Първокласници 2017/2018 - 2 тема

  • 73 120
  • 741
# 675
За мен - да. Няма да пропусне кой знае колко за два-три дни. Същевремнно ще направят нещо само двамата, ще смени обстановката, нови емоции. Не познавам таткото, но щом на него може да се разчита, бих пуснала детето. А и може да го пратиш с една книжка - да чете на баща си, с по една тетрадка по БЕ и математика да се поупражняват, така между другото (докато пътуват или чакат някъде)
Виж целия пост
# 676
Да отива детето! До 4-ти клас лесно се наваксва пропуснатото, после вече е тегаво.
Аз моите деца ги водя на ски винаги в учебно време, за да избегнем лудниците. Тази година баткото е вече 6-ти клас и все още не съм решила кога точно да отсъства, че е доста по-трудничко (а, и 6-7ми клас вече си е гърч, не искам да пропуска много материал). Може би в началото на втори срок, докато още не са се окопитили с новата програма Grin За малката не се притеснявам много, само с немският ще ни е по-трудно да наваксаме пропуснатото за 1 седмица, но ще с еоправим. Обикновено учим следобедите, з ада не ни се натрупва материал, но за 2-3 дни няма да ви е чак толкова много.
Виж целия пост
# 677
Да, бих пуснала. Голямата предните 2 години ходи за по няколко дена с баща си в чужбина. Нямаше проблем с наваксването на домашните.
Виж целия пост
# 678
Имаме право на 3 дни отсъствия по домашни причина за цялата година.
Досега не е отсъствала моята щерка много ( 2 пъти по 2 дни щото беше болна)
Затова, ако така върви , и предвид че е сред добрите ученици в класа, мисля да ползвам 2-3 дни за ски ваканция.
Ама ще видим как ще стане,
Инак не бих я спирала без повод повече от тези 3 дни, струва ми се, че децата излизат от форма, от ритъм и ако е дете, което и без това трудно сяда да се съсредоточи и да пише не бих го спряла.
Ще имат и между срочна ваканция, после пролетна, идват почивни дни за разни празници март, април, май. Та по - добре минимум отсъствия.
Виж целия пост
# 679
Бих позволила да отсъства заради екскурзия. Но задължитено носим учебниците и вземаме всеки ден по един урок и по една страница от всяко помагало - каквото са взели и в училище, за да няма пропуснат материал и детето да не се притеснява, че е отсъствало.
Виж целия пост
# 680
Здравейте, не се бях сетила да проверя за такава тема, а определено имам нужда от "сверяване на часовника". Имам вироглава и енергична първокласничка, с която в момента работим върху правописа. Борбата е неравна! А тя сама пожела да се запише на състезание, което е след 2 седмици. Така че, ще ви следя и ще се върна назад в темата, за да видя какво е обсъждано.
Виж целия пост
# 681
Хич не бих се замислила, пускам детето на екскурзия, като се върне ще навакса бързо. Аз по принцип гледам да не отсъства дребния, защото за мен после е тихия ужас с тия домашни Grinning
Виж целия пост
# 682
Момичета, как се справят децата с диктовките?
Снощи видях тетрадката на моя и ми призля. Една правилна дума нямаше.
Но, има едно 'но' - почнах аз да диктувам. Казвам думата бавно и високо един път и изчаквам сам да си я 'изсрича' и да я напише. Ами справи се.
И сега се чудя какво става - дали не внимава достатъчно, дали класната бърза, дали пък няма да излезе някакъв проблем със слуха... Ще говорим с учителката първо, това е ясно.
Виж целия пост
# 683
Момичета, как се справят децата с диктовките?
Снощи видях тетрадката на моя и ми призля. Една правилна дума нямаше.
Но, има едно 'но' - почнах аз да диктувам. Казвам думата бавно и високо един път и изчаквам сам да си я 'изсрича' и да я напише. Ами справи се.
И сега се чудя какво става - дали не внимава достатъчно, дали класната бърза, дали пък няма да излезе някакъв проблем със слуха... Ще говорим с учителката първо, това е ясно.

Аз съм питала нашата госпожа как диктува, за да знам и аз как да му диктувам. Тя първо прочита цялото изречение и после диктува дума по дума, като гледа да не повтаря много пъти думата, защото децата започват да се объркват. Предполагам, че при вас госпожата спазва някакво средно темпо за класа, щом след като си го изчакала , той се е справил. При нас основният проблем е сливането на думи. Преди не го правеше, но от известно време много ги слива. Ако има правописна грешка, го карам да пише думата по един ред. Примерно преди пишеше "меТ". Сега вече знае, че е "меД". Другото е, че понякога забравя главната буква в началото на изречението. По принцип преди диктовка винаги го карам да си припомни кога се пише главна буква.
Виж целия пост
# 684
В нашия клас има оплакване от други майки по тази тема . Говорили са с Г-жата, тя казала дежурната фраза "ами вашия син е много разсеян" и това е обяснението за всичко. Жената твърди че у дома се справя, но е нужно по ясно, по - бавно и да се изчака, Истината е че не всички деца, учат, пишат, осмислят с еднакво темпо. И това  е генерален проблем, не само с диктовките. Ако Г-жата се води по темпото на 2-3 най - добри деца, няма оправия. Няма да се промени, или за кратко ще си вземе бележка.
Виж целия пост
# 685
И ние така с диктовките - в къщи почти без грешка, в училище не слага главна буква в началото, слива "се" с глагола, например "прибрасе". При вас госпожите казват ли точки и запетаи или децата трябва сами да се сещат?
Виж целия пост
# 686
при нас казват препинателните знаци, затова и аз вкъщи му ги диктувам.
Повечето му диктовки са с "много усмихнато човече", но краснописа... Вкъщи, когато правим диктовки, постоянно му напомням да изписва буквите красиво и е горе-долу добре, но в училище...

И цифрите са му зле - особено 4 и 7 Sad
Виж целия пост
# 687
Моят си е бавничък. Това е сигурно. И се съмнявам, че най-вероятно не може да следва темпото. Той сам ми казва - имам да пиша в тетрадката/сборника, защото не ми стигна времето.
Засега повече го карах да чете през почивните дни, за да свиква. И да смята по малко. Дърпа ми се за диктовките обаче. Пише по 3-4 думи и спира. Ще трябва някак да го убедя да пише една идея повече.
Виж целия пост
# 688
И моят пише бавничко, или пък госпожата диктува бързо, не знам. Все има някое недописано изречение ...
Виж целия пост
# 689
От няколко дни правим допълнителни диктовки вкъщи. 3-4 изречения, не повече, защото се изморява и разсейва. Моята дъщеря трудно успявам да я накарам да прави нещо допълнително, това, което е с най-добър резултат досега е уговорката ни при всяко добре написано допълнително упражнение да получава стикерче в специално тефтерче. Не мога да повярвам, но това работи като стимул.
Мисля, че за да започнат да се справят добре с диктовките, просто трябва да мине време и доста диктовки, за да усвоят това ново умение - да записват чутото. Препинателните знаци засега диктувам. След всеки препинателен знак казвам - "ново изречение", за да се сети, че трябва да започне с главна буква. Въпреки това, в половината случаи буквата е малка. Трябва много тренинг и много повтаряне, за да се получат нещата, особено при по-разсеяните деца като моето, това е според мен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия