Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 727
  • 648
# 165
Нека, нека високите балове да се бутат в НЕГ, СМГ, Испанската, 1АГ.
Ние пък ще си изберем от останалите по желание.
Виж целия пост
# 166
Аз съм убедена, че добри деца, с изградена ценностна система виреят във всяко едно училище.
Виж целия пост
# 167
В допълнение към горното- и мантрата, че съществуват само 3 до 5 достойни за отрочето училища. Все спрягани във всички теми по темата. Simple Smile

Ти ми кажи за шпрах дипломите, не ми приказвай глупости за мантри! Досега само плюеш и се държиш като свекърва, а нищо смислено не си написала. Като толкава знаеш за шпрах, да те чуем, тогава всички ще разберат, че аз пиша глупости, а ти умности! Обаче и двете много добре знаем, че това, което пиша е вярното, а на теб ти остава проЗтото заяждане, за да не си съвсем в десета глуха.

Досега колко деца с космически балове са отишли в гимназии средна хубост? Който изкара висок бал рядко го хаби, ако може да влезе в някоя от най-желаните, иначе за какво се е морил. И никой не може да каже колко "стига" за гимназията по текстил, примерно, защото всеки набор е сам за себе си, задачите също всяка година са различни. Ако някой лежи на ухото "ще ми стигне 4.50, може да остане много неприятно изненадан, ако другите са се набрали да учат и много деца изкарат високи балове.

Светкавица, на теория виреят, обаче на практика действа принципът да се клони към средната. Казано на прост език, човек интуитивно гледа да не се отклонява от мнозинството, защото това му носи проблеми. Не трябва нито да "стърчи", нито да е "тапишонът", затова иначе добри деца с ценностна система ги повлича посрествената среда към посредствени ценности, мислене и липса на постижения. Затова всеки търси детето му да е в силен клас, в силно училище, дори в силна група в ДГ, защото пак интуитивно, всеки родител спазва този принцип, че човек е това, което е средата му и разчита добрата среда да го влачи поне в правилната посока, напред, а не да го дърпа надолу. Та, аз не бих си заложила главата на това с добрите деца и виреенето във всяко училище.
Виж целия пост
# 168
Андариел, лекувай си нервите. Детето ми учи точно в спряганото от теб училище с шпрахе диплом (дори в самото училище не употребяват този израз за дипломата, която получават, нито се взима по описания от теб начин). Заради махленския тон, който държиш, не заслужаваш да ти "обяснявам" нищо.
Виж целия пост
# 169
Какво за нервите?  Кое е това училище и кое не е така, както го написах? Нима мислиш, че ги ям доматите с колците? Нали моите деца имат приятели и бивши съученици във всяко едно от тези училища, също и родителите на тези деца познавам, говорили сме си, децата са си говорили. В НЕГ всички (освен ако някой много, ама много не се издъни на изпита в дванайсти клас), вземат шпрах диплом (ДСД). Има две паралелки Лайстунгс классе, които са с немските дипломи за средно обрзование. В 73-то и в 35-то на края на осми клас правят вътреше изпит или нещо като изпит, или вътрешно класиране по успех сред подгответата, и се отделя един клас, който ще учи и ще се явява за ДСД. Кое от това, което написах не е вярно? Хайде, как се взема точно ДСД, според теб и твоето дете? Нека съм тъпа и с махленския тон - истината си е истина и или я пишеш, или приемам по подразбиране, че или не си наясно, или си наясно, но това наясно е това, което пиша. Хайде, опровергай ме! Не ми излизай с това за махленския тон, оставИме да съм си проста! Интината няма махленско или немахленско - тя е истина.
В кое точно училище учи детето ти?
Виж целия пост
# 170
Какво за нервите?  Кое е това училище и кое не е така, както го написах? Нима мислиш, че ги ям доматите с колците? Нали моите деца имат приятели и бивши съученици във всяко едно от тези училища, също и родителите на тези деца познавам, говорили сме си, децата са си говорили. В НЕГ всички (освен ако някой много, ама много не се издъни на изпита в дванайсти клас), вземат шпрах диплом (ДСД). Има две паралелки Лайстунгс классе, които са с немските дипломи за средно обрзование. В 73-то и в 35-то на края на осми клас правят вътреше изпит или нещо като изпит, или вътрешно класиране по успех сред подгответата, и се отделя един клас, който ще учи и ще се явява за ДСД. Кое от това, което написах не е вярно? Хайде, как се взема точно ДСД, според теб и твоето дете? Нека съм тъпа и с махленския тон - истината си е истина и или я пишеш, или приемам по подразбиране, че или не си наясно, или си наясно, но това наясно е това, което пиша. Хайде, опровергай ме! Не ми излизай с това за махленския тон, оставИме да съм си проста! Интината няма махленско или немахленско - тя е истина.
В кое точно училище учи детето ти?
Виж целия пост
# 171
Какво да те направя, то на такова като теб нито да му отговориш, нито да не му!
Виж целия пост
# 172
Отдавна не бях чела тази тема и сега се загледах.. Какво ми направи впечатление - не вечният спор  похабен ли е балът или не, а борбата за надмощие кой е по-прав сред родители.
Сметанапалата, Андариел,
Скрит текст:
нещата с ДСД 2  са  динамични през последните години, търпят измения и това какво знаете покрай порасналите си деца, вече държали го, не отговаря непременно на настоящата картина.  И аз знаех едно преди 3-4 години, сега знам друго. Няколко пъти най-напред се спряга сертификатът с грешно наименование, няма шпрахе диплом, има  шпрахдиплом. Второ, казаното от Андариел за ДУ, позволяващи явяване на ДСД, не е глупост. Защото въпреки настъпили през годините изменения, такива държавни си остават  за София само НЕГ, 73-то и 35-то. Двете други, Ерих Кестнер и Веда, са частни.
Но и Андариел не е права. На база  може би най-слабото справяне на НЕГ като цяло през годините  във випуска на  голямото й дете  (разбира се има и отлично справили се редом  със значително повечето от друг път  неиздържали го въобще  или взели го с В2) има наложени вече  официални  условия  и критерии за допускане до ДСД, касаещи сегашните 11 класове и надолу.  Аз го приветствам това, изпитът е безплатен и немците в Германия не са в край на краищата  длъжни да  проверяват всякакви посредствени работи, независимо на ученици от кое училище от упоменатите са. Далеч не всички ще бъдат допускани - изисква се минимум едиколко си  като срочна оценка за  двата срока по немски, изисква се  минимум едиколко си  на класното втория срок, представляващо  прословутото за писане СК по формата, иска се ранно, ама много ранно предаване на  списъка със статии за папката (ако нямаше сега грипна ваканция, още този понеделник беше срокът), иска се  редовно участие в часовете на немеца и още неща. Самата шефка на немския отдел разясни как окончателното решение ще се взима от комисия от бг преподавателя и немеца + човек от отдела. И не си поплюват - звънят и викат родители на деца, несправили се добре на класното 1-ия срок, за да има дадат обратна информация накъде са поели отрочетата им по отношение на изпита.. Деца и родители са запознати  още в началото на годината с условията и последните под формата на декларации са подписани надлежно и  от единадесетокласниците, и от родителското тяло на нарочна  родителска среща. Така че това, което някога направи 73 СУ с критерии и  с избирателно допускане до изпита, сега е факт и в НЕГ, макар и доста години по-късно.  Бъдещите 12-класници са първият виписк с подобно ограничение, така че ще  можем да кажем какъв процент от тези 150 деца (махам двете лайстунг паралелки) ще  бъдат допуснати догодина едва  в края на тази или в началото на следващата учебна година. Иначе, доколкото знам, в 35-то е както казва Андариел. Сформира се след вътрешен изпит само една паралелка за ДСД и това е. И нещата не следва да се приравняват със 73-то, понеже там поне по  регламент ( в реалност не знам дали се случва) има опция за придвижаване от по-ниска към по-добра група след доказване на напредък. Докато в 35-то не знам да има каквато и да е опция да  си  извън въпросната паралелка и при дръпване като успех и ниво на представяне да  се окажеш  в един  момент в нея и все пак да се явиш на изпита в 12 клас.

Free Agent, малко е кофти този глагол "бутат се", противно на желанието  им звучи, само и единствено заради бала. Има, разбира се и от последните, но не са всички, нали? Мама рекла " Чадо, имаш бал 488 точки, трябва да идеш в СМГ или НЕГ". Детето не ще да учи немски,  ни да задълбава в мат, ама го бутат там... Това е бутане , да. Но има и други, които какъвто и бал да имат, пак СМГ примерно ще  им е  първо желание, реално или само имагинерно  е вече друг въпрос. В  изминалата седмокласна фору,мна  кампания имаше пишеща майка с дете, прието в АЕГ, девойка. Значи балът й не е бил хич нисък. Но до последно, до 4-то класиране,  се отписваше и записваше в стремежа си да е баш в СМГ. Не стана, ама ако имаше няколко  точки в повече, отиването в СМГ набутване ли щеше да е или попадане баш на най-желаното място? Защо пък  всички да се "бутат"? В тези гимназии няма ли и деца, за които точно това е било най-желаното?
Виж целия пост
# 173
Именно, аз затова казвам, че трябва някой много, ама много да се издъни, за да не покрие изискванията за ДСД. Но не знаех, че издънките са се увеличили. И все  пак НЕГ е с по-положителен сценарий за младежите, защото до единайсти клас имат шансове изоставащите да се стегнат и да покрият изискванията, а не е още в подгответо когато някои все още трудно свикват с езика, да се разделят. Колкото и да му е трудно на един младеж, има време три години да навакса, а ако вече на прага на дванайсти клас е зле, това вече не е от училището или средата, а чисто индивидуално.

Виж целия пост
# 174
Free Agent, малко е кофти този глагол "бутат се", противно на желанието  им звучи, само и единствено заради бала.
Аз го разбрах "бутат се като на черен петък", а не "бутат ги с остена".
Виж целия пост
# 175
 Дали е едното или другото - все тая. Ни с остена всички ги бутат, ни самите деца  като на черен петък се бутат. Човек  е нужно да погледне статистиките по бал и да разбере как има  училища/паралелки, в които разликата между минималния и максималния бал за прием  е огромна. И така е откакто следя седмокласната кампания, още през далечната 2009 с пословично ниските балове момиче с две отлични оценки на майка от форума  избра художествената, друго на мои познати - 18-то с японски,  трето едикакво  си. В годината на голямата ми дъщеря съученик неин, майката пише тук, избра  паралелка в НПМГ с две оценки на НВО, максимално близки до 6,00, с отлична оценка и на изпита на НПМГ. В тази паралелка разликата между него и последния приет  възлизаше сигурно на 10 единици, ако не и на повече.  В годината на малките ми деца пък девойка с отлични оценки на НВО се яви на тогава все още отделния изпит на ТУЕС и след отличното справяне там и за миг не е мислила да участва в черния петък...Има и таблици с относителни честоти с натрупвания, които показват горе-долу на кое място в статистиката по успеваемост е последният влязъл в дадена паралелка кандидат. И от тях става ясно, че далеч не всички отлични оценки се бутат в  езиковите или СМГ, хората си избират по желание - като това желание може да е училище  с външен изпит като тези по изкуствата, може да е НГДЕК, може да е АК или друго частно. Освен това навързах глагола с последното казано от  free agent. След като тълпата се набутала в едикои си училища, те щели на спокойствие да избират по желение. Ами и сред "бутащите се" има много, които по желание избират. Да не говорим, че самата тя няколко поста назад изразява позицията си, че й се искало все пак да е  АЕГ,тоест едно от училищата с тарапана в  черния петък...
Виж целия пост
# 176
О, хайде сега се хвана за думата и ср заяждаш.
Може би го казах защото и аз познавам вече няколко прекрасни деца, с висок бал, набутани от родителите си в престижните гимназии и искащи съвсем друго.
Аз искам АГ, защото определено искам детето ми да научи добре английски, а не толкова заради бала. Даже имам вариант Б, на училище с не толкова висок бал и добър английски.
Виж целия пост
# 177
Аз не се заяждам. Ако беше така, нямаше изрично да упомена, че  бутани от родителите деца, нежелаещи иначе да учат там, има и винаги е имало. Но има и други, които са си там, където са, защото точно това са искали. Тоест аз разглеждам и двете възможности в сценария, докато ти  в поста, на който реагирах, генерализираш в посока бутане. И ето сама казваш - имам план Б за училища с добър английски.  Значи план А е все пак АЕГ. Защо не обърнеш поредността на двата плана? Или все пак при наличен бал ще  ориентираш/посъветваш детето си за училище, за което се бутат? Каква ще е разликата с другите в подхода? Нима и те са нямали план Б?
Виж целия пост
# 178
Е, винаги има възможности.
Виж целия пост
# 179
Готова съм да се хвана на бас, че тези деца, за които твърдиш, че били набутани от родителите, след пет години или когато там дойде време да си вземат дипломите, вече дори няма да си спомнят, че са били набутани насила. Отделен е въпросът дали децата лично са ти казали, че са набутани насила. А трети въпрос е, че много често децата си приказват и на стари години "ти защо ме накара да уча английски като аз исках да шия", което си е чиста детинщина, защото същото това дете пак е имало безкрайните възможности да се научи да шие. Ама като гледам, тези, оплакващите се, не се отказват от знанията и дипломата от това така омразно набутване. Нещата не са черни и бели и това набутване не винаги е набутване, както и оплакването не е винаги реално, а някакво детско недоволство, че не е станало на неговото. Изборът на гимназия не е като да оставиш детето дали да си облече синята рокля или червения панталон, само защото с приятелката са се клели във вечна вярност.
Ето, че започна да излиза и това, за което говоря - всеки иска да осребри ваучера по възможно най-добрия начин. А и вие имате време до писането на заявлението, още не сте минали изпити, не сте видели оценки. В момента, в който видите оценките, и особено, ако те са високи, може много бързо не само английският да е желан, а и немският, и хфренският, че и математиката.
Също така ти самата пишеш, че искаш детето да учи английски. А ако детето утре ти сервира, че не иска точно англйски, не иска и немски, а иска да шие? Тогаз ко прайш?

Туес набра скорост през годините и вече е от много желаните за младежите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия