инакомислие и се опитвате да я притиснете до партерна позиция. Грозно и незряло! Продължете спора, ако Ви доставя удоволствие или покачват личното Ви самочувствие 450-те точки на детето /за които можем само да се доверяваме/. За себе си изключвам темата като активна.
Виж целия пост
# 326
Явно НЧС не знае как се определяше скалата за преобразуване на точки в оценка на НВО а 7 клас. Първо се проверяваха работите и после решаваха за колко точки да пишат 3.00. Така в една година прагът беше 16 т., в друга 20 т. В МОН не се интересуват от отличните, вълнуват ги слабите резултати и стъкмяваха скалата така, както им отърва. Т. Е. Процентът на слабите оценки варираше около 25.
Всеки преценя сам за себе си какво класиране гони, желано училище, перспектива за обучение в чужбина. И не всеки работещ родител може да отдели време за помощ по учебния материал. Ако има две или три деца в училищна възраст?
Виж целия пост
# 327
Да, факт е, че и НСЧ, и аз работим основно от дома. Това ни поставя в несравнимо по-благоприятна позиция от средностатистическия родител, който напуска офиса в 18 и се прибира у дома в 19 часа. Изобщо дума не може да става за сравнение. Само си представям как родителят, току-що прибрал се от работа, се чуди кое да подхване първо- вечерята, пералнята, разлагане на многочлен или "Немили-недраги".
Виж целия пост
# 328
Явно НЧС не знае как се определяше скалата за преобразуване на точки в оценка на НВО а 7 клас. Първо се проверяваха работите и после решаваха за колко точки да пишат 3.00. Така в една година прагът беше 16 т., в друга 20 т....
Нормално, резултатите са в зависимост от трудността на теста. Преценяват какво количество знания биха покрили 3, 4 и т.н.
Първоначалната теза на НСЧ беше, че без помощ от квалифициран възрастен детето може да изкара достатъчно добри оценки на НВО...
Всъщност написах, че без никакво учене резултатът е този.
От самостоятелна, системна подготовка може да се постигне резултат 300+, а над 400 трябва учител/школа.
Не виждам другите родители, минали през НВО да казват нещо по-различно.
Достатъчно добри е относително, достатъчно за какво? За елитно училище не са достатъчни, за тези, които бяха наша цел са предостатъчни.

...обаче аз искам да питам НЧС нещо друго. Тя е помагала на детето сини е изкарало 50 т. А дали, ако беше ходило на уроци нямаше да изкара 70? И тогава изборът ѝ за училище би бил по-голям.
Силно казано сме помагали. Когато е имала въпроси сме отговаряли или сме обяснявали някоя друга задача от домашните, ако е имала затруднения. Но е било инцидентно, не системно.
Както писах, предишната година ходеше на частни уроци и нещата се влошиха, и не е причината в учителката, тя подготви и други деца около нас и имам представа в/у работата и резултатите. Просто при дъщеря ми допълнителните занимания са равни на загуба на интерес към предмета, отегчава се и съвсем го претупва.
За училищата, още много преди изпита си беше избрала двете паралелки, и така или иначе не искаше да чуе за други. Така че изборът беше направен без оглед резултата, в смисъл нямаше да пише други, дори да имаше повече точки.

Разбира се, не сме ги писали съвсем на сляпо, с баща ѝ сме достатъчно отговорни, за да проучим и направим информиран избор, фактор да я подкрепим бяха резултатите от ДЗИ БЕЛ за предходните 2 г., защото все пак не е важно само с какъв бал влизат децата, но и с какви знания излизат. the wishmaster изреди няколко поста няколко, които смята за добри, ще направя сравнение с тях за пример:

Скрит текст:
2016 г.
35-то 5.282
32-ро 5.199
18-то 4.972
30-то 4.902

2017 г.
35-то 5.239
32-ро 5.173
18-то 5.148
30-то 4.901

Излиза, че двойкарите, приети в 30-то, получават подготовка, с която на ДЗИ показват близки резултати до училите в смятано за добро училище и с добра подготовка за НВО и бал 400+. Ами мога да кажа само браво на тези учители и не бих нарекла училището лошо Simple Smile

Не ми се иска темата да се превръща в такава за софийските училища и кое е по-елитно.
Изписахме достатъчно, че и го повторихме няколко пъти, всеки родител, на база всичко изписано, може да прецени кое е подходящо - конкретно за неговото дете и целта, която гони Hands Plus1



Виж целия пост
# 329
НСЧ, твоята теза относно подготовката за НВО беше:
все пак става дума за материал за 7 клас, всеки родител, който има желание, може да намери време в почивния си ден и да навакса това, в което детето му изостава, ако то не успява само.
На пазара има достатъчно сборници, с които може да се направи самоподготовка.
Аз твърдя, че подобна подготовка може и да е достатъчна за 30-то или друго квартално училище, но не и за нещо повече. А темата беше формулирана за подготовката за НВО изобщо, а не "Как да влезем в кварталното училище", нали?

Също твърдя, че адекватната помощ не е по силите на средностатистическия родител, ако ще той да има най-голямото желание.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия