Избор на училище след седми клас, Варна

  • 16 228
  • 79
# 15
По мнение на различни учители, но пък съвпадащо, е това, че ако искаш да учиш английски е по добре 1 ЕГ, а немски 5 ЕГ. Основно заради преподавателите. Лични впечатления имаме само за немски в Първа. Може би затова и моят син се е насочил към нея основно. Също го блазни това, че са само една смяна. Локацията на самото училище не е фактор при нас.
Виж целия пост
# 16
По мнение на различни учители, но пък съвпадащо, е това, че ако искаш да учиш английски е по добре 1 ЕГ, а немски 5 ЕГ. Основно заради преподавателите. Лични впечатления имаме само за немски в Първа. Може би затова и моят син се е насочил към нея основно. Също го блазни това, че са само една смяна. Локацията на самото училище не е фактор при нас.

Моето мнение е АЕ само в 1ва ,а немски става и в двете ,но е късмет с учителите навсякъде.  Wink
Ще кажа кое ме впечатли в 1ва наистина. Моят 12класник е от децата ,които не обичат да учат по много,не обичат да им е трудно и не обичат да се изявяват в у-ще по никакъв начин с знания и оценки.  Crazy Но си има дадености ,които в 1ва забелязаха ,като например му предложиха да е в отбора по тенис на маса ,ппоканиха го да играе с един от най-добрите за да го преценят. Е,отиде 2-3 пъти и дотам. Насила не става!
Другото ...Историята ..за него тя е приказка  и я схваща така добре както дребно математиката .Учителката в 11 ти клас го забеляза ,всеки ден го вдига да прави анализи ,искаше да го подготвя за олимпиада ,искаше да участва в Кърджали на събитие .....е няма ! Пълен отказ при най-малък напън за нещо допълнително! До дете си е ,но това ,че ги "забелязват" и искат да работят с тях мен лично ме впечатли много !  Heart Eyes Любимо у-ще ми е !

Все още чакам подобни отзиви и за МГ ?! 5-7 клас ми е ясен като бял ден.Искам отзиви за гимназията !
Виж целия пост
# 17
В кое училище с интензивно изучаване на език се започва наистина от А,Б?

Чувам, че с английският се забързват темповете по предположение, че всички са го учили, а с другите езици дали е така? Ако се избере неизучаван до момента език, а други деца са го учили, няма ли това да предизвика проблеми?Или навсякъде се започва отначало/май -не, доколкото погледнах и в осмокласната тема, но не зная във Варна как е./
Виж целия пост
# 18
От азбуката навсякъде, според това, което знам. Когато класът /паралелката/ има общо много добро ниво темпото се качва за първия срок /докато достигнат нивото на седмия клас/ до по-високо от предложеното от учебника. Резултатът е повече време за материалът предвиден за новите неща, разни детайли, подоготовка за НВО и т.н. Но за целта трябва да има клас с доста унифицирано и високо ниво. И пак няма реално прескачане на материал. Макар и преговорно, минава се.

Ситуацията е малко като в първи клас с четящи и нечетящи деца. Всички минават частта с ученето да четеш. Дори и да четат книга в това време. В случая обаче имат и домашни.
Виж целия пост
# 19
Аз лееееко встрани от темата, но пак със същата насоченост:
Въпросът ми е най-вече към тези, чиито деца скоро са минали НВО. Какви са критериите за оценяване на НВО и по-скоро как предварително се ориентирахте за нивото на детето си? Ясно, че има пробни изпити, но те се организират към края на VІІ клас, струва ми се късно да се попълват пропуски. То ясно, че всеки има представа горе-долу за положението - и от училищните оценки, и от школи, и от лични впечатления, но като имам предвид различните училища и изисквания, губя увереност.
Личен пример: според мен дъщеря ми (сега в 6 кл.) насъбра пропуски в 5 клас - по една или друга причина (липса на учебници, нова учителка, разсеяност и др.). В училището (едно от т.н. "елитни" за града) цяла година нямаше родителска среща, освен една - в началото на септември, която не върши работа. Към края на І срок се срещнах с учителката по БЕЛ, за да разбера накъде се движат нещата. Според нея всичко било наред. През годината детето имаше шарени оценки, отличните бяха най-вече на съчинения, на контролни почти нямаше шестица, но годишната й оценка беше 6 (според мен - доста засилена). И тъй като се съмнявах в знанията й, а и по нейно желание, от втория срок на 5 клас тръгна на школа. Там мнението на учителката също беше, че детето няма пропуски. В същото време обаче, на тестовете, които работеха в школата, тя отново не успяваше да покаже отличен резултат. Започна новата учебна година и истината лъсна - входно ниво - 4. Разгледах теста - не мисля, че всичките й грешки са от незнание, по-скоро е карала през пръсти, но оценката е факт.
Та да се върна на въпроса - доколко резултатите от НВО се покриха с някакви предварителни критерии: оценките в училище, впечатленията на учителите в училище/школа/частни уроци, оценките от пробните изпити? Наложи ли се да коригирате подготовката, как се ориентирахте за нуждата от тази корекция?
Виж целия пост
# 20
Здравейте! За Първа езикова- тъй като в момента съм в 8 клас мога да дам пресни впечатления, а и ако има въпроси за домашните, учителите и т.н.  с радост бих отговорила.
Виж целия пост
# 21
Здравейте! За Първа езикова- тъй като в момента съм в 8 клас мога да дам пресни впечатления, а и ако има въпроси за домашните, учителите и т.н.  с радост бих отговорила.

Всичко е интересно за бъдещите избори.Ка се изучава първият език, съвсем отначало или от някакво ниво, съобразно изучавалите го?
Виж целия пост
# 22
Здравейте! За Първа езикова- тъй като в момента съм в 8 клас мога да дам пресни впечатления, а и ако има въпроси за домашните, учителите и т.н.  с радост бих отговорила.

Всичко е интересно за бъдещите избори.Ка се изучава първият език, съвсем отначало или от някакво ниво, съобразно изучавалите го?

Аз съм с първи АЕ и втори НЕ. В класа ми има трима, които не са учили английски език и затова целия клас минаваме малко по-подробно и по-бавно материала. Всички паралелки учим едно и също, просто темпото е различно. Започнах ме от транскрипция след това с азбуката, цифри, как да четем дати, държави, стаи и мебели + други нови думи. Общо сме взели над 600-650 думи (на ден имаме около 50 думи, но първия ден ни стреснаха със 75 думи.Flushed ). Зависи и от учителя. Моята госпожа забави темпото, както казах, заради тези които не са учили до сега езика, но за нея е важно всички да знаят перфектно тези неща. Натиска всички да учат, на всеки намира по някой пропуск и така.
Всеки учител независимо по кой предмет се е опитва да ни мотивира да се стараем, да даваме всичко от себе си за неговия предмет, но ни казват, че знаят, че не всеки и добър по даден предмет, но искат да видят старание.

За избора- от 6ти клас колебанието ми беше между Първа и Пета (математиката не ми е силата и не съм смятала МГ като вариант). Повлияха ми мнения на ученици от гимназията, а и препоръките, че английски се учи в Първа. Не съжалявам за избора. Избрах Първа пред Пета може би началото на тази година - февруари, март месец (посещавах школа и пробните изпити към нея и от тях се ориентирах накъде съм.) 
Виж целия пост
# 23
Triger, зависи къде са правени пробните. Организаторите коментират нивата на трудност. Но и самите деца много лесно ги преценяват.  Има толкова примерни тестове, че децата се обиграват и сами усещат какво е нивото им и какво е реалистично да очакват.

Като цяло същинските изпити не са тежки. Самият им замисъл е такъв и това не е изненада. По-скоро има организационни неуредици и неточности в оценяването /спорни или неточни тестове понякога/ и те, а не сложността, създават напрежения. След всяко НВО се кометират тези неща.
Виж целия пост
# 24
 Локацията не бива да е фактор, мисля. Така, моите впечатления са от МГ - осмокласната езикова година си беше пълна загуба на време, най- вероятно защото детето избра специалност с АЕ. В осми клас вече почти всички имат една добра основа по английски и да предъвкват всичко отначало им е безумно скучно, в този смисъл като че ли е по добре да се учи като първи, език различен от АЕ. От друга страна пък, не познавам дете от немската паралелка, което да не посещава и Гьоте институт, предполагам само, че там часовете нагоре след 8-ми клас са недостатъчни - от 18 часа на седмица, в 9- ти клас падат на 4ч/седм. Да не пропусна, че има специалност информационни технологии с френски, като там вторият език задължително е английски, докато останалите имат избор между френски, немски , англ. и руски.
  Математиката в МГ, няма как другояче, е много, и е хубаво да имат истински интерес, иначе ще е мъка. Извънкласни клубове разни и интересни -  на сайта им може да се открие пълен списък... но математики, програмиране, физика, астрономия, химия,  мат. лингвистика, дори китайски - с носител на езика, на дъщеря ми и беше интересно, правиха  театър, спектакъл пред гости от Китай,  канят някое от децата по програмата на образователна ваканция в Пекин, абе готино е. Да допълня, че всяка година имат нови помощник-преподаватели по английски, американци, стипендианти на Фулбрайт  - миналогодишният имаше т. нар. клуб по дебати, много говорят, обсъждат проблеми, произведения, ходиха по състезания... Тази година новият американец ще продължи дебатите, но предложил и математика да им преподава още. Изобщо училището се старае, ако децата имат желание, могат много да вземат там. 
 Друго, което исках да добавя -  имахме случай да контактуваме с администрацията, вкл. директор, и някои
преподаватели - бяха отзивчиви и в помощ.
Относно спорта, по-горе питаха, не съм усетила проблеми,  но примерно класната в 8-ми беше отказала да се занимава с отсъствията по този повод, наложи се аз да ходя до училище, докато мин. година новата класна си движеше тези неща.  Ако става въпрос за сериозни спортни постижения, вкл.  многоразови тренировки и безчет отсъствия си преценявате, но ако е до ходене на спорт, дори ежедневно, със съвместяването на училище и домашни, ще се справите.
Имам недоволства и критики към определени преподаватели, дразня се , че ръководството е наясно, но нехае...няма кадри, ясно.
 Иначе бих искала и малката да учи там, уж не се опъва, но пък и грам не иска повече от училищната математика да се занимава, та и аз ще следя за другите гимназии.
Виж целия пост
# 25
Любофф, благодаря ти много за мнението! За " изгубената" 8 мокласна год съм подготвена .Знам го от приятел на големия, който продължи там след 7 ми клас. Wink
Виж целия пост
# 26
Здравейте момичета Simple Smile 
Понеже моя младеж се е насочил към системно или приложно  програмиране  събирам информация в кое училище  има такива паралелки и как става приема .За уточнение предстои ни местене във Варна лятото.

Хубав ден на всички Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Дъщеря ми е в Първа Езикова с АЕ,втори немски.През цялото време на 7 клас тя искаше 1ЕГ.Много я навивах на пета-от към транспорт щеше да е по-добре,а и немският ми беше приоритет..,нотя реши основен АЕ.Сега е много доволна.Госпожата и е много добра.Стимулира ги да учат,в часовете влизат хора доброволци-англичани и им разказват разни неща и играят на игри с тях-всичко на англ.език.Доволни сме!
Виж целия пост
# 28
Любофф, благодаря ти много за мнението! За " изгубената" 8 мокласна год съм подготвена .Знам го от приятел на големия, който продължи там след 7 ми клас. Wink
Деска, нашите класната ги е посъветвала да поставят на първо място АЕ, а до скоро повечето деца говореха за НЕ. Аз лично нямам още мнение, много зависи на какъв преподавател ще попаднат, а това няма как да се предвиди.
Виж целия пост
# 29
Имайте прдвид, че в паралелката с най-висок бал в града има много мотивирани и щастливи от приема деца. Има и деца, чийто родители са много доволни и това са най-доволните хора в семейството на ученика. Принципно за такава паралелка пиша, но в частност - пак така.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия