Оценката – от какво значение е за вас?

  • 17 565
  • 264
# 60
Не съм прочела цялата тема. Бързам да отговоря, после се връщам да чета.
Признавам си честно голяма мъка са ми тези оценки, аз винаги съм била добра ученичка и съм държала на оценки и някакси сякаш прехвърлих изискването си към него. Много се карах, вися постоянно на главата му, държа  на написано домашно и то пълно домашно, а не отбит номер. Има дни учим и пишем до 22,30. И няма,резултатите са плачевни 3,4,5 понякога 6. Трудно му е много,мъча се да помагам и обяснявам, но сякаш взех да каталясвам. Материала е труден,изискванията са високи, той е бавен и муден. Ония ден имаха контролно по математика- 11 задачи, решил е 7, не му е стигнало времето(от тези 7 не се знае колко са верни), ето я потенциалната 3-ка,ако не и 2-ка.Изпитват се основно писмено,контролнните никога не се връщат и да искам да наблегна грешките не ги знам кои са.
Явно трябва да се примиря, че са му толкова възможностите Pensive
Виж целия пост
# 61
Не знам къде няма никакво оценяване в началното училище. В САЩ имат редовно ученик на седмицата, ученик на месеца  т.н. Раздават се сертификати съвсем тържествено т.е. децата се разграничават. В Ирландия също съм виждала деца със закачени табелки добре свършена работа и сертификат за ученик на седмицата. В Канада дават справки за резултатите на детето в проценти и с относителното му място в класа, в училището и в провинцията. Във Франция имат едни справки с цветове - от зелено през жълто, оранжево до червено. Значи навсякъде има някакъв вид оценяване. И сега уж няма оценки в първи клас, ама всички учители имат едни печатчета с картинки и децата си броят кой какви и колко печата има. Ами не всички получават печат всеки ден. И това за мен е нормално. Иначе, както казаха по-горе, отиваме на Х фактор и грачим като гарвани, защото не си даваме сметка, че това не го можем или пък някой ни е заблудил, че го можем. 
Виж целия пост
# 62
При нас няма оценяване на децата през годината в смисъл те самите не получават оценки. В основното.
Води се една таблица с много ужасно много критерии за качествата на детето и владеене на материала  материала в редовете и в колони има степени на владеене по време.
Т.е. Една доста дебела папка на дете . Обсъжда се на род. срещи с родителите. Децата получават само работа и помощ от учители да си я свършат и разговор с учители по работата кояо вършат.
Това в основното у/ще.
Гимназията е нормално. Зубрене контролно, класно, участие в час, иърядност на тетрадки и домашни, способности за представяне на знанията ...

Виж целия пост
# 63
Първо има предмети, по които оценката изобщо не ме вълнува, защото детето ми има средни умения за рисуване и е откровено немузикален. 
Интересува ме дали оценката е обективна.. , гледаме грешките и ги отработва.
Виж целия пост
# 64
... Ония ден имаха контролно по математика- 11 задачи, решил е 7, не му е стигнало времето(от тези 7 не се знае колко са верни), ето я потенциалната 3-ка,ако не и 2-ка.Изпитват се основно писмено,контролнните никога не се връщат и да искам да наблегна грешките не ги знам кои са.
Явно трябва да се примиря, че са му толкова възможностите Pensive
Защо не повдигнете въпроса, че искате да виждате контролните?
Как да сте в помощ, като не сте наясно какви са слабите страни? Оценката нищо не значи. Тя не е показател за съществената част - кои са точно пропуските.

Скрит текст:
Не знам къде няма никакво оценяване в началното училище. В САЩ имат редовно ученик на седмицата, ученик на месеца  т.н. Раздават се сертификати съвсем тържествено т.е. децата се разграничават. В Ирландия също съм виждала деца със закачени табелки добре свършена работа и сертификат за ученик на седмицата. В Канада дават справки за резултатите на детето в проценти и с относителното му място в класа, в училището и в провинцията. Във Франция имат едни справки с цветове - от зелено през жълто, оранжево до червено. Значи навсякъде има някакъв вид оценяване. И сега уж няма оценки в първи клас, ама всички учители имат едни печатчета с картинки и децата си броят кой какви и колко печата има. Ами не всички получават печат всеки ден. И това за мен е нормално. Иначе, както казаха по-горе, отиваме на Х фактор и грачим като гарвани, защото не си даваме сметка, че това не го можем или пък някой ни е заблудил, че го можем.  
САЩ са държавата - любител на всякакви класации, вкл. и топ 10 на най-къдрави зодии и маниак на седмицата. Те не са първи в образователната сфера при световните класации. Няма как да ги вземаме за пример.
Нито САЩ и Франция означават "навсякъде". Те не са в началото на класациите.
Нека видим кои са първите.
http://life.dir.bg/news.php?id=26264377

http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2015/02/06/2466557_sedemte_ … _za_dobro_sredno/
https://dariknews.bg/novini/obshtestvo/finlandiq-stranata-kydeto … vat-video-1618070

Тук завършването на степен и кандидатстването е с общ изпит, който формира бала, не с текущи оценки:
http://mamaninja.bg/%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0/%D0%B7%D0%B4%D1%80% … E2%80%93-singapur

За мен е важно, освен да си сред първите в такива класации, това да не е за сметка на прекомерна заетост на децата с учебния процес и безсмисленото им стресиране. Резултати явно могат да се получат отлични и при уж на глед по-лежерно обучение. Което никак не се оказва и нискоефективно.


Виж целия пост
# 65
... Ония ден имаха контролно по математика- 11 задачи, решил е 7, не му е стигнало времето(от тези 7 не се знае колко са верни), ето я потенциалната 3-ка,ако не и 2-ка.Изпитват се основно писмено,контролнните никога не се връщат и да искам да наблегна грешките не ги знам кои са.
Явно трябва да се примиря, че са му толкова възможностите Pensive
Защо не повдигнете въпроса, че искате да виждате контролните?
Как да сте в помощ, като не сте наясно какви са слабите страни? Оценката нищо не значи. Тя не е показател за съществената част - кои са точно пропуските.


Миналата година учителката му по английски,която идва в къщи се заинати и каза искам да видя контролното. 3 дена я обикалях и я дебнах тази жена по стълбите, не можело ако я провечели щели да искат контролните да видят. На края успях да го взема с много молби и уговорки да го върна.Имаше незачетени верни отговори, което предполагам е станало случайно.
 Ако след  всяко контролно полагам същите усилия не трябва от училище да излизам.
Виж целия пост
# 66
Дали има един обобщаващ изпит накрая (в който са включени всички предмети) или текущи оценки и обобщаващ изпит по отделните предмети (класни например) - все оценката се взима под внимание..
И на всичките изпити по езици, сертификати или каквото и да е - винаги накрая се гледа оценката.
Никой няма да потупа детето по рамото, че се е постарало, но е показало посредствени резултати.. Ако ще и на челна стойка креативно да е вписвало отговорите.
И тези обобщаващи изпити пак са тестове в по-голямата си част ( с малко текст за писане по тема например).. или нещо за слушане с разбиране.

Демек същото.

И е много по-трудно да покажеш знания изведнъж и само в един изпит.. отколкото да си поддържаш нивото целогодишно, да имаш изграден авторитет пред преподавателите.. и когато не ти е ден това да не ти се отразява безкрайно (защото учителите и те са хора, не са роботи и са прекрасно наясно кога пропуските са системни и не се работи от ученика и кога е имало просто лош период, но детето се старае).

Много по-стресиращо е за децата да се провалят на един генерален изпит, от който зависи всичко, отколкото да поправят стъпка по стъпка през годината...
Виж целия пост
# 67
Мисля,че няма нищо лошо в оценяването. Ако някой е положил усилия ,защо да не бъде оценен.По някои предмети мен също не ме вълнуват слабите оценки-рисуване,музика,физическо.
По останалите предмети ,ако детето получи слаба оценка ще очаквам да я поправи и естествено ще помагам.
Виж целия пост
# 68
По принцип не обръщам внимание на оценките в училище.Синът ми е в 4-ти клас и оценките му са доста разнородни, но за мен е по-важно детето да проявява интерес към даден предмет и го карам да търси макар и малкия детайл , който ще го накара да прояви интерес към даден урок.
Виж целия пост
# 69
Оценките в началния курс са показател за качеството на учителя.
Виж целия пост
# 70
Ние сме в началото, все още оценките са усмивки и допълнително написани в бележника оценки тип "справя се с материала, често взима участие, внимава в час", но със сигурност ще държа на оценките и това да е старателна, изпълнителна и т.н.
Съгласна съм с мнението на the wishmaster, а именно оценката е знак доколко детето покрива критериите и как се позиционира спрямо останалите деца.
Не случайно хората са казали, че първите 4 години са от изключително значение.
Виж целия пост
# 71
оценката сама по себе си не ме интересува, освен ако не става въпрос за прием и е нужна здрава подготовка, за да се изкара достатъчно висока оценка. Обичайно  ме интересува какво пише на контролното - какво е направило или не е детето, какви са били задачите и т.н., включително доколко справедливо е оценил учителят и дали има систематичност или случайност в появата на определени оценки. Очевидно, че нямаа да съм хепи, ако от шестици се премине към четворки, защото това показва или системни пропуски в материала, или някакви други проблеми, които се отразяват на ученето.
За останалото - бъдете амбициозни родители, за да имат децата по-стабилни постижения. То без малко зор не сттава, човек не научава нищо, ако не му е поне малко трудно, докато усвоява някакво знание или умение. Мен започва да ме притеснява доста новата мода да се гледа на обучението като на клоунада, само шеги и закачки, сакън да не му стане малко трудно на детето, защото щяло да откаже и да е нещастно и мантрата "да е щастливо". Децата дори като се учат да ядат с лъжита изпитват неудовлетворение, защото не си улучват устата, но с подкрепата на мама се научават да се справят с това неудовлетворение и да се научат. Как си го представяте за по-сложните неща да става по-различно и да учат само със забавление?

Това за Стив Джжобс и Цукърбърг са глупости на търкалета. Изричното условие на биологичната майка на Джобс е било осиновителите да осигурят на детето качествено образование, а и познайте как с напускане на училище е влязъл в университет.Твърди се, че Джобс е бил с дислексия, но дислексията не е оправдание, за да не се учи здраво и да има постижения. Цугърбърг и той не е останал неизучен, нали в университета се е наплавил прототипа на май спейс и е разбил базата данни за студентите, за да ги докара в мрежата си! бих казала, че и двамата са амбициозни зубрачи, образно казано, за да стигнат до конкретните университети и да изкОпат всичко.
Виж целия пост
# 72
Аз имам малко радикално мнение по темата, а именно че оценките, които се поставят на децата в училище са вредни. Мотивацията им да получат положителна оценка и да избегнат отрицателната, постепенно се превръща в основна цел, което е причината за раждане на понятия като "зубрене" и "зубрач".
Системата на оценяване е манипулативна форма на дресировка, която за съжаление се въвежда от ранна детска възраст. Това прави децата зависими от субективната родителска оценка или оценката на учителите. На мнение съм, че ако учителят, с подкрепата на родителите, създаде заедно с учениците интересен, занимателен и жив процес на преподаване, необходимостта от оценяване ще отпадне сама. Децата ще подхождат с любопитство към знанието и и ще бъдат искрено насърчени да вникват и разбират информацията, а не само да я наизустяват според скалата на оценяване и да усещат ученето като  затормозяващо задължение.
Виж целия пост
# 73
А всъщност възрастните са най-зависими от оценките и работят за оценки, а не за свършване на работата. Иначе нямаше да има скатаване, интриганстване и прехвърляне на топката от един колега на друг, подмазване на шефа и пр., за да се даде хубав еволюейшън и съответно бонус.

Зубрачите не се обиждат на зубрачи, а просто другите, които не могат да изкарат същите оценки, се справят с фрустрацията си, обвинявайки можещия в зубрачество. Което си е проблем на този, който нарича друг зубрач, а не на зубрача. Зубрачът си е много добре - изкарва си оценките и шапка на тояга. Да си откровен отличник винаги носи бонуси - на тях винаги им се прощават временните издънки. Всеки от нас го е виждал и го вижда с децата си - Гошко не може да настигне Петърчо и затова нарича Петърчо зубрач, особено ако майката на Гошко и учителката се изкажат ласкаво за Петърчо.
Виж целия пост
# 74
Мисля,че няма нищо лошо в оценяването. Ако някой е положил усилия ,защо да не бъде оценен.По някои предмети мен също не ме вълнуват слабите оценки-рисуване,музика,физическо.
По останалите предмети ,ако детето получи слаба оценка ще очаквам да я поправи и естествено ще помагам.


защото например на мен не мие чсно знания ли се оценяват, усилия ли, способности ли @ като за представяне, концентрация, прилевност, ... @ ???? не разбирам какво .
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия