Оценката – от какво значение е за вас?

  • 17 555
  • 264
# 15
Разбира се, че не звучи. Оправдания всякакви.
Важна е оценката. С оценка се кандидатства, с оценка се гони и Университет, с оценка се взима сертификат, с оценка се взима всякакъв изпит. Това е истината и оценката е важна до толкова, доколкото ти е важен и съответният изпит.
Сега, на дете в 3 клас не бих се карала точно и то точно за  оценка. Наблюденията ми са, че по правило от 1 до 4 клас оценките се пишат и на килограм, шестиците валят, та рядко има за какво да се и скараш. Трябва да е действително трагичен случай. До тогава не бих държала на оценка точно, а на трупане на знания, без да успее да се  отврати детето (демек да не бързаме в тази възраст със сравняването точно по оценка, има по какво друго да е).
Така или иначе, в горните класове всичко започва да става много извратено, много сбъркано и оценките хем са ужасно важни, често и съдбовни, хем са в крайностите-или нереалистични и не подплатени с реални знания, гони се численото изражение, защото то е входа. Там и да се караш-детето вече е във възраст, в която трудно чува. В тази възраст започват да виждат и да осъзнават и несправедливостта, не е рядкост да се стигне до отказ, защото крилата са му "резнати" (главно от системата и от учителите, а ако и родителя го добавим в картинката с вечно конско и недоволство,  учението /желанието, жаждата за учение заминава на кино)
Виж целия пост
# 16
мда... ама ако до 4 клас всичко е било айляк, защото оценката няма значение.. познай как 5-6-7 клас изведнъж ще му задреме, че е важно..
Точно никак.

1-4 клас ако оценката е различна от 5 или 6, значи нещата са трагични. 5цата е достатъчен показател, да се вземат мерки навреме..

Иначе 5 клас всички "либерални" родители са уникално изненадани как така 2ки и 3ки на отрочето им... И 5ти клас става УЖАСНО труден.
Ами никак не е така, ако началното образование е било контролирано достатъчно вкъщи.
Виж целия пост
# 17
Разбира се, че оценката има значение. Тя показва доколко си покрил критериите и как се позиционираш спрямо останалите.
Виж целия пост
# 18
Аз не пиша никъде децата да са точно айляк до 4 клас обаче Simple Smile
А че не бих чела конско за оценки.
Бих обяснила в  процес, за цели 4 години  за оценката в горните класове, но бих наблегнала на знания. А знания с 6-ца във 2 или 3 или 4 клас не се доказват точно.
Виж целия пост
# 19
Под "малки" класове имах предвид до 8-ми клас. До тогава ме надзираваха дали се подготвям добре (нагоре нямаше нужда родителите ми да се занимават с това).
 А по принцип на всички до 4-ти клас им пишат само 6-тици. Поне сред познатите ми. Мен лично, едно време ме оценяваха с пчелички, но в бележника си пишеха оценки... А и тези дето нямаха пчелички, накрая на годината се оказваха отличници.
Виж целия пост
# 20
Държа детето да внимава, да покаже старание, да направи каквото може ... грешките оправяме, ако са от невнимание или бързане говорим по въпроса ...
На отлични оценки не държа, но на добри оценки, положено старание ... се радвам
Виж целия пост
# 21
мда... ама ако до 4 клас всичко е било айляк, защото оценката няма значение.. познай как 5-6-7 клас изведнъж ще му задреме, че е важно..
Точно никак.

1-4 клас ако оценката е различна от 5 или 6, значи нещата са трагични. 5цата е достатъчен показател, да се вземат мерки навреме..

Иначе 5 клас всички "либерални" родители са уникално изненадани как така 2ки и 3ки на отрочето им... И 5ти клас става УЖАСНО труден.
Ами никак не е така, ако началното образование е било контролирано достатъчно вкъщи.

Напълно подкрепям това  Peace

За мен винаги е била важна оценката. И когато аз съм била ученичка, и сега за сина ми /а един ден и за дъщеря ми/. Няма такова нещо, като "важни са знанията, не оценката". Няма как детето да има знания, а оценката му да е ниска. От 1-ви до 4-ти клас помагах много /особено по разказвателните предмети/ и изисквах много. Разрешавала съм по една 2-ка в годината, защото на всеки може да се случи да не му е ден, но веднага след това трябва да се поправи. По предметите, които са най-трудни се упражнява допълнително и това е. Няма мърдане. Защото му знам капацитета и знам, че неговото си е чист мързел или разсеяност. Сега е в 5-ти клас и още не мога да се ориентирам в обстановката. До тук е стартирал с две 6-ци и една 5-ца пък ще видим. Постоянно му обяснявам, че доброто образование е много важно, че високите оценки ще му помогнат да влезе в добра гимназия или да остане в същата, ако реши, защото и за там искат високи оценки и т.н. и т.н. Мелям денонощно на темата учене и обяснявам непрекъснато, че знанията, са като верига. Ако една част падне веригата се къса и край.

И не съм съгласна, че на всички деца до 4-ти клас се пишат 5-ци и 6-ци. Имаха си деца от класа, които си бяха средни ученици с 3-ки, 4-ки и 5-ци, а имаха и две, които основно 2-ки и 3-ки имаха. Накрая им пишеха 3-ки, защото нямат право да повтарят годината!
Виж целия пост
# 22

И не съм съгласна, че на всички деца до 4-ти клас се пишат 5-ци и 6-ци. Имаха си деца от класа, които си бяха средни ученици с 3-ки, 4-ки и 5-ци, а имаха и две, които основно 2-ки и 3-ки имаха. Накрая им пишеха 3-ки, защото нямат право да повтарят годината!
И моите наблюдения са такива като цяло, макар че между 1 и 4 клас госпожите наистина са доста по-щедри с шестиците и не малко отличници, като станат 5 клас, внезапно нанизват 4-ки.
Виж целия пост
# 23
Започвате ли да се карате на детето че не се е справило на дадено контролно, че е объркало нещо в тетрадката по писмени например? Че започва изречението с малка буква, при положение че много добре знае правилото , и трябва да е с главна?

Аз много мъмря  моя третокласник, и може би не постъпвам правилно.
Държите ли да отлични оценки, или се задоволявате с това, което е според възможностите на детето ви?

Зависи за какви грешки става въпрос и за каква възраст на детето.
Започване на изречение с малка буква, при познаване на правилото, бих омърморала яко при петокласника. За първи - втори клас - не, т.к. правилото е в процес на изучаване И затвърждаване.
По-голям проблем при малките ученици е толкова неразбирането на материала, колкото хаотичното и краткотрайно внимание, характерно за повечето от тях.
Сама по себе си оценката нищо не означава. Бих обърнала внимание по-скоро на оценената с нея работа. Ако има само хвърчаща оценка - няма как да преценя, дали е правилно поставена или не и оттам - насетне няма какво конско да чета на детето. Де да знам, може да не е криво. Учители има всякакви. Презумция, че са прави не съществува.
...
Не навсякъде на децата в начална степен пишат само шестици. В нашия клас не беше изобщо така. Всякакви оценки имаше. И в края на учебната годиноа не бяха чак толкова много пълните отличници. Просто не навсякъде се оценява обективно. Ако има действително само отличници в класа, то лично аз бих отчела липса на обективност в преценката на знанията, което за мен, лично, е голям минус. 
Виж целия пост
# 24
За пред децата, много държа на оценките...
Искрено да си призная все ми е едно какви оценки имат .... за мен системата на образование не струва и насърчава зубърите без грам индивидуалност и интелект....
Обаче ги карам да си мислят, че е важно.
Виж целия пост
# 25
Звучи прекалено амбицирано, моите деца са големи вече и ме напушва чак смях. Но това:
"Няма как детето да има знания, а оценката му да е ниска."
просто не е вярно.
Има как, и причини има достатъчно. Щом следите чак толкова изкъсо и не давате и капка отклонение от "правия път",  значи сте отворили учебната тетрадка или сте виждали тестовете. Не е рядък случай, когато не се приема даден отговор за верен, ако не повтаря дословно цитирано от учебника. Копи-пейст. Това не показва знания. При отлични оценки на такъв тип тестове носи единствено информация за умения  детето да наизустява . Дали наизустеното се помни или се разбира, е съвсем отделен въпрос.

Виж целия пост
# 26
Звучи прекалено амбицирано, моите деца са големи вече и ме напушва чак смях. Но това:
"Няма как детето да има знания, а оценката му да е ниска."
просто не е вярно.
Peace
О, има, има как... и още как!  Simple Smile
За мен принципно тестовото изпитване с готови отговори не оценява знания, а основно памет. Също така късмет при налучкването и добри преписвачески умения.
Виж целия пост
# 27
Ами нека кацнат пишещите сега с малки деца в 7 клас, когато формата на НВО е главно памет, бързина и тук-там знания. Преписваческите умения също са в основата на оценката. Прост пример е т.нар. теза по БЕЛ, където имаш набор от тези (разработени по правило в школите или частния учител), които се наизустяват. Нямаш ли ключовите думи в тезата-тезата ти не струва и не ти носи точки Simple Smile инак може да е велика.
Виж целия пост
# 28

"Няма как детето да има знания, а оценката му да е ниска."
просто не е вярно.


Зависи какво е интересно на децата и върху какво ги изпитват.
Виж целия пост
# 29
Никой не го интересува "какво му е интересно " на детето. Има конкретен материал, и конкретна изпитна форма.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия