Православието като начин на живот-7

  • 53 694
  • 739
# 390
Снощи прочетох едно интервю с богослова Андрей Кураев. Публикувам го във връзка с дискусията за съвремието и Църквата.
На руски е, но както разбирам, NoMe ❄️ също ползва езика, надявам се, и други Hug
Лично за мен беше изключително полезно, защото ми показва не само как се е развивала Църквата през вековете, а как тя се развива и сега. Защото е жива.
 Точно това, за което се опита да каже ( или както аз я разбрах ) NoMe ❄️.
Има няколко много силни абзаци.
https://predanie.ru/book/71851-zhenschina-v-cerkvi/
Виж целия пост
# 391
Бог ни е създал мислещи същества, способни да преценяват и да взеимат решения.
Но има един неоспорим факт - за нас се борят и Бог и сатана и всеки ни иска при себе си. Това е духовна битка на доброто и злото, в която искаме или не участваме и ние. Бог не е забранил на сатана да ни изкушава.
Всъщност това, че щем не щем участваме, само по себе си опровергава правото на свободен избор.
Според мен изборът е само един - да се довериш на Бог или да не се довериш.
В Старият завет има една книга - Йов. Има много обяснения/тълкувания за нея. Най - простото нещо, което е очевадно е доверието. От една страна доверието на Йов, от друга доверието на Бог, което единство показва същността на свободната воля.
Виж целия пост
# 392
В Старият завет има една книга - Йов. Има много обяснения/тълкувания за нея. Най - простото нещо, което е очевадно е доверието. От една страна доверието на Йов, от друга доверието на Бог, което единство показва същността на свободната воля.
За ето това ли става въпрос:

https://biblia.bg/index.php?k=18&tr1=1

Извинявам се за тъпия въпрос, но не съм от много знаещите.


Аз не вярвам в свободната воля. Или по-скоро мисля, че ако я има, то тя е силно ограничена, а ограничена свободна воля е малко като дървен камък.
Виж целия пост
# 393
Бог ни е създал мислещи същества, способни да преценяват и да взеимат решения.
Но има един неоспорим факт - за нас се борят и Бог и сатана и всеки ни иска при себе си. Това е духовна битка на доброто и злото, в която искаме или не участваме и ние. Бог не е забранил на сатана да ни изкушава.
Всъщност това, че щем не щем участваме, само по себе си опровергава правото на свободен избор.
Според мен изборът е само един - да се довериш на Бог или да не се довериш.
В Старият завет има една книга - Йов. Има много обяснения/тълкувания за нея. Най - простото нещо, което е очевадно е доверието. От една страна доверието на Йов, от друга доверието на Бог, което единство показва същността на свободната воля.

Не съм съгласна с теб. Има неща, които въобще не зависят от нас, нито ние сме отговорни за тяхното съществуване, Бог е Творецът и Той казва какви са правилата в неговата Вселена, не ние творенията. В това отношение ние наистина нямаме никакъв избор. Нито пък от нас е зависело дали ще има бунтовници на Бога, нито че сатана съществува, нито че има и духовна битка. От нас не зависи и това, че се раждаме на място, в което има такава духовна битка. Нашата свободна воля започва обаче оттук нататък. Вече знаем, че сме в свят на грях, какво да правим? Има две страни замесени в битка, на коя страна да застанем? Кого да изберем?
Този наш избор е толкова важен, че от него зависи вечната ни участ. Да, идва и момента в който трябва да решим дали да се доверим на Бога или не. Всеки човек трябва да вземе това решение за себе си.

Елеонора, Бог е Любов, а любовта дава свобода. Ако вярваш, че Бог е любов, то трябва да повярваш, че имаш пълната свобода да вземеш всички важни решения за своя живот. Бог не е диктатор, нито ние сме негови роби. Той е наш Баща, а ние сме Му деца. И Той толкова много обича децата си, че е готов да пожертва живота си за тях. Любовта е щедра, милостива, даваща и прощаваща.


Виж целия пост
# 394
Не съм съгласна с теб. Има неща, които въобще не зависят от нас, нито ние сме отговорни за тяхното съществуване, Бог е Творецът и Той казва какви са правилата в неговата Вселена, не ние творенията. В това отношение ние наистина нямаме никакъв избор. Нито пък от нас е зависело дали ще има бунтовници на Бога, нито че сатана съществува, нито че има и духовна битка. От нас не зависи и това, че се раждаме на място, в което има такава духовна битка. Нашата свободна воля започва обаче оттук нататък. Вече знаем, че сме в свят на грях, какво да правим? Има две страни замесени в битка, на коя страна да застанем? Кого да изберем?
Този наш избор е толкова важен, че от него зависи вечната ни участ. Да, идва и момента в който трябва да решим дали да се доверим на Бога или не. Всеки човек трябва да вземе това решение за себе си.
Да, съществува едно голямо  множество от събития, които не зависят от нас, но ние не можем да правим избор там. Нашия избор се ограничава от нашето естество /първо/ и от поетата отговорност /второ/ - всеки избор предполага отговорност /надявам се си съгласна с това/.  Предвид темата, едва ли има някой, който да не знае правилния избор и защо е правилен, то всичко пак се свежда до казаното в предният ми пост т.е. имаш един избор.

Тук има обяснение https://www.gotquestions.org/Bulgarian/Bulgarian-free-will.html

 Eleonora_27
За това става въпрос, но е трудна за четене.
Виж целия пост
# 395
Да, добра е статията. Съгласна съм с нея. Hands Plus1  Сега си мисля, че може би искахме да кажем едно  и също нещо с теб.
Виж целия пост
# 396
  Сега си мисля, че може би искахме да кажем едно  и също нещо с теб.
И аз стигнах до същия извод.  Hug
Виж целия пост
# 397
Много ми помогнахте с последните отговори, отдавна не можех да си обясня как имам свободна воля, а в същото време съм поставена пред избор, без право на отказ. Благодаря ви! Бог не случайно ме насочи към тази група.
И сега искам да задам моя въпрос, който също отдавна ме човърка и не намирам обяснение. Как разбирате този цитат от Библията:
А вие недейте се нарича учители; защото един е вашият Учител – Христос, а всички вие сте братя;  и никого на земята недейте нарича свой отец, защото един е вашият Отец, Който е на небесата;  и наставници недейте се нарича; защото един е вашият Наставник – Христос.
От Матея свето Евангелие 23:8-‬10 СИ
https://bible.com/bible/1558/mat.23.8-10.СИ
 Това не противоречи ли на начина, по който се обръщаме към православните църковни настоятели днес?
Виж целия пост
# 398
Shanan4e, много благодаря за въпроса, и аз съм влизала в противоречие по подобен начин...
Замисляла съм се за думите за Учителя, Който трябва да е само Христос и никой друг...а аз съм имала нужда винаги от насоки...и стигнах до някакво мое заключение, което може би не е вярно...
А то е, че отивайки в Църквата и наричайки свещенослужителя там отче, аз в негово лице виждам Отеца, Комуто служи свещеника....
А за Учителя - Христос, мога да посоча примера, който ми е последно актуален. Когато говорих с монаха за духовни насоки, аз в негово лице виждах как говори светия Дух, т.е. чрез наставническите ( даващи ми насоки) думи на монаха, ми говореше Христос..
Също нали се казва, че съпругът на жената е главата на Христос. Затова винаги се вслушвам в мнението на съпруга си, защото вярвам, че той ми дава богоугодни съвети.
Виж целия пост
# 399
Цитат
Как е предсказано в Библията, че Исус ще бъде предаден и убит? Какво е заложено, че ще стане и кои са избраните изпълнители и кое е случайност?

Ще се опитам до колкого мога да отговоря на този въпрос.
Старият завет е пълен с пророчества за въплащението и идването на нашия Господ Иисус Христос.

1. Пророчество за рожденното място на Христос.
Михей 5, 2
2 А ти, Витлеем Ефратов, Макар и да си малък за да бъдеш между Юдовите родове, От тебе ще излезе за Мене Един, Който ще бъде владетел в Израиля, Чийто произход е от начало, от вечността.

Излълнението в Новия завет.
Евангелие от Лука 2,
4 И тъй, отиде и Иосиф от Галилея, от града Назарет, в Юдея, в Давидовия град, който се нарича Витлеем, (понеже той беше от дома и рода Давидов),   
5 за да се запише с Мария, която беше сгодена за него, и беше непразна.   
6 И когато бяха там, навършиха се дните й да роди.

2. Ще се роди от девица.
Пророчество в Стария завет. Исая 7, 14

14 Затова сам Господ ще ви даде знамение: Ето, девица ще зачне и ще роди син, И ще го нарече Емануил.

Изпълнение в Новия завет.

Евангелие от Матей, 1

20 Но, когато мислеше това, ето, ангел от Господа му се яви насъне и каза: Иосифе, сине Давидов, не бой се да вземеш жена си Мария; защото зачнатото в нея е от Светия Дух.   
21 Тя ще роди син, когото ще наречеш Исус; защото Той е Който ще спаси людете Си от греховете им.   
22 А всичко това стана за да се сбъдне реченото от Господа чрез пророка който казва:   
23 "Ето девицата ще зачне и ще роди син; И ще го нарекат Емануил" (което значи, Бог с нас).   
24 И тъй, Иосиф, като стана от сън, стори както му заповяда ангелът от Господа и взе жена си;   
25 но не я познаваше докато тя роди [първородния си] син; и нарече го Исус.

3. Службата на Месия

Пророчество в Стария завет.

Исая 61
   
1 Духът на Господа Иеова е на мене; Защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките, Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените, Да проглася освобождение на пленниците, И отваряне затвора на вързаните;   
2 Да проглася годината на благоволението Господно, И деня на въздаянието от нашия Бог; Да утеша всичките наскърбени;

Изпълнение в НЗ
Евангелие на Лука, 4

16 И дойде в Назарет, дето беше отхранен, и по обичая си влезе в синагогата един съботен ден и стана да чете.   
17 И подадоха Му книгата на пророк Исаия; и Той, като отвори книгата, намери мястото дето бе писано: -   
18 "Духът на Господа е на Мене, Защото Ме е помазал да благовестявам на сиромасите; Прати Ме да проглася освобождение на пленниците, И прогледване на слепите, Да пусна на свобода угнетените,   
19 Да проглася благоприятната Господна година".   
20 И като затвори книгата, върна я на служителя и седна; а очите на всички в синагогата бяха впити в Него.   
21 И почна да им казва: Днес се изпълни това писание във вашите уши.

4. Ще бъде предаден за 30 сребърника. Парите са използвани за купуване грънчзревата нива.

Пророчество в СЗ. Книга за Захария. 11

12 Тогава рекох: Ако ви се види добро, дайте ми заплатата ми, но ако не, недейте. И тъй, те ми претеглиха за заплата тридесет сребърника.   
13 И Господ ми рече: Хвърли ги на грънчаря, - хубавата цена с която бях оценен от тях! И взех тридесетте сребърника и ги хвърлих в Господния дом на грънчаря.

Изпълнение на пророчеството в НЗ

Евангелие на Матей 27

3 Тогава Юда, който Го беше предал, като видя, че Исус бе осъден, разкая се и върна тридесетте сребърника на главните свещеници и старейшините и каза:   
4 Съгреших, че предадох невинна кръв. А те рекоха: Нам що ни е? Ти гледай.   
5 И като хвърли сребърниците в храма, излезе и отиде и се обеси.   
6 А главните свещеници взеха сребърниците и рекоха: Не е позволено да ги туряме в храмовата каса, понеже са цена на кръв.   
7 И като се съветваха, купиха с тях грънчаревата нива, за погребване на чужденци.

5. Разделят дрехите на Христос и за тях гвърлят жребие

Пророчество в СЗ.

Псалм 22
18 Разделиха си дрехите ми, И за облеклото ми хвърлиха жребие.

Изпълнение на пророчеството в НЗ.

Евангелие от Матей 27
35 И когато Го разпнаха, разделиха си дрехите Му, като хвърлиха жребие.

6. Погребан е в гроба на богат човек

Пророчество в СЗ.
Исая 53
9 И определиха гроба Му между злодеите, Но по смъртта Му при богатия; Защото не беше извършил неправда, Нито имаше измама в устата Му.

Изпълнение в НЗ.
Евангелие на Матей, 27

57 И когато се свечери, дойде един богаташ от Ариматея, на име Иосиф, който също беше се учил при Исуса.   
58 Той дойде при Пилата и поиска Исусовото тяло. Тогава Пилат заповяда да му се даде.   
59 Иосиф, като взе тялото, обви го с чиста плащаница,   
60 и го положи в своя нов гроб, който бе изсякъл в скалата; и като привали голям камък на гробната врата, отиде си.

7. Заведен като агне на заколение, Божият Агнец.
Пророчество в СЗ

Книга на пророк Исая, 53

4 Той наистина понесе печалта ни, И със скърбите ни се натовари; А ние Го счетохме за ударен, Поразен от Бога, и наскърбен.   
5 Но Той биде наранен поради нашите престъпления, Бит биде поради нашите беззакония; На Него дойде наказанието докарващо нашия мир, И с Неговите рани ние се изцелихме.   
6 Всички ние се заблудихме както овце, Отбихме се всеки в своя път; И Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.   
7 Той беше угнетяван, но смири Себе Си, И не отвори устата Си; Както агне водено на клане, И както овца, която пред стригачите си не издава глас, Така Той не отвори устата Си.

Изпълнение на пророчеството в НЗ.

Евангелие на Йоан, 1

29 На следния ден Иоан вижда Исуса, че иде към него, и казва: Ето Божият Агнец, Който носи греха на света!

8. Предаден е от приятел.

Пророчество в СЗ. Псалм 55

12 Понеже не беше неприятел, който ме укори, - Това бих претърпял, - Нито беше оня, що ме мразеше, който се подигна против мене, - Тогава бих се скрил от него;   
13 Но ти, човек равен на мене, Другар мой, и мой близък приятел.

Изпълнение в НЗ.

Евангелие от Матей, 26
47 И когато Той говореше, ето, Юда, един от дванадесетте, дойде, и с него голямо множество, с ножове и сопи, изпратени от главните свещеници и народните старейшини.   
48 А оня, който Го предаваше, беше им дал знак, казвайки: Когото целуна, Той е; хванете Го.   
49 И веднага се приближи до Исуса и рече: Здравей, Учителю! и Го целува.   
50 А Исус му каза: Приятелю, за каквото си дошъл стори го. Тогава пристъпиха, туриха ръце на Исуса, и Го хванаха.

Спирам до тук, че стана много дълго. Изпълнението на библейските прорчества е едно от най-големите доказателства за боговдъхновеността на Словото. Знам, че има не малко хора, които впечатлени от точността на изпълнението на пророчествата са предали живота си на Бога! Трябва да знаем, че обикновено между пророчеството и неговото изпълнение лежат няколко стотин години!


Виж целия пост
# 400
Morning Star ✩,
Много ми беше полезен този синтез, благодаря!!! Богословие ли си учила? ( извинявай, че задавам личен въпрос; не се чувствай длъжна да отговаряш ) Hug
Сещам се, че има един въпрос, за който вече бях споменавала преди време в темата, че не мога да си го обясня и ето, че сега е времето да попитам отново. Става дума за Книгата на Живота или свитъка на живота.
Според Библията, има пророчество за това как само имената, записани в тази Книга, ще имат вечен живот.
Ако правилно съм разбрала.
 Т.е. Бог знае кои имена и кой ще се спаси предварително.
Въпросът ми е, разбира се, как се вписва това с моето/ твоето/ на съседа / на децата и внуците ни подвизаване и вяра?
Ясно е, че всеки един от нас вярва и се надява, че ще бъде спасен. Всеки един от нас се надява, че по Божията милост и благодат,  ще получи вечен живот и няма да бъде осъден на вечни мъки. Всеки един от нас се моли и проси от Бога Неговата милост. Всеки един от нас вярва и тайничко в сърцето си чака живота в бъдещия век....
Ама това не означава , че всеки един от нас ще го получи. Уви. Факт, за който е написано....
И какво излиза, че почваме да се озъртаме и се взираме, мислейки: а ами ако мама/ тате не се спасят??? Оле лееее...а, ами ако аз не се спася, а брат ми се спаси...и всякакви подобни хаотични мисли...
Защото човек има заложено в себе си да се сравнява .
Излиза, че не всеки един от нас е годен. Че не всеки един от нас ще издържи и претърпи докрай.
Има ли в Билията указание за пророчеството и изпълнението за спасението ни? На нас, които се надяваме ?
Щот лично аз, лесно посървам....че нямам място в тази Книга. Или пък, ако се окажа там, в Книгата, а не дай Бог, някой от мен обичан близък не е....
Виж целия пост
# 401
Скрит текст:
И сега искам да задам моя въпрос, който също отдавна ме човърка и не намирам обяснение. Как разбирате този цитат от Библията:
А вие недейте се нарича учители; защото един е вашият Учител – Христос, а всички вие сте братя;  и никого на земята недейте нарича свой отец, защото един е вашият Отец, Който е на небесата;  и наставници недейте се нарича; защото един е вашият Наставник – Христос.
От Матея свето Евангелие 23:8-‬10 СИ
https://bible.com/bible/1558/mat.23.8-10.СИ
Това не противоречи ли на начина, по който се обръщаме към православните църковни настоятели днес?

