за всички родители на ученици

  • 1 530
  • 26
Бихте ли споделили мнения и коментари по повод новите изпити за четвъртокласниците.
Нещо май наистина взеха за мезе децата ни, а покрай тях и нас.
4 изпита в 4 поредни дни(пък то нямало да се взимат предвид оценките)
 вижте какво прочетох тия дни в един друг сайт (имайте търпение да го изчетете до края)
http://bglog.net/Obrazovanie/11741
 леле дано съм успяла да дам връзка , защото ми е за 1 път.........
Виж целия пост
# 1
Леле!
Ами синът ми е в 4-ти клас,а аз сега разбирам.
Но моя вече е тарикат,а и аз станах такава - щом не ни се отразява,няма да учим,и то ЧЕТИРИ ДНИ поред за изпити!
Виж целия пост
# 2
Леле!
Ами синът ми е в 4-ти клас,а аз сега разбирам.
Но моя вече е тарикат,а и аз станах такава - щом не ни се отразява,няма да учим,и то ЧЕТИРИ ДНИ поред за изпити!
      bouquet  bouquet  bouquetМоите са 1 и 2 клас,но ти правя евала на реакцията...Когато станат повече като тебе,тези от министерството най-сетне ще разберат,че има проблем...Лошото е че сме родени в България,а българите търпят... Crossing Arms
Виж целия пост
# 3
голямата ми дъщеря е четвъртокласничка и ще се наложи да се попоти малко на тестовете,но не мисля,че е толкова страшно.може би ако ги бяха нарекли не матури,а тестове за изходящо ниво нямаше да звучи така страшно,защото всъщност тези матури са си точно това.нужно е да се види нивото на знания на учениците,така както се правят и тестове- входящи нива,което всъщност е практика в  училищата.
аз лично бих искала да видя как ще се справи дъщеря ми,само,че тя милата ще се притесни,но трябва да свиква.
Виж целия пост
# 4
Не виждам какво толкова ви възмущава. Добре е за децата да свикват да се явяват на всякакви изпити - това ги чака оттук нататък. Тези оценки не им трябват за нищо и тестовете са добра тренировка за тях. А и добър ориентир за вас да видите докъде са стигнали. По-добре ли е да разчитате на субективната оценка на учителката - с всички рискове детето ви да е попаднало в групата на "любимците" или "черните овци"?
Тестовете са несъвършена форма на оценяване, но поне на този етап са най-добрата.
Аз съм за.

Моите деца непрекъснато ходят по всякакви олимпиади и състезания - къде с по-голям успех, къде не чак толкова блестящо. Ами нищо лошо не им се е случило от това. Само ползи съм видяла - мобилизиране, по-съсредоточена подготовка, умение да се концентрират, сравнително обективни данни къде се намират спрямо връстниците си... Кое му е лошото?
Виж целия пост
# 5
уважавам мненията на тези, които са в защита на тези тези тестове, но забелязахте ли, че те няма да се взимат и като изходящи тестове, а тези, които ще се оценяват и ще имат значение за свидетелството ще са отделно от тези.
Значи изпитите стават не 4 , а 4 плюс всички останали за изходно ниво.
И аз съм съгласна да се знае , че от тук нататък децата трябва да се борят да се явяват на всякакви изпити и да се доказват, но в статията е показано и то от учители, че нещата могат лесно да бъдат манипулирани от самите учители (ако има отношение към заплатата им мислите ли, че ще са обективни и вие как ще разберете на какво ниво ви е детето0
Още повече , че се оказва(пак от там прочетох, че различните учебници дават различни знания и ползването на въпроси от други източници често, не съвпада със знанията на децата получени от учебника по който те учат)
т.е. няма ясни ДОИ, няма уеднаквяване на знанията в цялата страна, е какви тестове за проверка на национално ниво тогава.
Защо ми мирише на нещо подобно на нещата след 7 клас, а и на матурите в 2 клас-пак недобре измислана реформа.Пак пускаме нещатапреди да са обсъдени с учители, родители деца
Остава въпроса защо родителите на седмикласници и 12 класници задават въпроси, протестират, а ние не.(аз все още нямам 4 класник моя е във 2 , но не значи че не ме касае)
Тотов,  какво стана с твоите патила и ходения по инспекторати...................?
Виж целия пост
# 6
Съгласна съм и съм на мнението на секстет(всъщност май доста често ми се случва да сме на едно мнение).
Аз не мисля, че ще е стрес за децата. Не е необходимо да се подготвят специално за тестовете, а само да покажат какво знаят накрая на четвърти клас. Учителят може да прецени дали ще има нужда от други тестове за изходно ниво или да вземе предвид тези резултати. Аз например не правя междинно ниво, а отчитам резултатите от класните работи.
Аз също имам ученик(втори клас) и класната му периодично прави тестове по различните предмети, от които научавам на какво да наблегнем и как се справя с материала до момента синът ми.
За съжаление обаче наистина е възможно да има некоректни учители, които да повлияят на резултатите, къде с подсказване, къде при оценяването. Ето това дано да го обмислят добре горе в министерството, защото бях свидетел на подобни тестове, не ми се коментира какво направиха някои колеги за да не се "изложат".
Виж целия пост
# 7
Цитат
За съжаление обаче наистина е възможно да има некоректни учители, които да повлияят на резултатите, къде с подсказване, къде при оценяването. Ето това дано да го обмислят добре горе в министерството, защото бях свидетел на подобни тестове, не ми се коментира какво направиха някои колеги за да не се "изложат".


Ето това имах предвид, Лили. Значи в тази безумна борба за по-висока заплата, която ще се разрази след като започнат диференцираното заплащане, ще станем свидетели на това как неграмотни ученици ще имат отлични резултати от ходене на олимпиади.
Надявам се схванахте иронията и порочността на всичко.,което предстои.
Дано не съм права в недоверието към системата и някои учители (разбира се не всички ще са така), но от цялата работа пак ще страдат децата.
Нашите деца ще стават свидетели на нечестните битки на своите учтели..................редно ли е това да става в българското училище.?
сигурно трябва да има и диференцирано заплащане, но честно ли ще е и то.............?
и какво ще следва от цялата работа?........интересни въпроси за разнмисли и от нас -родителите.
Виж целия пост
# 8
Ако родителите не изпадат в истерия всеки път, когато някой спомене "изпит", "тест" или "матура", децата ще се справят много по-добре с изискванията и напрежението. А тарикатлъкът да не учиш, щом резултатът от теста не се отразява на оценката, ме оставя най-малкото безмълвна...
Виж целия пост
# 9
Ако имате конкретни препоръки как да се подобри обективността на тестовете, може да се направят препоръки от родителите. И то съвсем авторитетно, може да се използва влиянието на Асоциация "Родители", която е партньор на МОН. Но позицията да се отрича въобще идеята за изпити, тестове, матури ми се вижда недостатъчно далновидна.
Външното оценяване затова е външно - за да се прави при контролирани отвън условия и да се оценява отвън. Иначе за игрички и мошеничества всички знаем. Може би трябва да насочим усилията се точно към това - за тези тестове да има ясни процедури, които да изключват влияние от страна на обучаващите учители, това би допринесло за обективността.
Виж целия пост
# 10
Така е ,секстет, но кой ще осигури външни наблюдатели за всички четвъртокласници? Пак техните учители ще ги наблюдават по време на тези тестове. И след като знаят, че ще им бъде оценен труда по тези резултати - дали няма услужливо да помогнат на децата да се справят отлично.
Виж целия пост
# 11
Струва ми се, че едно просто решение е учителите от 1-во училище да наблюдават децата от 2-ро, тези от второ - в трето и т.н. Малко като вица за смяната на бельото в концлагера, но не ми изглежда сложно. Още повече, че се провежда навсякъде в един и същи ден.
Виж целия пост
# 12
Абсолютно за ЗА такъв тест.
Моята е в 3-ти клас и явно няма да се яви т.г. Ако остане тази "матура" и за догодина, ще отиде. Няма смисъл от излишен драматизъм, най-вече от страна на родителКите Wink
Виж целия пост
# 13
Ако родителите не изпадат в истерия всеки път, когато някой спомене "изпит", "тест" или "матура", децата ще се справят много по-добре с изискванията и напрежението. А тарикатлъкът да не учиш, щом резултатът от теста не се отразява на оценката, ме оставя най-малкото безмълвна...

Прочитайки по-горните коментари, точно същата мисъл ме връхлетя и мен, така че няма да се повтарям.
Дъщеря ми е едно от най-самостоятелните деца в класа. Не се притеснява от изпити, матури и тестове. Ако е подготвена по всеки един предмет и на улицата да я срещнат с тест, ще го попълни. За тест не се учи както ние учехме едно време - назубряш урока, когато знаеш, че ще те изпитат и 6-та ти е в кърпа вързана, пък дали има знания не е важно. Аз и затова не изисквам от дъщеря ми високи оценки /въпреки, че е отличничка/, даже съм по-критична от госпожата и. Изисквам отлични знания. И се надявам, че когато й дойде времето да я оценяват обективно, наистина ще е обективно. И тук е същността на проблема.
Виж целия пост
# 14
Цитат
Дъщеря ми е едно от най-самостоятелните деца в класа. Не се притеснява от изпити, матури и тестове. Ако е подготвена по всеки един предмет и на улицата да я срещнат с тест, ще го попълни.
бреййййййййййй, дай Боже всекиму такова дете!
Изобщо не смятам, че съм изпаднала в истерия. Все пак погледнете отново статията-това е сайт в който публикуват предимно учители, и все пак те самите казват, че ще бъде доста натоварващо (имат предвид сигурно и другите деца, не само перфектните)
 А иначе на мене ми е още рано да го мисля (ние сме във 2 клас) Ще видим дали това ще заработи обективно или децата 4 класници ще са опитни зайчета.( Все пак имайте предвид, че примерни тестове още никой не е видял, а сме средата на март, тези са 7 клас ги показаха и май не са доволни ни учители, ни родители, ни деца ) Все пак теста като за изпит (матура или каквото искате го наречете ) няма да е като за решаване на улицата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия