В друга тема ми зададоха въпроса:
Ето и моя отговор на въпроса: както и брат му, строго научно - с наблюдения и матрица на решенията.
И на двамата беше предложено да прегледат съответния справочник за кандидатстване и да изберат десет училища, които им допадат. После да ги обиколят лично, да се срещнат с учители (като помолят за среща в удобно време разбира се) и ученици (обикновено в двора) и да ми кажат какво им харесва и какво не във всяко от тях. Аз или майка им ги придружавахме, за да не ги напъдят, че да не пречат


После да систематизират наблюденията си в списък с критерии. Например: "в училище А ми хареса Х", "В училище Б ми хареса У" и т.н. След това да вземат всички критерии Х, У... и да ги сравнят по важност и по двойки СПОРЕД ТЯХ. Например "Х е много по-важно от У - пишем му 5 точки". "У е малко по-неважно от Z - пишем на Z 2 точки". Да съберат точките за всеки критерий (примерно за Х - 7) и да разделят този сбор на сбора на всички точки (примерно 20). Така получават тежестта на всеки критерий (примерно за Х получаваме 0.35).
Следващия етап е да оценят всяко едно училище по всеки един критерий. Ако се наложи да посетят пак някое училище - няма проблем. Например "за училище А по критерий Х пишем оценка 8 (от 10)". Претеглената оценка за училище А по критерий Х е 2.8. Събираме всички претеглени оценки за дадено училище и получаваме окончателния бал на училището. Правиме класация на училищата по бал.
Сравняват класацията с вътрешното си усещане и ако нещо им се вижда невярно анализират защо и коригират каквото трябва.
После отиват на матури и изпити, виждат къде са класирани и избират което си училище искат, независимо от класацията



Ще се радвам да споделите и вашия опит в темата!