Аз може с друго да не съм полезна на темата, но за такива въпроси може и да допринеса с малко проверка, как е на другите езици и на оригинала:

На английски:
Matthew 23:8-10:

8 “But you are not to be called ‘Rabbi,’ for you have one Teacher, and you are all brothers. 9 And do not call anyone on earth ‘father,’ for you have one Father, and he is in heaven. 10 Nor are you to be called instructors, for you have one Instructor, the Messiah.

Буквален превод:

8 „Но не трябва да се наричате„ Равин “, защото имате един Учител и всички сте братя. 9 И не наричайте никого на земята „баща“, защото имате един Баща и той е на небето. 10 Нито пък да ви наричат учители, защото имате един Учител, Месията.

А на иврит е:
Скрит текст:
אומרים, אבל בשום אופן אל תעשו מה שהם עושים! כי הם עצמם אינם עושים את מה שהם דורשים מכם לעשות. 4 הם מכבידים עליכם בדרישות שונות, בעוד שבעצמם לא מוכנים להרים אצבע.

5 הם עושים את כל מעשיהם בשביל שיראו אותם. הם מעמידים פני צדיקים, מניחים תפילין בציבור ומאריכים את הציציות שלהם. 6 במסיבות הם אוהבים לשבת בראש השולחן, ובבית הכנסת – במקומות השמורים. 7 הם אוהבים שנותנים להם כבוד ברחובות ושקוראים להם 'רבי'. 8 אל תרשו לאיש לקרוא לכם כך, כי ה' לבדו הוא רבכם, וכולכם שווים כאחים. 9 כמו כן אל תפנו לאיש בתואר 'אבי', כי רק לאלוהים שבשמים עליכם לקרוא 'אבי'. 10 אל תרשו שיקראו לכם 'מורי ורבי', כי יש לכם מורה ורב אחד בלבד, והוא המשיח.

11 ככל שתרבו לשרת את הזולת בענווה, כך תגדלו בעצמכם. כדי להיות גדולים ביותר – היו עבדים! 12 מי שחושב את עצמו לגדול עלול להתאכזב מאוד כשיושפל, ומי שמשפיל את עצמו יהיה גדול באמת.

אוי לכם, הפרושים והסופרים, צבועים אתם! לא די שאינכם נכנסים בעצמכם למלכות השמים, אתם גם מונעים מאחרים להיכנס! אתם מעמידים פני צדיקים ומתפללים באריכות באמצע הרחוב, וכל זאת בזמן שאתם מגרשים אלמנות מבתיהן. צבועים שכמוכם! 15 כן, אוי לכם, צבועים! אתם נוסעים למרחקים כדי לגייר אדם אחד, ולאחר שהתגייר אתם הופכים אותו לבן-גיהינום עוד יותר מכם!

16 אוי לכם, מנהיגים עיוורים! הכלל שלכם הוא: 'אם נשבעת במקדש ה' מותר לך להפר את שבועתך, אולם אם נשבעת בזהב של בית-המקדש אסור לך להפר את שבועתך.' 17 עיוורים טיפשים! מה חשוב יותר, הזהב או המקדש שמקדש את הזהב?

Превод с гугъл:

Говорят, но в никакъв случай не правят това, което говорят! Защото те самите не правят това, което изискват от вас. Те натоварват народа с различни изисквания ...

5 Правят всичките си дела, за да се видят. Те се преструват на праведни, обличат тефилин (Филактерия е молитвена одежда) на публучно място. 6 На пиршествата обичат да седят начело на масата, а в синагогата - запазените места. 7 Те обичат да ги почитат по улиците и да ги наричат ​​„равин“. 8 Не позволявайте на никого да ви нарича това (равин), защото Господ е вашият равин и всички сте равни като братя. 9 Също така не се обръщайте към никого със названието „Баща“, защото само към Бога на небето трябва да се обръщате като към „Баща“. 10 Не позволявайте да ги наричат ​​„учители и равини“, защото имате само един учител и равин, а той е Месията.

11 Колкото повече смирено служите на другите, толкова повече растете. За да бъдете най-великите - бъдете роби! 12 Тези, които мислят за себе си да растат, могат да бъдат силно разочаровани, когато са унижени, а тези, които се смиряват, ще бъдат наистина велики.

Горко на вас, фарисеи и книжници! Не само, че не влизате сами в небесното царство, но и предотвратявате навлизането на другите! Сблъсквате се с праведните и се молите надълго насред улицата, а гоните вдовици от домовете им. Лицемери като теб! 15 Да, о, вие, лицемери! Преминавате големи разстояния, за да обърнете един човек в лоното на своята вяра и след като го обърнете, го правите още по-адски от вас!

16 Горко на вас, слепи водачи! Вашето правило е: „Ако се кълнете в Божия Храм, можете да нарушите клетвата си, но ако се закълнете в златото на Храма, не трябва да нарушавате клетвата си“. 17 глупави слепи хора! Какво е по-важно - златото или храма, който освещава златото?


Според мен, нашето Отче е нещо като титла (като Негово Преосвещенство) и не означава точно Отец, в смисъл на Небесен Отец.
Виж целия пост
# 402
Според мен, нашето Отче е нещо като титла (като Негово Преосвещенство) и не означава точно Отец, в смисъл на Небесен Отец.
Добре, като е титла, нека се измисли някаква дума, която да си е титла и да се обръщаме към тях с нея. Защо трябва да съвпада с тази дума, която сам Исус Христос казва да не използваме към човеци? Има и други неща в православието, които не разбирам защо се казват и правят, след като Словото буквално казва друго. Защо казваме Богородице, помилуй нас, като Единственият, който може да ни помилва е Христос? Пак съм чела много обяснения, че не било в буквален смисъл, а едва ли не се молим на Богородица да ходатайства за нас. И ако е така, ами нека молитвата да се произнася по друг начин. Все едно да кажеш, че розата е черна, но всъщност искаш да кажеш, че е червена?! 🤔 Просто не мога да го възприема...
Поради такива дребни неща хората се насочват към протестантите и адвентистите.
Дано не предизвикам смут, но наистина това ме мъчи и ме кара да не се чувствам комфортно когато съм на литургия. Все едно че изпълнявам насоките в Библията, но отчасти.
Виж целия пост
# 403
Според мен, нашето Отче е нещо като титла (като Негово Преосвещенство) и не означава точно Отец, в смисъл на Небесен Отец.
Добре, като е титла, нека се измисли някаква дума, която да си е титла и да се обръщаме към тях с нея. Защо трябва да съвпада с тази дума, която сам Исус Христос казва да не използваме към човеци? Има и други неща в православието, които не разбирам защо се казват и правят, след като Словото буквално казва друго. Защо казваме Богородице, помилуй нас, като Единственият, който може да ни помилва е Христос? Пак съм чела много обяснения, че не било в буквален смисъл, а едва ли не се молим на Богородица да ходатайства за нас. И ако е така, ами нека молитвата да се произнася по друг начин. Все едно да кажеш, че розата е черна, но всъщност искаш да кажеш, че е червена?! 🤔 Просто не мога да го възприема...

Да, признавам, че си права.

От буквалния превод от иврит, може горе-долу да се разбере, че Исус е против организираната религия под формата на помпозна институция, където разни хора се обличат в скъпи роби и се представят за водачи на обикновените хора и посредници м/у тях и Небесния Отец.

С една дума, ония в дългите рокли не може да са ни наставници, още по-малко - някакъв авторитет.

А защо именно Отче ... Трябва да се проучи самата титла. Католиците така ли наричат своите свещеници?
Виж целия пост
# 404
да, точно против религията, бях чела наскоро един материал, в който се обяснява, че религията е мерзост пред Бога. С цитати от Библията.
Обяснено е как религията почива върху кръв и се дава пример още от Авел и Каин.
Ще поровя да видя къде беше линка и ще го публикувам.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия